Embarassada amb 38 anys i proves diagnòstiques prenatals

Salut, dubtes i preparatius.
Lanana
:: papallona
Entrades: 139
Membre des de: dv. abr. 08, 2016 12:49 pm

Embarassada amb 38 anys i proves diagnòstiques prenatals

EntradaAutor: Lanana » dl. març 27, 2017 12:17 pm

Hola,
Tinc38 anys i estic embarassada d'11 setmanes. És el meu primer embaràs.
Des de que a la setmana 8 la gine ens va explicar lo del Triple Screening estic preocupada perquè vàries persones m'han dit que per la meva edat la probabilitat ja em sortirà de risc així que, estic intentant preparar-me però em pot la por que hi hagi problemes.
Si el triple screening no surt bé, passes directament a amniocentesi o la biopsia de corion. Quina diferència hi ha? Realment la probabilitat que el fetus tingui problemes a la meva edat és molt elevada? Sé que no estaré tranquil.la fins que fetes les proves ens diguin que tot està bé i que ara per ara no puc fer res al respecte i el què hagi de ser serà però no puc evitar la por. Gràcies!!!
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: Embarassada amb 38 anys i proves diagnòstiques prenatals

EntradaAutor: gusiluz » dl. març 27, 2017 1:15 pm

Caram, jo en tinc 38 i encara no hem començat a buscar el segon, també m'interessa aquest tema. Vols dir que som tan velles??? Quan vaig tenir el primer i anava a pre-part, i ara a l'escola bressol, no és pas que les altres mares siguin de 25 jeje. La majoria ronden la meva edat, vols dir que tenim un risc tant alt??
Lanana

EntradaAutor: Lanana » dl. març 27, 2017 1:40 pm

Hi ha moltes dones que tenen fills a la nostra edat i vai tot bé però sí que el risc aumenta a partir dels 35 i als 40 més, cosa que no vol dir que ens vagi malament!
NUMA
Entrades: 113
Membre des de: dc. nov. 14, 2007 12:24 pm

EntradaAutor: NUMA » dl. març 27, 2017 2:51 pm

Bona tarda guapes!!!
Sóc de la vostra quinta!!! I la meva frase gallina vella fa bon caldo!!! jajajajajaja Ara, en serio!!! aquesta edat ens fa una mica la punyeta amb el tema de les estadístiques i en que algunes proves ens les volen fer abans per precaució etc... però crec que res més lluny de la realitat.

Ara estic de 20 setmanes. Vaig fer-me la triple i ós nasal corecte, pliegue nucal correcte, tots els paràmetres van sortir estupendus!! Pero el resultat va ser 1/425 de probabilitats de tenir algún problema amb el SD és a dir 1 entre 425. I 1/50000 les altres malelties.
La doctora va dir-nos tal qual que ella ho veia correcte ja que el porcentatge puja per el tema de la edat de la mare. però tots els paràmetres estaven ok!!

Acte seguit ens van oferir el test pre natal No invasiu ( sang ) que es de pagament i 99,99% de fiabilitat. En aquest análisis també poden veure altres malalties
Us deixo el enllaç que tinc del meu hospital: http://cat.dexeus.com/genetica-medica/t ... no-invasiu

Aquests análisis tarden uns 10 dies i també podreu saber el sexe del nadó. A nosaltres ens va sortir tot BAIX RISC i ens vam quedar tranquils.

El preu ronda uns 500€

En cas que aquest surti malament ja es procedeix a la amniocentesi o la biopsia de corion.

Espero que us serveixi una miqueta el que us he explicat.
Imatge
GuiRit
Entrades: 132
Membre des de: dl. oct. 24, 2016 10:52 pm

EntradaAutor: GuiRit » dl. març 27, 2017 5:19 pm

Hola!!

Compartim fil a Mares d'octubre!!! Jo, per edat, no parlo per experiència pròpia però si et pot servir d'ajuda et diré com la companya que parla de la resta de mares de la seva escola bressol... et diré una frase que va dir una llevadora del CAP on vaig en una xerrada informativa quan algú d'un any més que tu va fer aquesta pregunta: tingues en compte que actualment LA MAJORIA dels embarassos aquí van entre els 35 i els 42 anys i neixen nens ben sans! Les que som minoria som les de menys de 35 o 30! Per tant, estigues tranquil·la fins que res digui el contrari! Jo crec que és això, que estadísticament l'edat fa que us surti el risc més elevat però si tot lo altre surt correcte, fora patir! Molts ànims, ens parlem a octubreres!!!
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » dl. març 27, 2017 5:54 pm

Noies, per si us serveix d'alguna cosa la meva experiència: el meu primer embaràs el vaig tenir amb 32 anys. Baix risc que ara ni recordo. Però baix risc.
Al segon embaràs tenia 37 anys. Jo m'esperava unes estadístiques pitjors... Doncs vés per on, va sortir un risc encara més baix.
No tot és l'edat...
Imatge
Lanana

EntradaAutor: Lanana » dl. març 27, 2017 7:22 pm

Mil gràcies, noies!!!! Els vostres missatges em tranqil.litzen un munt! M'adono que amb això la por s'apodera de mi i no em fa veure les coses clarament. Esperem que, tinguem l'edat que tinguem, a totes ens vagi tot bé. De tot cor, moltíssimes gràcies perquè aconseguiu que amb les vostres experiències i paraules em senti millor i tregui el cap del pou de la por! Un petonàs!
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

EntradaAutor: petipe » dt. març 28, 2017 10:03 am

Lanana, ja t'ho han dit les companyes. Amb l'edat el risc augmenta i el Triple Screening no deixa de ser una estadística. Però amb 38 anys i més, poden sortir-te uns "bons" resultats, igualment! Ara, si voleu quedar-vos tranquils i us ho podeu permetre, feu-vos el test prenatal no invasiu.

Felicitats i molta sort!
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

EntradaAutor: petitajo » dc. març 29, 2017 10:37 am

Hola,
jo vaig ser mare als 37 i als 39 i tot perfecte!
Cert, q en el segon embaras tambe tenia una mica d'angoixa i tot i q el triple screening va sortir be tenint en compte l'edat (no recordo les xifres pero em va comentar el ginecoleg de q si tingues 25 anys si q seria alarmant ) em vaig voler fer el test prenatal, l'embaras és molt llarg i hem d'estar tranquiles. Resultat tot correcte i un embaras més tranquil. Recomano, si t'ho pots permetre, fer-te la prova i aixi un maldecap menys.

Enhorabona per l'embaras!!
Imatge

Imatge
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 504
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

EntradaAutor: Saris » dg. abr. 02, 2017 10:09 pm

Hola Lanana,

Jo he estat mare dos cops, un amb 36 i un altre amb 38, gairebé 39.

T'explico el meu cas: en el primer embaràs, el triple screening em va sortir 1/26 qe el meu petit tingués síndrome de down. Amb l'ensurt pel mig, vaig anar directament a fer una biòpsia de corion, i ara el Gerard ja te 2,5 anys, i està preciós.

El segon embaràs, ja ni em vaig fer el triple screening, per antecedents, i amb un plec nucal de més de 3mm, directe també a biòpsia. L'Eric, demà passat, farà 5 setmanes, i també preciós.

Crec que en quant a diagnóstic, biòpsia i amnio són més o menys iguals. Les diferències: biòpsia tens més risc d'avortament que amb una amnio, totalment cert. Però amb una biòpsia, si la cosa va malament, com que la fas estant de unes 11 o 12 setmanes, o potser 13, pots interrompre embaràs amb un legrat, i no cal una ILE. Amb la amnio, al fer-la més tard, vas directe a ILE. Això per mi va ser determinant per triar biòpsia.

També cal dir que hi ha molts pocs gines que la ofereixin....

Espero haver-te ajudat.

Molts ànims, i enhorabona per aquesta panxu!!
Imatge Imatge
Londonbaby
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1074
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 11:13 am

EntradaAutor: Londonbaby » dt. maig 02, 2017 4:33 pm

Hola! Estic embarassada del meu 3r fill o filla i tinc 38 anys. Buscava informació sobre les proves no invasives ja que quan la meva filla petita va néixer encara no existien. Estic una mica cagada per l'edat la veritat.
Aleix 22-12-2009 Cesària innecessària
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
Lanana

EntradaAutor: Lanana » dt. maig 02, 2017 5:32 pm

Perdoneu que crec que no vaig dir res.
Els resultats del triple screening van sortir molt bé i des d'aleshores estic més tranquil.la, tot i que hi ha moments de por, especialment quan s'acosta una ecografia com ara queno demà tenim la de la 16ena setmana.
A la15ena setmana em vaig fer analítica de l'adn fetal i demà, també, tindrem els resultats. Jo em vaig fer el neobona advance i val 495 euros. I ha una altra que és la bàsica i una que és advance+ i aquesta triga més en sabet els resultats perquè envien la sang a eeuu. Vam decidir que aquesta no ens calia.
Realment l'edat és important però no és indicatiu de res!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies!!!
Nadina
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dv. març 10, 2017 7:59 am

EntradaAutor: Nadina » dj. maig 04, 2017 1:47 pm

Ostres, doncs jo amb 35 i al final vam decidir fer la Panorama, la que s'envia a Estats Units! Ben bé que ser pares primerencs fa que et preocupis de tot com si s'acabés el món. De totes formes ara hem rebut el resultat del triple screening i és molt baix i estem a l'espera de la super-prova americana, però fa bona pinta la veritat, potser hem sigut fins i tot massa prudents, no saps mai la mesura bona! :D

Una abraçada mamis madures!!! També nosaltres ens en sortirem!!!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::