Made in India

Avatar de l’usuari
Bombolla
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4444
Membre des de: dc. set. 10, 2008 9:25 am
Ubicació: Mallorca (Amb el cor a Barcelona)
Contacta:

Re: Made in India

EntradaAutor: Bombolla » dc. març 24, 2010 8:45 am

Doncs jo també estic molt a favor dels ventres de lloguer, sempre i quan no sigui amb ànim de lucre. Així doncs, així com ho plantejava el reportatge...doncs fatal, fatal! Ho trobo d'una baixesa moral indescriptible, perquè aquests ricots s'aprofitaven de la pobresa i desesperació de les mares de lloguer. I no em sembla gens bé. Ara, una altra cosa és fer de mare de lloguer per algú que ho necessita però sense buscar-ne cap benefici econòmic, simplement per poder ajudar a algú a tenir el seu fill.
Per altra banda penso que jo no sé si seria capaç, ja que el fet de portar-lo a dins durant 9 mesos, per molt que no tingués el meu ADN crec que me'l sentiria com a meu. I des de l'altre costat tampoc sé com em sentiria sabent que algú altre ha gestat al meu fill amb el meu ADN.
El tema de donació d'òvuls...no sé si em sentiria pas mare d'un nen que fós fruit del meu òvul.
No sé, molt complicat tot plegat!
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=35&t=9125
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=91&t=25741

Les Positives sempre estarem amb tu Brownie !
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: Made in India

EntradaAutor: piruleta » dc. març 24, 2010 10:27 am

Jo haig de confesar que alguna vegada m'he plantejat el tema de donació d'òvuls, a veure si quan tanquem caixa amb els nens ho miro a veure que implica. Que coneixem varia gent que els ha costat molt quedar-se embarassats i han necessitat ajuda!
No crec que per donar un òvul sentiria que aquell és fill meu, nomès pensaria que estic ajudant a algú que vol tenir un fill, per una experiència tan extraordinària com aquesta, val la pena ajudar!!!
Avatar de l’usuari
juliet
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Made in India

EntradaAutor: juliet » dc. març 24, 2010 11:07 am

Jo de la primera FIV vaig donar els 8 òvuls. Nosaltres ho vem passar molt malament perquè deprés de tres anys de "búsqueda" no em quedava embarassada i per això quan vem fer la FIV, i per sort vaig tenir molt bona reposta ovàrica, vaig decidir que en volia donar els que nom féssim servir per la fecundació. Tenia molt clar que si una altra mare ho estava passant malament per no quedar-se embarassada i a sobre tenia problemes per produïr òvuls per ser fecundats, jo amb els meus la podria ajudar, tot i que jo en aquesta situació hauria anat a adopció, però entenc i respecto molt el que hi hagi dones que prefereixin la donació d'òvuls o embrions.
La veritat és que no em vaig plantejar que algú portava el meu ADN, només vaig pensar en que una altra mare seria feliç.
Amb la segona FIV, no vaig tenir-ne tants i els van fer servir tots per a la fecundació amb els bitxitos del meu marit, al quedar-me embarassada em van fer signar un paper amb el que volia fer amb els embrions sobrants i m'està costant molt decidir-me...ja no són "solament" òvuls meus sino són embrions ja fecundats del meu marit i meus.....no sé tenim altres opcions apart de donar-los també es poden donar a la investigació o destruïr-los....pot semblar una tonteria però a mi m'està costant decidir-me
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
littleif
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3219
Membre des de: dt. nov. 13, 2007 7:13 am

Re: Made in India

EntradaAutor: littleif » dc. març 24, 2010 12:25 pm

T'entenc perfectament Juliet. Una cosa és donar un óvul, i una altre és donar un embrió que porta el material genètic dels dos... Nusé, a mi se'm faria molt extrany que passats uns anys el meu fill trobés algú que s'assemblés massa a ell... Però això és una cosa molt personal.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Made in India

EntradaAutor: mireiafor » dc. març 24, 2010 1:26 pm

juliet ha escrit:
mireiafor ha escrit:uns amics han tingut una nena que per les seves circumstàncies ha hagut de ser d'altres donants i quan la vaig veure al néixer vaig tenir una sensació estranya perquè no s'asemblava a cap d'ells, de fet era MOLT diferent, era com si s'haguessin equivocat de nena, com si no fos filla seva... no sé va ser una sensació molt, però que molt estranya

El codi genètic no li han passat però sí la sang i tot l'aliment necessari per evolucionar, que ja és prou important!!


No em malinterpreteu si us plau, jo no dic que portar un fill a dintre i gestar-lo no sigui una part important de la maternitat, de fet si jo portés dintre meu un fill que no tingués el meu codi genètic, crec que seria incapaç de despendre'm d'ell. Ja sé que sembla una contradicció però és clar estem parlant dels sentiments, per la qual cosa no tot té perquè ser lògic o raonable.

El que passa és que per exemple la meva filla és com una calcamonia meva, té el meu mateix caràcter, les meves mateixes manies.... fins i tot de ben petita amb només uns mesets tenia la mateixa postura que jo al dormir quan era petita... i es deu fer estrany no trobar en el teu fill ni un sol rastre del teu caràcter. Que te l'estimaras igual que si portés el teu ADN? Per descomptat, però continuo sense saber quina seria la resposta per al meu dubte inicial.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
artemis
:: dinosaure
Entrades: 7400
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:45 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Made in India

EntradaAutor: artemis » dj. març 25, 2010 6:31 pm

Algú sap on el puc trobar?? A la web de tv3 encara no està publicat, tan sols l'avançament i m'agradaria veure'l..

GRàcies!
Imatge
Imatge
Els somnis es compleixen i nosaltres ja tenim als nostres entre els braços...
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Made in India

EntradaAutor: tolinso » dj. març 25, 2010 10:45 pm

littleif ha escrit:T'entenc perfectament Juliet. Una cosa és donar un óvul, i una altre és donar un embrió que porta el material genètic dels dos... Nusé, a mi se'm faria molt extrany que passats uns anys el meu fill trobés algú que s'assemblés massa a ell... Però això és una cosa molt personal.


jo durant molt temps vaig pensar en ser donant d'ovuls... total, si ets donant de sang i d'organs... perque no d'ovuls? pero em va fer tirar enrere el que tu dius Littleif! vaig pensar... jo m'assemblo molt molt a ma mare... i si d'aqui 20 anys em trobo una noia calcada a mi?? I vaig decidir no fer-ho! de totes maneres, el que dius tu Juliet, que no et vas plantejar res mes que la felicitat d'una mare... es del tot cert! i sobretot... les coses es veuen diferents quan has estat mare i veus que hi ha molta gent amb problemes per tenir fills de la forma... "natural" :ok: I tambe t'entenc molt be quan dius que teniu molts dubtes de que fer amb els embrions... jo no se pas que faria en el vostre cas! anims!
Avatar de l’usuari
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: Made in India

EntradaAutor: Elidé » dv. març 26, 2010 11:09 am

Com ja he dit més amunt, jo sóc del paper que hi ha límits que no s'han de creuar, però voldria contestar aquesta última intervenció perquè m'ha semblat molt radical (sense ànim d'ofendre ni d'entrar en discussions enceses).
Les coses es veuen d'una altra manera des de fora, però des de dins no és tan fàcil... Jo he fet FIV i em plantejava adoptar, però els éssers vius estem cridats a reproduir-nos i no és tan fàcil renunciar-hi, especialment quan aquesta necessitat t'és negada. L'adopció està a l'abast de tothom, no només dels que som estèrils... Si pensem en tots els nens abandonats i necessitats, per què tenim fills? Cap de les que participem en aquest fòrum n'hauríem tingut...
D'altra banda, dubto molt que les dones índies que avorten o abandonen les seves filles perquè són nenes ho facin a gust... S'ha d'entendre el context, i no és el mateix ser dona aquí que a l'Índia o Afganistan. No és tan fàcil escapar de la pròpia realitat, sobretot quan no en coneixes cap altra i no saps que les coses poden ser d'una altra manera. Per què tantes dones espanyoles "es deixen" maltractar?
Dit això, repeteixo que en la meva opinió hi ha límits que no s'han de creuar i que els ventres de lloguer em semblen molt perillosos, fins i tot quan es fa per amistat, precisament perquè no ha de ser fàcil renunciar a un "fill" que has dut dins teu durant 9 mesos (en el meu cas uns quants menys...).
Avatar de l’usuari
dRIM
:: granota
:: granota
Entrades: 206
Membre des de: dv. abr. 24, 2009 12:08 pm

Re: Made in India

EntradaAutor: dRIM » dv. març 26, 2010 2:10 pm

Però tenir un fill a través d'un úter de lloguer o bé adoptar-lo no és pràcticament el mateix?
Al final, ni l'has portat tu a dins ni tampoc l'has parit, no?

Elidé, entenc el que dius i jo també sé que com més se't nega una cosa, més ganes tens de tenir-la i més lluites per aconseguir-ho, però això que fan aquesta gent no ho arribo a entendre.
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Made in India

EntradaAutor: tolinso » dv. març 26, 2010 2:21 pm

mireu, jo crec que cadascu es coneix a ell mateix millor que ningu, i sap el que es important per a ell. Jo sempre he dit que si no pogues tenir fills biologics, em decantaria per l'adopcio, pero reconec que es perque no he tingut problemes! quan no pots tenir fills teus, i vols, ha de ser fotut!
i el que us dic que per uns es important una cosa, i per altres una altra! jo per exemple, tinc moltes amigues que em diuen, que no tenen cap mena de curiositat per estar embarassades, pero en canvi si que volen ser mares. I a mi, per exemple, una de les coses que em feia mes il.lusio era estar embarassada, sentir com creixia algu dintre meu... Vull dir que cadascu es diferent, i jo entenc perfectament que hi hagi molta gent que vulgui un fill que porti el seu material genetic! clar que si! i que si no es aixi, sentin que el fill es menys seu! i que recorrin a una mare de lloguer (jo aixo no ho faria, per por! pero ho entenc). Tambe entenc qui prova 10000 tractaments de fertilitat abans d'anar a adopcio, i tambe entenc qui adopta sense intentar tractaments...

Vull dir que quan parlem de maternitat/paternitat.... no hi ha blancs i negres. Tothom es coneix a ell i la seva situacio, i cadascu responem diferent davant la mateixa situacio! i jo ja us he dit.... sempre he pensat en l'adopcio com a primera opcio si no pogues tenir fills... pero alhora tenia clarissim que volia viure un embaras... aixi que donat el cas... ja hauriem vist que hauria fet...

Sento tot aquest rotllo... simplement volia dir aixo... que com en tot, l'opcio es personal i s'ha de respectar :ok: i s'ha de pensar en el context general mes que no pas en una accio concreta :ok:
Avatar de l’usuari
Carme74
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Made in India

EntradaAutor: Carme74 » ds. març 27, 2010 2:23 pm

Goga ha escrit: un lloc on precisament està ple de nens orfes, què els costava adoptar-ne un i fer-lo feliç i donar-li aquest carinyo que destijaven donar?


Crec que no es pot jutjar a ningú que vulgui tenir un fill biològic... Tu mateixa no n'has adoptat mai cap, oi? :love: I jo penso que cadascú viu la maternitat amb les seves prioritats.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Carme74
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Made in India

EntradaAutor: Carme74 » ds. març 27, 2010 3:40 pm

Goga ha escrit:
Carme74 ha escrit:
Goga ha escrit: un lloc on precisament està ple de nens orfes, què els costava adoptar-ne un i fer-lo feliç i donar-li aquest carinyo que destijaven donar?


Crec que no es pot jutjar a ningú que vulgui tenir un fill biològic... Tu mateixa no n'has adoptat mai cap, oi? :love: I jo penso que cadascú viu la maternitat amb les seves prioritats.


Jo no n'he adoptat perquè en puc tenir. Estic parlant de parelles que no poden tenir fills, i van a aquests països aprofitar-se de la pobresa de les que sí poden, aliens al patiment infantil que ja hi ha de per si.


Amb això vols dir que si no n'haguessis pogut tenir, hauries adoptat, oi? I ho tens molt clar,tu, però has de pensar que moltes persones vulgin intentar altres coses, per poder tenir un fill biològic.I en aquest cas, no crec que s'aprofiti de la pobresa de la gent (que si que són pobres) sino de la legislació que permeten els ventres de lloguer en aquest país.
Mai m'atreveria a manifestar que algú sigui "aliè al patiment infantil que ja hi ha de per si". O en tot cas ho faria pensant en aquells com tu, que voldrien que fossin els altres qui adoptessin però que s'ho miren des de casa seva amb els seus fills biològics.
No jutgis si no vols que et jutgin a tu.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
juliet
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Made in India

EntradaAutor: juliet » ds. març 27, 2010 5:20 pm

No crec que la Goga estigui jutjant ningú per jutjar, és una opinió totalment respectable i acceptable, a veure, jo tinc he estat molts anys de voluntària a una LLar d'acolliment a Barcelona, i he estat 2 mesos a Mèxic fent de voluntària (en cases d'acollida de la congregació de la meva tieta que és monja)i haig de dir que entenc i em sento identificada amb les paraules de la Goga quan diu que hi ha molts i molts nens sense ningú i sense futur al món i que si pel que sigui la naturalesa i part de ciència no et permenten tenir un fill biòlogic i les ganes de tenir un fill són grans, la millor opció és "donar vida" a aquests nens i nenes.
Sóc la primera que m'he posat en la situació dels altres i he donat els meus òvuls, si puc fer "altruistament" feliç a algú ja s'ho val, però això ho he fet perquè jo m'he considerat una "privilegiada" que després de dir-me que tal i com estaven els "bitxitos" del meu marit, l'única opció era una FIV (per ajudar-los a arribar al seu "objectiu")i a veure què passava....i per sort el dos cops de tractament de "frescos" va funcionar, tot i que amb embarassos molt difícils. Bé m'estic enrotllant però el que vull dir és que amb la meva experiència "molt durilla" amb el tema, tenia molt clar (de fet ja haviem anat a unes quantes reunions per adopció)que si no podia ser doncs les notres ganes de tenir fills no acabaven aquí, l'adopció era l'opció que haguéssim triat (i de fet encara no està descartada perquè ja no vull més tractaments si vull tenir més fills més endavant).
Respecto i entenc, i crec que amb el que he fet queda prou clar, que quan vols tenir fills, de vegades els límits són difícils de veure i entendre que encara que no el portis nou mesos (o menys), si el cries i l'eduques tú acaba sent el mateix (i amb això no podem caure en l'error de les semblances físiques, no tothom s'assembla físicament als seus pares, i en les de personalitat està més que demostrat que només el 20% és genètic, la resta és de l'entorn social)

El que no té sentit és que es digui a algú que per sort pot tenir fills de manera "natural", doncs perquè no adopta....no trobo que sigui la resposta
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
juliet
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Made in India

EntradaAutor: juliet » ds. març 27, 2010 6:00 pm

continuo perquè encara no he vist com fer per allargar la resposta al mateix missatge que et limita les frases.

Aquí del que es tracta és que el reportatge és molt fred i dur, totes ens hem sentit "properes" a les mares indies que venen el seu ventre per tenir diners per mantenir la família que tenen i totalment invassives amb les mares i pares que les paguen per tenir un fill amb el seu ADN.Però el que sí que es veritat és que, encara que sigui fort i dur de dir, moltes d'aquestes mares índies són le primeres mares que es "desenpalleguen" de les seves filles dins de l'úter perquè són nenes, perquè allà la cultura funciona així. Aquí tot ho veiem des del nostre punt de vista "occidental i força acomodat"...però tot i que no ens agrada sentir-ho hi ha cultures que no senten i funcionen de la mateixa manera. He estat en colònies d'indígenes i tenir fills no significava res, els acabaven abandonant un cop havien cobrat per tenir-los, i llavors les cases d'acollida estaven plenes de "nens del carrer".....
Sé que són històries dures i difícils de creure i entendre, però són així, és desgraciadament la seva realitat, per molt que ens costi d'entendre, no totes les dones que donen a llum a un fill tenen el mateix sentiment que majoria de nosaltres. Ho he vist i sentit així i parlo sota aquest punt de vista, i molt em va costar entendre-ho i molt em segueix costant pensar-ho lluny del país on ho he viscut i també haig de dir que no era el 100%, doncs també he vist a moltes mares destrossades perquè la pobresa no els permetia criar els seus fills, però amb molta tristesa vaig veure que d'altres no tenien aquest sentiment.
Parlem d'un tema molt i molt dur i molt i molt complicat d'opinar perquè la nostra visió és des de la nostra educació familiar, des del nostre viure.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: Made in India

EntradaAutor: Elidé » ds. març 27, 2010 11:16 pm

Juliet, no sé si has vist el reportatge però et puc assegurar que la mirada d'aquelles noies índies que llogaven el seu ventre no indicava pas que no els dolgués la separació del fill, tot al contrari...
De males mares n'hi ha a tot arreu, també a Occident, i en el cas que ens ocupa, les mares índies s'avenien al tracte precisament perquè volien donar un futur millor als fills que ja tenien. Al nostre país, a principis de segle molts pares donaven algun dels seus fills perquè no se'n podien fer càrrec; els pares del meu avi patern ho van fer amb una de les seves filles, i els pares de la meva àvia materna també. Això no vol dir que no se'ls estimessin, eren temps molts difícils i no tenien diners per cuidar-los a tots.
Avatar de l’usuari
Carme74
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Made in India

EntradaAutor: Carme74 » dg. març 28, 2010 10:20 am

Goga ha escrit: jo no he de tenir dret a fer-ho...que a vegades tinc la sensació que primer es mira QUI escriu i a partir d'aquí mirem què escriu...


T'has sentit observada per part meva alguna altra vegada? No recordo haver discutit amb tu mai, no? Doncs és evident que he llegit la teva aportació i no el teu nom.

Elidé ha escrit:De males mares n'hi ha a tot arreu, també a Occident, i en el cas que ens ocupa, les mares índies s'avenien al tracte precisament perquè volien donar un futur millor als fills que ja tenien.


Estic del tot d'acord!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
juliet
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Made in India

EntradaAutor: juliet » dj. abr. 01, 2010 3:00 pm

juliet ha escrit:Parlem d'un tema molt i molt dur i molt i molt complicat d'opinar perquè la nostra visió és des de la nostra educació familiar, des del nostre viure.

Evidentment que de mares bones i dolentes n'hi ha a tot arreu, sí que he vist el reportatge i arrel del reportatge cadascuna de nosaltres hem dit les nostres opinions, i arrel del reportatge he volgut profunditzar en el tema amb la meva experiència, i no puc comparar el que he dit amb el que va passar durant la guerra, aquí.
De vegades hi ha coses que costen molt d'entendre quan els hi volem donar una "lectura" sota les nostres premises culturals.
Evidentment que no estic parlant dels americans rics que compren un fill com qui compra patates i tan els importa la resta. Estic parlant que hi ha cultures llunyanes a la nostra on tenir un fill o filla o tenir una dona o marit no pren les mateixes cognotacions (per dir-ho d'alguna manera)que les que tenim nosaltres, i ens pot costar molt d'entendre, acceptar i respectar perquè nosaltres, des d'on venim, són coses inacceptables, irrespectables i inintel.ligibles.
El reportatge del que parlem pot tenir més d'una lectura, depenent de com coneguem el món, i trobo que és molt enriquidor conèixer diferents opinions d'un tema tan dur i delicat com aquest
Imatge
Imatge

Torna a “Documentals i reportatges”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::