PART NATURAL A CASA

Experiències i pors del moment més desitjat.

Riu
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dt. gen. 18, 2011 4:41 pm

Re: PART NATURAL A CASA

EntradaAutor: Riu » dg. abr. 17, 2011 5:12 pm

Estic d'acord amb el que diuen tant la Tolinso i l'Ayrs. Suposo que en el moment en que et planteges un part natural ja sigui a casa o a l'hospital has d'anar preparada pel que pugui passar. Suposo que ha de ser difícil per una mare haver-se imaginat un part natural i que finalment per les raons que siguin acabi no sent-ho.
Grattini desitjo que tot vagi molt bé.

Aprofito per fer-vos una pregunta. Quan decideixes tenir un part natural a casa per la SS no és possible oi? Entenc jo que has de contractar un equip especialitzat a part, no?
http://www.fertilityfriend.com/home/38c2df
La meva petita es fa gran
30-11-15.TE+
8-12-15. Te n'has anat.
19-02-16. TE+
Ayrs
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dg. abr. 17, 2011 10:57 pm

Exacte, per SS no entra.
Ojo que hi ha llevadores que de seguida estan agafades, has de trucar com qui diu amb la prova d'embaràs a la mà. I més si et toca parir a juliol o agost, que moltes fan vacances.
ImatgeImatge
Imatge
Riu

EntradaAutor: Riu » dc. abr. 20, 2011 7:58 am

Merci Ayrs :***: . Ara mateix no estic embaraçada però m'interessa el tema per quan arribi el moment.

Salutacions,
30-11-15.TE+
8-12-15. Te n'has anat.
19-02-16. TE+
lupitafriend
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

EntradaAutor: lupitafriend » dj. abr. 21, 2011 11:36 am

hola!
ELBA: com portes el tema?? ja t'han donat el vist-i-plau??? quan et toca??

la veritat es q abans de parir jo era d'aquelles de: -que em droguin!!! i aixi ho van fer!!! estava dilatada d'1cm i ja no podia mes!!! tb he de dir q portava mes de 12 hores amb contraccions i no en tenia 1 cada 3 minuts, sino q en tenia 3 contraccions cada minut!!! per tant, molt dolor i poca feina!!! vaig trencar aigües i alla em vaig quedar estirada, em van posar occitocina (q despres em van retirar per patiment fetal), epidural amb encara no 4cm pq jo ja no podia mes... al final forceps, desgarro important i hemorragia!
apa1 ja us he explicat el meu part! ;)
no ho vaig viure malament pq de fet ja va ser com m'ho imaginava.

ara, cada cop tinc mes informació i veig q vaig cometre (i van cometre) molts errors de novata i de cares a un següent part m'agradaria quelcom mes respectat. tinc la sort de tenir el Sta. Caterina (on treballo) a 10 minuts de casa. el vaig descartar precisament pq no volia un part natural!!!
la meva qüestió es EL DOLOR: si finalment arribes una conjunció d'astres i decidís tenir un part a casa... i si no tolero el dolor????? i tb l'altra meva por: si arribo a tenir l'hemorragia a casa????? haguessim sigut a temps?????
potser em direu q amb un part respectat segurament no hagues tingut hemorragia, pero i si n'hi ha??????
(q consti q no es una critica eh!)
elba, dius q ets de vic: crec q l'hospital de vic és respectuós amb els parts (tipu Sta.)
lupitafriend l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 09, 2011 7:09 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge

Imatge
elba
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dt. març 29, 2011 7:45 pm

EntradaAutor: elba » dl. abr. 25, 2011 12:03 pm

Hola lupitafriend,

en principi m'ho han acceptat, però realment s'ha d'anar veient, pq si passa algo abans del part doncs res. El meu problema és que em punxo heparina, això vol dir que tinc risc d'hemoràgia i la meva gran por és el dolor. Però al parlar amb les llevadores, el què em va agradar més és el fet de que el dolor em van dir que si jo no podia més o estava agotada i m'en volia anar a l'hospital i anava i ja estava. Que no havia de demostrar res a ningú; per tant una por fora!!

I de les hemoràgies, he de vigilar amb l'heparina, pot ser que acabi a l'hospital, és a dir, ja estic avisada, però no veuen cap risc d'arribar-hi a temps. A part per temes mèdics, fa 1 any per una operació que em van fer per altres temes em van seccionar una artèria i vaig estar 2-3 hores ( jo no ho recordo) desegnant-me a l'hospital amb una hemorràgia interna fins que van actuar. Llavors corria tothom, però no va passar res per sort, és a dir que temps ni ha de sobres...

I a Vic, si que diuen que respecten el part, però l'altre dia estava a la llevadora del poble i van venir 3 noies que acabaven de tenir els nens/es. De les tres, 2 cesàries. No em va fer massa gràcia!!!

Per últim, la seguretat social no paga res, però a mi m'han fet arribar una carta per enviar-la a la Generalitat de Catalunya per demanar que em paguin el part, ja que els estalvio uns diners a ells. Ja m'han dit que "lògicament" no cobrarem res, però que com a mínim farem presió per tal que vegin que hi ha gent que no està d'acord amb el part hospitalari i vol un part a casa. Per tant que s'ho repenssin.

Ja us aniré informant de tots el aconteixamentes.

Ai, que m'en descuidava; estic de 33 setmanes, acabo al 14 de juny, però tinc el presentiment que acabarem abans, no ho sé, ja es veurà. Ara ja començo a estar bastant nerviosa... :p-)
Riu

EntradaAutor: Riu » dc. abr. 27, 2011 3:02 pm

Molta sort Elba i molts ànims en aquesta recta final.
30-11-15.TE+
8-12-15. Te n'has anat.
19-02-16. TE+
Su_
:: girafa
Entrades: 2063
Membre des de: dj. gen. 03, 2008 3:01 pm

EntradaAutor: Su_ » dc. maig 04, 2011 3:16 pm

Ayrs ha escrit:
Grattini ha escrit:A veure si parlant més i llegint i tot consegueixo que el Grattino ho entengui i poguem tenir un part ben tranquil i bonic, ara si no ho veu clar, no m'arrisco a que estigui patint en un moment tant especial! A veure com avança la cosa...

Deixa'm dir-te una cosa: la que pareixes ets tú.

El que explicaré és molt excepcional, eh? Es d'un part d'una noia, no sé si d'aquest forum o de Crianza Natural. El part anava bé, natural com ella volia, el marit li va demanar que es posés l'epidural. A partir d'aleshores tot va anar malament i va acabar amb cessària i anestèsia general.

Aquesta noia soc jo Ayrs, no t'has confos, va ser aqui que vaig explicar el meu no-part!
Jo volia part natural, a casa, pero al meu home no li feia la ideia, aixi que vaig accedir a tenir un part natural a l'hospital (amb la por que tenia en tot moment que no em respectesin....) i evidentment el final el coneixeu.... cessaria i anestesia general, separacio de la meva nena fins a 4 hores i mitja....
M'hauria d'haver imposat mes en el meu desig de tenir el part a casa, aixi segur que no hagues pecat en demanar la peridural pel meu home.... pero no puc tirar marxa enrera, aixi que porto un temps llegint i llegint sobre els parts a casa, informant-me, per un proper embaras i part tornare a intentar un part natural, pero aquest cop no deixare que el meu home decideixi per mi una cosa tan important. Si no hi ha cap impediment medic tindre un part a casa i si a ell no li agrada estar present que marxi i que torni quan hagi acabat tot, si vol perdres el naixement del seu fill que s'ho perdi, pero JO no em penso tornar a perdre aquelles sensacions que no he tingut i que tant he plorat enyorant-les...
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dj. maig 05, 2011 8:48 am

És veritat, estic parlant del teu no-part. Fa temps que el vaig llegir però el post ja el vaig seguint per les últimes págines per llegir els nous testimonis, i com porto tants parts llegits ja arriba un moment que no sé d'on l'he tret. Però vaja, que el teu part se'm va clavar molt.
T'anava a animar per venir a la jornada de DONA LLUM sobre llocs on parir, perque a més hi ha cases de part i un hospital que estan treballant molt bé (si les dones els deixen, perque a vegades els professionals no ens deixen parir i quan volen deixar parir potser la dona té una altra mentalitat). Però ho tens molt clar! Tot i així potser vols assistir-hi.

http://www.donallum.org/index.php?optio ... 6&Itemid=1

Per cert, respecta als i "si...?" vaig deixar un enllaç en un missatge en aquest tema, d'un article on es resolen moltes d'aquestes qüestions.
ImatgeImatge
Imatge
Su_

EntradaAutor: Su_ » dv. maig 06, 2011 8:33 am

Ayrs he llegit l'enllaç i esta molt be, tenir un part a casa no significa tenir que morir en el intent, sempre que hi hagin complicacions hi ha temps per poder actuar, a mes jo tinc l'hospital de referencia a 5 minuts en cotxe, he llegit tambe la guia d'assistencia del part a casa que han fet entre varies associacions (entre d'elles dona llum) i esta molt rebe, us deixo l'enllaç per si us interesa.
http://www.coib.cat/uploadsBO/Noticia/D ... LLARGA.PDF

Ahir va ser el dia internacional de les llevadores i demà hi ha una passejada a Barcelona (que en un principi assistire amb la meva petitona) us deixo l'enllaç en el que podreu llegir el manifest i si voleu us apunteu a la passejada http://www.llevadores.cat/html/frame/frame.htm

També tinc present la jornada de DONA LLLUM, el problema es que crec que aquest mateix cap de setmana que marxem fora... si finalment no marxem anire segur, ja no per on poder parir, sino pels testimonis de mares que hi hauran, encara que se que segur que ploraria escoltant-los (em fico en la pell de qui ho explica, m'ho imagino i m'emociono.... no ho puc evitar)

Be intentare anar-vos seguint, feia temps que no entrava al forum, pero no prometo res, aixo si, espero llegir les croniques!!!!
Imatge
Imatge
elba

PART NATURAL A CASA

EntradaAutor: elba » dl. juny 20, 2011 5:45 pm

Hola a totes,

El nostre fill va neixer el dia 18 a casa, en un part preciós, sense complicacions i molt ben acompanyat per les llevadores de migjorn!!!

Més endavant entro i us el explico
Andresa
:: pantera
:: pantera
Entrades: 836
Membre des de: dt. maig 22, 2007 6:03 pm

EntradaAutor: Andresa » dt. juny 21, 2011 8:37 am

enhorabona!!!!
segur q llegirem una cronica ben emocionant!!
Imatge

Si vols coneixer al Marc, entra aquí:
viewtopic.php?f=91&t=22484
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dt. juny 21, 2011 11:08 am

elba ha escrit:Hola a totes,

El nostre fill va neixer el dia 18 a casa, en un part preciós, sense complicacions i molt ben acompanyat per les llevadores de migjorn!!!

Més endavant entro i us el explico

Felicitats!!!! M'alegro molt de que tot hagi anat tan bé i estigueu contents amb l'experiència. >.-<:
Tinc ganes de llegir el relat!
ImatgeImatge
Imatge
xasevi09
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

EntradaAutor: xasevi09 » dt. juny 21, 2011 12:25 pm

Felicitats Elba,

Me n'alegro que tot hagi anat tant i tant bé... a veure si aviat ens fas la teva crònica del part i la podem compartir amb tu!!
Imatge

Imatge

Imatge
Su_

EntradaAutor: Su_ » dc. juny 22, 2011 2:02 pm

Elba quan tu puguis, ara el primer sou vosaltres, pero que sapigues que tinc moltes ganes que expliquis la teva experiencia! segur que ha estat precios!
Imatge
Imatge
crissie
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dj. juny 30, 2011 8:35 am

Una preguta:

Amb el tema PEDIATRE com funciona??? perquè a l'hospital cada dia un pediatre es mira al bebito....també recordo que el van vacunar de la hepatitisem sembla i que el punxaven al peu per les hipoglucemies o no sé què...
Quan tens un part domiciliari, ningú es mira al nen? com ho heu fet?

Gàcies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dj. juny 30, 2011 10:32 am

Les llevadores estan preparades per comprovar que el nadó estigui bé, després ja és o fer venir un pediatre a casa o demanar hora a la SS, per exemple. Jo vaig parlar amb la infermera i el pediatra de la meva filla, explicant que pariria a casa i ells em van dir que els demanés hora de seguida i ja està, que no hi havia problema. Vaig trigar una mica més del que m'hagués agradat (uns 10 dies) perque el meu marit estava fent els papers i li costava un i pensava que era el de demanar el metge, no el vaig entendre bé, però el podia haver portat igualment. Però la llevadora li va fer la prova del taló.

A Catalunya no es posa vacuna de l'hepatitis en neixer, i les hipoglucèmies en molts llocs tampoc, les hipoglucèmies es produeixen sobre tot quan hi ha separació de la mare i no es el cas quan es pareix a casa. La llevadora no se'n va sense deixar el nen enganxat a la teta!!

Sé que per 100€ et ve el Carlos González a casa a mirar-se el bebé. La Inma et pot fer de contacte si vols.
ImatgeImatge
Imatge
Neus2010
:: peixet
:: peixet
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

EntradaAutor: Neus2010 » ds. jul. 02, 2011 9:23 pm

Elba, estíc impacient per llegir el teu part. Estic començant-me a informar per al meu proper embaràs. Sabeu si hi ha algunes jornades informatives
properament?
Neus
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dl. jul. 04, 2011 9:47 am

Demà hi ha reunió de DonaLlum, on pots demanar pels diferents tipus de part.
www.donallum.org
ImatgeImatge
Imatge
lupitafriend
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

EntradaAutor: lupitafriend » ds. jul. 09, 2011 7:10 am

moltes felicitats elba! ara ho he vist!! ja ens explicaras! :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
elba

EntradaAutor: elba » dl. jul. 11, 2011 8:49 pm

Hola Noies,

Doncs tot va començar a les 6.30h de la matinada del 18 de juny que em vaig llevar amb contraccions cada 5 minutes, després de veure que no era una falsa alarma, i que eren constants a les 7h vaig trucar a migjorn per dir que estava de part. Em van dir que ja venien...

Em vaig ficar a la banyera, però em vaig sentir engabiada i al cap de poc en vaig sortir. Em vaig estirar al llit i quan van arribar les llevadores em van dir que millor em poses amb la pilota per dilatar més ràpid.

L'anècdota de la dilatació era que cada cop que jo cridava, el gos que estava per allà udolava amb mi, era còmic i tot.

Va arribar un moment que estava rebentada i les contracciones que ja les tenia cada 2-3 min se'm van espaiar a cada 7-8min per poder descansar ( el cos es savi) i entre contracció i contracció dormia estirada al llit.

A la que el cos se'm va recuperar va començar la cosa forta. Les contraccions van augmentar de força, vaig trencar aigües i 3/4 d'hora més tard tenia el meu fill en braços. Aquest troç el tinc com una mica difuminat, com una borratxera de la qual només en tens flaixos. Les llevadores m'anaven dient la situació i què m'aniria passant, i això m'ajudava molt.

El nen va néixer i després de fer 2 plors es va calmar mirant-nos, estava relaxat, tranquil,... A CASA!!!

Llavors va venir la placenta, que això ja va ser més complicat. Vaig tardar 1h i 1/2 en parir-la, les llevadores ja començaven a estar un xic nervioses, però llavors tot perfecte...

Ens van deixar 1/2 hora sols el nen, la meva parella i jo. Estavem flipant, no ens ho crèiem (encara no ens ho creiem del tot). Llavors em van cosir, van examinar el nen, tot i que el test apgar ja li havien fet(es fa al neixer, al minut i als 5 min). Pes, reflexes, moviments, ... I llavors tots a dinar!!!

Tinc un gran record del part, crec que va ser una gran decisió aquesta opció i sens dubte si hi ha una pròxima vegada vull que sigui a CASA.

Tema pediatra, les llevadores el van examinar i ho van fer tot també li van fer la prova del taló. Tema pediatra, nosaltres hi vam anar al cap de 18 dies, ara hi hem de toranral mes, als 2 mesos i als 4 mesos. I tema vacunes ja ho veurem, però no hi creiem massa

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::