Part natural d'un nadó gros

Experiències i pors del moment més desitjat.

Anna03
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 10:32 pm

Re: Part natural d'un nadó gros

EntradaAutor: Anna03 » dg. nov. 04, 2012 8:26 pm

La meva cosina va tenir un nen de 4,400 per part natural sense peri ni res!! I ella es molt petita i primeta, ers el seu segon fill, però el primer també vàren ser 4 kg i eutòcic sense peri... ànims!!
Imatge
clara_espiralia
Entrades: 51
Membre des de: dl. juny 18, 2012 4:44 pm

EntradaAutor: clara_espiralia » dl. nov. 05, 2012 2:57 pm

Moltes gràcies a totes, guapes! M'heu animat molt :)
JOBAAL
:: pantera
Entrades: 859
Membre des de: dl. abr. 06, 2009 10:07 pm
Ubicació: a casa!

EntradaAutor: JOBAAL » dt. nov. 06, 2012 4:32 pm

sandrajuli ha escrit:per si de cas encara dubtaves, ahir una amiga va tenir al seu nen a casa, part natural, clar, i res... el nen només va pesar 5,100Kg i 56,5 cm. I és una noia ben primeta i no pas massa alta... i tot va anar genial o sigui que... estem fetes per parir! Ah, i a ella no li havien vist a les ecos que seria un nen de campionat...! jo t'animo totalment a fer un part natural si estàs convençuda i et sents preparada.

Sandrajuli em sembla que tenim una amistat en comú! Jo tb vaig flipar quan el meu home em va explicar com havia anat... no sé si jo ho hagués pogut fer!! Crec que em partiria en dos...
Imatge

Imatge
Greace84
Entrades: 857
Membre des de: dj. nov. 12, 2009 11:32 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Greace84 » dc. nov. 07, 2012 3:34 pm

Suposo que ja estas més tranquil·la, però jo crec que no es tant el tamany del nen/a sino la possibilitat d'adoptar la posició i sentir-te còmoda.

Amb aquest segon fill jo volia provar un part natural, però al final vaig fer-ho amb epidural (molt diferent però de la del primer, en que no sentia RES! amb aquest si podia moure les cames i vaig sentir tot, sense dolor).
En Joel va pesar 4.320kg! I tampoc m'havien dit que fos gran... em deien que seria més o menys com el seu germà, 3500... així que jo no faria molt de cas a les aproximacions!
Va costar una mica l'expulsiu, perquè per treure el cos també havia de fer força, no com l'altre que un cop van ser fora les espatlles la resta sortia sol, però no va fer falta cap instrument ni episo! Cosa que amb el primer em van fer! I els punts els mateixos 4, però aquests en la recuperació mooolt millor que els altres! :ok:

Sandrajuli deu ni do la teva amiga!!! A >.-<: >.-<:

El factor psicològic fa molt, i si tu vas amb por de que no sortirà perquè es gran... ja vas amb por i aixó no ajuda! Pensa que pots!! :ok:
Imatge
El post d'en Roger! viewtopic.php?f=71&t=17751

Imatge
El post d'en Joel! viewtopic.php?f=115&t=31255
clara_espiralia

EntradaAutor: clara_espiralia » dj. nov. 15, 2012 10:30 am

Gràcies, Greace!!!
No, por ja no en tinc gaire, tot i que em continuen dient que és gran. Moltes dones donen a llum nadons grossos vaginalment, amb o sense epidural, o sigui que jo també dec poder! Intentaré agafar les forces de les meves àvies, que van parir 6 i 3 nadons cada una sense anestesiar! :)
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. nov. 15, 2012 11:07 am

clara_espiralia ha escrit:Gràcies, Greace!!!
No, por ja no en tinc gaire, tot i que em continuen dient que és gran. Moltes dones donen a llum nadons grossos vaginalment, amb o sense epidural, o sigui que jo també dec poder! Intentaré agafar les forces de les meves àvies, que van parir 6 i 3 nadons cada una sense anestesiar! :)

Ja ja! jo també ho pensava això. La meva àvia materna va parir 5 fills a casa :ok: (la meva paterna en va parir 8, tot i que no sé on... segur que molts a casa!)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
gemma2009
:: conillet
:: conillet
Entrades: 398
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 10:21 am

EntradaAutor: gemma2009 » dj. gen. 03, 2013 3:42 pm

Ja veig que arribo una mica tard, però aquí van els meus números: 4,300 Kg de nen, 55 cm. i part natural en 3 horetes! Sense episio, però amb una mica d'esginçada (distòcia d'espatlles). Va ser al parc sanitari de Sant Joan de Déu (Sant Boi). Tampoc havien vist que era tant gran, la ultima estimació eren 3,4 Kg feia una setmana.. jou jou jou! La llevadora en veure sortir el crio va flipar :content:

Això sí, era el segon. El primer va pesar 3,6 i va ser un part llaaaaaarg, amb epidural, oxitocina i Kristeller de propina :ufs:
Vickyladelvi
Entrades: 95
Membre des de: dc. des. 05, 2012 11:09 am
Contacta:

EntradaAutor: Vickyladelvi » dj. gen. 03, 2013 4:22 pm

Bones!!!

jo no sóc mare i no he passat cap part. Però tinc una botiga on fem moooltes xerrades i he sentit tot tipus de parts i m'he quedat amb aquestes conclusions:

1.- fes un pla de part.
2.- quan arribi el moment, si vols algun tipus "d'epidural" millor la walking, et permet notar.ho tot i caminar sense sentir els dolors. No a tot arreu la fiquen, al Vendrell sí.
3.- no t'encaparris en com anirà el part. A l'hora de la veritat tot pot ser diferent.
4.- les que han tingut un part respectat són felices!!
5.- no importa la quantitat d'hores que t'hi estiguis, si no de com us trobeu vosaltres.

Només són unes modestes opinions de tot el que he anat sentint i he parlat amb mares.

Molts ànims!!!!!! :b-)))
Imatge

Imatge
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

EntradaAutor: Helia » dc. gen. 09, 2013 12:55 pm

a mi sí q em van atabalar molt amb q la nena seria gran... i ho va ser!! jeje...
Primer part (la meva gran va neixer per cessària), part a casa d naixements, totalment fisiològic, 4,250 kg i expulsiu sense problemes, ni desgarros importants! :ok:

Ja deus haver parit... com va anar?
ImatgeImatge
Imatge
clara_espiralia

EntradaAutor: clara_espiralia » dg. gen. 13, 2013 8:51 am

El dia 15 vaig parir! La Mariona va fer 4400 i 53 cm, tot un tros de dona! Va ser un part llarg i al final amb epidural. En lloc de tenir les contraccions normals de tothom, amb pauses sense dolor entre contracció i contracció, les tenia seguides, no hi havia cap moment en què els monitors marquessin 0. El dolor de les contraccions em va semblar suportable, crec que hauria pogut aguantar fins al final si m'haguessin anat donant treva per descansar. Quan ja portava 9 hores de part i només havia dilatat 4 cm em van preguntar si volia l'epi i veient com anava la cosa, el que em quedava i que si seguia així no aguantaria fins l'expulsiu vaig decidir posar-me-la. Al final, i després de mooooolta feina per part de la Mariona (16 hores de part, 4 de les quals en dilatació completa mentre ella anava baixant pel canal de part) em van fer fórceps quan ja estava pràcticament coronant. Vaig agrair l'ajuda, la veritat! Per tant no, no vaig fer un part natural, però ara ho tinc molt més fàcil per al segon, tinc el túnel de Bracons entre les cames ;)
CONCLUSIÓ: Fer un part natural d'un nadó gros és possible, perquè si el vaig fer vaginal l'hauria pogut fer sense anestèsia peridural, però dolorós si t'han de fer fórceps i llarg si és el primer. No?
Vickyladelvi
Entrades: 95
Membre des de: dc. des. 05, 2012 11:09 am
Contacta:

EntradaAutor: Vickyladelvi » dl. gen. 14, 2013 10:44 am

FELICITATS clara_espiralia !!!!!!!! :-()-)

clar que sí, ho vas fer de maravella! Ara a cuidar i a mimar a la Mariona :-)(-:
Imatge

Imatge
clara_espiralia

EntradaAutor: clara_espiralia » dl. gen. 14, 2013 11:14 am

Gràcies, Vicky! Petons!!!

Torna a “El part”

Qui està connectat