Part respectat, un dret!!

Experiències i pors del moment més desitjat.

SòniaBanyoles
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dt. jul. 30, 2013 11:29 am
Contacta:

Re: Part respectat, un dret!!

EntradaAutor: SòniaBanyoles » dv. gen. 24, 2014 11:49 am

M'acaben de fer saber q dos noies q venen a gimnas prenatal amb mi han aconseguit aquesta setmana part natural. Una a un hospital on normalment costa q et respectin pq hi ha molta gent i pots trobar de tot i l'altre a una clinica privada!!

Tot es voler i creure amb nosaltres mateixes!!! El poder de les dones es imens nomes ens ho hem de creure!! :b-))) >.-<:
Creant vida!

Imatge

Post Del Part de la Ivet http://momentsminis.blogspot.com.es/201 ... -ivet.html

Imatge
Ayrs
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dv. gen. 24, 2014 2:33 pm

Molt bé!! >.-<:

Quins hospitals són?
ImatgeImatge
Imatge
SòniaBanyoles
Contacta:

EntradaAutor: SòniaBanyoles » dv. gen. 24, 2014 2:55 pm

Hospital Josep Trueta de Girona i Clínica Girona :love: .

Just fa un mes dos altres noies explciaven casos totalment al contrari, no respectats, amb presses, etc...així que molt bé per aquestes dues mames!!
Creant vida!

Imatge

Imatge
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dv. gen. 24, 2014 4:28 pm

Però ja en saps els detalls?

A vegades els parts s'aconsegueixen "a pesar de"...
ImatgeImatge
Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dv. gen. 24, 2014 7:08 pm

Per sort cada cop es reecta més el part, o si més no al que vol la dona, que no és el mateix.
Jo vaig parir a l'hospital de Terrassa i un 10! Va ser un part sense epidural perque vaig arribar dilatada del tot,...amb una hora i mitja a casa i a la banyera, vaig fer tota la "feina"!!!! ;-)
SòniaBanyoles
Contacta:

EntradaAutor: SòniaBanyoles » ds. gen. 25, 2014 8:21 am

Ayrs no en se els detalls, suposo que d'aquí uns dies vindràn a explicar-los. Ja ho posarè. :ok: .

Garota molt bé el teu part!! Tinc una companya que tb es va posar a la banyera i va arribar de 10 amb el cap casi a fora jijijii

Per cert, algu sap si es poden trobar banyeres de compra o lloguer petites inflables? no en trobo....jo nomès tinc plat de dutxa i m'agradaria fer part de dilatació a casa abans de marxar a l'hospital en una banyera ja que l'aigua és una de les coses que sempre m'ha relaxat moltissim.

:--=-)
Creant vida!

Imatge

Imatge
rateta2013
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm

EntradaAutor: rateta2013 » dl. gen. 27, 2014 8:40 am

SòniaBanyoles ha escrit:Ayrs no en se els detalls, suposo que d'aquí uns dies vindràn a explicar-los. Ja ho posarè. :ok: .

Garota molt bé el teu part!! Tinc una companya que tb es va posar a la banyera i va arribar de 10 amb el cap casi a fora jijijii

Per cert, algu sap si es poden trobar banyeres de compra o lloguer petites inflables? no en trobo....jo nomès tinc plat de dutxa i m'agradaria fer part de dilatació a casa abans de marxar a l'hospital en una banyera ja que l'aigua és una de les coses que sempre m'ha relaxat moltissim.

:--=-)

Pots comprar una piscina infantil inflable, de les que es posen a les terrasses a l'estiu. Et sortirà molt més barat.
Eduard 2005
Arnau 2014
AdrianaGC
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

EntradaAutor: AdrianaGC » dl. gen. 27, 2014 10:28 am

Sònia, com és que dius que al Trueta costa que et respectin el part? Jo no hi vaig tenir cap problema, i amigues i conegudes que hi han volgut parir sense epidural tampoc han tingut cap problema, al contrari!
SòniaBanyoles
Contacta:

EntradaAutor: SòniaBanyoles » dl. gen. 27, 2014 2:40 pm

AdrianaGC he sentit experiències de tot, però és que últimament nomès me n'arribaven de negatives. Al se un hospital gran deu haver-hi de tot. M'alegro que la teva experiència hagi estat positiva!!
Creant vida!

Imatge

Imatge
AdrianaGC
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

EntradaAutor: AdrianaGC » dl. gen. 27, 2014 3:56 pm

Ostres, doncs quina llàstima!! Totes les llevadores que vaig conèixer al llarg de l'embaràs, que exercien al trueta, em van semblar totalment predisposades a parts respectats...Em pensava que ja era un filosofia de l'hospital, i no una posició en funció de qui et toqui!!
Niss
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dj. oct. 10, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: Niss » dl. gen. 27, 2014 6:08 pm

Noies, m'encanten aquests posts!
Encara no estic embarassada... o almenys que jo sàpiga (dijous sortim de dubes) >.-<:
Però si hi ha quelcom al que li dono voltes és al part... No el fet de si farà mal o no, si anirà així o aixà, sinó el fet de si se'm respectarà com a persona sana i amb capacitat de decisió. Normalment em fio bastant dels metges si em donen un tracte proper i humà, però m'agradaria que en tot moment m'informessin i se'm demanés consentiment per les coses que s'han d'anar fent... Sembla de lògica, però pel que veig no és el més normal.
De totes maneres sembla que les coses estan començant a canviar i això dona una espurna de llum!
Xop
:: cèrvol
Entrades: 583
Membre des de: dc. des. 04, 2013 11:16 am
Ubicació: Caldes de Montbui

EntradaAutor: Xop » dt. gen. 28, 2014 8:51 pm

Noies, us penjo un vídeo preciós!
Aviso, us fareu un fart de plorar!
De natges també es pot!!!!!!!!!!

http://vimeo.com/82981634
Imatge
nadia
:: gosset
Entrades: 468
Membre des de: dv. ago. 29, 2008 2:57 pm

EntradaAutor: nadia » dt. gen. 28, 2014 9:49 pm

Quin vídeo més preciós!!!!
llunalluneta
Entrades: 463
Membre des de: dv. set. 27, 2013 11:18 am

EntradaAutor: llunalluneta » dc. gen. 29, 2014 8:34 am

Quin tip de plorar! Que maco, Xop!
Imatge
crissie
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dc. gen. 29, 2014 1:41 pm

daniela3 ha escrit:Hola SòniaBanyoles,

Ara amb el que estic totalment en desacord és quant dius "I sobretot que la SS arribès a plantejar-se la financiació dels parts a casa amb llevadores qualificades que és com fan a països com Holanda o Anglaterra, on si vols parir a l'hospital per decisió pròpia s'ha de pagar." Perquè hi ha dones, entre les quals m'incloc, que VOLEM parir en un hospital i que al nostre part ens assisteixi el nostre/a ginecòleg, al qual tenim confiança i no per prendre aquesta decisió vol dir que estem desinformades o que som menys dones per no voler parir de forma natural al 100%. Jo he parit dues vegades amb epidural i no tinc CAP trauma, estic plenament satisfeta de la meva experiència, i sí, respecto que tu i d'altres futures mamis vulgueu parir d'una manera molt més natural, però no per a que vosaltres pogueu parir de la manera que vosaltres voleu, les que volem un part més "medicalitzat" hem de perdre els nostres drets, no hi veig la relació :-:)

Apa, salut i que et vagi molt bé el part <:-)

Hola! OStres, m'he llegit el primer post varies vegades i en cap moment llegeixo que si la SS s'arribé a plantejar la financiaciño dels parts a casa, s'exclogués el fet de parir a l'hospital com tu dius que has fet! Vull dir, que en cap moment t'estan dient de "radicalitzar" res,tot el contrari, sino tenir totes les opcions, que és un està la veritable llibertat! ||*||
Ningú diu que una dona sigui menys dona, ni es tinguin traumes ni res de res...no sé on hi ahs llegit això!!!
Quina mania en abanderar-nos quan reclamem un DRET HUMÀ!
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
crissie

EntradaAutor: crissie » dc. gen. 29, 2014 1:45 pm

sil80 ha escrit:
Tinc un cas molt proxim d'una noia que ha parit fa poc, embaràs perfecta, va parir a un hospital, i el cap de minuts d'haver parit.. hemorragia... directe a la UCI, dos dies per recuperar-se... Si la seva decisió hagués estat parir a casa, segurament ara no ho explicaría... Va tenir la sort que estava a l'hospital i allà van actuar ràpid... Ja només pensar en aquesta possibilitat, ni em plantejo el fet de parir a casa.

Què et pesnes, que el part a casa es fa a la muntanya i sense assistència?

NO som unes inconcients ni unes temeraries, totes volem el mateix, i és el millor naixement i la millor cura per la nostra criatura.
Tot està molt estudiat i molt planificat i res es fa perquè si.

Les llevadores porten tots els equips necessaries per su succeeix qualsevol cosa, entre ells, material per tallar hemorroagies.
A Aquesta noia li ahurien parat l'homorragia i l'haurien dut a l'hospital on hagués tingut el mateix procediment que la teva amiga.

Que no ets pro-part a casa? ok! perfecte! però si no saps els procediments millor no prenguis conclusions alarmistes: " segurament ara no ho explicaría... Va tenir la sort que estava a l'hospital i allà van actuar ràpid" :ok: :ok: :ok:
Imatge

Imatge

Imatge

crissie

EntradaAutor: crissie » dc. gen. 29, 2014 2:02 pm

sil80 ha escrit:Cadascú és lliure de parir com vol, a casa o a un hospital, però si decideixes fer-ho a un hospital, crec que ja saps a on vas i suposo que ningú pensa que una mateixa sap més que un ginecoleg o tota la gent que forma part de tot el procés d'un part. SEgurament hi haurà més o menys bons professionals, això no ho dubto.
Si vols parir a casa tens tota la teva llibertat de fer-ho, però no intenteu convencer a l'altra gent de que si l'epidural no es bona, que si l'oxicitocina accelera el procés natural de part, que si hi ha massa gent en un part... i que si parir a un hospital és el pitjor que hi ha...
JO estic encantada de la vida de haver fet dos parts a l'hospital, mai m'he sentit "violada" i sempre m'he sentit respectada en tot momento, per tots els professionals que m'han ajudat en el moment de parir...
Quan parleu algunes de que us vau sentir malament perquè no us van avisar de que nous posaven l'epidural, o la oxcitocina al·lucino, on heu parit? a quin hospital? perquè em costa de creure,...
Últimament hi ha molt debat amb això dels parts naturals... molta gent que "menja" el cap a moltes de nosaltres i moltes vegades no saben que están jugant amb la salut de moltes persones.

Jo alucino de veritat:

Moltissimes felicitats per estar contenta i satisfeta amb els teus parts >.-<: >.-<: >.-<: Però que tu no t'hagis sentit violada, i que t'hagis sentit respectada no vol dir EN CAP CAS que la resta de dones es sentin igual que tu.

"Quan parleu algunes de que us vau sentir malament perquè no us van avisar de que nous posaven l'epidural, o la oxcitocina al·lucino, on heu parit? a quin hospital? perquè em costa de creure,... " Si et costa de creure és perquè no ho has viscut. A mi, per no anar més lluny, em van enxufqar una via amb un serum i vaig preguntar què era. EM van dir que una solució salina per hidratar-me i després a l'informe vaig poder llegir que era oxitocina, o sigui que si, aquestes coses passen i t'asseguro er experiencies molt properes que passen molt sovint.

"Últimament hi ha molt debat amb això dels parts naturals... molta gent que "menja" el cap a moltes de nosaltres i moltes vegades no saben que están jugant amb la salut de moltes persones. " No es tracta de menjar el cap a ningú, es tracta d'estar informada, perquè NO SIL80, la majoria de vegades, no t'informen de tot plegat. No t'informen que si et trenquen la bossa et faran molt més mal les contarccions, o que si pincen el cordó només neixer estan privant al teu fill d'una quantitat de sang considerable, o que si et posen l'epidural pots tenir uns efectes secundaris molt desagradables i inclús perillosos, o que si et fan Kristeller poden posar en perill al petit o mil ect.

"Si vols parir a casa tens tota la teva llibertat de fer-ho, però no intenteu convencer a l'altra gent de que si l'epidural no es bona, que si l'oxicitocina accelera el procés natural de part, que si hi ha massa gent en un part"
NO fa falta parir a casa per evitar-te totes aquestes pràctiques. Si llegeixes una mica o preguntes al teu metge et dirà que totes aquestes afirmacion son totalment certes i que son totalment innecessaries SI LA DONA NO LES VOL. Parlem sempre del mateix, llibertat per escollir i de lliure no n'ets gens si segueixes pensant que tot això és mentida.

"crec que ja saps a on vas i suposo que ningú pensa que una mateixa sap més que un ginecoleg "
Crec que ningú pensa que sap més que un ginecoleg, tot i que seria prou discutible tan en punt que hi ha motginecolegs que porten 40 anys sense actualizar-se i no saben els ultims avenços ni estan al dia dels ultims estudis, però deixant de banda això, més que saber més que els gines, SI QUE SABEM que per complir amb els sistema, molts gines i llevadores amaguen informació, i per tempos i diners es fan moltes barbaritats. I això passa absolutament en totes les professions, on el límit de l'etica per desgracia està renyit pels maleïts diners. Tot son empreses.

En fi, que no, que no es tracta d'anar a extrems, en resum jo sñoc del parer que: QUE CADASCUNA PAREIXI COM LI ROTI I QUE NINGÚ JUTGI LA MANERA DE VEURE DE LES DEMÉS. EL PART ÉS DE CADASCUNA I DE NINGÚ MÉS.

Que sigueu felices a l'hopital a casa o amb o sense epidural :b-))) :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge

sil80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 51
Membre des de: dj. oct. 18, 2012 4:54 pm

EntradaAutor: sil80 » dc. gen. 29, 2014 4:32 pm

crissie,

perdona si t'has sentit ofesa amb el que he dit...

És la meva opinió i suposo que aquí la puc expressar... He parlat de la meva experiencia,que afortunadament és molt bona, i del que jo crec...
Evidentment que hi ha casos de tot, no vull generalitzar...

Simplement jo no sóc partidaria de parir a casa, crec que no vam amb mí i punt... Entenc a la gent que sí.. També sé que no cal parir a casa per evitar tot això que s'està dient... epidural, oxcitocina... etc... I és clar que un part ideal és un part on no cal fer ús de medicaments ni instruments,...

El més important és sentir-te cómoda i confiar amb la gent que aquell dia estarà al teu costat, si no tens la prou confiança amb el teu ginecoleg, canvia i punt.

JO AL·LUCINO amb el que et van dir que era una soució salina i et van amagar que era oxicitocina... al·lucino de veritat,... Em sap greu que passés tot això...

I amb resum: jo també sóc del parer que cadascú amb la seva vida i el seu cos fa el que li dóna la gana... ||*|| ||*|| ||*|| ||*|| ||*||
SòniaBanyoles
Contacta:

EntradaAutor: SòniaBanyoles » dc. gen. 29, 2014 5:31 pm

crissie >.-<: >.-<: >.-<: quan expliques com has pres la decisió d'on parir, de tot el que t'has informat, etc...a vegades et pots arribar a sentir molt jutjada. Però pel que estic tranquil.la és que jo estic super tranqui amb la meva decisió pq l'he pres des del coneixament i la llibertat de poder escollir!! ||*||

Algunes amigues que ja han parit i els explico tot el que he llegit, m'he informat, etc... em diuen "ojalà m'haguessin informat tant de com ho estas ara i hagues sabut tot aixó abans de parir potser hagues triat algunes coses" però la majoria no s'havien informat i confiaven en el criteri mèdic i punt i es "van deixar portar". També n'hi ha que no comparteixen gens el que defenso...i no per aixó els hi nego l'amistat, respecto la seva opinio i no les jutjo.

L'únic que de veritat m'agradaria que fèssin totes les embarassades és informar-se mooooooooooooolt bé del procès natural del part, no han de triar parir de manera natural si no volen però ajuda a entendre que el cos de la dona esta totalment preparat per aixó i et dona molta força escullis el que escullis. :ok:

Xop gràcies per penjar el video, molt macoooo!! :love:

Niss a veure si estàs embarassada!! :-()) Esta bé que et comencis a informar, mai està de més!

Petons*
Creant vida!

Imatge

Imatge
Xop
Entrades: 583
Membre des de: dc. des. 04, 2013 11:16 am
Ubicació: Caldes de Montbui

EntradaAutor: Xop » dc. gen. 29, 2014 5:44 pm

SoniaBanyoles, me'n alegro que t'hagi agradat!

Jo, quan explico que cada vegada tinc més clar que vull un part a l'aigua o si més no, NATURAL, no em trobo gens recolzada, només aquí m'enteneu!
Em miren una mica "raro" i com sóc primerenca em diuen que no sé el que em dic i que, quan estigui amb els dolors de les contraccions, segur que me'n penedeixo... i també em diuen que no miri tant internet! jajaja! llavors? què vaig a cegues i deixo que em facin de tot o que?
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::