El part a casa, un luxe?
Re: El part a casa, un luxe?
La meva llevadora a les classes pre part que vaig ara al CAP, l'altre dia va dir que no es podia nèixer amb la bossa intacta, que te la trencaven SEMPRE... jo la vaig contradir al davant de totes, explicant-li que aixó no era del tot veritat. No puc suportar que s'amagui informació o que es diguin mitjes veritats. Es va quedar tant parada que no sabia què dir, estàn tant acostumades a dir el sermó per no contradir les pràctiques hospitalaries stàndards que si surten del guió ja estàn perdudes.
Neuetes m'encanta!!! je je, deuria flipar la teva llevadora. Doncs que es vagi acostumant a que les dones cada vegada s'informen més i ja no ens ho poden colar tot!!
No hi ha cap necessitat de trencar la bossa. És més, en alguns casos trenquen la bossa per provocar o accelerar el part, cosa que acostuma a venir acompanyat d'un augment brutal del dolor de les contraccions.
Mireu aquestes fotos: http://blogs.babble.com/being-pregnant/ ... iotic-sac/
Jo tampoc tinc fotos del part. En tinc del pre-part (amb una cara de ionqui burtal, quina passada l'efecte de les hormones!!!).
Abans de parir ho vaig pensar però vaig decidir que no, que em molestaria que hi hagués algú per allà fent fotos. Ara em sap una mica greu no tenir-ne, i a més penso que ni me n'hagués adonat, perquè realment em vaig adonar de poc del que passava pel meu voltant.
No hi ha cap necessitat de trencar la bossa. És més, en alguns casos trenquen la bossa per provocar o accelerar el part, cosa que acostuma a venir acompanyat d'un augment brutal del dolor de les contraccions.
Mireu aquestes fotos: http://blogs.babble.com/being-pregnant/ ... iotic-sac/
Jo tampoc tinc fotos del part. En tinc del pre-part (amb una cara de ionqui burtal, quina passada l'efecte de les hormones!!!).
Abans de parir ho vaig pensar però vaig decidir que no, que em molestaria que hi hagués algú per allà fent fotos. Ara em sap una mica greu no tenir-ne, i a més penso que ni me n'hagués adonat, perquè realment em vaig adonar de poc del que passava pel meu voltant.
- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
Mamasbd, no va ser la Fina, va ser la Gemma, tot i que he sentit molt a parlar de la Fina!
Neuetes! Així m'agrada que expliquis l'altra cara! Com diu la Ponioleta, avui en dia ja no val deixar anar el rotllo. Entenc que per preparar-se les classes han de treure el temps d'on sigui, perquè no els deixen temps dedicat especialment per això, però això no vol dir que ens hagin de vendre la moto (o intentar-ho)!
Ponioleta! Quines fotos més impactants! Potser antigament es pensava que calia trencar la bossa perquè pugui respirar quan surti, pe`ro jo imagino que si surten amb la bossa intacta encara no intentaran respirar, no? Vaja, que potser és una pregunta tonta, pe`ro ara m'hi has fet pensar...
Neuetes! Així m'agrada que expliquis l'altra cara! Com diu la Ponioleta, avui en dia ja no val deixar anar el rotllo. Entenc que per preparar-se les classes han de treure el temps d'on sigui, perquè no els deixen temps dedicat especialment per això, però això no vol dir que ens hagin de vendre la moto (o intentar-ho)!
Ponioleta! Quines fotos més impactants! Potser antigament es pensava que calia trencar la bossa perquè pugui respirar quan surti, pe`ro jo imagino que si surten amb la bossa intacta encara no intentaran respirar, no? Vaja, que potser és una pregunta tonta, pe`ro ara m'hi has fet pensar...

Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/

carbasseta ha escrit:Potser antigament es pensava que calia trencar la bossa perquè pugui respirar quan surti, pe`ro jo imagino que si surten amb la bossa intacta encara no intentaran respirar, no? Vaja, que potser és una pregunta tonta, pe`ro ara m'hi has fet pensar...
Si es deixa bategar el cordó, la respiració és progressiva... cada vegada arriba menys oxigen del cordó i va arribant oxigen dels pulmons que comencen a funcionar, o sigui que si neix amb la bossa, tampoc és taaaaan urgent treure-la!
Potser això és també com lo de la volta de cordó... no és pas taaaan greu! la criatura no s'ofegarà perquè no utilitza el coll i els pulmons per respirar! Quan surt la criatura es treu la volta, i santes pasqües!
Edito perquè hi havia una falta que feia mal als ulls
Helia l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. feb. 09, 2013 8:43 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Molt interessant, Goga! Almenys se n'han adonat que alguna cosa falla...
neuetes ha escrit:La meva llevadora a les classes pre part que vaig ara al CAP, l'altre dia va dir que no es podia nèixer amb la bossa intacta, que te la trencaven SEMPRE... jo la vaig contradir al davant de totes, explicant-li que aixó no era del tot veritat. No puc suportar que s'amagui informació o que es diguin mitjes veritats. Es va quedar tant parada que no sabia què dir, estàn tant acostumades a dir el sermó per no contradir les pràctiques hospitalaries stàndards que si surten del guió ja estàn perdudes.
Molt ben dit!! Sempre amb educació, que segur que ho vas fer (no es el mateix dir "no es del tot cert" que dir MENTIDA!!!! jajaja) però ja va bé que algú vaja dient les coses

Per si us interessa, nova pàgina de Facebook de DONA LLUM https://www.facebook.com/AssociacioDONALLUM 
Hola!! la meva filla va nèixer el dia 21 en un part natural a l'hospital d'Igualada.
neuetes l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 06, 2013 5:04 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Felicitats, neuetes! Benvinguda, Emma!
Ho heu aconseguit, campiones!
M'he emocionat molt. Gràcies per compartir-ho, guapa!
Ho heu aconseguit, campiones!
M'he emocionat molt. Gràcies per compartir-ho, guapa!
Felicitats neuetes!!!! Ara a disfrutar de la teva petita :) petonets!!!
Mare de Lucas, y blogger http://yllegolucas.blogspot.com.es/
neuetes ha escrit:Hola Lluna!! m'encanta llegir mares novelles que opten per un part natural i a més de Lleida!! Doncs si, el part natural a Lleida és bastant difícil... has fet la derivació a Valls?
Neuetes, no et vaig contestar! Al final no m'he fet la derivació a valls. Finalment em decidit que farem tota la dilatació a casa amb el seguiment de dues llevadores i quan estigui força abançada anirem a l'hospital Arnau. Però no descartem no anar a Valls, depen del moment i com vagi tot.
oohhh neuetes quin part!!!!! quina meravella!!!! em demano un part com el teu pel segon fill!
moltíssimes felicitats!!!!
moltíssimes felicitats!!!!

UooooOOO!!!! Que guai Neuetes!!! M'has fet posar els pèls de punta a l'expulsiu, i quan dius "Vinga Emma!" jeje...
Jo ho vaig dir unes quantes vegades, tal qual
Me n'alegro molt i molt que aconseguíssis el part que volies!!
Jo ho vaig dir unes quantes vegades, tal qual
Me n'alegro molt i molt que aconseguíssis el part que volies!!

- carbasseta

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
quina emoció més gran neuetes! moltes felicitats! quin part mes meravellos! gracies per compartir-ho i fer-me reviure el meu!
ara a gaudir a tope de l'emma! una abraçada!
ara a gaudir a tope de l'emma! una abraçada!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia

OOOh, neuetes
moltes felicitats!!!!! Felicitats per la peque i per aquest part maravellós!!! Me nn'alegro molt de que tot hagi anat tan bé!!!!!
Gràcies per la teva crónica, desprens una força increible!!!!
moltes felicitats!!!!! Felicitats per la peque i per aquest part maravellós!!! Me nn'alegro molt de que tot hagi anat tan bé!!!!! Gràcies per la teva crónica, desprens una força increible!!!!
- Londonbaby

- Entrades: 1074
- Membre des de: dg. oct. 07, 2007 11:13 am
Moltes felicitats Neutes!!! quina benvinguda per la teva Emma!
Aleix 22-12-2009 Cesària innecessària
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
Quina passada de part, Neuetes! m'he emocionat llegin-te! a veure si jo seré capaç a aquest segon part,...
I felicitats per l'Emma!!!
I felicitats per l'Emma!!!

Quina emoció Neuetes....ho he viscut amb tuuuuu! fins i tot el crisso s'ha girat i m'ha preguntat perquè respirava tan ràpid
FLEICITAAAAATS

FLEICITAAAAATS

VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Felicitats!! Quin part més xulo, ja m'hagués agradat que el meu expulsiu fos tan plaent, a mi em va fer un mal!! Però quan ja el tenim, quin momentàs i quina satisfacció.
Per cert, va super bé que els hospitals rebin una carta felicitant pel que s'ha fet be i expressant la nostra disconformitat pel que no s'ha fet bé. Ajuda molt a millorar les coses! Un cas com el teu és ideal per fer-ho si vols
Per cert, va super bé que els hospitals rebin una carta felicitant pel que s'ha fet be i expressant la nostra disconformitat pel que no s'ha fet bé. Ajuda molt a millorar les coses! Un cas com el teu és ideal per fer-ho si vols
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |