Part a l'hopital de sant pau???
Part a l'hopital de sant pau???
Hola marones,
Al principi de l'embaràs tenia prou clar que aniria a parir a la Maternitat del clínic, però ara que estic a la setmana 30, comentant amb un parell de llevadores que volia un part el més repectuós possible, m'han insinuat que el millor en aquest cas era Sant Pau. La veritat és que ara mateix vaig un pél perduda i tinc la sensació de que el temps s'em tira a sobre... A veure si em doneu alguna pista per acabar de decidir-me.
Al principi de l'embaràs tenia prou clar que aniria a parir a la Maternitat del clínic, però ara que estic a la setmana 30, comentant amb un parell de llevadores que volia un part el més repectuós possible, m'han insinuat que el millor en aquest cas era Sant Pau. La veritat és que ara mateix vaig un pél perduda i tinc la sensació de que el temps s'em tira a sobre... A veure si em doneu alguna pista per acabar de decidir-me.
Re: Part a l'hopital de sant pau???
Hola Irua. A la Maternitat segur que fan un part respectuós i com que és el que en té més fama sempre diuen aquest. Però a Sant Pau també tenen protocol de part respectuós.
Jo crec que a tots dos llocs et respectaran les teves decisions.
Jo crec que a tots dos llocs et respectaran les teves decisions.
Gràcies Quimbo!!
Uff!! quin dil.lema... aquestes llevadores em van dir que va ser el primer de barcelo d'oferir parts "naturals" i que ara per ara tenen molt assumit aquest protocol, i que a més ara ja em tocaria parir a les noves instal.lacions, no em van dir clarament que fos millor, però amb coses com aquestes m'ho van anar insinuant.
La veritat que ja tenia fins i tot la llista de les coses que havia de dur a la maternitat, i tot, però ara estic entre l'ún i l'altre. Normalment no sóc gaire cagaduptes, però en aquest cas crec que val la pena tenir-ho tot una mica en compte..
Uff!! quin dil.lema... aquestes llevadores em van dir que va ser el primer de barcelo d'oferir parts "naturals" i que ara per ara tenen molt assumit aquest protocol, i que a més ara ja em tocaria parir a les noves instal.lacions, no em van dir clarament que fos millor, però amb coses com aquestes m'ho van anar insinuant.La veritat que ja tenia fins i tot la llista de les coses que havia de dur a la maternitat, i tot, però ara estic entre l'ún i l'altre. Normalment no sóc gaire cagaduptes, però en aquest cas crec que val la pena tenir-ho tot una mica en compte..
Jo tinc dues amigues q van parir a la maternitat i en cap dels dos casos se'ls va respectar les seves decisions pel q fa el protocol de part natural. També he llegit de casos q han sortit la mar de contentes, però cal tenir en compte també l'altra cara de la moneda. Crec q només hi ha una sala habilitada per a tal protocol, i si està ocupada,...
Gràcies per el teu comentari NOE
, ho tindré en compte! A veure si algú que hagi parit a sant pau em poguès donar la seva versió..
Em penso que ja ho tinc decidit!! Canvi de plans...anirñe a Sant Pau...
Ara el que tinc és un altre problema, tinc llista de la bossa de l'hospi per la maternitat, però no la de st.Pau. Algú me la pot passar o dir-me que he de portar!!??
Es segueixent agraint qualsevol tipus d'opinions, fins el dia 4 d'Agost no em deriven a l'hospital...
Ara el que tinc és un altre problema, tinc llista de la bossa de l'hospi per la maternitat, però no la de st.Pau. Algú me la pot passar o dir-me que he de portar!!??
Es segueixent agraint qualsevol tipus d'opinions, fins el dia 4 d'Agost no em deriven a l'hospital...
Noe ha escrit:Jo tinc dues amigues q van parir a la maternitat i en cap dels dos casos se'ls va respectar les seves decisions pel q fa el protocol de part natural. També he llegit de casos q han sortit la mar de contentes, però cal tenir en compte també l'altra cara de la moneda. Crec q només hi ha una sala habilitada per a tal protocol, i si està ocupada,...
Jo pariré a la maternitat, i a la xerrada que vaig anar fa una setmana ens van dir que tenen 3 sales habilitades per al part natural, que es un fas tot el procés de la dil·latació i expulsiu. Ens va comentar la noia que en totes les sales de part (tant aquestes 3 com totes les altres) hi ha les mateixes "camilles", que son reclinables del tot i per tant pots parir si vols asseguda sobre la camilla, o en la posició que prefereixis (al terra, o en un taburet de parts). En cas que les 3 sales de part natural estiguin ocupades, doncs et toca anar a una de les altres, però el protocol que segueixen és el mateix (només canvia la decoració de l'habitació).
He de dir que tinc molt bones referències de Sant Pau, i no sé quin és millor, però vaja que a la Maternitat atenen parts naturals segur! Les uniques condicions que posen a la maternitat son:
- obrir una via a la partera, encara que estigui tapada (cosa que jo no vull, però considero un mal menor on puc cedir)
- administrar al recen nascut la vitamina K (pe+o permeten que sigui per via oral)
- administrar al nounat la pomada antibiòtica als ulls per evitar infeccions (això era una cosa que jo no volia, però suposo que no ho podré evitar)
Per tant respecten si tu ho vols:
- deixar-te dilatar i parir en la posició que vulguis
- llibertat de moviments durant tot el part (amb monitorització externa i intermitent, pero sense obligar-te a estar estirada i quieta)
- no trencament artifical de membranes
- menjar coses de fàcil digestió i beure líquids (no àcids com podria ser el suc de taronja)
- no maniobres per dirigir l'expulsiu
- deixar que el cordó deixi de bategar abans de tallar-lo
- contacte immediat pell amb pell amb el nadó només nèixer
A no ser que el part es compliqui o es retardi molt. En tot cas, em van assegurar que abans es parla amb la mare, no és fa res sense consentiment.
No puc parlar per experiència propia de monent, però això és la informacio que m'han donat a la maternitat, i a priori trobo que no tenen perque enganyar-nos... preò vaja sempre queda aquella mica de desconfiança!
Sigui com sigui, quan entres en un hospital estas bastant (per no dir del tot) en les seves mans, per molts protocols respectuosos que tinguin, per tant no saps mai el que et trobaràs. El que m'han recomanat MOLT i MOLT, si vull tenir un part el més respectuós possible, es que vagi a l'hospital el més tard possible!!! Com menys hores estem allà, menys intervencions poden fer i més probabilitats hi ha de tenir un part fisiologic totalment respectat
Ei Gemma!!! Moltes gràcies per la teva aportació, cunata informació!!
portava uns dies desconectada i per això no he contestat abans...tu ja deus haber parit...ara buscaré a veure si trobo la crònica
.
Finalment m'he decidit pel part a l'hospital de Snt Pau, pel que expliques els dos tenen protocols prou semblants... Jo també pensava en fer això d'aguantar el màxim a casa, a veure que tal...una última pregunta tu vas anar amb el pla de part sota el braç o com ho vas fer?? Si en vas fer, m'el podries facilitar?? Intentaria adaptar-lo..
Gràcies!!!!
.Finalment m'he decidit pel part a l'hospital de Snt Pau, pel que expliques els dos tenen protocols prou semblants... Jo també pensava en fer això d'aguantar el màxim a casa, a veure que tal...una última pregunta tu vas anar amb el pla de part sota el braç o com ho vas fer?? Si en vas fer, m'el podries facilitar?? Intentaria adaptar-lo..
Gràcies!!!!

GEMMA, ara he entrat al post d'agost i he vist que en l'última entrada del dia 27 encara no havies parit!! Espero que et vagi bé i que es decideixi a sortir quan abans i no calgui provocar el part...ja veuràs com segur que s'espavila a l'últim moment, es que si deu estar agust a dins..!!! 

Al final on pariràs, Irua? (et queda molt poquet!) a la Maternitat o a Sant Pau? Jo en principi pariré a la Maternitat, i vull un part poc medicalitzat, i poc intervencionista... a veure si ho aconsegueixo!

Hola Mery!!
Finalment m'he decidit per l'Hospital de st. Pau, semblaven tenir protocols prou similars i st. pau em queda més aprop... jo vaig amb la meteixa idea que tu, ja t'explicaré..
Estic en busca i captura d'un pla de part que pugui fer servir de pauta i marcar les meves preferències, tu entregaràs pla de part?? Si algú en tè, m'el pot passar per veure com es redacta??
Finalment m'he decidit per l'Hospital de st. Pau, semblaven tenir protocols prou similars i st. pau em queda més aprop... jo vaig amb la meteixa idea que tu, ja t'explicaré..Estic en busca i captura d'un pla de part que pugui fer servir de pauta i marcar les meves preferències, tu entregaràs pla de part?? Si algú en tè, m'el pot passar per veure com es redacta??
Jo he troba aquest protocol de Part, em sembla bastant complert:
PLA DE PART VAGINAL
Presento el meu Pla de part,[1] el qual s’articula a partir de les recomanacions de l’OMS en matèria d’atenció durant el procés de naixement, així com el que recull el Procotol d’Assistència al part i al puerperi i d’atenció al nadó, editat pel Departament de Sanitat i Seguretat Pública de la Generalitat de Catalunya (agost de 2003):
Atenció en el part
Ø Preparatius per al part durant el període de dilatació
1. Un cop sigui admesa al centre, desitjo vestir-me amb la meva pròpia roba i no amb la bata de l’hospital cordada pel darrere, per poder alletar el meu nadó tan bon punt neixi.
2. No desitjo que em rasurin sistemàticament la zona genital, atès que no s’ha demostrat que aquesta pràctica disminueixi la incidència d’infeccions. Evidentment, es podrà fer en cas d’estar indicada una episiotomia (art. 2.2.2)
3. Desitjo tenir accès lliure a un quart de bany amb dutxa durant el procés de dilatació (art. 2.2.3), evitant, així, l’aplicació sistemàtica d’un enema.
4. Si no es presenten contraindicacions, vull mantenir una hidratació oral (aportació hídrica i calòrica) adequada durant el procés de dilatació, i no per via intravenosa (art. 2.2.5)
5. Accedeixo a tenir una via insertada en cas que, posteriorment, es faci necessària anestèsia o un goter, però mentre no sigui necessari el subministrament de medicació voldria que estigués tancada.
Ø Exploració sistemàtica del fetus durant la dilatació
6. Durant la dilatació, desitjo que la comprovació del benestar fetal –mentre aquest no presenti alteracions– es faci mitjançant un estetoscopi o qualsevol forma de registre intermitent que permeti la meva mobilitat durant totes les etapes del part. (art. 2.1.). Voldria que s’evités, en la mesura del possible, la monitorització fetal contínua.
Ø Seguiment de la progressió de la dilatació
7. Cal que se’m demani el meu consentiment abans de fer-me qualsevol tacte vaginal, i aquests han de ser els mínims possibles (art. 2.3.1.).
8. No autorizo la ruptura artificial i sistemàtica de membranes abans d’arribar al període expulsiu (art. 2.3.4.).
Ø Estimulació del part
9. No dono el meu consentiment per a cap tipus d’inducció: gel de prostaglandines, cytotec, pitocín, syntocinon, etc.
10. Cal el meu consentiment escrit, o el del meu home, pequè se m’administri qualsevol droga intravenosa.
Ø Analgoanestèsia
11. En principi, no vull que se m’administri anestèsia epidural.
12. Us agrairé qualsevol utilització de mètodes no farmacològics que permetin reduir la sensacó de dolor (art. 2.5.1.): possibilitat de canvi en la postura triada, massatges, visualitzacions, suport emocional, etc.
Atenció en el període expulsiu
Ø Mesures de confort durant l’expulsiu
13. Desitgem el menor nombre de persones presents; així com que els qui vulguin entrar a la sala de parts, sol·licitin permís per fer-ho. Si us plau, feu-me saber si desitgeu que observin el part estudiants i respecteu la decisió que prenem en aquell moment (art. 2.5.3., Annex II).
14. Durant el naixement del nostre nadó, tant el meu home com jo desitgem que els llums i el soroll siguin mínims.
15. Desitjo que el meu home estigui tot el temps amb mi, incloent-hi la preparació i l’aplicació de l’anestèsia per a cirurgia en el cas de ser necessària.
16. Ens plauria molt poder prendre fotos del part i del naixement del meu nadó.
Ø Exploració sistemàtica del fetus en el període expulsiu
17. Desitjo que l’exploració sistemàtica del fetus (art. 3.1) durant el període expulsiu es faci mitjançant l’auscultació fetal intermitent durant i després de la contracció, atès que s’ha demostrat que pot ser igualment acceptable si es realitza correctament i igualmente segura per al fetus.
Ø Assistència al part espontani
18. Desitjo donar a llum en la postura que em resulti més còmoda en cada moment (art. 3.3.3.), evitant al màxim la posició de litotomia que dificulta significativament el procés expulsiu (Annex II, 2.2.).
19. Desitjo evitar una episiotomia. Per tant, us agrairé suport o compreses calentes a la zona del perinè. Si us plau, demaneu-nos permís si una episiotomia sembla necessària.
Atenció en el període de deslliurament
Ø Assistència en el deslliurament
20. Desitjo una tercera etapa del part natural. Cal el meu consentiment explícit, o el del meu home, per utilitzar qualsevol fàrmac per accelerar l’expulsió de la placenta.
Atenció al nadó a la sala de parts
Ø Pinçament i secció del cordó umbilical
21. Volem que el “clampatge” i posterior tall del cordó no es realitzi fins que hagi deixat de bategar. Si fos possible, el meu home desitjaria fer-ho ell mateix (art. 4.1). Res no indica –en un part que discórre amb normalitat– el tall immediat del cordó.
Ø Primer contacte mare-fill
22. Desitjo que el nostre nadó, immediatament després del part i de les exploracions necessàries per confirmar el seu bon estat, no se separi en cap moment de mi o del meu home. No volem, doncs, que estigui en observació durant hores al niu si es troba en perfectes condicions. Si la criatura necessita escalfor, l’hi donarem nosaltres amb els mitjans que convingui (art. 5.3.). Desitjo poder alletar-lo des del mateix moment de nèixer.
Ø Exploració sistemàtica del nadó a la sala de parts
23. Les revisions i la pesada es poden postposar sempre que el nadó respiri independentment (art. 5.4.) A)
PLA DE PART VAGINAL
Presento el meu Pla de part,[1] el qual s’articula a partir de les recomanacions de l’OMS en matèria d’atenció durant el procés de naixement, així com el que recull el Procotol d’Assistència al part i al puerperi i d’atenció al nadó, editat pel Departament de Sanitat i Seguretat Pública de la Generalitat de Catalunya (agost de 2003):
Atenció en el part
Ø Preparatius per al part durant el període de dilatació
1. Un cop sigui admesa al centre, desitjo vestir-me amb la meva pròpia roba i no amb la bata de l’hospital cordada pel darrere, per poder alletar el meu nadó tan bon punt neixi.
2. No desitjo que em rasurin sistemàticament la zona genital, atès que no s’ha demostrat que aquesta pràctica disminueixi la incidència d’infeccions. Evidentment, es podrà fer en cas d’estar indicada una episiotomia (art. 2.2.2)
3. Desitjo tenir accès lliure a un quart de bany amb dutxa durant el procés de dilatació (art. 2.2.3), evitant, així, l’aplicació sistemàtica d’un enema.
4. Si no es presenten contraindicacions, vull mantenir una hidratació oral (aportació hídrica i calòrica) adequada durant el procés de dilatació, i no per via intravenosa (art. 2.2.5)
5. Accedeixo a tenir una via insertada en cas que, posteriorment, es faci necessària anestèsia o un goter, però mentre no sigui necessari el subministrament de medicació voldria que estigués tancada.
Ø Exploració sistemàtica del fetus durant la dilatació
6. Durant la dilatació, desitjo que la comprovació del benestar fetal –mentre aquest no presenti alteracions– es faci mitjançant un estetoscopi o qualsevol forma de registre intermitent que permeti la meva mobilitat durant totes les etapes del part. (art. 2.1.). Voldria que s’evités, en la mesura del possible, la monitorització fetal contínua.
Ø Seguiment de la progressió de la dilatació
7. Cal que se’m demani el meu consentiment abans de fer-me qualsevol tacte vaginal, i aquests han de ser els mínims possibles (art. 2.3.1.).
8. No autorizo la ruptura artificial i sistemàtica de membranes abans d’arribar al període expulsiu (art. 2.3.4.).
Ø Estimulació del part
9. No dono el meu consentiment per a cap tipus d’inducció: gel de prostaglandines, cytotec, pitocín, syntocinon, etc.
10. Cal el meu consentiment escrit, o el del meu home, pequè se m’administri qualsevol droga intravenosa.
Ø Analgoanestèsia
11. En principi, no vull que se m’administri anestèsia epidural.
12. Us agrairé qualsevol utilització de mètodes no farmacològics que permetin reduir la sensacó de dolor (art. 2.5.1.): possibilitat de canvi en la postura triada, massatges, visualitzacions, suport emocional, etc.
Atenció en el període expulsiu
Ø Mesures de confort durant l’expulsiu
13. Desitgem el menor nombre de persones presents; així com que els qui vulguin entrar a la sala de parts, sol·licitin permís per fer-ho. Si us plau, feu-me saber si desitgeu que observin el part estudiants i respecteu la decisió que prenem en aquell moment (art. 2.5.3., Annex II).
14. Durant el naixement del nostre nadó, tant el meu home com jo desitgem que els llums i el soroll siguin mínims.
15. Desitjo que el meu home estigui tot el temps amb mi, incloent-hi la preparació i l’aplicació de l’anestèsia per a cirurgia en el cas de ser necessària.
16. Ens plauria molt poder prendre fotos del part i del naixement del meu nadó.
Ø Exploració sistemàtica del fetus en el període expulsiu
17. Desitjo que l’exploració sistemàtica del fetus (art. 3.1) durant el període expulsiu es faci mitjançant l’auscultació fetal intermitent durant i després de la contracció, atès que s’ha demostrat que pot ser igualment acceptable si es realitza correctament i igualmente segura per al fetus.
Ø Assistència al part espontani
18. Desitjo donar a llum en la postura que em resulti més còmoda en cada moment (art. 3.3.3.), evitant al màxim la posició de litotomia que dificulta significativament el procés expulsiu (Annex II, 2.2.).
19. Desitjo evitar una episiotomia. Per tant, us agrairé suport o compreses calentes a la zona del perinè. Si us plau, demaneu-nos permís si una episiotomia sembla necessària.
Atenció en el període de deslliurament
Ø Assistència en el deslliurament
20. Desitjo una tercera etapa del part natural. Cal el meu consentiment explícit, o el del meu home, per utilitzar qualsevol fàrmac per accelerar l’expulsió de la placenta.
Atenció al nadó a la sala de parts
Ø Pinçament i secció del cordó umbilical
21. Volem que el “clampatge” i posterior tall del cordó no es realitzi fins que hagi deixat de bategar. Si fos possible, el meu home desitjaria fer-ho ell mateix (art. 4.1). Res no indica –en un part que discórre amb normalitat– el tall immediat del cordó.
Ø Primer contacte mare-fill
22. Desitjo que el nostre nadó, immediatament després del part i de les exploracions necessàries per confirmar el seu bon estat, no se separi en cap moment de mi o del meu home. No volem, doncs, que estigui en observació durant hores al niu si es troba en perfectes condicions. Si la criatura necessita escalfor, l’hi donarem nosaltres amb els mitjans que convingui (art. 5.3.). Desitjo poder alletar-lo des del mateix moment de nèixer.
Ø Exploració sistemàtica del nadó a la sala de parts
23. Les revisions i la pesada es poden postposar sempre que el nadó respiri independentment (art. 5.4.) A)

Gràces Mery, m'hanirà molt bé per tenir una pauta!! Sense ànim de ser repelent, sembla com si l'últim punt quedés a mitges, és així?? (no voldria descuidar-me de possar res important). Tu portaràs pla de part?? Com es suposa que s'ha de fer, es dona junt amb el carnet d'embarassada, s'et presenta un metge i li dones..no sé, es que no en tinc ni idea...
Un munt de gràcies!!!!!

Un munt de gràcies!!!!!

L'he tret d'aqui: http://www.donallum.org/index.php?optio ... &Itemid=49 i em sembla bastant completet, tot i que no descarto modidicar coses si em sembla que li falta quelcom, no he adjuntat el pla de part en cas de cesàrea... tot i que no es mala idea fer-ho, al menys pots demanar una cesàrea respectada... A mi m'ha anat molt be llegir "La revolución del nacimiento" per fer-me una idèa del que es un part hospitalari respectat i de quins son els nostres drets.
El pla de part l'has de donar amb la primera visita al hospital o quan abans millor, per que l'adjunten amb el teu historial.... ja hi has anat?
El pla de part l'has de donar amb la primera visita al hospital o quan abans millor, per que l'adjunten amb el teu historial.... ja hi has anat?

Sí, noia...sembla que hi he caigut una mica tard...però si encara no he parit el dia 10 (dpp) tinc corretges i ja ho donaria, i si no doncs a qui em visiti el dia de part...que hi farem!
Això de modificar-l'ho és exactament el que volia fer jo, però volia saber el que es demanava i com demanar-ho..la veritat es que hi han alguns puns que no crec que els posi (pocs), però tot el que he vist m'ha semblat molt correcte.
Gràcies Mery!! Ets un

Això de modificar-l'ho és exactament el que volia fer jo, però volia saber el que es demanava i com demanar-ho..la veritat es que hi han alguns puns que no crec que els posi (pocs), però tot el que he vist m'ha semblat molt correcte.
Gràcies Mery!! Ets un

Epps!! Perdona Mery, anava mal fixada, l'arxiu estava complert!! 

Hola Irua!!!
aqui tens el meu part:
viewtopic.php?f=50&t=12304
i aqui la meva opinio sobre la mater:
viewtopic.php?f=12&t=9315&start=2
jo ara triaria st pau, pel tema dels residents!!!!!

aqui tens el meu part:
jo ara triaria st pau, pel tema dels residents!!!!!
gemma2009 ha escrit:Hola Irua!!!
aqui tens el meu part:
jo ara triaria st pau, pel tema dels residents!!!!!![]()
![]()
Quina diferencia amb els residents hi ha, entre maternitat i sant pau?
Ara m'has acojonao!

no he llegit que en els parts a sant pau intervinguessin tants residents!!! a la mater, almenys en el meu part, allò semblava un laboratori d'una facultat tu, tot cristo fent practiques de tactes amb les meves intimitats!!! prou durillu era el part perque vam patir molt pel nen, com per haver d'aguantar aquesta "deshumanització" !!

oSTRES!!!! MOLTES FELICITATS GEMMA!!!! A TU I A TOTS TRES!!!
He llegit la crònica, i em quedo amb el comentari del final, no és el part que dessitjaves, però tens el teu nen (que per cert és guapíiiiiisim!!) sa amb tu...i mira, per molt bones intencions que hi anem, al fi i al cap, trobar un lloc on et responen quan hi han complicacions és el més important, i aquí ho van fer! Tot i axí, m'en a.legro que respectessin al màxim les teves decisions...
Per això que dius dels residents..ja m'ho havia comentat algú més, de fet, jo mateixa vaig passar pel mateix quan vaig patir l'avortament, i és cert que en aquells moments no estava per ningú, logicament, ecara que tots van ser força amables, i és evident que d'algú n'han d'apendre, no és gaire agradable...
En fi!!! Quedat amb el millor de l'experiència i disfruta a tope d'aquest nen tant maco!! Un petó, i gràcies per pensar en mi i passar-me la crònica, m'ha fet molta il.lusió!!!

He llegit la crònica, i em quedo amb el comentari del final, no és el part que dessitjaves, però tens el teu nen (que per cert és guapíiiiiisim!!) sa amb tu...i mira, per molt bones intencions que hi anem, al fi i al cap, trobar un lloc on et responen quan hi han complicacions és el més important, i aquí ho van fer! Tot i axí, m'en a.legro que respectessin al màxim les teves decisions...
Per això que dius dels residents..ja m'ho havia comentat algú més, de fet, jo mateixa vaig passar pel mateix quan vaig patir l'avortament, i és cert que en aquells moments no estava per ningú, logicament, ecara que tots van ser força amables, i és evident que d'algú n'han d'apendre, no és gaire agradable...
En fi!!! Quedat amb el millor de l'experiència i disfruta a tope d'aquest nen tant maco!! Un petó, i gràcies per pensar en mi i passar-me la crònica, m'ha fet molta il.lusió!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |