Episiotomía

Experiències i pors del moment més desitjat.

minerva.77
:: zebra
Entrades: 1337
Membre des de: dg. maig 18, 2008 3:51 pm
Ubicació: En la piña debajo del mar

Episiotomía

EntradaAutor: minerva.77 » dt. jul. 07, 2009 1:15 pm

Hola a totes. He obert aquest tema perque no he trobat cap ja obert al forum i la veritat es que em preocupa una mica.
Ja estic de 29 setmanes, i m´estic informant una mica per internet i de més de quan et fan un episiotomía i la veritat, m´està entrant molta por. Per lo que he vist ultimament ho fan per sistema a quasi tothom als hospitals, diuen que la majoria de les vegades no es necesari, i aqui comença la meva dubta. Tinc dues persones properes que els van fer i ho van passar mal a la recuperació. Llavors, Quan es necessari? es millor un esquinçament natural? es pitjor una episiotomía que una cessàrea? (aquest últim ho pregunto pel tema de les complicacions posteriors). Jo des del principi estaba convençuda de que volia part lo mes natural possible, encara que fos amb el famos tall, pero ara estic pensant que potser es millor encara cessarea...
M´agradaría coneixer opinions de les que us van fer episiotomía al parir, si després heu tingut problemes mes endavant. He llegit que pots tenir problemes després quan reanudes les relacions sexuals, o problemes d´incontinencia, etc...
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Joona
:: papallona
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dv. març 06, 2009 9:26 am

Re: Episiotomía

EntradaAutor: Joona » dt. jul. 07, 2009 1:32 pm

Hola Minerva77

A mi em van fer la episotomia a saco perquè a la peke se li parava el cor (va ser un part molt llarg i era perquè estava cansada). Com que me la van fer perquè sortís ràpid, no vegis quin tros de tall portava! Em sembla que portava 12 o 13 punts.

Per recuperar-me vaig estar dues o tres setmanes. Però mal, mal, no me'n va fer, com a molt els primers dies vaig notar que tibava una mica, però ja està. Ho podia fer tot a la perfecció, això si, cuidant-m'ho molt. Sempre net i sec.

I això que comentes, que si és com una cesària...home...crec que és pitjor la cesària. És al ventre, et remenen més per dintre i...és una operació. No sé, crec que com més natural millor. Potser fa més mal al moment, però després et recuperes més ràpid.

Espero haber-te ajudat!
Imatge
farcellet
Entrades: 1038
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 9:12 pm
Ubicació: Manresa

EntradaAutor: farcellet » dt. jul. 07, 2009 1:37 pm

Hola Minerva,

A mi també me'n van fer, però més petitona que a la Joona. Jo portava només 3 punts i ni me'n vaig enterar... L'últim dia d'estada a la clínica n'hi havia un que em tibava una mica, però el gine em va donar una pomada (blastoestimulina) i cap problema més!
Després no he tingut cap conseqüència, ni em feia mal, ni he tingut incontinència ni problemes amb les relacions sexuals. Personalment em fa més por una cessàrie, però potser és perquè no hi he passat mai...

Petonets
Imatge

El teu somriure em fa feliç
Imatge
Laure
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: Laure » dt. jul. 07, 2009 1:46 pm

Hola Minerva,

una cessària és una operació i comporta molts més riscos que no pas una episotomia. és veritat que en alguns casos han de donar més punts dels convenients i sí que és veritat que moltes episotomies les fan innecessàriament però t'asseguro que la recuperació de la cessària és chunguilla .

Conec moltissima gent que van acabar el part amb episotomia d'uns 3 punts més o menys i cap problema. En canvi tothom que em diu que va acabar en cessària (m'hi incloc) ja fa una ganyota només dir-ho ;-)
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dt. jul. 07, 2009 1:49 pm

Hola Minerva, no t'agobiïs gaire pensant en les experiències dels altres, cada part és un món i cada dona ho viu d'una forma diferent.

Sí que és cert que durant uns anys les episiotomies es van anar estenent fins ser una pràctica habitual, perquè segons tots els metges és millor un petit tall controlat que un esguinçament. Ara es comença a plantejar que és millor no fer-ho de forma preventiva sinó deixar-ho per quan realment es necessita, així que pots informar-te de quina filosofia tenen tant el metge com l'hospital on t'atendran. Ara encara ets a temps de fer canvis si ho consideres completament imprescindible.

Hi ha un document que s'anomena pla de part, o una cosa semblant, on tu deixes constància de les teves preferències per estalviar-te sorpreses de darrera hora: si vols o no epidural, si vols o no que et rasurin el pubis, si vols o no que et posin una lavativa (en alguns hospitals encara ho fan "de serie"). Però sempre s'ha de tenir present que en cas d'emergència es pendran les mesures necessàries per estalviar riscos.

En el meu cas en particular em van fer una episiotomia preventiva en el primer part sense la meva informació. La cicatriu va quedar perfecte i no em va donar cap problema en la recuperació, s'han de pendre mesures d'higiene que ja et comentaran i llestos. No vaig notar res especial ni a l'hora d'anar al lavabo ni de tenir relacions sexuals ni res de res. En el segón es van voler estalviar l'episiotomia amb un metge molt respectuós però per coses de la vida vaig tenir un esguinçament natural. Jo tenia una mica de por per el que havia sentit però igualment no he tingut problemes, seqüeles ni molèsties.

Els problemes d'incontinencia urinària no venen per les episiotomies sinó per la relació dels músculs del sól pèlvic. És un múscul que aguanta la bufeta i altres órgans. Per prevenir aquests problemes recomanen fer els exercicis de Kegel, perquè ens entenguem fer com si t'aguantessis el pipí. Els pots fer durant l'embaràs i després del part, quan el metge et digui que ja estas preparada. Jo els faig cada dia.

Per últim, quan tinguis dubtes que t'angoixin no facis cas dels comentaris benintencionats o no de la gent que t'envolta. Hi ha gent que sembla que disfruta explicant històries terribles dels seus parts, o de familiars seus o coneguts!! Confia sempre en el teu metge i llevadora :ok:
Imatge

Imatge
txellchen
Entrades: 3903
Membre des de: dt. nov. 06, 2007 7:02 pm
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat

EntradaAutor: txellchen » dt. jul. 07, 2009 2:41 pm

Doncs jo et diria el mateix que t'han dit les noies!

A mi em van fer episiotomia perque en Marçal va néixer amb fórceps, si no no hagués fet falta.

De molèsties gairebé res, i jo també anava una mica espantada per escoltar les histories dels demés. Jo en 4 dies ja no tenia cap punt, em vaig recuperar súper bé! :ok: Home, millor que no ho fagin, però si és necessari no n'has de tenir por!
Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. jul. 07, 2009 3:34 pm

Hola!

Estic d'acord amb el que t'han dit les altres compis.
Primer de tot no t'atabalis tant amb aquest tema. Totes hem passat per aquesta etapa que començem a "acollonir-nos" amb el tema del part i començem a imaginar-nos coses... i també els altres ens començen a explicar les seves històries terrorífiques sobre els seus parts i ho dramatitzen.
Cap part és el mateix, com que cap embaràs és el mateix. I les percepcions de cada u també són diferents, com el nivell de dolor que té cada u, que segurament ja tant explicat que això és molt subjectiu.
Tu has de pensar que el que serà, serà i quan arribi el moment no estaràs tant preocupada sobre la episotomia sinó que estaràs més preocupada sobre si el teu fill neix sa i fort, creu-me. Aquesta hauria de ser la tema màxima preocupació. Cap part surt regalat, totes hi hem de posar de la nostra part i evidentment, tots els parts tenen les seves seqüeles.
Jo també em preocupava molt sobre el tema de la episotomia, creu-me. Fins que arribat el dia del part i ni me n'encordava. Això si, vaig notar com me la feien. Em van posar 4 punts i només em van tibar quatre dies quan ja estaven secs, però es pot suportar.
Una cesària és una operació quirúrgica i sempre hauria de ser d'últim recurs, no una opció de part. Si tens por d'una episiotomia, esgarrifat d'una cesària...
En un part vaginal al cap de 5 o 6 hores ja pots anar al lavabo i caminar una mica. En canvi una cesària has d'estar estirada al llit almenys una setmana.
Sobre la incontinència... no he notat res d'això. Si vas fent els exercicis de Kegel, la zona torna a tenir tonificació al cap d'uns mesos.
Sobre la reanudació de les relacions sexuals... al començament feia servir una mica de lubricant per que el tema llisqués una mica millor, però després cap problema.
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dt. jul. 07, 2009 4:34 pm

Moltes gracies a totes. :ok: La veritat es que m´he quedat una mica mes tranquila d´escoltar-vos. Ya se que cada part es diferent, pero necessitaba escoltar les vostres opinions i experiencies per lo que pugui passar. Després segurament quan arribi el dia no em preocuparé tant d´aixó, pero es que ara no m´ho trec del cap, com anirà tot, que em faràn, si la nena estarà bé... i també per si quan arribi el part els metges em pregunten com ho fem (que suposo que m´ho preguntaràn si m ´han de fer una intervenció o una altre) poder saber els pros i contres de totes dues. Igualment també li preguntaré al metge amb antel.lació, pero sempre agrada saber les opinions de primera mà de les persones que han passat per aixó.
M´alegro molt de que a totes us hagi anat tant bé i després ja ni us enrecordeu d´aixo.
Imatge

Imatge
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dt. jul. 07, 2009 4:42 pm

A mi també em van fer episiotomia, 3 puntets i molt i molt é, em vaig posar una cremeta per cicatritzar els punts i cap problema amb cap cosa"!!!! També et diré que els últims ies que els punts estavem secs no sabia com seure, je,je,je...

Crec que no es pot comparar amb una cessarea, una intervenció quirurgica.... deu mil cops millor un part amb episio

No t'espantis, no hi pensis, tot anirá bé, i si el gine veu que pel que sigui el nen no passa suficientment bé, doncs........ el millor es que surti, ja veuras com tot acaba :ok:
Azzure
Entrades: 5227
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 2:42 pm
Ubicació: Mallorca
Contacta:

EntradaAutor: Azzure » dt. jul. 07, 2009 4:56 pm

A mi no em van fer episiotomia. La ginecòloga em va dir que intentaria fer tot el possible per no haver de fer episio, i així va ser, el que passa és que em vaig esquinçar tota... vaig tenir molèsties, no és gaire agradable tenir punts allà, em costava seure i estar dreta perquè notava com un "pes" i em feia molt mal, però van passant els dies i la cosa millora, cauen els punts, la pell cicatritza, i 3 mesos després de parir vaig tenir la primera relació sexual :ok: amb una mica de molèstia però bé :ok: Conforme passa el temps, tot això es va mig oblidant :ok:
Però t'aconsello igual que les altres noies, no t'agobïis pensant aquestes coses, perquè després mai saps com acabarà el teu part :ok: Ànims i sort!! :p-)
Imatge
Imatge

Imatge
anneta_73
:: tigre
:: tigre
Entrades: 765
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:50 pm
Ubicació: barcelona

EntradaAutor: anneta_73 » dt. jul. 07, 2009 5:33 pm

Minerva, a mi tan sols em van posar dos punts... com t'han dit les altres noies jo ni me'n vaig enterar: ni vaig notar com se'm secaven ni quan es queien ni res de res, així qeu molt bé. Al cap d'un parell d'hores d'arribar a l'habitació vaig preguntar si em podia aixecar per anar al lavabo (m'estava pixant) i la infermera va fiplar quan va veure que m'aixecava i pixava més o menys "normal".

No t'hi capfiquis... un cop ets allà dins vols qeu tot vagi bé i que al nen o nena no li passi res, així qeu si el millor per a ell/a és que ens facin l'episiotomia doncs ens la fan i ja està. De totes maneres, també t'he de dir qeu vaig estar fent uns exercicis qeu em van recomanar a les classes prepart per a què, en tot cas, l'episiotomia fos menor.

Un petó, bonica!
leacoccinelle
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dt. juny 16, 2009 3:58 pm
Ubicació: Viladecans

EntradaAutor: leacoccinelle » dt. jul. 07, 2009 8:07 pm

Hola minerva.

Com bé has pogut anar llegint, cada part és diferent i cada persona suporta el dolor de diferent manera. Personalment a mi em van fer 6 punts, diria jo. La recuperació va ser més o menys...ja que dos dies després d'haver arribat a casa tenia un dolor de tres parells de c...ons, però crec que res comparable a una cesàrea. Dic això perque la meva germana ha tingut dues cesàrees i la veritat que a la pobra li va costar més temps. Tot i així nomes vaig tenir dolor dos dies...la resta molt bé. Has de seguir unes normes higièniques, i tot va millor.
Pel que fa a les relacions sexuals cap problema, el primer cop unamica de por..però bé.
Imatge
immi
Entrades: 1365
Membre des de: dc. juny 04, 2008 2:37 pm
Contacta:

EntradaAutor: immi » dt. jul. 07, 2009 8:59 pm

Doncs jo resulta que tot l'embaras preocupada com tu i arriba l'hora i no em van haver de fer, em va dir que tinc un periné super elàstic ( i jo sense sapiguer-ho) i això que va nèixer la nena molt gran ( 3650), l'unic que em vaig "desgarrar" una mica, em van fer 3 punts superficials que amb blastoestimula va anar de conya, la primera nit em picava una mica, peò en un parell de dies res de res i res d'incontinencia i relacions sexuals totalment normals, com abans vaja...no noto res diferent!!!
ânims que sortirà tot genial!!!
Aprendemos a ser hijos cuando somos padres
Imatge
noviachuky
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

EntradaAutor: noviachuky » dc. jul. 08, 2009 8:29 am

Hola guapa!

En el meu cas tot anava força bé fins que el nen li baixaven les pulsacions, van decidir ràpid i correns treure'l amb forceps, no em van fer episotomia ni res, i em vaig esquinçar, portava mooooooooooooooolts punts (no se quants pq el metge em va dir:-MILLOR QUE NO HO SAPIGUES), i vaig estar 2 mesos a recuperar-me, va ser molt dur, feia molt mal i quan caminava em semblava que em queia alguna cosa, pero ara ja està tot ok.

Jo et dic que si t'han de fer algo millor episotomia que no esquinçar-te tu mateixa.

I trankila guapa que tot anirà bé i no pateixis que el part és una cosa GENIAL (dintre el que cap) jejejeje
Imatge

Imatge
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dc. jul. 08, 2009 10:47 am

Gracies mamis. Ja veig que en general a totes us ha anat molt bé, i m´alegro molt.
Bueno jo no es que em plantejés la cessàrea com alternativa al la episio, pero es mes que res per saber que fer en el moment si fa falta que em facin algo. Suposo que la episio es una intervenció normal avui día, pero es que s´escolten tantes coses que per aixó m´ha entrat el pànic...
Imatge

Imatge
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dc. jul. 08, 2009 8:53 pm

Alguna de vosaltres ja ho ha comentat: es poden fer uns exercicis per estimular la zona on practiquen la episio. Jo ho vaig fer i em va anar molt bé.
Et pots comprar oli d'ametlles dolçes (a la farmàcia en venen i també en pots trobar al Mercadona) i et vas fent massatges a l'entrada de la vagina per la part que toca a l'anus (no se si ho he explicat bé). Jo ho feia un parell o tres de cops a la setmana a les últimes 4 o 5 setmanes abans de parir.
Ei, i també t'ho pot fer el marit... :ok: :ok:

Comenta-li a la teva llevadora.
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dj. jul. 09, 2009 6:20 pm

Apanona, si potser no he plantejat bé el tema :ok: ... més que res es per saber les opinions de la gent que ha passat per aixó, perque he escoltat algunes que eren pitjor que les de cessàries, i bueno, m´agrada escoltar opinions diferents. A més de que ultimament em menjo el cap amb aixó, i ara m´heu tranquilit-zat una mica. Jo també m´he comprat el llibre "Que esperar cuando se está esperando", està molt bé.
Neuetes aquest oli del Mecadona ja l´estic fent servir pel cos, amb un de rosa mosqueta. Tinc pensat fer lo dels massatges una mica més endavant. Encara no he començat les classes pre-part i per aixó estic esperant a veure que m´expliquen allà.
Imatge

Imatge
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dv. jul. 10, 2009 3:10 pm

Tu tranquil.la, relaxa't, no t'encaparris i pensa en positiu, que és una de les experiències més boniques que viuràs mai a la teva vida!!!!
I lo més important, coneixeràs el teu fill. No es fa en va sinó que té recompensa i quina recompensa!!!

Un consell: llegeix molt sobre el part i el post-part. A mi em va ajudar a entendre el que li passa al cos d'una dona quan pareix i tots els passos que segueix i perquè succeïxen les coses i també a tranquil.litza'm. I quan arribi el moment del part, vés amb la ment molt oberta i disposada a col.laborar. Tot plegat són unes quantes hores.

Quan comencis les classes pre-part et donaràn un munt d'informació molt valuosa, i la informació fa espantar fantasmes!!

Molta sort!!! :ok: :ok:
vrio
Entrades: 3292
Membre des de: dl. abr. 24, 2006 12:56 pm

EntradaAutor: vrio » dj. jul. 16, 2009 11:38 am

A mi me la hicieron porque mi hijo se cansaba y no habia manera de sacarlo. Ademas, tenia dos vueltas de cordon alrededor del cuello, asi que habia que ir rapido, utilizaron forceps, ventosa... vamos, que pa' qué os voy a contar...

Yo no tuve problemas con ella, se me ha cicatrizado bien. Al principio me tiraba un poco la piel, pero ya se me ha pasado completamente. Mi gine dice que mejor cortar que que se desgarre, ya que al cortar saben como hacerlo, en cambio si se desgarra al igual se desgarra de mala manera y el estropicio es mayor...
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dj. jul. 16, 2009 3:09 pm

Gracias Vrio. Hombre en un caso así pues está bien que la hagan.
Imatge

Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::