experiències part natural

Experiències i pors del moment més desitjat.

Cristina centelles
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dt. set. 22, 2009 9:54 am

experiències part natural

EntradaAutor: Cristina centelles » dt. set. 29, 2009 9:41 am

Hola noies,

Després de molt pensar-ho he triat l'opció de viure l'experiència d'un part natural (a l'hospital), era per saber si alguna de vosaltres hi ha passat i que me'n pot explicar.

També m'agradaria saber si sabeu d'algun lloc on facin cursos per preparar-te millor per aquest tipus de part.

Moltes gràcies,

Cristina
pigadeta
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: experiències part natural

EntradaAutor: pigadeta » dt. set. 29, 2009 9:54 am

No et puc ajudar, el Roger va néixer sense epidural a l'hospital, pero al final va caldre fer episio.... llástima, per fantàstic!!!!

T'ajudarà segur algú del forum
gemma2009
:: conillet
:: conillet
Entrades: 398
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 10:21 am

EntradaAutor: gemma2009 » dt. set. 29, 2009 10:37 am

jo vaig fer les classes de preparació al part a marenostrum perque volia un part natural (tot i que al final no va poder ser). Les classes estan molt bé! http://www.marenostrumcsf.com/
perla
:: zebra
Entrades: 1099
Membre des de: dv. des. 14, 2007 11:46 am

EntradaAutor: perla » dt. set. 29, 2009 12:35 pm

jo igual que la pigadeta, vaig posar-me de part natural (vaig passar tota la dilatació sense epidural) però al final em van fer la episio perquè la nena patia. Si en tinc un altre, m'agradaria que fos el més natural possible. Segur que trobes algú que se n'hagi sortit per aquí!
Imatge
Imatge
helan
:: granota
Entrades: 224
Membre des de: dl. maig 25, 2009 10:11 am

EntradaAutor: helan » dt. set. 29, 2009 12:42 pm

Hola,

jo vaig tenir la intenció de part natural al Taulí de Sabadell. Et dic la intenció perquè al final va ser amb epidural i forceps. Així que el meu consell és: espera't al màxim que puguis a anar a l'hospital (sempre que no hagis trencat aigües, clar!) i fes la màxima dilatació a casa, ja que és on més tranquila estaràs. No et frustris si no pots més i vulguis la epidural; la medicina està per això, per ajudar-te. Fes tècniques de preparació: respiració, exercicis (a la piscina, pilota suïssa...) i informa't bé (hi ha un llibre d'unes holandeses que es diu "parto en casa" que està molt bé; t'explica totes les fases del part i t'ajuda a reconèixer on estàs). I si per qualsevol raó, trenques aigües: demana l'epidural si estàs poc dilatada, el dolor es multiplica per mil.

Jo t'ho recomano, encara que en el meu cas no va ser un part al cent per cent natural, després de moltíssimes hores amb contraccions i un part llarg; el fet que l'epidural me la posessin quan estava de 7cm (no avançava), quan va sortir la nena va ser com una alliberació i un èxtasis... bé, ja ho entendràs quan ho passis.

Si tenens alguna pregunta, ja saps on som. Molta sort!!!
bipa
Entrades: 1636
Membre des de: dg. abr. 06, 2008 7:21 pm
Ubicació: Maresme
Contacta:

EntradaAutor: bipa » dt. set. 29, 2009 1:03 pm

Jo també soc de les que ho ha intentat i no ho ha aconseguit.... vaig estar aguantant fins als 8 cm i vaig tirar la tovallola i vaig demanar la peridural però la veritat és que això em va permetre relaxar-me i disfrutar més de l'expulsiu però em va impedir fer-ho en una postura més còmode per mi i crec que em van acabar fent l'episio però si hagues pogut parir en vertical no hagues calgut.

I això que la llevadora era molt maca i força partidaria del part natural però em va faltar potser una empententa del "tu pots dona" i era molt "tu tens la darrera paraula, tu decideixes" i el dolor em va poder.

Penso que sobretot has d'anar molt oberta de que tot i que tu ho prefereixis així poden passar mil coses i pot anar de mil maneres per després no frustrar-te per que no val la pena. Tot i que sabia que era doloros em vaig trobar que encara ho era més del que m'imaginava... Potser si ho fas a casa és més fàcil aguantar ja que qui t'atén hi està avesat i no tens el recurs fàcil de l'epidural.

No sé si el proper m'animaré a fer-lo a casa... però jo a l'hospital m'hi vaig trobar una mica enclaustrada i amb poc marge de moviment ja que per fer les corretges et fan estar estirada i a mi em costava molt i tot i que si et quadres i els dius que no vols corretges no te les posen però clar, després pateixes per si tot esta anant com ha d'anar i et dona seguretat poder escoltar si el bebe pateix o no. Res que l'ideal són corretges d'aquestes inhalàmbriques però no n'acostumen a tenir...

I jo també tenia clar que volia esperar al màxim a casa però al final com que no saps si ja son fortes o no (o et penses que son fortes i després quan venen les de veritat flipes) ens vam acabar precipitant i vam arribar que encara em faltava molt.

Penso (o espero) que amb aquests propers anys els hospitals es posaran més les piles i adaptaran les sales de dilatació i paritoris per que siguin més còmodes i agradables i facilitin el part natural...

Quin rotllo ! per cert, vaig parir a l'hospital de Mataró i de l'hospital n'estic molt contenta.
Imatge
Imatge

Les meves cosetes.... http://qzetes.blogspot.com/
pigadeta
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dt. set. 29, 2009 5:11 pm

No sé qui ho ha dit.... pero sobretot.... vés oberta al que vingui, no et sentis frustada per res del que pugui passar.... si ha de ser episio, doncs episio.... el nen ha de sortir!!!! Si no pots més i demanes epidural.... doncs epidural..... disfrutaras més amb ella que no pas amb tant de dolor....

Ànims i el dit..... molta sort i espero que sigui un part rapid i curt.... t'asseguro xo que serà un moment molt dolç
monipal
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dc. nov. 12, 2008 1:46 pm

EntradaAutor: monipal » dt. set. 29, 2009 5:28 pm

Hola Cristina,

Jo vaig tenir un part natural.
Jo el meu consell és que no t'obsessionessis amb tenir un part natural, si surt fantàstic i si no no hi ha cap problema, no és cap fracàs, al contrari.

Jo vaig tenir la sort de posar-me de part una nit que estava jo sola i vaig tenir dues llevadores només per mi, així com la piscina, i el meu nen va néixer dins de l'aigua. Fins i tot va arribar un moment que vaig cedir i vaig demanar l'epidural, però em van dir que no quedava res i que no valia la pena i vaig continuar...

No sé si tens algun dubta o alguna pregunta concreta, estic a la teva disposició.

I com a recomanacions per prepara-te, jo no vaig fer cap curs en especial, el que sí vaig fer va ser un curs de natació per embarassades i el darrer mes em vaig aplicar oli de rosa mosqueta al perineu, així com em vaig llegir un llibre que ja t'ha recomanat més a dalt que es diu "El parto seguro", si no el vols comprar el tenen a algunes biblioteques, per mi està molt bé i no es fa pesat de llegir

Res més, que tinguis molta sort i em tens a la teva disposició pel que vulguis.

Una abraçada per totes
helan
Entrades: 224
Membre des de: dl. maig 25, 2009 10:11 am

EntradaAutor: helan » dt. set. 29, 2009 7:55 pm

monipal ha escrit:
...així com em vaig llegir un llibre que ja t'ha recomanat més a dalt que es diu "El parto seguro", si no el vols comprar el tenen a algunes biblioteques, per mi està molt bé i no es fa pesat de llegir

Ehmmm... això, el llibre es diu "El parto seguro" (perdó, la memoria encara no l'he recuperat del tot).
NGM
:: pantera
:: pantera
Entrades: 892
Membre des de: dv. ago. 25, 2006 11:31 am

EntradaAutor: NGM » dc. set. 30, 2009 11:34 am

la meva experiencia és molt semblant a la de la monipal, et deixo l'enllaç a la crónica del meu part.

viewtopic.php?f=35&t=7078&start=60

jo tb vaig llegir aquest llibre, i em va anar molt bé, per agafar confiança amb mi mateixa.
qualsevol cosa ja saps.

Ara estic embarassada del segon i ojala pugui sortir tot com el primer!

petons.
Miskah
:: peixet
:: peixet
Entrades: 271
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 8:49 am

EntradaAutor: Miskah » dv. oct. 16, 2009 3:24 pm

Jo vaig triar per l'epidural, però em sembla molt interessant tot aixo que expliqueu!!! :ok:
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

EntradaAutor: PICASSA » dl. oct. 19, 2009 1:22 pm

Admiro a totes les que us plantegeu i aconseguiu un part natural... crec qúe sou molt valentes.
Imatge
Imatge
Jules
Entrades: 1161
Membre des de: dt. jul. 11, 2006 10:12 am
Ubicació: Londres i Terrassa

EntradaAutor: Jules » dv. oct. 30, 2009 1:41 pm

Jo no crec que sigui questio de ser valenta o no si no de com vinguin les coses ;-)

Jo vaig tenir un part natural pero perque tot va anar molt rapit (podeu veure la cronica a viewtopic.php?f=34&t=3311&start=20)

Jo no havia dit que volia part natural o que volia epidural simplement vaig anar amb la idea de que aguantaria lo que pogues per les contraindicacions de l'epidural pero si la necesitava la demanaria. Vaig tenir sort i no la vaig necessitar pero entenc perfectament qui se la possa perque te un part que s'allarga hores i hores i es molt doloros.

Ara espero que amb el segon tot vagi tant rapit i be com el primer o mes! :-D :-D
Imatge
Imatge
montserratt
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 27, 2009 11:03 am

EntradaAutor: montserratt » dv. oct. 30, 2009 2:18 pm

FELICITATS PER LA TEVA DESICIO!

Els meus parts son rapits i gens problematics aixi que han pogut ser sempres naturals i respectats

ANIMS
Laida
:: gosset
Entrades: 402
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 8:30 am

EntradaAutor: Laida » dv. nov. 13, 2009 9:45 am

Hola a totes, soc nova en aquest forum, vinc de guianupcial... Ja hem fet un anyet de casats i ens estem plantejant d'aqui un anyet anar a buscar el petitó <:-< La cosa és que estem mirant mútues i hospitals, i us volia preguntar si sabeu a quins hospitals fan part natural, i si entren per mútua o com va... Jo voldria intentar-ho, penso que ha de ser una experiència meravellosa :love:
Imatge
ImatgeImatge
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dv. nov. 13, 2009 9:50 am

Hola Laida, ahir la Towanda va penjar aquest video sobre un part respectat al Santa Caterina. http://www.granangular.cat/fitxadocu.php?ID=484 Sota el video hi ha una llista amb enllaços als hospitals de Catalunya que fan parts respectats. :ok:
Imatge
Imatge
Laida

EntradaAutor: Laida » dv. nov. 13, 2009 10:05 am

Moltissimes gràcies edae!!!! Ara m'ho miro :-D
Imatge
ImatgeImatge
Laida

EntradaAutor: Laida » dv. nov. 13, 2009 10:34 am

Ostres quina passada de video... Quina emoció tan gran! Encara em cauen les llagrimetes!! De nou gràcies per deixar el link :-)
Imatge
ImatgeImatge
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

EntradaAutor: nacristai » ds. gen. 02, 2010 8:36 pm

Jo també vull un part natural, algú n'ha tingut algun a un hospital o clinica de barcelona?
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

closca
Entrades: 475
Membre des de: dv. set. 25, 2009 12:44 pm

EntradaAutor: closca » dg. gen. 03, 2010 11:41 am

nacristai ha escrit:Jo també vull un part natural, algú n'ha tingut algun a un hospital o clinica de barcelona?

Jo tamb m'ho estic plantejant i em toca la maternitat on tenen un protocol de part natural, algú ha tingut un part natural allà? que tal l'experiència? ho recomaneu? gràcies!
Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::