Experiències part natural AL TAULÍ DE SABADELL???
Experiències part natural AL TAULÍ DE SABADELL???
Hola noies, com podeu veure a la meva firma estic a punt de tenir a la meva segona filla. La primera va néixer a la Clínica del Pilar de bcn, i sense allargar-me diré que no guardem un bon record. Per aixó, després de casi 4 anys, hem decidit que la nostra segona filla naixerà al hospital Taulí de Sabadell (la meva ciutat), i si podem(basicament si aguanto els dolors) ens acollirem al programa de part natural. Ara que s'acosta l'hora voldria conéixer experiències de primera mà, tant de bones com de no tan bones, que de tot s'apren en aquesta vida.
Moltes gràcies per compartir-les amb mi.
Sílvia
Moltes gràcies per compartir-les amb mi.
Sílvia
Re: Experiències part natural AL TAULÍ DE SABADELL???
Jo en vaig quedar molt contenta, i suposo que ara amb el canvi d'instal·lacions encara estarà millor. Són molt professionals i tenen llevadors/es preparats pel part natural que t'acompanyen durant tot el procés (l'únic problema són els canvis de torn... però a nosaltres els que ens van tocar molt bé!).
Les habitacions són compartides, bueno, potser ja no, i n'hi ha algunes que són individuals, però depen de la gent que hi hagi. Però a mi no em va suposar cap problema... estaba tan cansada...
No sé, si vols que t'expliqui res més diga-m'ho!
Les habitacions són compartides, bueno, potser ja no, i n'hi ha algunes que són individuals, però depen de la gent que hi hagi. Però a mi no em va suposar cap problema... estaba tan cansada...
No sé, si vols que t'expliqui res més diga-m'ho!
Mil gràcies helan. Doncs sí, voldria saber si els vas dur un pla de part, i quan els hi vas donar; si te'l van respectar; i en general cóm va anar el part i si creus que hi ha coses importants que hauria de saber, coses que a tú t'hauria agradat saber abans de passar per l'experiència... també si van revisar al bebé amb tú a la mateixa sala o si se'l van endur a una altra, si deixen estar la teva parella. Si lo de compartir habitacións és molt follonero o si tenen horaris i normes i els fan complir. Si et van ajudar amb la lactància o no... segueixo??? :)) bé, explica'm el que vulguis o puguis, i moltes gràcies per contestar.
Sílvia.
Sílvia.
- Londonbaby
- :: zebra

- Entrades: 1074
- Membre des de: dg. oct. 07, 2007 11:13 am
Hola!
jo no pariré al Taulí per lo de les habitacions compartides, encara que és veritat que et pot tocar d'individuals. Bé, volia explicar-te que la meva llevadora del pre-part treballa al taulí a urgències ( en parts no en planta) en el torn de nit i és encantadora. Es diu Angel
s i superpart natural i pro LM totalment.... Ella em fa plantejar-me parir al Taulí però clar ningú t'assegura que hi estigui.
Bé ella diu que i tant que al Taulí podem portar el pla de part, que a les sales noves hi ha una banyera a més de les pilotes per la dilatació ( no parir a l'aigua perquè encara no saben assistir un part a l'aigua) i han animat a moltes noies a fer-les servir.
També va explicar que com que ara els quiròfans estan separats de planta, en principi ( si no hi ha complicacions) deixen a la nova família ( nado+pares) almenys 1 hora o més solets i tranquils abans de pujar-los a planta i no són molestats per la família....Intenten afavorir el pell amb pell.
No sé, si vols que pregunti alguna cosa divendres serà l'última classe, però ja et dic que ella és llevadora d'acompanyar als parts no de planta. De fet, ella fa molta insistència en que la feina de una bona llevadora és acompanyar no dirigir ni medicalitzar el part.
jo no pariré al Taulí per lo de les habitacions compartides, encara que és veritat que et pot tocar d'individuals. Bé, volia explicar-te que la meva llevadora del pre-part treballa al taulí a urgències ( en parts no en planta) en el torn de nit i és encantadora. Es diu Angel
Bé ella diu que i tant que al Taulí podem portar el pla de part, que a les sales noves hi ha una banyera a més de les pilotes per la dilatació ( no parir a l'aigua perquè encara no saben assistir un part a l'aigua) i han animat a moltes noies a fer-les servir.
També va explicar que com que ara els quiròfans estan separats de planta, en principi ( si no hi ha complicacions) deixen a la nova família ( nado+pares) almenys 1 hora o més solets i tranquils abans de pujar-los a planta i no són molestats per la família....Intenten afavorir el pell amb pell.
No sé, si vols que pregunti alguna cosa divendres serà l'última classe, però ja et dic que ella és llevadora d'acompanyar als parts no de planta. De fet, ella fa molta insistència en que la feina de una bona llevadora és acompanyar no dirigir ni medicalitzar el part.
Aleix 22-12-2009 Cesària innecessària
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
uin pla de part
silcis ha escrit:Mil gràcies helan. Doncs sí, voldria saber si els vas dur un pla de part, i quan els hi vas donar; si te'l van respectar; i en general cóm va anar el part i si creus que hi ha coses importants que hauria de saber, coses que a tú t'hauria agradat saber abans de passar per l'experiència... també si van revisar al bebé amb tú a la mateixa sala o si se'l van endur a una altra, si deixen estar la teva parella. Si lo de compartir habitacións és molt follonero o si tenen horaris i normes i els fan complir. Si et van ajudar amb la lactància o no... segueixo??? :)) bé, explica'm el que vulguis o puguis, i moltes gràcies per contestar.
Sílvia.
Primer de tot dir-te que jo vaig anar amb la idea de part natural i vaig acabar amb epidural. Però qui més van fer perquè seguís amb el part natural van ser les llevadores. Amb això et vull dir que tinguis la idea que tinguis, mai et frustris si no pot ser (encara que sent el segon no crec que tinguis gaires problemes). En el meu cas la cosa es va aturar (no dilatava) i quan em van trencar aigües per veure si avançavem i no... jo vaig demanar l'epidural (hi ha una gran diferencia entre contraccions amb la bossa i sense... ai! qué dolor!!!). Però en cap cas va ser per ells que no vaig poder tenir un part natural, era més problema que jo no volia que sortís (al final amb forceps, i cap senyal li va quedar a la peque... hi ha metges especialitzats amb els forceps...).
Et respecten la posició que vulguis... dreta, asseguda, amb la pilota, penjada... i ara es veu que hi ha banyera.
Pla de part? Quin pla de part? NO cal. Allà t'ho respecten tot. Bé, tot, tot, no. Les maleïdes corretges per sentir el bateg del nen i les contraccions és obligatori portar-les (encara que pots proposar de que et posin els sensors amb esparadrap...)
El nen el van revisar a la mateixa sala, i abans d'agafar-la (és nena), me la van posar a sobre i se'n va anar directe al pit... ai que m'emociono... Ja veus que ho de la lactancia és una cosa que promouen (et donen prospectes i tot quan marxes). Eviten donar suplements als nadons i la infermera insisteix amb el pit (ho sé pels companys d'habitació).
A la sala de part pot estar una persona amb tu. Tu tries qui (la parella, per exemple). I sí que vam estar una estona abans de pujar a l'habitació, i si has tingut part natural fins al final, et recomanaran que caminis després de parir.
A l'habitació el nadó està en una cuna, però jo i la veïna dormiem amb ell i no et diuen absolutament res.
Coses que has de saber: tema vitamina K i gotes al ulls, ho fan (per ells això és molt important). No et deixen estar a la prova del taló. Quan venen a revisar-te un cop a l'habitació, a vegades venen 7 persones, pensa que és un hospital universitari (No t'espantis de la juventut dels metges)... El menjar és banstant bo. Els lavabos els netejen cada dia... no sé què més explicar-te.
Un únic consell: estigues a casa el màxim de temps amb les contraccions (encara que sent el segon... potser no cal).
Bueno, si tens cap altre dubte ja saps!
Ah sí! M'enoblidava! Quan entres només et deixen entrar lo indispensable, per tant poteu a part, la primera muda del nadó, una manteta o flaçada pel nadó, (no sé si els bolquers calien... em sembla que no), música en CD i el mejar i veure per si tens set o gana.
Gràcies, gràcies, gràcies... aixó últim de la muda em sembla molt important, jo hi donava voltes, però ara ja ho tinc clar, demà mateix em preparo la primera muda, cd que he gravat i algo per picar en una bossa a part.
Desitjeu-me sort! Ja us explicaré com ens ha anat.
Sílvia
Desitjeu-me sort! Ja us explicaré com ens ha anat.
Sílvia
silcis la meva llevadora esta al tauli els dimecres, es diu Conxi Manzano (un encant!) ja veuras quines instal.lacions noves han fet i com t'han dit no cal anar amb pla de part, doncs tenen un protocol d'assistencia a part natural molt bo! incentiven el part natural, el pell a pell i la Lactancia Materna.... son amics dels nens i totes les probes se les fan al damunt teu o al costat... nomes al mati quan estas ingresada se l'emporten un momentet per posar-li cremeta, vestir-lo i pendre la tempe (la visita pediatrica al igual que a tu la fan a la habitacio) aps el CD esta molt be.. perque et posaran la musiqueta que tu vulguis! a nosaltres ens van dir que deixen beure i que recomanen begudes tipus Acuarius, Isostar... que van molt be per recuperar els minerals que es perden... aps i les corretges no te les treu ningu... pero son inhalambriques i tenen un passadís nomes per les parteres i els seus acompanyants... o sigui que no et preocupis perque caminar et deixen caminar! demana la sala de part natural! tens la banyera... les pilotes... i tindreu mes intimitat... i si despres demanes epidural, no pasa res... te la posen i punt...
jo amb aquest tema he preguntat i m'ha dit que a no ser que estigui treient el caparro te la posen (sempre i quan tinguin a l'anestesista alla! perque si l'han de cridar quan arriba ja has parit! jajaja)
jo no parire alla perque les habitacions son les de Santa Fe... encara no han passat les habitacions al Taulí (fins el 2011) i clar son compartides (exepte unes poquetes, reservades per les que han tingut cesaria o segons disposicio)...pero es l'unica pega que li trobo a l'hospital!
Has de portar 3 mudes, pel bebe, 1 d'elles l'has de portar pel part... i les altres es deixen amb la teva roba... 2 camisons o pijames (si vols et copio el que ens van donar per preparar la canastreta)
jo amb aquest tema he preguntat i m'ha dit que a no ser que estigui treient el caparro te la posen (sempre i quan tinguin a l'anestesista alla! perque si l'han de cridar quan arriba ja has parit! jajaja)
jo no parire alla perque les habitacions son les de Santa Fe... encara no han passat les habitacions al Taulí (fins el 2011) i clar son compartides (exepte unes poquetes, reservades per les que han tingut cesaria o segons disposicio)...pero es l'unica pega que li trobo a l'hospital!
Has de portar 3 mudes, pel bebe, 1 d'elles l'has de portar pel part... i les altres es deixen amb la teva roba... 2 camisons o pijames (si vols et copio el que ens van donar per preparar la canastreta)
Molta sort a les dues!!!!
He pres nota: Conxi Manzano i Ángels. Jo també conec a una llevadora del Taulí, del grup MAMA'S que em va semblar molt maca, però estaba embarassada i crec que amb aixó de la grip A ja li deuen haver donat la baixa. També m'han parlat molt bé de l'Olga Espanyol... a veure si tenim sort i no ens toca ningú de la vella guardia.
Ja he preparat la bossa a part, de menjar només m'he posat un suc i caramelets de café, no crec que m'entri molta gana. Ais, quines ganes que tinc de començar a sentir els primers dolorets (després potser s'em passen, jajajajaj les ganes, vull dir) bé, gràcies pels consells i els ánims.
Sílvia
Ja he preparat la bossa a part, de menjar només m'he posat un suc i caramelets de café, no crec que m'entri molta gana. Ais, quines ganes que tinc de començar a sentir els primers dolorets (després potser s'em passen, jajajajaj les ganes, vull dir) bé, gràcies pels consells i els ánims.
Sílvia
Silcis avui ja estas de 40 setmanes, esperem que sigui curtet! un peto molt fort!
I PENSA QUE TU POTS! NO DEIXIS QUE NINGU ET DIGUI EL CONTRARI!
I PENSA QUE TU POTS! NO DEIXIS QUE NINGU ET DIGUI EL CONTRARI!
helan ha escrit:Molta sort a les dues!!!!
GRACIES HELAN!
Per cert gracies tambe per compartir la experiencia del naixement de la teva nena!
- Nneta
- :: zebra

- Entrades: 1244
- Membre des de: dc. jul. 11, 2007 11:24 am
- Ubicació: Monistrol de Montserrat
Hola maques!
Jp vaig parir al Taulí a l'agost!
Com q el meu va ser un emabaraç de risc de part natural ni pensar-hi ho sigui q amb això no et puc ajudar massa!
La part nova és una autèntica passada, jo vaig estar 12 hores de part i vaig estar vigilada i cuidada en tot moment, mooooolt atentes, vaig poder fer servir la pilota, em van posar música per relaxar-me.... tot molt bé. La meva llevadora final (vaig fer canvi de torn) va ser la Pili i un 10, no, millor un 15 pq santa paciència amb mi
Si et toca la Fina Martínez és súper maca i a vegades fins hi tot et fica un mirall pq puguis veure com surt el nen...
Això si l'experiència de l'habitació.... pasapalabra....
com estaven fent les obres fatal molt soroll no nava l'aire acondicionat... ufff jo ho recordo amb molt agobio....però bueno passa ràpid i com q espero q el proper vingui d'auí un parell d'anys ja estrenarem les noves hbitacions!! 
Jp vaig parir al Taulí a l'agost!
Com q el meu va ser un emabaraç de risc de part natural ni pensar-hi ho sigui q amb això no et puc ajudar massa!
La part nova és una autèntica passada, jo vaig estar 12 hores de part i vaig estar vigilada i cuidada en tot moment, mooooolt atentes, vaig poder fer servir la pilota, em van posar música per relaxar-me.... tot molt bé. La meva llevadora final (vaig fer canvi de torn) va ser la Pili i un 10, no, millor un 15 pq santa paciència amb mi
Si et toca la Fina Martínez és súper maca i a vegades fins hi tot et fica un mirall pq puguis veure com surt el nen...
Això si l'experiència de l'habitació.... pasapalabra....

Gracies per compartir la teva experiència Nneta. Uff a l'agost i sense aire, ja m'ho imagino. Jo del tema habitacións no m'he preocupat massa, el que m'importa és el part, i després si tot ha anat bé, rapidet cap a casa, que és on s'està millor... aixó sí, espero que no em toqui una família d'aquelles que venen en manada... però que hi farem, es passarà com es pugui. El que tinc ganes és que sigui ja, que ja he passat la data i deien que els segons s'adelantaven, però sembla que la meva no te ganes de sortir
Sílvia
Sílvia
Silcis el dia 2 hi ha canvi de lluna... esperem que la Mariona surti abans!
Hola noies!!! Sento no haver entrat abans pero vaig bastantde cul, a més com trobo a faltar
... bé, volia dir-vos que la Mariona va néixer el dissabte 28 en un part natural, dolorós, ràpid i preciós al Taulí. De l'hospital només puc dir coses bones, fins i tot el menjar era deliciós. A més vam tenir sort i no vam haver de compartir habitació. L'unica pega és que estava davant la recepció i les infermeres són prou xerraires. La zona vella, doncs aixó, vella, pero prou decent. Els paritoris genials, i l'equip un 10. Van respectar els nostres desitjos i ens van encoratjar molt.
Espero que si algú ha de parir allà trobi ajuda en aquest post.
Un petó i gràcies a totes.
Sílvia
... bé, volia dir-vos que la Mariona va néixer el dissabte 28 en un part natural, dolorós, ràpid i preciós al Taulí. De l'hospital només puc dir coses bones, fins i tot el menjar era deliciós. A més vam tenir sort i no vam haver de compartir habitació. L'unica pega és que estava davant la recepció i les infermeres són prou xerraires. La zona vella, doncs aixó, vella, pero prou decent. Els paritoris genials, i l'equip un 10. Van respectar els nostres desitjos i ens van encoratjar molt. Espero que si algú ha de parir allà trobi ajuda en aquest post.
Un petó i gràcies a totes.
Sílvia
Silcis ja vaig llegir que havies tingut la Mariona al post de Novembre! ENHORABONA MACA! m'alegro tant que hagis tingut una experiencia tan bona!
M'alegro que finalment tinguessis una habitacio per tu soleta! es una sort!
Qui va ser la teva llevadora???
Un peto maca i novament FELICITATS!
M'alegro que finalment tinguessis una habitacio per tu soleta! es una sort!
Qui va ser la teva llevadora???
Un peto maca i novament FELICITATS!
Ai ´SU que poquet et queda ja!!!! Mira la meva llevadora va ser la Maribel, no m'havien parlat gens bé d'ella però no tinc queixa, una mica secota pero em va guiar molt bé i em va donar confiança. Quan entrava canviava el torn la Rosa, també molt maca.
Sort noia!
petons,
Silvia
Sort noia!
petons,
Silvia
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |