Dubtes sobre l'epidural

Experiències i pors del moment més desitjat.

llumer
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

Re: Dubtes sobre l'epidural

EntradaAutor: llumer » dg. gen. 10, 2010 1:34 pm

Hola Goga, jo també vaig "parir" per cessarea, per tant el que pugui dir-te es teoria, pero, es el que em van dir en el curset pre-part de la primera...

- Serveix per les ultimes contraccions i pel moment del part, que el pitjor es la sortida del cap i espatlla...
- Diuen que si que pots empenyer bé, perque encara que no fa mal, tens sensibilitat. Pero... retarda la dilatacio i per tant el part es fa mes llarg
- Si t'han de posar punts, et posen una miqueta d'anestesia local nomes

I... ara a veure que hi diuen les que realment hi han passat!!!!
pucpuc
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dg. gen. 10, 2010 1:35 pm

hola goga

et responc a partir de la meva experiencia

1. l'epidural te la posen a partir de que estas dilatada uns quants centimetres (en el meu cas 5) i a partir de llavors ja no notes les contraccions (pero abans si)

2. Si et posen be l'epidural, ets capaç d'empenyer perfectament i fins i tot "notes " el final de les contraccions mes fortes, es adir no et fa mal mal pero notes unes molesties al final de la contraccio aixo considero que va be perque despres pots empenyer millor.

3. I els punts te'ls fan de seguida i encara tens l'efecte de l'epidural i per tant no notes res de res.

espero haver-te ajudat
Ixena
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dv. març 16, 2007 6:57 pm

EntradaAutor: Ixena » dg. gen. 10, 2010 1:54 pm

Hola Goga,

També et responc a partir de la meva experiència:
No anava amb cap idea preconcebuda, aniria decidint en funció de com anés el part...

vaig començar trencant aigües, portava 19 hores de part amb unes contraccions horroroses i només havia dilatat 4 cm! Estava morta, no podia més, així que van posar-me l'epidural i va ser la salvació! a part que ja no tenia dolor, en dues hores ja havia dilatat completament! Les contraccions les continuava notant, però mooolt lleugerament, les del final sí que les notava i per tant vaig ajudar molt a l'hora d'empènyer. No em van haver de dir mai quan ho havia de fer, ho notava. De fet, em van felicitar perquè havia ajudat molt... però el caparró va quedar encallat i van haver de fer servir espàtules, per tant, un tall força gran, però no va caler més anestèsia perque amb l'epidural ja no calia.
També he sentit de gent que li "para" el procés de part... però en el meu cas va ser totalment al revés. EStava tan cansada i agarrotada que el meu cos no treballava bé, quan em vaig relaxar (per l'epidural), el meu cos va treballar bé i en poca estona vaig dilatar completament.

Espero que et doni una visió...
Imatge
jorlu
:: peixet
:: peixet
Entrades: 280
Membre des de: ds. maig 23, 2009 8:45 pm

EntradaAutor: jorlu » dg. gen. 10, 2010 2:01 pm

Jo també et responc segons la meva experiència

Jo vaig arribar a l'hospital de 4 cm però portava 12 hores amb contraccions (estava morta) i vaig demanar que me la possessin (és cert que només te la posen quan estàs entre 4 i 6 cm, almenys això és el que m'ha dit). L'epidural serveix perquè no notis el mal de les contraccions. En el meu cas la dosi que em van posar va ser mínima i notes les contraccions igualment i la sensació i ganes d'empènyer les tens i a mi em va anar perfecte. El què si que fa és que la dilatació sigui una mica més lenta, però ets capaç d'empènyer i en el meu cas vaig notar fins i tot com el nen em baixava i com sortia també. En el cas que no et posin epidural i t'hagin de fer punts et posen anestèsia local.
D'aquí un mes tindré el segon fill i la meva idea és no demanar-la però si veig que s'ha d'allargar molt no tindré cap mena de dubte perquè me la posin.

Espero haver-te ajudat.
isa
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dg. gen. 10, 2010 2:19 pm

Hola Goga, que poquet et queda ja!
Et contesto a partir de la meva experiència, jo vaig trencar aigües i no tenia cap contracció, al cap de 12 hores em van posar la oxitocina i van començar les contraccions amb un mal....bufff per a mi insoportable! Em van posar l'epidural cap als 6 centímetres de dil·latació (8 hores desde que portava la oxitocina, vaig dil·latar molt lentament), les contraccions amb epidural a mi em van seguir fent mal, no tant però doloret: no sé si és lo normal que et segueixin fent mal, a mi també és que me la van posar malament i em van haber de punxar dues vegades...bastant horrorós. A l'hora d'empènyer ho vaig notar tot, els pujos els podía fer perfectament, en 15 minuts la nena estaba fora i no necessitava episiotomía (amb això et vull dir que vaig poguer empènyer perfectament), em van posar dos puntets de res!
El meu consell és que si ho pots aguantar bé, no te la posis perqué per a mi no és cap solució miraculosa. Si veus que no aguantes el mal, posate-la i t'ajudarà a aguantar una miqueta millor.
Molta sort al teu part!!!! :love:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
italiana
:: conillet
Entrades: 371
Membre des de: dv. juny 06, 2008 3:02 pm

EntradaAutor: italiana » dg. gen. 10, 2010 2:55 pm

Hola,

doncs jo vaig trencar aigües però no tenia contraccions de part, i em van posar l'oxitocina, llavors van arribar de cop i feien mal, molt mal, vaig haver d'aguantar-les fins que no estava dilada de 4 cm (unes 5 horetes, que se'm van fer eternes), després ja vaig demanar l'epidural, i vaig poder descansar, seguia notant les contraccions molt lleugeres, vaig acabar de dilatar en dues horetes (però relaxada al llitet mirant la tele :content: )
quan va arribar el moment d'empenyer ja s'havia acabat l'efecte perquè tornava a notar les contraccions fortes, i vaig demanar una altra petita dosi (un xupito d'epidural) me la van posar i vaig poder empenyer, vaig notar perfectament quan el Pau sortia :ok:

jo pel proper me la demano, aixó sí tornaré a venir a Barcelona (a Itàlia l'epidural s'ha de pagar 950 euros :ufs: :ufs: , conec amigues que es posen d'acord amb el metge per fer una cesarea :ufs: )
Imatge Imatge Imatge
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5515
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 10, 2010 3:27 pm

Hola Goga!

a mi al primer part em van posar anestèsia però no l'epidural sinó la intraraquídea :ufs:

pel que jo tinc entès:

- l'epidural et treu el dolor de les contraccions però les sents o notes igual (notes com la panxa se't posa dura però sense dolor)

- per tant si està ben posada (en dosi i en el moment adequat) pots empènyer perfectament durant el part. Si es posa massa aviat o massa tard és quan a vegades pot "parar" el part o fer que sigui molt més lent el procés de dilatació. Si la dosi no és correcta pots notar una part del dolor

- si no et posen epidural normalment et posen anestèsia local en el cas de necessitar punts

dic que la intraraquídea :ufs: perquè aquesta sí que t'adorm completament de cintura cap avall, no notes dolor ni contraccions ni saps quan has d'empènyer, i si apretes no saps què apretes, a mi a sobre me la van posar estant de 8 cm :ufs: o sigui que em van parar el part, em van haver de posar oxitocina i la llevadora va acabar damunt meu :ufs: :ufs: :ufs: :ufs:
per tot això (i d'altres cosetes que ara no venen al cas) he canviat d'hospital pel segon part i anirem a un lloc on tenen una altra filosofia al respecte, sobre el tema anestèsia per exemple posen l'epidural (si és necessari) però a més és un tipus d'epidural que et permet caminar i moure't, i per tant també parir en la posició que et vagi millor (hi ha llocs que segons la dosi que et posen tens sensibilitat però no prou força per aixecar-te, així que la tendència és quedar-te estirada panxa amunt per parir)

el millor que pots fer és informar-te una mica sobre la manera de fer del centre on anireu pel part, si és possible, així ja saps una mica amb el que et pots trobar (tan de bo jo ho hagués fet amb el primer part)

espero haver-te aclarit alguna coseta més :ok:
nunus
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

EntradaAutor: nunus » dg. gen. 10, 2010 4:53 pm

Hola Goga,

Doncs jo també vaig parir amb l'epidural i molt bé. Jo també anava sense cap idea massa clara; suposava que la voldria, però no em feia especial por ni el part natural ni que acabés en cessària (bé, la cessària no em feia cap il·lusió, evidentment, però no volia que es convertís en un drama si ens hi trobàvem...)
Quan estava dilatada de 4-5 cm em van preguntar si volia l'epidural i vaig dir que sí.

Jo també havia sentit que podia alentir el procés del part, però me la van posar a les 12:30 i el Guillem va néixer a les 16:10, o sigui que vaig acabar de dilatar força ràpid.

El que sí que és veritat, és que, en teoria, si te la posen bé, has de poder notar les contraccions quan et vénen per poder empènyer, i jo no notava RES. Li ho vaig comentar a la llevadora, i em va dir que no patís, que ella m'avisaria.
A l'hora de la veritat, jo seguia sense notar res, però ella m'anava indicant quan havia d'empènyer i el nen va sortir en 4 o 5 "pujos". Va ser una mica raro, perquè jo ni tan sols notava si estava empenyent o no. xxo.0.o Sort que em deien que ho feia bé... i el nen va sortir super ràpid!

De tota manera, penso que l'anestesista se li va anar una mica la mà, o potser és que depèn de cada cos. També diuen que l'efecte dura molt, i a mi se'm va passar poc després de parir, perquè al cap de 3 hores ja vaig poder berenar i podia fer pipí pel meu compte (perdoneu xxo.0.o ).

La veritat és que si tinc un altre fill la tornaré a demanar si no puc aguantar les contraccions, perquè el part del Guillem el recordo molt fàcil, i jo estava tan relaxada que el vaig gaudir molt.
ametista
Entrades: 5515
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 10, 2010 6:59 pm

perquè vaig anar a una clínica privada que per sistema ja posen aquesta, ho fan per si resulta que hi ha complicacions i s'ha de fer cessària, així ja la tens posada i no s'han d'esperar (i és que a les clíniques privades els gines cobren per part, no pel temps que s'hi passen així que ho fan el més ràpid possible per poder tornar a caseta o a la consulta....i per això a les privades també hi ha un major índex de cessàries) de tot això te n'enteres després, clar, jo vaig pagar la novatada però aquest cop ni de conya :content:

per cert, si que és horrible això de no notar les cames, jo me'n recordo d'estar a l'habitació amb el nen, la família, tots emocionats i jo mirant-me els peus cada dos per tres i pensant "espero que se'm despertin, i si ara no se'm desperten? i si...." en plan paranoia neujor:-)

l'epidural també es punxa a la columna però a un nivell més superficial, i pel que ens han explicat deixen una via per anar-te afegint dosi si es necessari

com que és més superficial no et queda completament adormit i tens sensibilitat a les cames, les pots moure....i el que deia abans, segons com te la posin també et pots aixecar i fins i tot i caminar :ok:

jo tampoc vaig amb idees preconcebudes, dieun que el segon part va més ràpid que el primer i jo amb el primer ja vaig arribar a la clínica de 8 cm així que aquesta vegada penso que si va igual o més ràpid no em posaré epidural perquè no donarà temps!!! xx:-D però si arribem a l'hospital abans i segons com vagi la cosa no descarto l'epidural, mai se sap i en aquests temes penso que s'hi ha d'anar obert a tot perquè si no després tens disgustos (si et capfiques amb una cosa i després és una altra)
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dg. gen. 10, 2010 7:04 pm

Hola goga,

Ja ens hem trobat en un altre post que vam parlar del mateix.

A mi em van posar la epidural, no la intraraquídea que parleu i em va fer el mateix efecte que a la ametista. Em vaig atabalar en no sentir gairebè res de cintura en avall, no vaig fer bè els pujos, m'havien de dir quan empenyer, les contraccions es van alentir i em van possar oxitocina per vena i la llevadora va acabar al damunt meu :ufs: :ufs: :ufs: . Per sort, no van fer servir ni forceps ni ventoses. Això si, al cap d'una hora o dos ja m'havia marxat l'efecte.
I la epidural també es posa a l'esquena, a la columna vertebral. I depén de la dosi que et posin pots tenir més o menys sensibilitat. Pel que es veu a mi em van possar el xute a tope.

Informa't molt bè dels pros i dels contres perque hi han molts estudis que demostren que la epidural té molts efectes secundaris.
Un consell: si pots anar aguantant sense anestèsia, fes-ho.

Que vagi molt bè.
nbadeli
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 10:53 am

EntradaAutor: nbadeli » dg. gen. 10, 2010 8:44 pm

Hola,
Jo amb el primer part no vaig notar res, em devien posar un xute que déu n'hi do. Sempre m'ha quedat la cosa que el part se'm va parar en el moment de posar-me l'epidural, perquè havia dilatat de seguida i tot va anar més lent després. A més, la nena no baixava de cap de les maneres i al final fòrceps i una episio quepaqué.
Amb el segon part anava disposada a aguantar. A més tothom em deia que el segon va molt més ràpid. Però en el meu cas no va ser així. Vaig estar hores i hores (20 + o -) amb contraccions que fins al final no van ser prou regulars i freqüents. Vaig arribar a l'hospital de 4 cm i vaig voler esperar, però als 6 ja no podia més i la vaig demanar. L'anestesista em va fer MOOOLT mal, em van punxar a l'esquena. Però ho notava tot, movia les cames i notava les contraccions. Tant, que al cap d'una estona vaig demanar que em posessin més anestèsia. O sigui, que també pots demanar l'anestèsia més fluixeta i si en necessites més que hi tornin. Jo tinc molt mal record d'aquest anestesista, perquè a sobre de fer-me un mal horrorós va ser molt antipàtic, però suposo que n'hi haurà de més sensibles i amables.
Molta sort i et desitjo un bon part, que a mi se m'ha quedat l'espineta clavada...
Imatge

Imatge

Imatge
monsan
:: papallona
:: papallona
Entrades: 146
Membre des de: ds. juny 27, 2009 9:53 pm

EntradaAutor: monsan » dg. gen. 10, 2010 8:45 pm

Hola Goga, a mi em van posar l'epidural, portava 6h amb contraccions, però cada cop que em venia una contracció Jo em posava rigida, ( segons la llevadora) i no feien l'efecte que havien de fer, és a dir, no dilatava. Aixi que me la van posar, ja no vaig notar gens de dolor i vaig dilatar sense problema i sense dolor. Però tambè he de dir que a conseqüència de l'epidural vaig tenir una baixada de tensió i vaig començar a tremolar com no ho havia fet mai, la veritat és que em vaig "acollonir" però em van dir que era normal i al cap d'una estona se'm va passar.

La sensació que tenia Jo amb l'epidural és que notava de cintura cap a baix, tot com adormit, i semblava que tot fos el doble de gran. Cada cop que em deien que mogués el cul, per mi era tota una aventura perque el notava com una roda de camió, tot gros, naturalment això ens va fer riure més d'un cop a la sala de parts.

Molta sort.
vanenar
Entrades: 366
Membre des de: dj. oct. 22, 2009 10:59 am

EntradaAutor: vanenar » dg. gen. 10, 2010 9:06 pm

Doncs jo me la tornaria a posar :ok:
Me lavan posar quan estava dilatada de cinc i a partir d'aquell moment hem vaig poder relaxar i disfrutar del part. Jo notava les contraccions i no recordo notar le cames adormides. A més vaig notar com neixia el meu fill............ una sensació inoblidable, notar com surt i sense dolor. Jo tinc molt bon record del meu part, en si!

Que tinguis molta sort!

I tens raó, el millor es anar sense cap idea. Ja diuen que cada part és únic.
[url=http://lilypie.com][img]http://lb4m.lilypie.com/rmBBp2.png[/img][/url] [url=http://lilypie.com][img]http://lb2m.lilypie.com/NKhWp2.png[/img][/url]
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » dg. gen. 10, 2010 9:52 pm

Hola, Goga!

Jo, quan tingui un altre fill, em penso que optaré per no posar-me-la (si tot va bé, és clar). El part de la meva filla va ser així: trenco aigües i al cap de 6 hores em diuen que tinc molt poques contraccions. Oxcitocina per un tubo, apa! Llavors sí que van venir les contraccions, mare meva! Fan molt més mal que les naturals, que vaig anar tenint des que havia trencat aigües, tot i que no a la velocitat que a ells els convenia... Les d'oxcitocina són molt seguides i molt fortes. Les naturals van augmentant mica a mica... Total, que vaig demanar l'epidural però era un dia festiu i l'anestesista no arribava mai ni mai... I jo, vinga a aguantar les contraccions com podia. Al final va arribar, em posa l'epidural i la llevadora em mira la dilatació: estava de 10!! Vaig fer tota la dilatació sense epidural i amb oxitocina. Em va fer molt mal però ho vaig resistir... Estic segura que un part natural és molt més portable... O sigui, que només vaig haver d'empènyer. I sí, notava el cap, notava com la meva filla m'empenyia per sortir, em notava les cames... Però tot estava com adormit.
Fins aquí, cap problema, però.
Jo bàsicament no me la tornaria a posar per com va reaccionar la meva filla: en el moment que em van administrar l'epidural, les pulsacions del cor li van començar a baixar molt de pressa, i jo em vaig espantar molt. La llevadora em va dir que hi ha nens als que no els "agrada" l'anestèsia, que no reaccionen bé. Finalment la nena va recuperar les pulsacions normals, però l'ensurt ja el tenia a sobre. La meva llevadora em va explicar que l'epidural pot tenir conseqüències, que no és una cosa inòcua ni pel nen ni per la mare. Una fisioterapeuta amiga sempre diu que ella ni boja parirà amb epidural, perquè està farta d'atendre mals d'esquena crònics per culpa d'epidurals...

Aquesta és la meva experiència. Em sap greu, no és tan positiva com les de les altres noies però és la meva. No vull pas espantar-te, però jo em vaig trobar amb això.

Jo, si fos tu i ho pots aguantar ( i crec que es pot), no me la posaria. Jo és el plantejament que em faig si mai en tinc un altre.

Molta sort!!
Imatge
madrona
Entrades: 1269
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:13 am
Ubicació: barcelona

EntradaAutor: madrona » dl. gen. 11, 2010 10:52 am

Hola.

Jo també puc parlar per experiència pròpia, i el meu cas va anar diferent.

Des que van començar les contraccions fins que em van estirar a la camilla del quiròfan van passar 6 hores i jo ja estva feta caldo. Les primeres ja eren cada dos minuts i fortetes. No van anar pujant d'intensitat i durada, sinó que la canya va arribar de cop!!!!
A l'hospital la llevadora mateixa va adir a l'anestessista que em posés l'epidural. No recordo exactament el moment, però diria que va ser la llevadora qui va dir, "necessites ara l'epidural" (jo estava marejada i tenia febre) i al meu expedient constava que la volia.

En principi va anar bé, però en el meu cas em va fer un "buit". M'explico: és el que ells anomenen una zona no afectada. Vull dir que em van punxar a les lumbars, com a totes, i a mi se'm va adormir una mica tot ( de cames per avall), excepte l'uter, precisament!!! es veu que em molts pocs casos pot haver zones on no hi arribi l'efecte, i en el meu cas tenia els peus mig adormidets però em notava les contraccions igual. Vaja, una me...!! Això és el que va explicar l'anestesista. Em va posar una altra dosi, més petita, i amb aquella ja se'm va calmar el dolor. I de fet, com la dilatació anava molt lenta, amb aquella calma em van dir que dormís una mica. NO vaig poder, és clar, però em vaig relaxar i aleshores la dilatació va anar més ràpida.

Ara bé, en els moments finals vaig sentir la doctora que deia que necessitaria "espàtules", i vaig fer un bot a la camilla. Vaig dir que no i que empentaria com una lleona. I efectivament, vaig poder empentar igualment !!!! Amb 3 o 4 empentes la nena era fora. I sense fer servir cap eina. És més, em van felicitar per campiona després de 13 hores de part :ok: :ok:

Vaig tenir 3 puntents per fora, i no vaig sentir com me'ls posaven. Això sí, se'm va fer més llarg el post-quiròfan (cosir, rentar...) que les 13 hores de part. Jo volia pujar a la l'habitació amb la meva petita!!

Hi ha persones més resistents als efectes de les anestèsies que d'altres. Tinc una amiga, per exemple, que l'anestèsia del dentista MAi li fa efecte. No volgueu saber el mal rollo que li dona haver-hi d'anar a fer-se un empast :ufs: :ufs: Però són casos extrems.

No sé, Goga, està clar que l'epidural ajuda i et calma el dolor, però tú has de decidir si vols aquesta ajuda o no. El límit del dolor és completament personal i només tú saps fins on pots aguantar.
L'esperança és el somni dels que estan desperts
http://www.fertilityfriend.com/home/31aa35
El pacte! El cercle s'ha tancat!! Madrona, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Mama2010, Pimpam, Martavila, Anoa, i Brownie!!
Imatge
cuqueta
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dl. gen. 11, 2010 11:55 am

pucpuc ha escrit:hola goga

et responc a partir de la meva experiencia

1. l'epidural te la posen a partir de que estas dilatada uns quants centimetres (en el meu cas 5) i a partir de llavors ja no notes les contraccions (pero abans si)

2. Si et posen be l'epidural, ets capaç d'empenyer perfectament i fins i tot "notes " el final de les contraccions mes fortes, es adir no et fa mal mal pero notes unes molesties al final de la contraccio aixo considero que va be perque despres pots empenyer millor.

3. I els punts te'ls fan de seguida i encara tens l'efecte de l'epidural i per tant no notes res de res.

espero haver-te ajudat

T'anava a dir tot això mateix.
A mi me la van posar quan estava de més de cinc centímetres dilatada, ho notes tot pero ho tens adormit, es com quan se t'adorm una cama, les pessigolletes aquelles, jo podia moure les cames, peus...fins i tot vaig ajudar quan em van passar de la camilla on vaig dilatar al "potro" del quiròfan.
Si que és veritat que empenys amb una mica menys de força i per això gairebé sempre fa falta episiotomia però de dolor res de res, jo vaig disfrutar molt del moment del part, notes com surt, però sense mal i pels punts no me'n van haver de posar més perquè vaig anar molt ràpid, de fet, no he passat gens de mal des del moment en que me la van posar.
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
cuqueta
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dl. gen. 11, 2010 12:04 pm

ametista ha escrit:perquè vaig anar a una clínica privada que per sistema ja posen aquesta, ho fan per si resulta que hi ha complicacions i s'ha de fer cessària, així ja la tens posada i no s'han d'esperar (i és que a les clíniques privades els gines cobren per part, no pel temps que s'hi passen així que ho fan el més ràpid possible per poder tornar a caseta o a la consulta....i per això a les privades també hi ha un major índex de cessàries) de tot això te n'enteres després, clar, jo vaig pagar la novatada però aquest cop ni de conya :content:

per cert, si que és horrible això de no notar les cames, jo me'n recordo d'estar a l'habitació amb el nen, la família, tots emocionats i jo mirant-me els peus cada dos per tres i pensant "espero que se'm despertin, i si ara no se'm desperten? i si...." en plan paranoia neujor:-)

l'epidural també es punxa a la columna però a un nivell més superficial, i pel que ens han explicat deixen una via per anar-te afegint dosi si es necessari

com que és més superficial no et queda completament adormit i tens sensibilitat a les cames, les pots moure....i el que deia abans, segons com te la posin també et pots aixecar i fins i tot i caminar :ok:

jo tampoc vaig amb idees preconcebudes, dieun que el segon part va més ràpid que el primer i jo amb el primer ja vaig arribar a la clínica de 8 cm així que aquesta vegada penso que si va igual o més ràpid no em posaré epidural perquè no donarà temps!!! xx:-D però si arribem a l'hospital abans i segons com vagi la cosa no descarto l'epidural, mai se sap i en aquests temes penso que s'hi ha d'anar obert a tot perquè si no després tens disgustos (si et capfiques amb una cosa i després és una altra)

Escolta no a totes les privades posen aquesta eh?? jo vaig parir a la Teknon i em van posar la epidural normal, notava perfectament les cames, les podia moure, les podia flexionar estant estirada i movia peus, dits,... em sap greu que et posessin aquest tipus d'anestèsia sense avisar-te o de que tinguessis un gine una mica "matasanos" però no tots els casos són iguals afortunadament :ok:
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dl. gen. 11, 2010 2:48 pm

Són els forceps, no? Fer servir fòrceps o ventosa vol dir que et fan una episio molt més gran.
nbadeli
Entrades: 240
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 10:53 am

EntradaAutor: nbadeli » dt. gen. 12, 2010 1:03 pm

Ai, em vaig oblidar d'explicar que un dels efectes secundaris que pot tenir són les tremolors. A mi em va passar en els dos parts i és una sensació molt desagradable perquè no pots controlar "castañear" les dents (no sé com es diu en català), això al cap d'unes hores de posar-me l'epidural.
Imatge

Imatge

Imatge
llumer
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dt. gen. 12, 2010 9:32 pm

Goga, si decideixes no utilitzar la epidural, hi ha cursos pre-part impartits expressament per aixo, per aprendre a controlar el dolor....

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::