Part natural a Hospital de Mataró

Experiències i pors del moment més desitjat.

Àgora78
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. març 17, 2010 8:54 pm

Part natural a Hospital de Mataró

EntradaAutor: Àgora78 » dc. març 17, 2010 9:54 pm

Hola!
Algú ha parit a l'Hospital de Mataró? fent part natural? encara que sigui un part no natural, podeu explicar les vostres experiències?
Moltes gràcies... :cnena:
Imatge
bipa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1636
Membre des de: dg. abr. 06, 2008 7:21 pm
Ubicació: Maresme
Contacta:

Re: Part natural a Hospital de Mataró

EntradaAutor: bipa » dc. març 17, 2010 10:21 pm

Jooooo !!!!

A l'hospital de Mataró tenen un protocol de part natural i si tu a la llevadora li dius que vols fer part natural et concerten una visita amb una llevadora de l'hospital on parleu del part i t'explica quines son les seves pràctiques i com encaixen amb les teves expectatives. A mi me la va fer una llevadora que es diu Mercè i era molt maca i me la vaig trobar quan vaig anar de part i em va estar acompanyant força. Jo vaig estar aguantant fins als 8 cm de dilatació i aleshores ja no vaig poder més i vaig demanar la epidural. Ella va ser molt respectuosa i a vegades penso que potser massa, potser si m'hagues animat i m'hagues dit vinga que tu pots hagues aguantat però suposo que amb la cara i els crits que feia en aquells moments també entenia que demanés l'epidural i això que el meu company també em deia "segur? segur que la vols? " i al final va ser que si. No tinc clar si me la van acabar de posar bé o no (no puc comparar....) per que jo em pensava que amb l'epidural no sentiria res i la veritat és que seguia sentint perfectament les contraccions i em seguien fent mal no tant com abans, es a dir no arribaven a ser insuportables però les notava. Tot i que en principi volia un part natural no m'arrepenteixo d'haver-me-la posat per que des d'aquell moment tot va ser molt més tranquil i relaxat i vaig poder disfrutar i viure molt més del moment de l'expulsiu ja que amb els dolors de les contraccions et trasllades com en una altra dimensió i no ets massa conscient de gaire cosa més que del dolor que sents... així que no sé tu mateixa...

Del tema de l'episio el meu company estava al costat de la llevadora (en el moment de l'expulsiu la Mercè ja no hi era i hi havia una altra llevadora també molt maca) demanant-li que si ho podia evitar no tallés però al final com que no acabava de sortir van acabar tallant i la veritat és que la peque va patir una mica i no va plorar de seguida motiu pel qual no me la van deixar sobre quasi gens de manera que el pediatre de seguida se la va emportar per mirar-se-la i el test Agpar aquell que els hi fan no va sortir massa bé fins la segona o tercera vegada.... total que després m'arrepentia d'haver volgut esperar tant i si m'haguessin tallat de seguida potser no hagues patit tant.... però això de l'episio és una meeee i els punts són el que pitjor vaig portar durant els primers dies ... :ufs: :ufs:

Com et dic la primera llevadora que em va tocar era molt respectuosa amb el part natural i per tant em vaig sentir molt acompanyada. Em consta que t'obliguen a posar-te la via quan ingressen i que diria que és la vitamina k que també li posen al bebe per via intravenosa. si no et posen l'epidural pots parir en la mateixa sala de dilatació (tot i que son força petitetes...) amb la llevadora, penso que això permet més tranquilitat per que a la sala de parts hi ha la tira de gent entrant, sortint,... i molta llum... tampoc tenen banyeres ni res d'això, si que a la sala de dilatació hi ha un bany amb dutxa i jo hi vaig anar una vegada però no m'hi vaig acabar de trobar a gust ja que m'agafava fred i no hi estava còmoda, diuen que això va com va... El que si que cap al final em va molestar una mica és que em feien estar estirada per monitoritzar-me i estirada és com estava pitjor... bé de fet el que necessitava és anar canviant de postura (ja que no en vaig trobar cap en la qual em sentia bé) i per això que em fessin estar quieta em va neguitejar una mica, però per altra banda penses que així tenen a la peque controlada per si hi ha alguna cosa que no va a l'hora... existeixen uns monitors sense cables que et permeten moure't però d'aquests no en tenien.. és el que té el pressupost públic...

Jo m'hi vaig sentir molt bé... tinc una amiga que hi treballa i quan ja havia complert em deia "sobretot no pareixis en cap de setmana" per que en general a l'hospital l'equip de cap de setmana no és el mateix però la llevadora em deia que elles fan torns els caps de setmana i que això no havia de ser problema però si que a planta es notava (vaig parir un divendres al migdia !!!). Realment el més important són les llevadores i tant les que em vaig trobar a la matinada quan vaig entrar com les del matí em van tractar molt bé i amb molt de tacte... recordo que els hi deia "no se com podeu treballar aqui veient cada dia la gent patir d'aquesta manera" i elles em deien "tu espera't al final i ja veuras com canvies d'opinió" i tenien raó !!! però ja t'aviso (no et vull espantar tampoc) que jo em considero soferta i que suporto força bé el dolor i aquell dolor és el pitjor que he tingut mai, i realment no, no el vaig poder aguantar ! (potser per que a nivell psicològic no estava preparada...)

No sé, ara mirant enrere potser és cert que l'hospital no és tant recollit, tranquil, còmode com estaries a casa però a mi em va donar més seguretat i tranquilitat que quan ets novata vas super perduda i pateixes per tot. I després a l'habitació esteu dues parteres (que quan no plora un plora l'altre, que quan no son les visites d'una son les de l'altra....) i segur que quan pareixes a casa i t'estires al teu llit i no et mous d'allà no té preu !!! però la meva valoració és bona i segurament amb el segon repetirem (quan sigui el moment....).

Bufff quin rotllo t'he posat !! si tens algun dubte aqui em tens :ok: :ok:
Imatge
Imatge

Les meves cosetes.... http://qzetes.blogspot.com/
nuscka
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dj. març 18, 2010 5:49 am

Jo vaig fer part matural a Mataró.
com diu la bipa, primerament faràs una entrevista amb una llevadora.
La meva sensació és que si que tenen un protocol, pero que encara no hi estàn gaire acostumats. Jo em vaig sentir poc acompanyada.
Vaig tenir una part boníssim i rapidissim, pero m'hagués agradat una mica d'escalf, una paraula d'ànims en certs moments delicats.

Si que fa molt mal, pero el "subidón" de quan ja ha nascut és una passada. Jo m'ho vaig passar teta, i ho recordarè sempre com una cosa preciosa.
viewtopic.php?f=50&t=10089&start=20
aqui tens la crònica.
ImatgeImatge
Àgora78
Entrades: 9
Membre des de: dc. març 17, 2010 8:54 pm

EntradaAutor: Àgora78 » dg. març 21, 2010 8:14 pm

Moltes gràcies, bipa i nuscka, de fet, la meva idea era part natural, tot i que el meu llindar del dolor és moooolt baix... acabaré amb epidural segur, però el que més m'atrau del part natural és que et respectin el tema de la posició per dilatar i parir i l'episio, a la que li tinc PÀNIC... :ufs: Espero que no me l'hagin de fer, tot i que si la criatura acaba patint... osti, què complicat...
Bé, gràcies per compartir la vostra experiència!!! >.-<:
Petonets!!! :-()-)
Imatge
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dt. gen. 27, 2015 12:29 am

Hola, algú té info actualitzada?

Què passa quan tens una cesària prèvia? Et pots acollir a part natural?

Gràcies!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::