CORDÓ UMBILICAL

Experiències i pors del moment més desitjat.

linette
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. abr. 29, 2010 9:35 am

CORDÓ UMBILICAL

EntradaAutor: linette » dj. maig 13, 2010 9:14 am

Bon dia!
El tema de tallar el cordó umbilical mentres encara batega em té una mica mosca.... sabeu si estan obligats a respectar la teva decissió de que deixi de bategar abans de tallar-lo, si ho has demanat previament? o el metge fa el que vol?
quan ho has de demanar i a qui?
gràcies!!
Imatge
Ayrs
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

Re: CORDÓ UMBILICAL

EntradaAutor: Ayrs » dj. maig 13, 2010 9:28 am

En principi, qualsevol cosa referent a les intervencions sobre el teu fill te les han de respectar (sempre i qual la vida del fill no hi depengui de forma inmediata). Ara, conec molts casos que, com que ho fan quasi de forma automàtica, pincen el cordó en no enrecordar-se de que els pares volien que el deixessin bategar. Això es motiu de queixa formal al professional i al centre (de fet si tothom la fes ja no passaria tant això).
També hi ha qui et pot dir que els seus protocols son que es talla el cordó inmediatament. Això no es motiu perque els protocols son una guia d'actuació per a ells, però la patria potestad i el dret de decisió segueix sent vostre. En tot cas, si no estan disposats a respectar-ho, i segons la importància que hi doneu a aquest fet, podrieu plantejar-vos buscar una alternativa per tenir el vostre fill.
ImatgeImatge
Imatge
esquitx
:: cèrvol
Entrades: 546
Membre des de: dc. set. 30, 2009 10:17 am

EntradaAutor: esquitx » dj. maig 13, 2010 9:43 am

T'explico el meu cas. Jo volia que talléssin el cordó quan deixés de bategar però no ho vaig dir fins el moment del part perquè no vaig fer pla de part i tampoc sabia a qui dir-ho. El meu fill va sortir amb l'ajuda dels forceps i quan me'l van posar a sobre el pit vaig dir, super ràpid, a la ginecolega que no talles el cordó fins que deixes de bategar i em va dir que cap problema. Vaig estar molta estona amb el nen el pit, no et sé dir quan perquè quan pareixes perds la noció del temps, i quan va tornar va mirar i em va dir que ja no bategava i llavors el va tallar. No sé si va ser per això o perquè havia de ser així però el meu fill al nèixer va tenir del test d'apgar de 10-10-10.
Ara, potser no està de més que quan entris al paritori els hi comentis. També t'haig de dir que si el nen ve el que ells anomenen justet, que vol dir que durant el treball de part ha patit una miqueta i quan surt el veuen una mica fluix, per sistema, perquè la criatura es reanimi més ràpid esperen a tallar el cordó fins que deixa de bategar.

Però, si el nen ve amb alguna volta de cordó, es veuen obligats a tallar per el bé de la criatura o bé, si vols donar la sang del cordó.

Et diria, que si no és perquè hi ha algun risc o per a tu o per la criatura, et respectaran la teva decisió.
minimandarina
Membre des de: dl. jul. 27, 2009 12:13 pm

EntradaAutor: minimandarina » dj. maig 13, 2010 10:26 am

No estic del tot segura (millor que te n'informis bé) però em sembla que si vols donar el cordó o guardar-lo llavors l'han de tallar al moment just de néixer. No es poden esperar! Em sembla!
Imatge

Imatge
cuqueta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dj. maig 13, 2010 10:52 am

Naltres vam fer donació altruïsta de la sang del cordó i efectivament el van tallar tan bon punt el Marc era fora :ok: i cap problema, va estar perfecte de tot i crec que si en tornem a tenir un altre tornarem a triar aquesta opció, m'agrada pensar que potser ha ajudat amb algun nen a tirar endavant :love:
Si la teva decisió es que el tallin un cop deixi de bategar no veig perquè no ho haurien de respectar, jo crec que no tindras problema :ok:
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
linette
Membre des de: dj. abr. 29, 2010 9:35 am

EntradaAutor: linette » dj. maig 13, 2010 12:28 pm

Gràcies noies,

per cert, quin ús es fa de la sang del cordó umbilical?
Imatge
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dj. maig 13, 2010 1:03 pm

De la sang propiament dit diria que no se'n fa cap...
ImatgeImatge
Imatge
isa
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dj. maig 13, 2010 2:12 pm

Nosaltres com la cuqueta, donació altruïsta. :ok: A mi la llevadora em va dir que la sang del nostre cordó es faría servir per a investigació, perque era un cordó curt i poqueta quantitat. I el van tallar al moment de sortir ella, sí. També tinc entés això que deieu més amunt que si el vols conservar o fer donació, s'ha de tallar abans que deixi de bategar.
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dj. maig 13, 2010 7:22 pm

Edito perque penso que m'estava equivocant i si s'utilitza sang.
ImatgeImatge
Imatge
noe80
:: conillet
Entrades: 382
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 8:33 am

EntradaAutor: noe80 » dl. maig 17, 2010 2:01 pm

Hola!

nosaltres volem donar el cordó umbilical, però això ho fan a totes les clíniques? Jo el tindré al Pilar, i m'agradaria saber si es pot fer
Imatge
METX
Entrades: 350
Membre des de: dg. set. 19, 2010 4:26 pm

EntradaAutor: METX » dj. oct. 07, 2010 6:16 pm

normalment pots fer la donació en qualsevol clinica i la sang del cordó conté cel·lules mare q s'utilitzen en tractaments de nens amb cancer. nosaltres si no hi ha cap problema i hagin d'esperar el donarem, pero per a fer-ho no poden esperar q deixi de bategar.
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
EL POST DE LA CARLA:
viewtopic.php?f=71&t=19531"

Imatge
Glauca2
Entrades: 1192
Membre des de: dl. març 22, 2010 4:50 pm
Ubicació: Sant Cugat

EntradaAutor: Glauca2 » dj. oct. 07, 2010 7:08 pm

Noe, no es pot donar a tots els hospitals. Crec que si ho fas per una empresa privada(és a dir, pagant una pasta perquè te'l guardin per tu) si, però donació pública només en alguns:

http://www.bancsang.net/es/donants/donacio_cordo.html

De totes maneres, no estan tots, perquè a la Quiron si que es pot fer, i no surt al llistat! Ho hauries de preguntar a on vulguis anar a donar a llum!
ImatgeImatge
pelegrins
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dc. oct. 07, 2009 6:54 pm

EntradaAutor: pelegrins » dv. oct. 08, 2010 10:06 am

ull! No és estrictament necessari tallar el cordó si neixen amb volta. El meu fill va neixer amb volta i no el van tallar fins que va deixar de bategar. Suposo que s'ha de tallar només si queda apretat o si no deixa que el nen surti, però en la majoria de casos no és així.

Deixar bategar el cordó és important pel nen per diversos motius: el primer és que el canvi de respiració per la sang del cordó a l'aeria és fa de manera gradual. Si el nen li costa respirar quan neix, té més de temps per adaptar-se, i no és tant agresiu el canvi. I per altra banda, si es deixa bategar el bebe li arriba la "última" sang de la placenta, que porta sobretot ferro, i que evita deficiencies de ferro i anèmia al nadó entre altres.

Aquí ho explica molt bé:
http://criatures.cat/2010/02/el-tall-pr ... umbilical/
Rousi
Entrades: 578
Membre des de: dv. oct. 01, 2010 1:00 pm

EntradaAutor: Rousi » dv. oct. 15, 2010 2:27 pm

Bones,

fa poc vaig anar a una conferència i van parlar d'aquest tes, si no recordo malament, la llevadora que la feia ens va dir que hi ha via tres possibilitats, tallar-lo al mateix moment, esperar entre 40 i 60 segons (no recordo massa bé si era aquest temps exacte) o esperar a que deixés de bategar. Si es talla en lus dues primeres opcions es pot fer la donació de la sang del cordó, i si es fa quan deixa de bategar no. Segons va comentar, els beneficis no augmenten si es deixa fins que el cordó pari de bategar, va dir que tots aquests beneficis que comenta pelegrins els pots tenir fent la segona opció, deixant-lo bategar una estoneta.

i linette, suposo que dient-ho quan entres a la sala de parts, n'hi hauria prou, no?
ImatgeImatge
isa
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dv. oct. 15, 2010 2:55 pm

Estic d'acord amb la Rousi. Per a poder fer donació, almenys donació altruista, s'ha de tallar el cordó abans que deixi de bategar. Peeerò no és inmediat el tall, es pot tardar gairebé un minut, que és el que van tardar al nostre part.
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
pelegrins
Entrades: 176
Membre des de: dc. oct. 07, 2009 6:54 pm

EntradaAutor: pelegrins » ds. oct. 16, 2010 6:51 pm

Discrepo amb el que dieu: no és el mateix esperar que el cordó deixi de bategar amb tallar-lo al minut!! Evidentment que és millor esperar el minut que tallar-lo immediatament, però de totes maneres no és el mateix...

Al meu hospital no es podia fer donació del cordó, si s'hagues pogut fer ens haguessim hagut de pensar molt bé que voliem fer... Hi ha molts pros i contres. Suposo que m'agradaria que depengués de l'estat del nen al neixer, però no sé si és possible triar-ho al moment (suposo que han de preparar el material, firmes dels pares, etc).

Rousi ha escrit:suposo que dient-ho quan entres a la sala de parts, n'hi hauria prou, no?
jo per si de cas ho especificaria al plà de part, i/o encarregaria a l'acompanyant que ho fes. Tot i que aquesta segona opció no se si seria massa segura :r) :r)
Glauca2
Entrades: 1192
Membre des de: dl. març 22, 2010 4:50 pm
Ubicació: Sant Cugat

EntradaAutor: Glauca2 » dg. oct. 17, 2010 7:29 am

Segons he llegit, si s'esperen 3 minuts a tallar redueixen molt el risc d'anèmia infantil durant el primer any de vida del nadó, però a part d'aquest aventatge no hi ha cap més diferència.

De totes maneres, posats a escollir, prefereixo que la meva nena tingui alguna possibilitat de patir anèmia (no és una malaltia greu i no estem en països en vies de desenvolupament com diu la OMS) i pugui salvar la vida d'algú altre. I si algun dia està malalta de debó, agrairé molt que la gent hagi pres la mateixa decisió de donar el cordó umbilical que jo.
ImatgeImatge
shanti
Entrades: 512
Membre des de: dg. oct. 31, 2010 4:56 pm
Contacta:

EntradaAutor: shanti » dv. nov. 05, 2010 11:21 pm

hola noies!!

ostres si que s'aprenen coses!!! jo ho havia sentit mai aixó de deixar bategar el cordó!! que fort!!! a mi m'agradaría guardar-me el cordó, però encara no se´si realment val la pena, m haig d informar bé!! vosaltres teniu alguna referència?? vull dir que jo guardaría el cordó per si de cas el meu fill o algú de la familia ho necesités, però tinc entès que si agafa alguna malaltía el seu cordó no li val! sabéu si aixó es així o que??? bufffff tinc que informar-me bé d aixó!!

bé noies gracies per akests post la veritat es que he aprés algo!

fins aviat
Imatge
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
txikismongetona
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 09, 2010 11:53 am

EntradaAutor: txikismongetona » ds. nov. 27, 2010 8:07 pm

Bone snoies!

Trobo aquest post molt interessant!

Jo he treballat amb nens i amb adults amb càncer i desde sempre he volgut donar el cordó umbilical per a veure si pot ajudar a salvar alguna vida.
Però el tema del batec em té mosca....passa algo si es talla en el moment de bategar??O és millor tallar-lo quan hagi bategat una o dos vegades??Més que res per si és perjudicial per la meva nena...

Moltes gràcies per les respostes!
Imatge
Rousi
Entrades: 578
Membre des de: dv. oct. 01, 2010 1:00 pm

EntradaAutor: Rousi » dl. nov. 29, 2010 10:48 am

Rousi ha escrit:Bones,

fa poc vaig anar a una conferència i van parlar d'aquest tema, si no recordo malament, la llevadora que la feia ens va dir que hi ha via tres possibilitats, tallar-lo al mateix moment, esperar entre 40 i 60 segons (no recordo massa bé si era aquest temps exacte) o esperar a que deixés de bategar. Si es talla en lus dues primeres opcions es pot fer la donació de la sang del cordó, i si es fa quan deixa de bategar no. Segons va comentar, els beneficis no augmenten si es deixa fins que el cordó pari de bategar, va dir que tots aquests beneficis que comenta pelegrins els pots tenir fent la segona opció, deixant-lo bategar una estoneta.

Txiquismongetona, més amunt vaig posar aquesta resposta, no sé si és això el que volies saber...
Segur que podem fer un acte altruista i que els nostres petits/es també puguin tenir els màxims beneficis que puguin extreure del cordó!
ImatgeImatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::