Experiències part natural a la Maternitat de Barcelona
Experiències part natural a la Maternitat de Barcelona
Hola noies!
El proper mes d'agost tindré un nen a la Maternitat de Barcelona i la meva intenció, si és possible, és un part natural. Alguna ha parit recentment allà amb un part natural? De moment no m'han dit d'anar-hi per cap xerrada ni res i començo a tenir curiositat... Si teniu experiències per compartir us ho agrairé molt!
El proper mes d'agost tindré un nen a la Maternitat de Barcelona i la meva intenció, si és possible, és un part natural. Alguna ha parit recentment allà amb un part natural? De moment no m'han dit d'anar-hi per cap xerrada ni res i començo a tenir curiositat... Si teniu experiències per compartir us ho agrairé molt!

- cristina1671
- :: cèrvol

- Entrades: 562
- Membre des de: dv. nov. 16, 2007 4:08 pm
- Ubicació: L'Hospitalet Llobregat (Barcelona)
Re: Experiències part natural a la Maternitat de Barcelona
Hola closca (jo també sóc de les agosteres)
Repetiré a la maternitat (com ja saps) i en l'embaràs anterior no vaig poder fer part natural per un problema d'última hora. De totes maneres truca perquè solen fer xerrades cada mes (no recordo el dia).
En tot cas, jo segueixo interessada en el tema per aquest segon embaràs, tot i que ara mateix el tinc classificat com d'alt risc (per edat, pèrdues al principi i excès de pes guanyat darrerament...) o sigui que no sé com anirà la cosa. En tot cas, ànims!!!

Repetiré a la maternitat (com ja saps) i en l'embaràs anterior no vaig poder fer part natural per un problema d'última hora. De totes maneres truca perquè solen fer xerrades cada mes (no recordo el dia).
En tot cas, jo segueixo interessada en el tema per aquest segon embaràs, tot i que ara mateix el tinc classificat com d'alt risc (per edat, pèrdues al principi i excès de pes guanyat darrerament...) o sigui que no sé com anirà la cosa. En tot cas, ànims!!!
hOLA!
Hi ha un post que en parla, d'aquest tema:
viewtopic.php?f=12&t=9315
i a mes a mes, jo explico el meu part aqui:
viewtopic.php?f=50&t=14250&start=40#p738556
Felicitars i que tot vagi be!
viewtopic.php?f=12&t=9315
viewtopic.php?f=50&t=14250&start=40#p738556

Meri68, quina enveja de part! Jo el volia aixíiiii...Enhorabona!
Closca, jo vaig tenir la segona a la maternitat i mooolt bé, la veritat. L'únic que va ser per donar.li una patada als eggs va ser l'anestessista, però si fas part natural no te'l trobaràs
Closca, jo vaig tenir la segona a la maternitat i mooolt bé, la veritat. L'únic que va ser per donar.li una patada als eggs va ser l'anestessista, però si fas part natural no te'l trobaràs
cristina1671 ha escrit:Hola closca (jo també sóc de les agosteres)
En tot cas, jo segueixo interessada en el tema per aquest segon embaràs, tot i que ara mateix el tinc classificat com d'alt risc (per edat, pèrdues al principi i excès de pes guanyat darrerament...) o sigui que no sé com anirà la cosa. En tot cas, ànims!!!![]()
![]()
Hola companya agostera!
A mi no m'han dit res del risc però la llevadora l'últim dia en el paper de derivació a la maternitat va posar en factors de ris edat i infeccions orina... no se si això vol dir que està classificat com a risc o no... Això de les xerrades ho vaig veure l'altre dia i ho tinc pendent. Un dia d'quests truco! Encara ens trobarem per allí amb les nostres criatures!

meri68 ha escrit:hOLA!
http://host11.socpetit.cat/forum/viewto ... =12&t=9315
http://host11.socpetit.cat/forum/viewto ... 40#p738556
Moltes gràcies! El post ja l'havia vist però com que tenia uns mesos d'antiguitat i han estat fent obres (de fet crec que encara en fan) a la Maternitat volia saber si algú hi ha parit recentment... de fet algun dia últimament feia una mica d'angunia amb el caos que hi havia! I vaja també saber si el tema dutxa, moure's etc. realment és així o no!
Vaig a llegir-me el teu part!
nbadeli ha escrit:Meri68, quina enveja de part! Jo el volia aixíiiii...Enhorabona!
Bé... espero que sigui natural! A veure si tinc sort... a més si m'estalvio un anestesista idiota millor... prou poca gràcia que em fa l'epidural com per trobar-me un impresentable!
Hola closca, a mi també em toca a la Maternitat i he demanat part natural. Esperem que no hi hagin complicacions perque no m'agradaria fer servir epidural.
Espero que aixó sigui en breu, perque aquest diumenge faig les 40 setmanes. Així que ja t'explicaré la meva experiència. De moment les visites i les ecos han anat molt bé i estic molt contenta. Demà tinc visita amb la llevadora i si vols et miro quan es la propera xerrada de part natural. Perque jo vaig anar a una el dia 27 d'abril que va se molt interessant. Després de la xerrada fan unes classes (encara que només són 3 classes) per la preparació i a mi ja no em va donar temps perque estaven plenes. Em van dir que com jo les feia al meu CAP tampoc no hi havia problema.
En principi si vas per la SS, el CAP et deriva allà per la primera visita a la setmana 34 (si no recordo malament) i partir d'aqui ja pots demanar per la xerrada i el curs.
Igualment jo demà et miro dates de la xerrada per si poguessis anar una mica abans, ja que a l'agost van dir que no fan classes.
Espero que aixó sigui en breu, perque aquest diumenge faig les 40 setmanes. Així que ja t'explicaré la meva experiència. De moment les visites i les ecos han anat molt bé i estic molt contenta. Demà tinc visita amb la llevadora i si vols et miro quan es la propera xerrada de part natural. Perque jo vaig anar a una el dia 27 d'abril que va se molt interessant. Després de la xerrada fan unes classes (encara que només són 3 classes) per la preparació i a mi ja no em va donar temps perque estaven plenes. Em van dir que com jo les feia al meu CAP tampoc no hi havia problema.
En principi si vas per la SS, el CAP et deriva allà per la primera visita a la setmana 34 (si no recordo malament) i partir d'aqui ja pots demanar per la xerrada i el curs.
Igualment jo demà et miro dates de la xerrada per si poguessis anar una mica abans, ja que a l'agost van dir que no fan classes.
closca ha escrit:Això de les xerrades ho vaig veure l'altre dia i ho tinc pendent. Un dia d'quests truco!
Jo vaig anar a un mini-curs de part natural a la maternitat i el vaig trobar totalment estalviable, es una opinió personal, eh... La llevadora era un sargento mes que animar feia tot el contrari, si li feies cas semblava que aixó de parir naturalment fos com una marató on només arriben al final les mes preparades, i, sincerament, discrepo totalment... jo només anava preparada mentalment, o sigui, convençuda, però res mes, i me'n vaig sortir perfectament...

Hola noies, us dessitjo que aconseguiu aquest part natural!!
Només comentar-vos que en el Congrés de Gran Canària de fa poc sobre atenció al part el responsable dels parts naturals de la MAternitat va comentar algunes dades, entre elles que al 60% de les dones que anaven per protocol de part natural se'ls trencava artificialment la bossa de les aigües. Això normalment fa que la resta del procés sigui més difícil de suportar. si us ofereixen trencar-la per a que el part sigui més ràpid, recordeu que el part natural consisteix precissament en respectar el temps de cada mare i cada nadó i no tenir preses, i que aquesta intervenció pot comportar que no us veieu capaces de suportar el part sense cap intervenció més, especialment l'anestèsia epidural. A més la bossa de les aigües no deixa de ser un coisí per al nadó. I si el bebé no está ben encaixat pot comportar algun altre risc.
Així doncs, prepareu els vostres marits per dir "no gràcies", o simplement tingueu això en compte, ja que potser decidiu que preferiu acabar abans tot i que sigui més intens. Vaja, que la decisió sigui vostra!! Però en un part totalment respectat molt rarament es trenca la bossa de forma artificial.
Només comentar-vos que en el Congrés de Gran Canària de fa poc sobre atenció al part el responsable dels parts naturals de la MAternitat va comentar algunes dades, entre elles que al 60% de les dones que anaven per protocol de part natural se'ls trencava artificialment la bossa de les aigües. Això normalment fa que la resta del procés sigui més difícil de suportar. si us ofereixen trencar-la per a que el part sigui més ràpid, recordeu que el part natural consisteix precissament en respectar el temps de cada mare i cada nadó i no tenir preses, i que aquesta intervenció pot comportar que no us veieu capaces de suportar el part sense cap intervenció més, especialment l'anestèsia epidural. A més la bossa de les aigües no deixa de ser un coisí per al nadó. I si el bebé no está ben encaixat pot comportar algun altre risc.
Així doncs, prepareu els vostres marits per dir "no gràcies", o simplement tingueu això en compte, ja que potser decidiu que preferiu acabar abans tot i que sigui més intens. Vaja, que la decisió sigui vostra!! Però en un part totalment respectat molt rarament es trenca la bossa de forma artificial.
currita ha escrit:Hola closca, a mi també em toca a la Maternitat i he demanat part natural. Esperem que no hi hagin complicacions perque no m'agradaria fer servir epidural.
Hola Currita! Primer de tot... que vagi molt i molt bé el part!!! Qué sigui una hora ben curta!!
No hi havia pensat que a l'agost no deuen fer res... de fet parir a l'agost té tela... no fan ni classes prepart al CAP que té nassos! Efectivament em van fer el paper per la derivació del CAP a la Maternitat la setmana passada i em van dir que em trucarien per donar-me hora la setmana 33-34...però ja estarem a l'agost... em sembla que dilluns mateix truco per demanar hora a les xerrades... Moltes gràcies per mirar això de la xerrada, si pots clar! Cap obligació!!! A veure que et diuen avui... potser ja estaràs per quedar-t'hi...
Ayrs ha escrit:Hola noies, us dessitjo que aconseguiu aquest part natural!!
Jo això de que la decisió sigui meva ho tinc molt assumit! Ara quan sigui allà amb tot plegat ja veure'm... pq clar... una cosa és el que penses i una altra el que en realitat és després!!!
Hola closca, ja he tingut la meva visita i sembla que aixó va bé. Tinc el coll de l'uter tou, el nen encaixat i algunes contraccions que van fent feina sense notar-se molt. En principi m'ha dit que pinta per la setmana vinent, però clar això mai se sap, quan vulgui vindrà!
Les properes dates de les xerrades son el 18/05- 08/06- 29/06 sempre son a les 13h. No cal apuntar-se per anar, però per les classes si. Si encara estàn a la recepció podries apuntar-te a la sortida. Es fan a la planta -1 i a la recepció et diràn a la sala on les fan (normalment a la num. 9) A mi em va semblar interessant i així qualsevol dubte ho pots resoldre allà.
Et deixo també un enllaç amb el protocol que fan servir allà, que també el reparteixen a la xerrada, però així te'l pots mirar abans
http://www.paraelbebe.net/protocolo-de- ... al-clinic/
Ayrs no se si serà veritat el que us van dir perque jo de moment només he tingut visites, però en tot moment han estat molt respectuosos amb les meves decisions. Avui fins i tot la llevadora m'ha preguntat si jo volia que em miresin el coll uterí amb un tacte o no. Es veu que hi ha noies que prefereixen no tocar res fins que hagi de venir... No se ja veurem el part, però de moment no tinc queixa!
Les properes dates de les xerrades son el 18/05- 08/06- 29/06 sempre son a les 13h. No cal apuntar-se per anar, però per les classes si. Si encara estàn a la recepció podries apuntar-te a la sortida. Es fan a la planta -1 i a la recepció et diràn a la sala on les fan (normalment a la num. 9) A mi em va semblar interessant i així qualsevol dubte ho pots resoldre allà.
Et deixo també un enllaç amb el protocol que fan servir allà, que també el reparteixen a la xerrada, però així te'l pots mirar abans
Ayrs no se si serà veritat el que us van dir perque jo de moment només he tingut visites, però en tot moment han estat molt respectuosos amb les meves decisions. Avui fins i tot la llevadora m'ha preguntat si jo volia que em miresin el coll uterí amb un tacte o no. Es veu que hi ha noies que prefereixen no tocar res fins que hagi de venir... No se ja veurem el part, però de moment no tinc queixa!
currita ha escrit:Hola closca, ja he tingut la meva visita i sembla que aixó va bé. Tinc el coll de l'uter tou, el nen encaixat i algunes contraccions que van fent feina sense notar-se molt. En principi m'ha dit que pinta per la setmana vinent, però clar això mai se sap, quan vulgui vindrà!
Currita moltíssimes gràcies! Vaig a veure si sincronitzo l'agenda amb el meu home per un d'aquests tres dies i vaig a llegir-me ja el protocol que adjuntes!
Jo també trobo que el personal de la Maternitat és molt respectuós... si més no el que m'he trobat fins ara!
Que tinguis una setmana ben tranquila doncs i el part sigui ben aviat! Et seguiré al post del Maig!!

Molt bé guapa, ja m'explicaràs si t'agrada la xerrada i ja vaurem quan jo puc explicar el part, que ja tinc ganes!!!
- powerpuff_girl
- :: pantera

- Entrades: 847
- Membre des de: dt. març 02, 2010 3:52 pm
- Ubicació: Barcelona
currita ha escrit:Les properes dates de les xerrades son el 18/05- 08/06- 29/06 sempre son a les 13h. No cal apuntar-se per anar, però per les classes si. Si encara estàn a la recepció podries apuntar-te a la sortida. Es fan a la planta -1 i a la recepció et diràn a la sala on les fan (normalment a la num. 9) A mi em va semblar interessant i així qualsevol dubte ho pots resoldre allà.
Molt útil l'enllaç i la informació sobre les xerrades

Hola,
Ja veig que aquest post es una mica antic, pero es que avui començo les tres classes de la maternitat i el meu dubte es si val la pena que vingui la meva pareia. Van pares, tambe?
A les del CAP van dir que millor que no vingues i hem sap una mica greu, el problema es que ha de sortir abans de la feina per poder venir, aixi que no se que fer.
En que es diferencien las de la Maternitat amb les del CAP? son mes orientades al part natural?
Gracies!
Ja veig que aquest post es una mica antic, pero es que avui començo les tres classes de la maternitat i el meu dubte es si val la pena que vingui la meva pareia. Van pares, tambe?
A les del CAP van dir que millor que no vingues i hem sap una mica greu, el problema es que ha de sortir abans de la feina per poder venir, aixi que no se que fer.
En que es diferencien las de la Maternitat amb les del CAP? son mes orientades al part natural?
Gracies!
Ostres! Aquesta gent de la maternitat no hi ha qui els entengui!
Jo vaig anar a la última xerrada que van fer a la Maternitat (finals de juny) i em van dir que a les tres classes ja no podia anar pq només quedava una sessió i ja estava plena... la veritat que cada vegada que parles amb un metge/llevadora/recepció del CAP o de la Maternitat sembla que tothom tingui una versió lleugerament diferent de les coses...
Jo he fet les classes al CAP i estan bé però vaja... fins on he vist el tema del part natural té més a veure amb que físicament puguis (que no hi hagi complicacions) i que mentalment estiguis preparada per encarar la dilatació... jo ho provaré i a veure que passa. El que si m'ha quedat clar és que ja no és una decisió de l'estil part natural o no. El protocol que segueixen és el mateix per tothom i les intervencions mèdiques és fan només quan són necessàries (episiotomies etc). Aquí és on entra també el estar preparada mentalment, si saps a quin procés t'encares i els passos a seguir, vaja si tens molta informació, és més fàcil que aguantis sense epidural (sempre comptant que tot vagi normal)... ara si amb les contraccions t'atabales i perds el control és més fàcil que acabis utilitzant l'epidural (de fet la llevadora m'ho va plantejar així).
Jo vaig anar a la última xerrada que van fer a la Maternitat (finals de juny) i em van dir que a les tres classes ja no podia anar pq només quedava una sessió i ja estava plena... la veritat que cada vegada que parles amb un metge/llevadora/recepció del CAP o de la Maternitat sembla que tothom tingui una versió lleugerament diferent de les coses...
Jo he fet les classes al CAP i estan bé però vaja... fins on he vist el tema del part natural té més a veure amb que físicament puguis (que no hi hagi complicacions) i que mentalment estiguis preparada per encarar la dilatació... jo ho provaré i a veure que passa. El que si m'ha quedat clar és que ja no és una decisió de l'estil part natural o no. El protocol que segueixen és el mateix per tothom i les intervencions mèdiques és fan només quan són necessàries (episiotomies etc). Aquí és on entra també el estar preparada mentalment, si saps a quin procés t'encares i els passos a seguir, vaja si tens molta informació, és més fàcil que aguantis sense epidural (sempre comptant que tot vagi normal)... ara si amb les contraccions t'atabales i perds el control és més fàcil que acabis utilitzant l'epidural (de fet la llevadora m'ho va plantejar així).
Hola noies!!!
Veig que tenia aquest post ven abandonat, Ho sento!!!
Us deixo el enllaç a la crònica del meu part (amb retard perquè avui fa ja dos mesos que va nèixer el Martí)
viewtopic.php?f=71&t=16538&start=60
Ja veureu que el part no va ser exactament el que jo volia, però ja em van avisar que has d'anar fent tal i com t'arriben les coses i jo tenia molt clar com VOLIA que anés tot i no sabia que no sempre es com volem. Així i tot estic molt contenta de com va anar i sobre tot del meu petit
closca ja veig que et queda poquet, espero que el final de l'embaràs el portis bé amb aquesta calor. I espero que tinguis "una hora ben curteta"
A mi em va anar molt bé fer les repiracions per les contraccions i estar a sobre de la pilota, però ja se sap que cada part es un món. Ja ens explicaràs com anirà el teu
BCN78 jo tampoc vaig poguer fer les classes de la Maternitat així que no et puc dir res. A les que jo vaig fer al CAP va poguer venir la meva parella i els exercicis eren per totes els mateixos (tan si volies epidural o natural) pel mateix que diu la closca, que sempre intenten per protocol que sigui el més natural posible. Sort tu també pel part!
Veig que tenia aquest post ven abandonat, Ho sento!!!
Us deixo el enllaç a la crònica del meu part (amb retard perquè avui fa ja dos mesos que va nèixer el Martí)
viewtopic.php?f=71&t=16538&start=60
Ja veureu que el part no va ser exactament el que jo volia, però ja em van avisar que has d'anar fent tal i com t'arriben les coses i jo tenia molt clar com VOLIA que anés tot i no sabia que no sempre es com volem. Així i tot estic molt contenta de com va anar i sobre tot del meu petit
closca ja veig que et queda poquet, espero que el final de l'embaràs el portis bé amb aquesta calor. I espero que tinguis "una hora ben curteta"
A mi em va anar molt bé fer les repiracions per les contraccions i estar a sobre de la pilota, però ja se sap que cada part es un món. Ja ens explicaràs com anirà el teu BCN78 jo tampoc vaig poguer fer les classes de la Maternitat així que no et puc dir res. A les que jo vaig fer al CAP va poguer venir la meva parella i els exercicis eren per totes els mateixos (tan si volies epidural o natural) pel mateix que diu la closca, que sempre intenten per protocol que sigui el més natural posible. Sort tu també pel part!
Currita molt maca la teva cronica! la veritat es que si hi ha un final feliç, un cop passat, que mes dona el cami, no?
Es el que he vist a les classes de la Maternitat, el que et venen a dir es el que diu la closca (gracies per contestar :) ) que ells intentan sempre fer-ho natural, pero que de vegades, les circunstancies van en contra i no es pot, i per tant no pots estar tancat a una idea i pensar que si no passa aixi, ha estat un fracas. Al final el mes important es que el beb@ surti be!
Moltes gracies a les dues!
Es el que he vist a les classes de la Maternitat, el que et venen a dir es el que diu la closca (gracies per contestar :) ) que ells intentan sempre fer-ho natural, pero que de vegades, les circunstancies van en contra i no es pot, i per tant no pots estar tancat a una idea i pensar que si no passa aixi, ha estat un fracas. Al final el mes important es que el beb@ surti be!
Moltes gracies a les dues!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |