Corachan i cordó umbilical
Corachan i cordó umbilical
Hola!!
Us explico, el meu primer fill va neixer fa 2 anys a la Dexeus, vem recollir el cordó per banc privat i ens va costar 1.450€. Ara al juliol pariré a la Corachan i quan he volgut començar a moure fitxa per guardar també el cordó resulta que t'ho gestionen ells, i a part del que et costa el laboratori que triis que són uns 1.600€, ells per gestionar-to et cobren 650€ inicials.
Pel que m'han dit si ho gestiono jo, i arribo allà amb el meu kit de recollida de sang no m'ho recolliran, perquè es veu que ells s'han acollit a la normativa de l'OCATT, i tot ho han de fer ells. Però, es clar, jo trobo que cobrar 650€ només per la gestió és una estafa!!! a més si decideixes fer donació pública també t'ho gestionen tot ells i no et cobren res.
Si ho fem per privat ens costarà aprox. 2.300€, que comparat amb el primer fill és una bestiesa!!! i potser acabarem fent donació pública.
Però clar, els meus fills quan siguin grans, sobretot aquest segon, si no li guardem la sang es pot arribar a sentir-se menys estimat? A vegades entre germans hi han envejes...
Que en penseu de tot plegat?? penseu que és una estafa el que volen cobrar? que farieu vosaltres? I que penseu que pensaran els meus fills quan siguin grans respecte la decisió que podem prendre... Cal tenir en compte que pel primer ho vem guardar perquè li falta un ronyó, i aquest segon nen ho té tot perfecte.
Espero les vostres opinions!! Gràcies!!
Us explico, el meu primer fill va neixer fa 2 anys a la Dexeus, vem recollir el cordó per banc privat i ens va costar 1.450€. Ara al juliol pariré a la Corachan i quan he volgut començar a moure fitxa per guardar també el cordó resulta que t'ho gestionen ells, i a part del que et costa el laboratori que triis que són uns 1.600€, ells per gestionar-to et cobren 650€ inicials.
Pel que m'han dit si ho gestiono jo, i arribo allà amb el meu kit de recollida de sang no m'ho recolliran, perquè es veu que ells s'han acollit a la normativa de l'OCATT, i tot ho han de fer ells. Però, es clar, jo trobo que cobrar 650€ només per la gestió és una estafa!!! a més si decideixes fer donació pública també t'ho gestionen tot ells i no et cobren res.
Si ho fem per privat ens costarà aprox. 2.300€, que comparat amb el primer fill és una bestiesa!!! i potser acabarem fent donació pública.
Però clar, els meus fills quan siguin grans, sobretot aquest segon, si no li guardem la sang es pot arribar a sentir-se menys estimat? A vegades entre germans hi han envejes...
Que en penseu de tot plegat?? penseu que és una estafa el que volen cobrar? que farieu vosaltres? I que penseu que pensaran els meus fills quan siguin grans respecte la decisió que podem prendre... Cal tenir en compte que pel primer ho vem guardar perquè li falta un ronyó, i aquest segon nen ho té tot perfecte.
Espero les vostres opinions!! Gràcies!!
Re: Corachan i cordó umbilical
Hola Corda,
La veritat que és una mica dificil aconsellar-te... Jo amb la meva filla també vam fer recollida privada a la Dexeus i ens va costar uns 1500-1600, no ho recordo exacte i ara que estic de 26 setmanes hem començat a mirar ja que probablement no vagi a la Dexeus per distància i em trobo que tots els hospitals on puc parir a prop no fan recollida, o sigui que estic mirant Girona que em queda més a prop que Barcelona per tal de poder fer la recollida. Personalment crec que tinc la obligació moral de fer-ho però clar, és que és un tema molt personal. Jo podria tenir un part a 30 min. d'on visc i per tal de fer la recollida m'he de desplaçar mínim 1h. També em va fer decidir que si a la recollida el fet de que la sang del 2on. pot servir també per el primer per determinats problemes.
De totes maneres considero que 650 eur. és car només per la gestió. Nosaltres ara ens trobem amb el dubte de si fer només recollida sang o també de teixit, que ara es fa i temps enrere no i costa uns 500 eur. més.
En fi, facis el que facis estigues tranquila de que ho feu convençuts i fora remordiments
Salut!
La veritat que és una mica dificil aconsellar-te... Jo amb la meva filla també vam fer recollida privada a la Dexeus i ens va costar uns 1500-1600, no ho recordo exacte i ara que estic de 26 setmanes hem començat a mirar ja que probablement no vagi a la Dexeus per distància i em trobo que tots els hospitals on puc parir a prop no fan recollida, o sigui que estic mirant Girona que em queda més a prop que Barcelona per tal de poder fer la recollida. Personalment crec que tinc la obligació moral de fer-ho però clar, és que és un tema molt personal. Jo podria tenir un part a 30 min. d'on visc i per tal de fer la recollida m'he de desplaçar mínim 1h. També em va fer decidir que si a la recollida el fet de que la sang del 2on. pot servir també per el primer per determinats problemes.
De totes maneres considero que 650 eur. és car només per la gestió. Nosaltres ara ens trobem amb el dubte de si fer només recollida sang o també de teixit, que ara es fa i temps enrere no i costa uns 500 eur. més.
En fi, facis el que facis estigues tranquila de que ho feu convençuts i fora remordiments
Salut!
És complicat, però penso que els teus fills si els hi expliques, en cas que en aquest segon decideixis no fer-ho, ho entendran. La sang de cordó només té una vida útil de 10 anys, i de totes maneres, donat que els bancs privats estan fora de l'estat espanyol i en cas de necessitar-ho seria molt dificil poder utlitzar aquesta sang aquí. Si tens ganes de se donant ho pots fer al banc de sang i texits de Catalunya, és públic i no t'han de cobrar res, però no tots els hospitals hi estan adherits. És una opinió personal.
Facis el que facis, segur que encertes!!
Facis el que facis, segur que encertes!!
Corda, jo tambe ho vaig mirar a la Corachan i no em van dir res d'aixo. Per altra banda es probable q el cost de la gestio de la donacio publica els ho pagui la SS posteriorment i la donació privada no.
Nosaltres tambe la farem publica al final per diversos motius.
Del tema enveges, home, ben explicat no te pq, per exemple un es pot trobar que la situació economica no sigui la mateixa i aixo ho han d'entendre, i si el teu primer fill te un problema, tambe es una rao.
Molts anims amb la decisio!
Nosaltres tambe la farem publica al final per diversos motius.
Del tema enveges, home, ben explicat no te pq, per exemple un es pot trobar que la situació economica no sigui la mateixa i aixo ho han d'entendre, i si el teu primer fill te un problema, tambe es una rao.
Molts anims amb la decisio!
Gràcies per les respostes!!
Segurament al final farem donació pública. No et donen cap altra opció, perquè a més si ho gestiono jo pel meu compte i arribo el dia del part amb el kit de recollida d'una empresa privada no m'ho recolliran. ja m'ho han dit... o sigui que si vull privat he de passar pel tubo de la seva gestió i 650€.
He mirat a la web de l'OCATT i no hi ha cap informació respecte a la llei aquesta que m'han dit que estan acollits a la Corachan, és qüestió d'investigar si això que et cobren és gaire legal...
Gràcies noies!!!
Segurament al final farem donació pública. No et donen cap altra opció, perquè a més si ho gestiono jo pel meu compte i arribo el dia del part amb el kit de recollida d'una empresa privada no m'ho recolliran. ja m'ho han dit... o sigui que si vull privat he de passar pel tubo de la seva gestió i 650€.
He mirat a la web de l'OCATT i no hi ha cap informació respecte a la llei aquesta que m'han dit que estan acollits a la Corachan, és qüestió d'investigar si això que et cobren és gaire legal...
Gràcies noies!!!
Es sospitós... 650€ en concepte de gestió, que carai gestionen per justificar aquest import? Els hospitals públics també fan recollida de donants que van a bancs privats i no et cobren res... si et decideixes per la donació privada, mira-ho bé.
Nosaltres també vam fer donació pública i (faltaria més) no ens van cobrar res.
650€... ostres, ja els hi val a la Corachán, no?
650€... ostres, ja els hi val a la Corachán, no?
no Xana, nomes cobren en cas de recollida per donació privada, la publica no.
Amb el segon vam fer donació pública a la Corachan (amb el primer encara no es podia) i no et cobren res.
D'altra banda, amb la donació pública si el teu fill la necessités ell també hi té accés. Mira't bé quins són els avantatges del banc privat, però facis el que facis no pateixis ja que ho hauràs fet amb el cor.
D'altra banda, amb la donació pública si el teu fill la necessités ell també hi té accés. Mira't bé quins són els avantatges del banc privat, però facis el que facis no pateixis ja que ho hauràs fet amb el cor.
- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
Escolta jo tenia entés que si ja en tens un de guardat serveix per als germans i per la mare... vaja que ho vaig llegir no se on.
Si és així el que tens li serviria a l'un i a l'altre no?
Si és així el que tens li serviria a l'un i a l'altre no?
La Lia ja és tota una princesa!
És possible que part d'aquests diners que et cobren en concepte de gestió sigui per el kit de recollida, això confirmaria perquè no cal que portis el teu. Ho dic perquè quan jo vaig fer donació privada a la Dexeus, la recollida i conservació em van costar el que has dit tu aproximadament, però a més vaig haver de pagar 450€ per el kit de recollida portant-lo jo 
Gràcies per tots els comentaris. Si aconsegueixo saber alguna cosa més el tema ja us ho faré saber... Però bé, acabarem fent donació pública i avall.
Per cert hi havia un post interessant sobre el tema:
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=11&t=10087
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=11&t=10087
jo vaig donar el cordó a la sanitat pública i ben contenta que ho vaig fer, crec que si tots ho féssim tindriem resposta quan ho necessitessim.
Com diu la Nina Chan és ben bé així, però crec que per tema de "negoci" no s'informa bé als pares. A la Vall d'Hebron em van explicar el mateix que ha dit la Nina Chan, llavors el que no entenc és perquè tots els pares volen guardar els cordons pel privat (bé això es va posar de moda des que la "princeseta i el principito" ho van fer, i ara tots els pares ho fan, jo no hi tinc res a dir....)tampoc acabo d'estar gaire d'acord amb la idea, però vaja que és un tema molt personal i puc entendre que la gent ho vulgui fer pel privat per si passés res en un futur, tot i que si tothom ho donés pel públic mai faltaria de res per ningú.
Pel tema que dius, no crec que els teus fills puguin tenir cap problema de gelos, no crec que sigui un tema per provocar gelos, i si quan siguin força grans els ho expliques bé, doncs no hi donaran importància
Com diu la Nina Chan és ben bé així, però crec que per tema de "negoci" no s'informa bé als pares. A la Vall d'Hebron em van explicar el mateix que ha dit la Nina Chan, llavors el que no entenc és perquè tots els pares volen guardar els cordons pel privat (bé això es va posar de moda des que la "princeseta i el principito" ho van fer, i ara tots els pares ho fan, jo no hi tinc res a dir....)tampoc acabo d'estar gaire d'acord amb la idea, però vaja que és un tema molt personal i puc entendre que la gent ho vulgui fer pel privat per si passés res en un futur, tot i que si tothom ho donés pel públic mai faltaria de res per ningú.
Pel tema que dius, no crec que els teus fills puguin tenir cap problema de gelos, no crec que sigui un tema per provocar gelos, i si quan siguin força grans els ho expliques bé, doncs no hi donaran importància
Ostres.....estic perduda amb aquest tema...Jo també tindré la nena a la Corachán i voliem conservar el cordó umbilical per si en un futur la nena el necessitava...ja que en principi no pensàvem tenir més fills......Li vaig preguntar a la Ginecóloga i em va explicar que a part del cost del Laboratori escollit ( només pots escollir entre 3 els que treballa Corachán ) hi havia el cost de 650 €, que vaig entendre que era el cost que cobrava el metge per l'extracció.....En altres hospitals no cobren això ? Només pagariem l'import al laboratori ?
Espero que alguna em pugui ajudar.....
petons
Espero que alguna em pugui ajudar.....
petons

27.11.2009: 1ª visita ginecologa - 1ª eco
04.01.2010: 2ª visita ginecologa - 2ª eco
02.02.2010: Amniocentesis
03.02.2010: ÉS UNA NENA!
12.02.2010: Revisión después de la Amnio
11.03.2010: Eco Morfológica
16.03.2010: Visita Ginecóloga resultados Morfológica
23.04.2010: Resultados análisi de sangre Ginecóloga
29.04.2010: Curso preparación al parto
Jo almenys quan vaig tenir el meu primer fill, a la Dexeus, no em van cobrar res per l'extracció. M'ho vaig gestionar tot jo i només em va costar 1.450€.
A part, a mi a la Corachan em van dir que si en el moment del part no es podia recollir la sang o no hi havia prou sang per després fer la criopreservació, si havia donat el 650€ per transferència no me'ls tornarien. I si els dono en efectiu me'ls poden tornar, però clar, com es demostra que ells tenen un sobre amb diners a dins que són meus. De la manera com em van explicar tot el tema em dona una mala sensació tot plegat... que abans de sentir-me estafada prefereixo fer donació pública.
A part, a mi a la Corachan em van dir que si en el moment del part no es podia recollir la sang o no hi havia prou sang per després fer la criopreservació, si havia donat el 650€ per transferència no me'ls tornarien. I si els dono en efectiu me'ls poden tornar, però clar, com es demostra que ells tenen un sobre amb diners a dins que són meus. De la manera com em van explicar tot el tema em dona una mala sensació tot plegat... que abans de sentir-me estafada prefereixo fer donació pública.
jo sóc partidària de la donació pública, i no pel que valgui el fet de guardar-lo per un mateix, sino perquè estic convençuda que si tothom ho fes així cap nen/a que ho necessités tindria un o més de compatibles, i es salvarien més vides de nens i nenes que amb això tindrien una segona oportunitat.
Amb la meva primera filla (no vaig poder donar el cordó perquè havia hagut problemes al part) vaig estar força temps "vivint" a la Vall d'Hebron i allà veia cada dia molts nens ben petits amb leucemia i altres malalties de la sang i vaig tenir encara més clar que al proper fill tonaria a intentar fer donació pública. Per sort així va ser i em fa feliç pensar que algun nen o nena l'ha rebut i ja és a casa amb la seva família i amb moltes ganes i forces per viure.
Amb la meva primera filla (no vaig poder donar el cordó perquè havia hagut problemes al part) vaig estar força temps "vivint" a la Vall d'Hebron i allà veia cada dia molts nens ben petits amb leucemia i altres malalties de la sang i vaig tenir encara més clar que al proper fill tonaria a intentar fer donació pública. Per sort així va ser i em fa feliç pensar que algun nen o nena l'ha rebut i ja és a casa amb la seva família i amb moltes ganes i forces per viure.
juliet ha escrit:jo sóc partidària de la donació pública, i no pel que valgui el fet de guardar-lo per un mateix, sino perquè estic convençuda que si tothom ho fes així cap nen/a que ho necessités tindria un o més de compatibles, i es salvarien més vides de nens i nenes que amb això tindrien una segona oportunitat.
juliet jo penso igual, vam fer donació pública, i penso que si tothom ho fes així, ja per protocol, no hi hauria problemes ni dubtes ni esperes i desesperes quan un nen, qualsevol nen, ho necessités. Igual que amb la donació de sang, penso que hauría de ser algo casi obligat. Jo sóc donant de sang, fa bastants anys que en dóno sempre que puc, no costa res, 5 minuts, i fas un favor molt gran a tothom i a tu mateix. Sigui qui sigui que necessita sang, al banc de sang n'hi haurà sempre per ell, ni que sigui algú que no ha donat mai. Doncs no estaría malament que donèssim tots, ja que si un dia la necessitem no haurem de patir, no? I amb la sang del cordó, més que més, perquè és per nens petits. Posem que una persona fa conservació privada de la sang del cordó, i el dia de demà, déu no ho vulgui, el seu fill té una malaltia i la sang d'aquest cordó que va congelar no li val. Al banc de sang, si n'hi ha de compatible, li'n donaran, el seu fill es curarà amb la sang que alguns altres pares han donat del seu cordó a la donació pública. I la que han guardat? No s'aprofitarà. Doncs per què no ho donem tot públic, i en tindrem per tots? Bueno he deixat anar un bon rotllo jejjej però és el que penso.
Ostres, m'interessa molt aquest post ja que jo també tindré al peque a la Corachan i a mi no m'han comentat lo dels 650 € més.
jo penso el mateix, crec que si tothom ho donés no hi haurien els problemes que n'hi ha... encara que et doni una miqueta de por, x si de cas més endavant el teu fill... però en això no s'ha de pensar, xq sempre tindràs la donació pública.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |