Música durant el part
Música durant el part
Hola noies!
D'aquí un parell de setmanes surto de comptes, i us volia fer una pregunta... Alguna va escoltar música durant la fase de dilatació? A l'hospital m'han dit que puc portar els CDs que vulgui, que durant la dilatació els podem posar... Ells també en tenen, suposo que deuen ser de música clàssica, o de relaxació, però jo en volia portar algun per si de cas...
Vull intentar tenir un part natural, i tot el que sigui ajudar a relaxar, doncs benvingut sigui!
Així doncs, com va ser la vostra experiència amb la música? Quin tipus vau escoltar? Us va ajudar a relaxar, o us posava més nervioses?
Gràcies!!
D'aquí un parell de setmanes surto de comptes, i us volia fer una pregunta... Alguna va escoltar música durant la fase de dilatació? A l'hospital m'han dit que puc portar els CDs que vulgui, que durant la dilatació els podem posar... Ells també en tenen, suposo que deuen ser de música clàssica, o de relaxació, però jo en volia portar algun per si de cas...
Vull intentar tenir un part natural, i tot el que sigui ajudar a relaxar, doncs benvingut sigui! Així doncs, com va ser la vostra experiència amb la música? Quin tipus vau escoltar? Us va ajudar a relaxar, o us posava més nervioses?
Gràcies!!
Re: Música durant el part
Hola,
Jo encara no he parit, però a l'Hospital de Vic també ofreixen això i nosaltres hem peparat Cd's amb música de bandes sonores que ens agradin, música clàssica i celta.
Hem mirat que siguin músiques relaxants, que no facin adormir ni que et posin dels nervis. Suposo que el més important es que sigui música que et fagi sentir bé, més que el tipus de música en si (encara que potser Heavy metal o música de discoteca no sigui el millor).
Per experiència de la meva cunyada, que va fer part natural, porta cd's amb varis tipus, ja que hi ha moments que et fa molt mal i necesites relaxar-te i hi ha moments que et sents activa i et ve de gust alguna cosa més alegre!!!!
A vere si alguna mare amb experiència ens fa la seva aportació!!!!
Jo encara no he parit, però a l'Hospital de Vic també ofreixen això i nosaltres hem peparat Cd's amb música de bandes sonores que ens agradin, música clàssica i celta.
Hem mirat que siguin músiques relaxants, que no facin adormir ni que et posin dels nervis. Suposo que el més important es que sigui música que et fagi sentir bé, més que el tipus de música en si (encara que potser Heavy metal o música de discoteca no sigui el millor).
Per experiència de la meva cunyada, que va fer part natural, porta cd's amb varis tipus, ja que hi ha moments que et fa molt mal i necesites relaxar-te i hi ha moments que et sents activa i et ve de gust alguna cosa més alegre!!!!
A vere si alguna mare amb experiència ens fa la seva aportació!!!!
Jo vaig parir fa quasi 6 mesos i també tenia intenció de posar música però a l'hora de la veritat vaig preferir no posar res, estava millor en silenci o si em venia de gust, entre contrecció i contrecció parlava, feiem broma, etc amb el meu home.
Cadascú ho passa a la seva manera però quan tenia una contrecció no volia ni que em diéssin res ni que em toquéssin. El meu home, pobret, volia donar-me la mà per acompanyar-me i jo no ho volia de cap manera... són moments que cada dona reacciona diferent, ara, encara que hi hagi dolor són moments inoblidables perquè saps que cada contracció és una menys per conèixer el teu fill i això no té preu!!
Ànims!!!
Cadascú ho passa a la seva manera però quan tenia una contrecció no volia ni que em diéssin res ni que em toquéssin. El meu home, pobret, volia donar-me la mà per acompanyar-me i jo no ho volia de cap manera... són moments que cada dona reacciona diferent, ara, encara que hi hagi dolor són moments inoblidables perquè saps que cada contracció és una menys per conèixer el teu fill i això no té preu!!
Ànims!!!
Hola
En Boris va arribar al món fa 13 dies per part natural a l'Hospital de Sant Pau de Barcelona...
No portavem música, però tampoc ens va fer falta, en 55 minuta d'empenyer va ser fora.... NO aporto gran cosa al debat, però potsaer et ranquilitza saber que tot i ser part natural, pot ser vagi mooooooooolt ràpid.
Molta sort!!!!1
En Boris va arribar al món fa 13 dies per part natural a l'Hospital de Sant Pau de Barcelona...
No portavem música, però tampoc ens va fer falta, en 55 minuta d'empenyer va ser fora.... NO aporto gran cosa al debat, però potsaer et ranquilitza saber que tot i ser part natural, pot ser vagi mooooooooolt ràpid.
Molta sort!!!!1
Hi ha qui li agrada molt la musica de Rosa Zaragoza, té discos gairebé específics per a parir
http://www.rosazaragoza.org/discos-nacer.htm
Personalment, em fa molta il·lusió durant el meu part escoltar un Mantra que ens posaven a Yoga per a embarassades. Es diu Ma , el podeu escoltar aquí http://www.spiritvoyage.com/yoga/Pure-G ... 01655.aspx
I també el mantra "El Eterno Sol" molt típic per acabar les clases de Kundalini yoga, i preciós.
Després está la cançó de Kesia "Respiras y yo"...
I bueno, ja el que a cadascuna li agradi i li relaxi.
PD vaja, he llegit com he volgut, pensava que demanaves per musica per parir...
Personalment, em fa molta il·lusió durant el meu part escoltar un Mantra que ens posaven a Yoga per a embarassades. Es diu Ma , el podeu escoltar aquí http://www.spiritvoyage.com/yoga/Pure-G ... 01655.aspx
I també el mantra "El Eterno Sol" molt típic per acabar les clases de Kundalini yoga, i preciós.
Després está la cançó de Kesia "Respiras y yo"...
I bueno, ja el que a cadascuna li agradi i li relaxi.
PD vaja, he llegit com he volgut, pensava que demanaves per musica per parir...
Jo vaig passar tota la dilatació a casa i la veritat, encara que sí que tenia pensat anar a l'hospital amb el meu CD de música relaxant i tota la pesca, quan la cosa va anar "de debó", vull dir, quan les contraccions van començar a ser fortes i seguides la última cosa que vaig pensar va ser en la música! No sé, no ho vaig necessitar potser, només pensava, "relaxa't, deixa't fluixeta, que el teu cos faci el que sap fer", com una mena de mantra

- soclamarga
- :: pantera

- Entrades: 843
- Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
- Ubicació: Lleida
Hola!
doncs jo uns dies abans de parir vaig anar recopilant música tranquileta que m'agradés, i alguna "ambiental" que vaig trobar "de casualitat" i que em va agradar força (a mi la música "específica" de relaxació m'acostuma a posar més nerviosa jeje). I al moment d'anar a l'hospital, m'ho anava a grabar en un mp3, però no reaccionava l'aparell i al final vaig anar-hi sense música. Tampoc la vaig trobar a faltar. Clar que el meu part va ser moooolt fàcil, vaig arribar de 6 cm a l'hospital i no tenia contraccions seguides i no eren doloroses... i la resta de part (natural, sense epidural) les contraccions van ser molt suportables. Entre contracció i contracció (que en el meu cas passava bastanta estona) m'anava movent dreta o assentada a la pilota, i parlant amb el meu home, o al principi de tot, m'anava apuntant en una llibreta "l'evolució del part". En el meu cas, crec que la música m'hauria atabalat més. Suposo que també depèn de l'ambient que hi hagi al voltant (quan jo estava dilatant, no se sentien crits d'altres dones ni res,i s'estava bastant tranquil; a més com que anava monitoritzada anava sentint el cor del nen i això també m'agradava).
Bé, no et dec haver ajudat massa,... però si creus que et pot anar bé portar música, emporta-te-la, que sempre la pots deixar a la bossa si no la vols escoltar ;)
Molta sort en el teu "Dia D", i sobretot ves-hi el màxim de tranquil·la possible, que això ajuda també!!
doncs jo uns dies abans de parir vaig anar recopilant música tranquileta que m'agradés, i alguna "ambiental" que vaig trobar "de casualitat" i que em va agradar força (a mi la música "específica" de relaxació m'acostuma a posar més nerviosa jeje). I al moment d'anar a l'hospital, m'ho anava a grabar en un mp3, però no reaccionava l'aparell i al final vaig anar-hi sense música. Tampoc la vaig trobar a faltar. Clar que el meu part va ser moooolt fàcil, vaig arribar de 6 cm a l'hospital i no tenia contraccions seguides i no eren doloroses... i la resta de part (natural, sense epidural) les contraccions van ser molt suportables. Entre contracció i contracció (que en el meu cas passava bastanta estona) m'anava movent dreta o assentada a la pilota, i parlant amb el meu home, o al principi de tot, m'anava apuntant en una llibreta "l'evolució del part". En el meu cas, crec que la música m'hauria atabalat més. Suposo que també depèn de l'ambient que hi hagi al voltant (quan jo estava dilatant, no se sentien crits d'altres dones ni res,i s'estava bastant tranquil; a més com que anava monitoritzada anava sentint el cor del nen i això també m'agradava).
Bé, no et dec haver ajudat massa,... però si creus que et pot anar bé portar música, emporta-te-la, que sempre la pots deixar a la bossa si no la vols escoltar ;)
Molta sort en el teu "Dia D", i sobretot ves-hi el màxim de tranquil·la possible, que això ajuda també!!
Trobo bona idea portar música de tot tipus perquè en algun moment necessitaras calma i en d'altres preferiràs alguna cosa que t'animi, però sens dubte portaria també cançons que tinguin un significat especial per a tu no importa si són lentes o no, llavors aconsegueixes recordar sentiments molt especials i positius i segur que t'ajuden 
- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
hola! jo també vaig intentar un part natural i vam portar musica, i fins i tot jocs de cartes
la veritat es que a mi em va anar super bé, perquè m'ajudava molt a distreure'm i relaxar-me entre contracció i contracció
Nosaltres vam portar música de tot tipus! voliem que en el moment del part sonés TRIBALISTES
però res... després de 24h va acabar en cesàrea perquè la nena tenia símptomes d'arritmia 
ànims!!!! espero que sigui un part ben curtet
jo al següent vull tornar a tenir un part natural, i espero que acabi millor 
la veritat es que a mi em va anar super bé, perquè m'ajudava molt a distreure'm i relaxar-me entre contracció i contracció
però res... després de 24h va acabar en cesàrea perquè la nena tenia símptomes d'arritmia ànims!!!! espero que sigui un part ben curtet
Guapes! Moltes gràcies per explicar les vostres experiències!! Em sembla que faré això, m'enduré un arsenal de música (no perquè vulgui, però em conec...
), i llavors ja miraré si em ve de gust escoltar-la o no...!
Ara m'ha vingut al cap la peli "Millor impossible", on en Jack Nicholson porta un arsenal de música al cotxe pels diferents moments específics...
Espero no semblar tan loca... jeje...

), i llavors ja miraré si em ve de gust escoltar-la o no...! Ara m'ha vingut al cap la peli "Millor impossible", on en Jack Nicholson porta un arsenal de música al cotxe pels diferents moments específics...
Espero no semblar tan loca... jeje...
I també el mantra "El Eterno Sol" molt típic per acabar les clases de Kundalini yoga, i preciós
Quina gracia, nosaltres tambè cantem el eterno sol al ioga!!!
Helia, jo tambè m'he preparat dues llistes de reproduccio, per no haver de buscar la musica en aquell moment, una amb els mantres del ioga que ens ha passat la profe, ramadasa, el ma, van molt be per la respiració. I un altre amb musica classica relaxant que m'agrada.
No se si ho podre posar, a mes tambè soc d'aquestes que millor ni tocar-me quan estic fotuda, pero no esta de mes per si estem moltes hores i m'agobio.
Que ens queda poquet!!!!
Doncs jo vaig portar l'ipod amb uns altaveus d'aquests petits i el que vaig posar va ser música que m'agrada durant la dilatació i no era relaxant, eren les cançons que havia estat sentint al cotxe durant l'embaràs i que em venia de gust sentir
I durant l'expulsiu vaig voler les cançons que vem fer servir per editar el video en 3d del nen i que vem regalar als familiars ja que les associava a ell
I no sé si va ser per això però l'expulsiu va ser realment fàcil, el nen tirava avall encara que jo no apretés i era com si ens repartíssim la feina al 50% entre ell i jo 
I durant l'expulsiu vaig voler les cançons que vem fer servir per editar el video en 3d del nen i que vem regalar als familiars ja que les associava a ell
I no sé si va ser per això però l'expulsiu va ser realment fàcil, el nen tirava avall encara que jo no apretés i era com si ens repartíssim la feina al 50% entre ell i jo Re: Música durant el part
Ayrs ha escrit:Hi ha qui li agrada molt la musica de Rosa Zaragoza, té discos gairebé específics per a parir
..
Hola,
sóc violinista i vaig participar en la grabació d'aquest CD!
La veritat és que en el seu moment em va semblar que estava fent una cosa molt maca però no en vaig ser conscient fins que em vaig quedar embaraçada de la meva filla i llavors ho vaig viure més intensament!
Jo te'l recomano!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |