Part natural a l'hospital

Experiències i pors del moment més desitjat.

nivaira
:: zebra
Entrades: 1667
Membre des de: dj. oct. 07, 2010 10:05 am
Ubicació: Barcelona

Part natural a l'hospital

EntradaAutor: nivaira » ds. oct. 16, 2010 11:02 am

Hola noies!
He estat buscant informació però com hi ha tants posts m'he perdut una mica...:(
Encara em queda molt per parir però sempre he tingut clar que volia un part natural. Ara bé, dubtava sobre si tenir la criatura a casa o a l'hospital i cada vegada ens hem decantat més per la segona opció, per si passa res... Sóc un pèl gafe i el més important és que tot vagi bé.
Ara bé, les que heu tingut part natural a l'hospital, com ha anat? A quin hospital? Us ho han respectat tot? Hei pogut parir de manera "natural" o us han fotut a la camilla amb les cames cap amunt?

Expliqueu-me cosetes!
Petons
Imatge
Prometem que creixerà lliure en una terra lliure!

Imatge

Panxupacte al 100 %!!!!: Madrona, Brunadenit, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Pimpam, Mama2010, Anoa, Brownie i Martavila!
nivaira

Re: Part natural a l'hospital

EntradaAutor: nivaira » ds. oct. 16, 2010 11:06 am

Per cert us recomano moltíssim aquest documental: http://www.rtve.es/FRONT_PROGRAMAS?go=1 ... ca0b32406f

Tant de bo visquéssim a Holanda! O a Anglaterra! (només per aquestes coses, eh, hehe)
Imatge

Imatge

Panxupacte al 100 %!!!!: Madrona, Brunadenit, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Pimpam, Mama2010, Anoa, Brownie i Martavila!
nivaira

EntradaAutor: nivaira » ds. oct. 16, 2010 11:07 am

Ah, i una darrera pregunta... a quantes se us va complicar?
Imatge

Imatge

edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » ds. oct. 16, 2010 11:17 am

Depen de l'hospital on vagis et respecten totalment el que demanes!!
A mi m'ho van fer! :ok: :ok:
Imatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. oct. 16, 2010 12:31 pm

Bones!
Et passo un llistat d'hospitals on hi ha la possibilitat d'un part respectat. Tots són de la SS.
També et fixaràs que hi ha un enllaç a un documental. Mira'l, és molt interessant!!.

http://www.donallum.org/index.php?optio ... &Itemid=37
nivaira

EntradaAutor: nivaira » ds. oct. 16, 2010 12:33 pm

Edae, on vas anar?
Gràcies Neuetes!!!
Miraré el documental. No us perdeu tampoc el que us he recomanat!
Imatge

Imatge

nivaira

EntradaAutor: nivaira » ds. oct. 16, 2010 12:34 pm

Perfecte! Havia pensat en Sant Pau
També la Maternitat del Clínic però les amigues que tinc que hi vana anar no els va agradar...
Imatge

Imatge

nivaira

EntradaAutor: nivaira » ds. oct. 16, 2010 12:45 pm

Merci boniques!
He trobat un post finalment que parla del part natural a Sant Pau. I tot i que és del 2007 pinta bé. En aquell moment es comentava que l'atenció estava molt bé però que els mitjans eren precaris. Algú sap si en aquests tres anys ha millorat el tema dels mitjans i si l'atenció segueix sent tant bona?

Ah, i com s'ha de fer per demanar de parir a Sant Pau?

Aprofitant que estic preguntona, on vau fer la preparació?

Tinc un matí revolucionat!
Imatge

Imatge

Eva_
:: poltre
:: poltre
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

EntradaAutor: Eva_ » ds. oct. 16, 2010 5:08 pm

Hola Nivaira!
els meus 2 parts han set naturals a l'hospital general de Vic. Estic molt contenta de tots dos.
Em van respectar en tot moment, tot i que en el primer tenien personal preparat, l'espai encara no va anar genial a una sala de parts normal!
El segon va ser a una sala preparada per parts naturals, amb banyera, un llit, cadira especial, pilota.... tot i que encara no és la definitiva va anar molt bé igualment. La banyera em va anar genial per les contraccions però a l'hora de l'expulsiu no m'hi trobava còmode. No podia apretar, jo sóc menudeta i la banyera era enorme. Al final em van dir si volia apretar amb la camilla ben apujada, em va anar de conya, només faltaven 2 empentetes! els 2 van ser parts força ràpids, de 5 hores entre dilatació i expulsiu. Tot i que amb l'últim crec que hauria estat més ràpid si jo hagués estat més en forma, vaig fer repòs absolut un mes sencer.
Per mi han estat les experiències física i emocionalment més fortes que he tingut mai. Físicament és dur però es pot fer i penso que la meitat és al cap.
Jo no em vaig preparar gaire, sí vaig llegir molt. Només vaig anar a 3 classes de ioga i per la segona res.
Res, després del súperrotllo... només animar-te molt, ja ens explicaràs!
Imatge
Imatge
nivaira

EntradaAutor: nivaira » ds. oct. 16, 2010 5:18 pm

Moltes gràcies Eva!!!
Veure que els hospitals a poc a pos s'adapten em fa pensar que amb una mica de sort, podré tenir el meu fill o filla com triem nosaltres!
Sóc de Barcelona i he llegit experiències molt positives d'hospitals de fora... No sé si sóc a temps d'empadronar-me! hehe Bromes a part, espero que Sant Pau s'hagi anat adaptant...

La meva sogra va tenir els dos nens fa força anys amb part natural i tota la preparació que va tenir va ser un curs que, com dius Eva, tractava sobre com el cap hi té molt a veure... Desgraciadament la dona que el feia ja no hi deu ser, si no, me n'hi vaig corrents! Pel que sempre m'ha explicat treballava fent que les dones coneguem bé el nostre cos, que coneguem les sensacions de l'embaràs, etc... I a poc a poc, preparar-te pel part, que el teu cap i el teu cos estiguin preparats. Però tot des d'un punt de vista molt lògic i natural, sense misticismes ni res.

Com encara em queda molt, no m'estresso però vull saber el màxim de cosetes!
Imatge

Imatge

pelegrins
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dc. oct. 07, 2009 6:54 pm

EntradaAutor: pelegrins » ds. oct. 16, 2010 7:12 pm

nivaira ha escrit:es que heu tingut part natural a l'hospital, com ha anat? A quin hospital? Us ho han 2respectat tot? Hei pogut parir de manera "natural" o us han fotut a la camilla amb les cames cap amunt?

A Santa Caterina, a Salt (Girona). Un part respectadissim, van seguir el pla de part al peu de la lletra. Nomes vaig estar a la camilla per fer-me els tactes (2 en total!). Va neixer a la banyera i fantastic :ok:

nivaira ha escrit:a quantes se us va complicar?

No es va complicar, de fet les llevadores sols van intervenir en l'expulsiu per dir-me que proves de cridar però amb la boca tancada, que faria més força, per posar l'aparell que escolta el batec del cor del nen i ben poquet més. Aix, ara m'emociona pensar que ho vam fer tot el petit i jo :love:
Jo tb em vaig plantejar tenir-lo a casa, hagues anat perfecte, però al final per pressions de la familia no va poder ser, em van fer agafar por... I la veritat és que estic super contenta de com va anar.

nivaira ha escrit:on vau fer la preparació?

Amb la llevadora del cap, que molt bé tb pq era llevadora de santa caterina i t'explicava com aniria a l'hospital, etc. Però jo ja anava massa informada i el que m'agradava més era per parlar amb embarassades del que ens anava passant :-D
pelegrins

EntradaAutor: pelegrins » ds. oct. 16, 2010 7:15 pm

El que si que et recomenaria és que fessis plà de part, aquí en trobaràs un model:

http://www.donallum.org/index.php?optio ... &Itemid=49

Molta sort!
nivaira

EntradaAutor: nivaira » ds. oct. 16, 2010 7:25 pm

Pelegrins! Moltes gràcies!
Ja, he llegit que a Salt està molt bé! Però em queda lluny... :(
Jo tinc molta info per amigues amb qui he viscut molt d'aprop tot però... quan arriba el moment d'una mateixa...
Estic pendent de la llevadora del CAP, a veure de quin pal va...
Imatge

Imatge

pelegrins

EntradaAutor: pelegrins » ds. oct. 16, 2010 8:32 pm

nivaira ha escrit:quan arriba el moment d'una mateixa...
ja ho pots ben dir... :-D :-D :-D

jo el final tenia ganes i tot de parir per saber i sentir que era, tenia una curiositat...!! i un cop viscut, et dire que és fantastic!! tinc ganes de tornar a parir i tot :-D :-D :-D (però encara no, he...!!)
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » ds. oct. 16, 2010 9:02 pm

jo no et puc recomenar hospitals perque vaig tenir la Julia als EEUU, pero la meva intencio tambe va ser en tot moment un part natural, a l'hospital. Les habitacions no semblaven d'hospital, tenies banyera, etc.... i ningu et molestava ni res de res, nomes un parell de tactes i de tant en tant controlar el batec del cor. No vaig estar al llit ni un minut.

Pero a mi si, se'm va complicar, i la Julia va acabar neixent per cesarea, despres de gairebe 24h de part natural, i les ultims 12 dilatada de 5cm pero no evolucionava. Al final va comencar a fer bradicardies i vam decidir fer cesarea.

Jo tornaria a repetir l'experiencia de part natural, sense cap dubte, pero tambe sense cap dubte ho repetiria en un hospital :ok: espero que et vagi molt i molt be i que tinguis el part que desitges ;-)
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » ds. oct. 16, 2010 9:51 pm

Jo, com la pelegrins, a la picina del sta caterina. Un part respectadissim que repetiria... tot i que també m'agradaria provar a casa... ja veurem si es dona el cas!
I les classes a mi només em van servir x fer relacions socials amb altres prenyades, jeje. A mi em va anar bé tot el que vaig llegir x mentalitzar-me bé.
Imatge
soclamarga
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: soclamarga » ds. oct. 16, 2010 10:08 pm

Hola nivaria!

Felicitats pel teu embaràs! Jo vaig parir a l'hospital de Lleida i va ser un part natural que no es va complicar, al contrari, va anar de conya! Et passo l'enllaç de la meva crònica per si el vols llegir...

http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=12&t=18332

però resumint: em van respectar tot el que vaig demanar, m'hi vaig sentir molt a gust, els boxs de dilatació eren un pèl estrets però força còmodes i aquell dia ningú cridava, per tant vaig estar molt tranquila, amb poca llum i només entraven quan m'havien de posar antibiòtic o fer el tacte, o per preguntar com anava, però molt bé. A l'hora de parir sí que ho vaig fer en la típica posició, però no la vaig trobar pas incòmode. Com que va sortir tan fàcil, no em va fer falta provar altres posicions... no sé si me n'haurien deixat provar d'altres, suposo que s'haurien intentat adaptar. Ah, també tenien una piscina de dilatació (que no vaig haver d'utilitzar) i pilotes per dilatar (que em va anar bastant bé). I la dilatació fins a 8cm em sembla te la deixaven fer a l'habitació, però jo no ho vaig demanar. Perquè això sí, em sembla que per molt respectat que ho facin, has d'anar demanant tu segons quines coses.

Com t'han comentat altres noies, molta part està al cap. Jo penso que com més tranquila hi vagis millor, i la millor manera d'estar tranquila és tenint informació, o sigui, en aquest cas: llegint llibres, preguntant al Socpetit (jeje), i anant a les classes prepart. Jo vaig fer les de la SS, i em va ajudar molt pel tema de la informació (també un dia ens van explicar i ensenyar les diferents sales de parts, quiròfans, etc, de l'hospital), i també pel tema de les respiracions en els moments de les contraccions (que jo em pensava que eren tonteries, i a mi em van anar moolt bé!). El fet de no idealitzar el part, també és important, per si hi ha alguna cosa que no surt com havies previst o pensat o desitjat, no perdre la calma i no prendre't-ho com a un fracàs.

Jo ho recomano 100%! I admiro la gent que pareix a casa, però a mi m'hauria fet por precisament per si es complica la cosa a última hora!

(sort que havia de resumir! a veure si al final m'ocuparà més això que la crònica! jaja)

Molta sort!
nivaira

EntradaAutor: nivaira » dg. oct. 17, 2010 10:25 am

Noies, moltes gràcies!!!
Sí, ja ens hem posat a llegir i a investigar! hehe
Tinc molt clar que vull un part natural i el tema de l'hospital és més que res per si es complica. A veure si tinc sort i algú que hagi parit fa poc a Sant Pau em diu què tal! :)

Molts petonets!!!!
Imatge

Imatge

Tisketa
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. jul. 21, 2010 9:48 pm
Ubicació: Manresa i Barcelona

EntradaAutor: Tisketa » dg. oct. 17, 2010 12:06 pm

Hola,
romés dir-te que a Manresa, a l'hospital St. Joan de Deu també tenen molt present el tema del part natural. Però el meu va haver de ser provocat, per que la nena venia massa petita i era millor no esperar.
Dins la sala d parts hi havia llit, cadira, pilota, cordes...
Tinc una amiga que va ser el cas contrari. Anava massa gran, ja havia pasat el dia, i van dir de provocar... però el nen va decidir que volia sortir ell solet. Part natural, amb la llevadora i tots contents!
Com a complicacions, la meva companya d'habitació va estar 19 h de part, com que no sortia i ja estava esgotada, li van posar epidural, i el van ajudar a sortir. La meva amiga va tenir molta homorràgia, tot i que el part va ser relativament ràpid, i es va desmaiar després de nèixer la criatura.

Molta sort!
Tisketa
Senta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 514
Membre des de: dg. maig 09, 2010 8:31 pm

EntradaAutor: Senta » dg. oct. 17, 2010 7:38 pm

A mi també m'agradaria un part natural o di més no el més respectat possible. Estic anant a la Delfos a Barcelona però no les tinc totes... Alguna ha anat allí?
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::