Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

Experiències i pors del moment més desitjat.

Avatar de l’usuari
Mochi
:: papallona
:: papallona
Entrades: 115
Membre des de: dj. juny 16, 2011 12:06 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: Mochi » dv. ago. 19, 2011 9:11 pm

Hola,

Onayanez, la meva DPP és el 23 de novembre i també em toca l'hospital de Sant Pau! Jo pensava que encara feien les xerrades... En dues setmanes començaré amb les classes de preparació al part en el CAP, els demanaré informació sobre les xerrades i ja et diré alguna cosa...

Petons!
Imatge
Ada
anoa
:: gosset
:: gosset
Entrades: 470
Membre des de: dg. oct. 17, 2010 4:21 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: anoa » dv. set. 02, 2011 10:32 am

A mi la llevadora m'ha dit que es pot sol·licitar sense problema però que ara mateix, i sembla que des de fa un temps, totes les derivacions cap a Sant Pau són denegades sistemàticament :ufs:
Es veu que si no és a l'Hospital de la teva zona la Generalitat no cobreix la teva despesa del part i per tant l'hauria d'assumir l'Hospital al que et desplaces i clar ara com no hi ha diners s'ho pensen més a l'hora d'acceptar derivacions. Jo tinc clar que ho intentarem i que si m'ho deneguen posaré una reclamació i tot el que pugui per intentar aconseguir aquest dret que tenim a escollir l'hospital on volem parir.

La llevadora m'ha recomanat això, que insisteixi, que posi reclamació i que si fa falta que em planti allà el mateix del part que doncs no els quedarà més remei que atendre'm sí o sí. El problema és que si encara estàs en prolegòmens t'envien en una ambulància fins al teu Hospital de referència (en el meu cas Vall d'Hebron) :ufs: així que has d'apurar a anar just en el darrer moment quan ja sigui imminent que estàs de part i clar sent primeriza no se jo si això em posarà més nerviosa o em generarà una certa inseguretat en el moment del part (no saber en quin hospital pariré finalment).

He de dir que estic bastant emprenyada amb tot això. Algú més en la mateixa situació?
Positives! Bombolla,Gegar,Madrona,Mama2010,MartaVila,NidiaGi,Ninetapetita,Nivaira,Pimpam,Brownie i Anoa!

Imatge
Avatar de l’usuari
nivaira
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1667
Membre des de: dj. oct. 07, 2010 10:05 am
Ubicació: Barcelona

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: nivaira » dv. set. 02, 2011 12:23 pm

Anoa, a vui dino amb l'amiga que et deia. Li preguntaré si li han dit res més!
Imatge
Prometem que creixerà lliure en una terra lliure!

Imatge

Panxupacte al 100 %!!!!: Madrona, Brunadenit, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Pimpam, Mama2010, Anoa, Brownie i Martavila!
Avatar de l’usuari
piru-leta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 900
Membre des de: dt. set. 13, 2011 6:15 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: piru-leta » dt. des. 13, 2011 4:01 pm

Al final com ha quedat el tema noies? A mi em toca a la Vall d'Hebron i m'agradaria canviar-ho per sant pau.... No tinc visita amb la llevadora fins el dia 23. A vosaltres us han deixat escollir, finalment?
anoa
:: gosset
:: gosset
Entrades: 470
Membre des de: dg. oct. 17, 2010 4:21 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: anoa » dc. des. 14, 2011 11:05 am

Piru-leta a mi m'han acceptat la derivació però després de moure Roma amb Santiago. La llevadora del CAP m'ha dit que creu que sóc l'única que han acceptat de totes les que han enviat darrerament. Se també que l'amiga de la Nivaira (d'una altra zona) també va aconseguir la derivació. No conec personalment més casos així del meu CAP que hagin demanat anar a Sant Pau i els hagin denegat, però sí se de noies de les classes prepart que van demanar anar a la Maternitat, tot i que també els van dir que seria impossible i que no han tingut cap problema, les han acceptat la derivació a la primera i sense posar cap inconvenient.

Jo t'animo a que ho intentis, les llevadores tot el temps intenten desmotivar-te i t'ho posen com molt complicat però si realment vols parir en un altre hospital (com era el meu cas) demana-ho totes les vegades que facin falta. El dia que em van dir que m'acceptaven a Sant Pau vaig plorar i tot del pes que em vaig treure de sobre. Espero que tinguis molta sort :-()-)
Positives! Bombolla,Gegar,Madrona,Mama2010,MartaVila,NidiaGi,Ninetapetita,Nivaira,Pimpam,Brownie i Anoa!

Imatge
Avatar de l’usuari
piru-leta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 900
Membre des de: dt. set. 13, 2011 6:15 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: piru-leta » dc. des. 14, 2011 11:36 am

anoa ha escrit:Piru-leta a mi m'han acceptat la derivació però després de moure Roma amb Santiago. La llevadora del CAP m'ha dit que creu que sóc l'única que han acceptat de totes les que han enviat darrerament. Se també que l'amiga de la Nivaira (d'una altra zona) també va aconseguir la derivació. No conec personalment més casos així del meu CAP que hagin demanat anar a Sant Pau i els hagin denegat, però sí se de noies de les classes prepart que van demanar anar a la Maternitat, tot i que també els van dir que seria impossible i que no han tingut cap problema, les han acceptat la derivació a la primera i sense posar cap inconvenient.

Jo t'animo a que ho intentis, les llevadores tot el temps intenten desmotivar-te i t'ho posen com molt complicat però si realment vols parir en un altre hospital (com era el meu cas) demana-ho totes les vegades que facin falta. El dia que em van dir que m'acceptaven a Sant Pau vaig plorar i tot del pes que em vaig treure de sobre. Espero que tinguis molta sort :-()-)




moltes gràcies anoa, així ho faré! jo estic al CAP sant andreu i em toca la Vall d'hebron, però ho intentaré fins el final, sabent que es pot aconseguir!!!! moltes gràcies!!!! espero que tinguis un bon part!!!! :-())
erikitriki
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. set. 01, 2011 4:41 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: erikitriki » dt. des. 20, 2011 3:49 pm

Hola Piruleta,

jo també estic al CAP de Sant Andreu i vaig demanar la derivació a Sant Pau fa poc i en principi m'han acceptat ja que m'han donat hora per principis de gener per fer la visita pre-part. L'administrativa del CAP em va posar una mica de pegues dient que ara ja no es podia demanar però ho va intentar per l'ordinador i li van sortir els documents que vaig haver de portar a Sant Pau.

A veure que tal em va la visita!! Jo he fet el curs al CAP de Sant Andreu i a Sant Pau em van dir que ara ja no feien xerrades sobre el part.
Avatar de l’usuari
piru-leta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 900
Membre des de: dt. set. 13, 2011 6:15 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: piru-leta » dt. des. 20, 2011 4:04 pm

Ei moltes gràcies!!!! I el curs del CAP està bé? Quina llevadora ho fa? A mi em porten normalment l'Anna i la Roser i són molt maques! La roser una mica més secota però bueno!!!!
Merci per la info guapi!
erikitriki
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. set. 01, 2011 4:41 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: erikitriki » dt. des. 27, 2011 2:50 pm

Hola Piruleta,
jo el curs maternal el faig amb la Emilia i ho fa molt bé!! És força divertida i fa les classes molt amenes. Jo crec que és molt important fer-lo!!
Has pogut fer la derivació a Sant Pau. A mi me la va fer l'Anna i els papers els va fer l'administrativa que hi ha fora, després vaig portar els papers a Sant Pau i al cap d'una setmana vaig trucar a un telf que em van donar per saber si m'acceptaven o no (ja que em van dir que si no t'accepten no t'avisen i si t'accepten t'envien una carta amb el dia i hora amb la llevadora de Sant Pau) i la noia del telf molt amablement em va dir que just el metge li havia entregat els meus papers i em va dir el dia i hora que em donava.
La setmana que ve ting la visita... a veure com va!!
Avatar de l’usuari
piru-leta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 900
Membre des de: dt. set. 13, 2011 6:15 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: piru-leta » ds. gen. 21, 2012 2:16 pm

Ei erikitriki! Com va anar la visita amb la llevadora de sant pau? Li vaig dir a la Roser del CAP que volia sant pau i em va dir que cap problema, que arribat el moment em faria la demanda a veure si acceptaven!
Has vist l'hospital ja? Què t'ha semblat?

Gràcies i un petonet!
Zhins
Entrades: 4
Membre des de: dv. març 01, 2013 12:31 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: Zhins » dv. març 01, 2013 12:49 pm

Hola a todas!!

A quien interese cambiar de hospital:
A mi por Zona no me toca San Pau, hablando con mi comadrona aún sabiendo que quiero Parto Natural le comenté que queria ir a parir a San Pau, pero me dice que con la crisis ya no hay forma de cambiar de hospital. TUve que ir a sant Pau por un familiar en enero y me comentaron que si la comadrona no realizaba el redirecionamiento el unico que podría hacerlo en mi medico de cabecera. y Lo pedí, no me aceptaron, llame y me preguntaropm si lo que yo queria era parto natural y dije que si, en este habia de volver a realizar la solicitud, pero en ella habia de poner que solicitaba protocolo de parto natural, y en este caso si que me han aceptado.. Ahora solo falta que administracion me concerte la hora con la comadrona, correas y por si acaso con el anestesista.
Avatar de l’usuari
currita
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1822
Membre des de: dt. set. 22, 2009 7:58 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: currita » dg. març 10, 2013 9:10 am

Hola!!! gràcies per recuperar el post Zhins :ok: Jo també pariré a Sant Pau, per derivació de part natural, ja que on em tocava no tenien aquest protocol. Aquesta setmana tinc la primera visita, però tinc alguns dubtes, a veure si algú que es visiti allà o hagi parit fa poc ens pot ajudar amb la seva experiència,
- sabeu si accepten pla de part? Al tenir protocol de part natural he sentit algun hospital que segueixen el seu protocol i ja està
- en el cas de part natural i que tot vagi bé; sabeu si es pot demanar l'alta voluntaria? I a partir de quan? Després et visiten a casa o t'hauries de desplaçar a l'hospital
- i en general, que tal la vostra experiència??? Que tal el personal???

Ja em queda poquet i estic una mica nerviosa amb el que em puc trobar!
Avatar de l’usuari
Elma
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: Elma » dl. març 11, 2013 2:43 am

Hola mamis,
Jo vaig parir a Sant Pau fa tres mesos justos i n' estic molt contenta. Anava per part natural, amb el meu pla de part i la llevadora, a la primera visita, ens va dir que no ens haviem d' obsessionar pq les coses podien no anar com somiem, i no ho haviem de viure com una frustracio. Vam parlar de molts punts del pla de part, i ens va dir k el dia del part ens ho tornarien a preguntar x si voliem canviar alguna cosa sobre la marxa. Vam sortir mooolt contents, el meu marit sobretot, k li van mirar a la cara tota l' estona i es referien al peque pel seu nom, mira aixo pot ser una xorrada pero x mi va ser undetall.
La llevadora que ens va veure aquell dia,la Rosa, es la k esta a sala de parts pero aquell dia subsgituïa a la de consultes. La k normalment esta a consultes al mati,no se si tb a la tarda,l' Aurora, es molt maca i cuida molt de les mamis i dels peques en les visites de monitors, i si veu k alguna mare no va a visita pq esta ingressada...puja a l' habitacio (a mi em va venir a veure).
El dia del part res va anar com pensàven, de cop o volta em vaig trobar amb 6 persones corrents x trobar el batec del nen, posant-me una via, treient-me la roba... vam passar d'una possible cessària urgent a un part vaginal amb forceps al cap de cinc hores, pero uncop controlat el nen i veient k dil.latava rapid...em van respectar el meu ritme (aixo si, sense poder moure' m per garantir l'estabilitat del nen). Vaig posar- me l' epidural quan ja estava de 7 cm i dp de parlar amb la gine. Un cop a sala de part, amb canvi de torn, vsig trobar-me a la Rosa! Em va donar molta tranquitat, van treure el mirall, vam abaixar una mica els llums i el dr ens va rxplicar k sortira amb forceps pq estava molt amunt i portava moltes hores incomode com x esperar k baixes sol. Em van guiar els pujos i un cop va sortir el petit a sobre meu, al pit. El mirall no el vam fer servir pq amb la instrumentaxio era complicat, pero alla estava. Un cop a la planta tb totes super be, amb la lactancia un 10. Cada vegada k dono pit me' n recordo de la Mercedes, ksi pot semblar una mica borde al ppi pero dp veus k te el seu punt. I les de la nit tb molt be. Esticmolt contenta d' haver parit allà. Aixo es una loteria, depen del personal i de com estiguis tu, pero es important anar amb la ment oberta i preguntar tot allo k no tinguem clar.
Lo de l' alta abans no ho se, pero a la primera visita ho pots preguntar tot.

Ja expkicaras k tal.
Un petonas
ImatgeImatge

Imatge
Avatar de l’usuari
currita
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1822
Membre des de: dt. set. 22, 2009 7:58 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: currita » dl. març 11, 2013 9:26 pm

Hola Elma, moltes gràcies per la teva experiència. Demà tinc la primera visita i estic una mica nerviosa de veure com va.
Aixó de que depend qui et toqui és pel que vaig més nerviosa, sempre és una loteria!
A veure si recordo aquests noms i puc posar-li cara a alguna d'elles.

Ja us pexlicaré que tal :ok:
Avatar de l’usuari
Estic peix
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dt. des. 01, 2009 1:45 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: Estic peix » dl. març 18, 2013 1:13 pm

Doncs jo al final hi vaig teir un part natural (jo volia epidural) i els posaria un 10.

Vaig arribar tant justeta que va ser arribar, agafar-me, trencar aigues, tacte, quirofan i treure el nen. :) Molt ràpid. Durant el tacte vaig dir que tenia un plà a de part però que el tenia a la bossa. La llevadora em va dir que li expliqués, al final li vaig dir que tant donava al veure com anava tot, molt depresa i sense temps a posar epidural ni rés. Els vaig fer correr a tots :)

AL final em vaig trobar a la sala de parts i no vaig haver d'obrir la boca. La llum ténue de bon principi, les llevadores un sols i guiant-me, la ginecòloga dient-me com fer-ho per no trencar-me i fent massatges per evitar-ho durant l'expulsiu (al final només dos puntets). El nen va sortir sense instrumental i tot bé. El part va anar totalment al revés de com me l'havia imaginat. Va ser un pat molt respectat i va ser genial. Amb epidural segur que hagués estat igual de respectat.

Per la meva experiència, sigui com sigui el part, tal com vinguin les coses, són uns professionals i ho faran de la millor manera possible en aquell moment i mirarant per vosaltres dos.
girasol...
:: papallona
:: papallona
Entrades: 140
Membre des de: ds. març 01, 2014 10:27 am

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: girasol... » dj. jul. 31, 2014 10:59 am

Bon dia, noies!
Repesco aquest fil per veure si alguna ha parit recentment a Sant Pau a BCN i té ganes de compartir la seva experiència... Especialment en parts naturals.
Gràcies!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Ayrs
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: Ayrs » dj. jul. 31, 2014 1:31 pm

https://docs.google.com/spreadsheet/lv? ... erpage=250

Aquí n'hi ha alguns, però no son molt recents. si algú en vol afegir, aquí hi ha el formulari: http://www.donallum.org/escollir-centre ... catalunya/
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Rins
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dl. feb. 10, 2014 6:21 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: Rins » dv. ago. 01, 2014 11:54 am

Jo em trobo en la mateixa situació que la gira-sol :love: . A veure si les que heu parit allà ens feu 5 cèntims
una abraçada
Imatge
Avatar de l’usuari
Zaphy
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dj. ago. 28, 2014 9:41 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: Zaphy » dv. ago. 29, 2014 11:15 am

La meva filla va néixer a Sant Pau (ara fa quasi 7 anys). Vam estar 15 hores intentant part natural però no havia forma de que jo dilatés ni la nena encaixés (havia trencat aigües naturalment) fins hi tot em van dir de aguartar més hores per veure si sortia però desprès 2 oxitocines i 15 hores de contraccions no podia més...i vam anar a la cesària. Podria queixar-me de coses puntual però en general bé.

Vaig tenir dret a sucs i aigua al començament i a una pilota!

No sé si les coses han canviat molt en aquest anys...!?
Imatge
Avatar de l’usuari
Irúa
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dl. nov. 19, 2012 8:21 pm

Re: Part natural a l'hospital de Sant Pau (Barcelona)

EntradaAutor: Irúa » dv. set. 05, 2014 4:41 pm

Jo vaig parir a Sant Pau el dia 6 d'agost passat, ara tot just farà un mes.
Quan vaig arribar em van fer un tacte i la llevadora em va preguntar quin tipus de part volia i jo vaig dir que el més natural possible. Em van posar en una sala de part directament i em va connectar monitors i una via amb "suero" perquè veia que el nen tenia pulsacions segons ella una mica baixes. Sobre els monitors i la via tot i que jo li vaig dir que preferia no portar-ho per poder-me moure no em va fer cas, els monitors me'ls treia a estones però la via no. Igualment a mi com que em van deixar aixecar-me de la camilla per poder passar les contraccions en la posició que millor m'anava ja en vaig tenir prou. Em va oferir una pilota, però vaig preferir passar les contraccions mig ajupida i doblegada cap endavant, que era com semblava que menys doloroses eren. Recordo que les contraccions eren molt doloroses per mi i cridava sense poder-ho evitar, però no em van dir res, van tenir molta paciència i en cap moment em van oferir la epidural i em van deixar fer al meu aire durant la dilatació. La llevadora que m'havia atés em va fer un altre tacte al cap d'unes hores i em va preguntar si em trencava aigües però jo em vaig negar, recordava el que havia llegit sobre les contraccions, que són més doloroses amb la bossa trencada. Al cap d'una estona vaig trencar aigües i no recordo bé si em van fer un altre tacte o ja van veure que venia el nen perquè llavors tot ja es va precipitar, em van fer estirar a la camilla i obrir-me de cames. Rercordo que jo volia baixar per seguir passant les contraccions com jo volia, però aquí sí que no em van deixar, vaig haver de estirar-me a la camilla, no totalment estirada, això sí, estava bastant reclinada i tenia força mobilitat. Van intentar treure el nen quan jo tenia contraccions, però no hi havia manera, ho van intentar varies i fins i tot una m'anava apretant de la panxa per ajudar, imagino que deu ser la maniobra aquella que la OMS té totalment contraindicada i això no em va agradar gaire, ja que s'havia que era perillosa i a sobre ni m'ho van consultar, tot i que en aquell moment jo volia que s'acabés i veia que les coses es començaven a complicar, ja que no hi havia manera que ninguna de les llevadores aconseguís que el nen sortís. Finalment van decidir que treurien el nen amb ventoses i m'ho van explicar, que jo tenia el perineu molt rígid i que no hi havia forma que sortís. Total, que van fer servir ventoses amb una episiotomia de regal i a partir d'aquí tot va anar ja molt ràpid i el meu fill va sortir sense problemes i ja me'l van posar al pit directament.
Sobre les llevadores amb mi van tenir un bon tracte i com he comentat en cap moment van intentar fer-me desistir d'intentar un part natural, i sobre el fet d'utilitzar ventoses crec que en el meu cas estava justificat, ja que en aquell moment amb el que estavem fent no hi havia prou. El que sí que veig és que malgrat tot tenen una sèrie de protocols establerts, com el fet de posar-te monitors o la via, o fer-me estirar a la camilla, que fan independentment del que tu vulguis. Igualment en general estic força satisfeta amb el tracte per part de les llevadores i les ginecòlogues i de com va anar el part.
Jo havia anat prèviament a una xerrada sobre part natural al mateix Sant Pau i m'havien "venut" que allà el personal tenien una mentalitat molt pro part natural, però a la pràctica ja no ho vaig veure tant.

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::