EPIDURAL QUE NO FUNCIONA.DENUNCIABLE?

Experiències i pors del moment més desitjat.

Plufi
:: cèrvol
Entrades: 533
Membre des de: dj. març 08, 2007 5:52 pm
Ubicació: bages

EPIDURAL QUE NO FUNCIONA.DENUNCIABLE?

EntradaAutor: Plufi » dt. ago. 30, 2011 7:37 pm

Hola noies!!
Ja he tingut la meva segona filla.

El cas és que vaig trencar aigües a casa i tot va anar super ràpid.
Tant ràpid que en arribar la clinica em van dir que ja anava dilatada i que em posaven l'epidural ja mateix.
Jo vaig pensar que seria un regal del cel pq només feia mitja hora que havia trencat aigües.

La gran sorpresa me la vaig emportar quan enlloc de quedar adormida de seguida l'epidural no feia efecte i em vaig trobar per sorpresa meva en mig d'un part natural inesperadament.

Els metges i l'anestessistea posaven l'excusa que anava més ràpid el meu cos que l'anestèsia i que no hi podien fer res, de mentres jo lluitava per tirar endavant una situació a la que mai m'hagués pensat trobar parir cridant com a la TV en posició normal però passant per part natural.

Ara ja ha passat tot i estic contenta amb ma filla i no vull pensar més en aquells moments tant durs als quals no estava preparada ni per dolor ni psicològicament.

El cas és que depèn a qui ho explico em diuen que això és denunciable i que denúnciarien a la clínica. Jo sempre he tingut molt bon tracte amb el ginecòleg que em porta i quan en vam parlar amb calma no em va pas negar que és un cas entre mil però que sempre n'hi ha algun.

Jo no tinc ganes de buscar embolics pq ja està passat i a casa amb la nena estem mb però em queda el dubte.

Com ho veieu? Denunciable? o no?
Imatge

url=https://lilypie.com]Imatge[/url]
Niu
:: girafa
Entrades: 2559
Membre des de: dj. abr. 27, 2006 7:27 pm

Re: EPIDURAL QUE NO FUNCIONA.DENUNCIABLE?

EntradaAutor: Niu » dt. ago. 30, 2011 7:52 pm

Jo penso que no hi ha res a denunciar. Estàs bé, oi? Va anar tot bé i la criatura està bé, oi? Ho trobo una bestiesa el que plantejes, sincerament.
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dt. ago. 30, 2011 8:02 pm

Independentment del fet que tinguis raó o no, com demostraries que l'epidural no et va fer efecte? Jo crec que si denuncies, només hi perdràs temps i diners... Com a molt, pots fer una queixa a l'hospital perquè quedi constància del que et va passar. La Medicina no és una ciència exacta i suposo que no tothom reacciona igual a l'anestèsia, potser si el part va ser molt ràpid no tenia sentit (o no era factible) posar-te una altra dosi.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. ago. 30, 2011 8:12 pm

Segons he llegit la epidural tarda entre uns 15 a 30 minuts a fer afecte, en que el dolor va marxant a poc a poc fins a tenir la zona adormida, no és un pim-pam. Per tant, potser el part anava tant ràpid que no va haver temps... no ho sé. A més, també he llegit que no és efectiva al 100 %, hi ha un percentatge petit de dones en que no li fa efecte. Si que és molt poc probable, però pot passar...
En tot cas, estic d'acord amb la Elidé.
aral
:: peixet
:: peixet
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

EntradaAutor: aral » dt. ago. 30, 2011 8:37 pm

Hola, jo amb el meu primer part, també em varen posar l'epidural, però va anar tant ràpid, que quasi no va tenir temps de fer efecte, perquè al cap de 5minuts de posar-me-la, ja començava l'expulsió, i per tant també vaig tenir un part quasi natural. Amb el segon, també va anar molt ràpid, però potser no tant i no em va fer tant mal. Cada persona és diferent.
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dt. ago. 30, 2011 9:19 pm

Plufi ha escrit:Hola noies!!
La gran sorpresa me la vaig emportar quan enlloc de quedar adormida de seguida l'epidural no feia efecte i em vaig trobar per sorpresa meva en mig d'un part natural inesperadament.

Ara ja ha passat tot i estic contenta amb ma filla i no vull pensar més en aquells moments tant durs als quals no estava preparada ni per dolor ni psicològicament.

T'entenc perfectament, sobretot quan dius q no estaves preparada psicològicament pel dolor...
Jo també vaig tenir un part natural, sense voler-ho.
El meu cas no és com el teu, ja q a mi me'l van provocar... i després de passar-me 11 hores fresca com una rosa (m'anàvem posant xutes) però l'últim xute q em van posar abans d'entrar a la sala de parts, no em va fer efecte i em vaig sentir totalment perduda enmig del dolor... va ser dur, pq jo era de les q tenia clar q si s'hagués pogut pactar una cessàrea ho hagués fet amb els ulls tancats per evitar qualsevol dolor. Però bé, la qüestió és q vem poder treure forces i van nèixer les nostres petitones, i ja està... Jo ara ni he penso, però realment quan no estàs preparada mentalment pel dolor i et trobes allà enmig, és fotut.
Disfruta de la teva petita!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Martineta26
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1067
Membre des de: dc. març 03, 2010 10:55 am

EntradaAutor: Martineta26 » dt. ago. 30, 2011 9:20 pm

No sé si es denunciable o no però la veritat és que a vegades la culpa és del metge que la posa i no perquè no tingui temps a fer efecte. En el meu cas em van posar l'epidural i la veritat és que continuava amb els mateixos dolors que sense epidural i em deien que no podia ser, després de molt insistir i veure la meva cara de dolor, al final van decidir tornar a punxar-me perquè potser no estava ben posada, i amb tanta mala llet que ho va fer el metge que fins a 4 vegades em va punxar l'esquena amb un dolor increible i a sobre em diu si no entra aquesta vegada et quedes sense i ho fas natural! com si fos culpa meva que no ho fes bé! Per sort l'última punxada va anar bé i de seguida vaig començar a notar l'efecte aquesta vegada si!
Com tu dius per sort tot ha anat bé i quan ets a casa ja no vos pensar-hi més, però es veritat que a vegades els hospitals es produeixen situacions que serien denunciables i moltes vegades no es fa perquè la cosa acaba bé.
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » dt. ago. 30, 2011 9:27 pm

Jo també penso que no és denunciable. L'epidural té certs inconvenients que hauríem de saber i sobre els quals ens hauríem d'informar (a mi me'n va informar la llevadora): a vegades no fa efecte, a vegades deixa seqüeles a l'esquena de la mare i a vegades té efectes no gaire positius en el nadó. Si optem per posar l'epidural, optem també per tot això (que normalment no passa).

En qualsevol cas: felicitats per la teva filla!!!
Imatge
Niu

EntradaAutor: Niu » dt. ago. 30, 2011 10:10 pm

En el
Niu l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 06, 2012 10:52 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Bombolla
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4444
Membre des de: dc. set. 10, 2008 9:25 am
Ubicació: Mallorca (Amb el cor a Barcelona)
Contacta:

EntradaAutor: Bombolla » dt. ago. 30, 2011 11:03 pm

Jo també penso que no és denunciable.

No saps o no pots demostrar que va ser l'anestesista que et va posar malament l'epidural o si va ser el teu cos que no va reaccionar. Com ho pots saber? Com ho demostres?
Com t'han dit, els efectes de l'epidural poden ser molt diferents en cada dona. Hi ha dones que els anirà de meravella, altres que no els hi farà efecte, altres que tindràn llacunes i altres que se'ls adormirà mitja part del cos i mitja no. A més a més l'epidural té o pot tenir molts efectes secundaris que cal saber que pot donar tant en la mare com en el nadó, i no es pot denunciar, ja que quan firmes el consentiment per l'anestèsia estàs firmant tots aquests possibles efectes desitjats i no desitjats.

Ànims, però, la teva petita és amb tu, i esteu bé, i això és el què compta. De totes maneres entenc que no estiguéssis preparada per afrontar el dolor, però ja veuràs com el temps anirà suavitzant aquest record.
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=35&t=9125
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=91&t=25741

Les Positives sempre estarem amb tu Brownie !
Itx77
:: gosset
Entrades: 431
Membre des de: dc. gen. 21, 2009 8:56 am

EntradaAutor: Itx77 » dt. ago. 30, 2011 11:49 pm

Com ja ha comentat algu, l'eoidural no fa efecte al moment de posar-la, sino que triga una estona... El meu segon part va sre molt rapid: va ser trencar aigues i comencar amb contraccions regular cada 4 minuts, tot de cop....vaig arribar a 'hospital al cap se 40 minuts i ja estava dilatada de 6 cm. L'anestesista em va dir que si volia em posava l'eoidural, pero q anava tan rapid el part que probablement no em faria efecte a temps...
Ripollesa
:: tortuga
Entrades: 338
Membre des de: dl. nov. 09, 2009 9:22 am

EntradaAutor: Ripollesa » dc. ago. 31, 2011 8:28 am

Jo no ho denunciaria. L'epidural és un regal de la ciència, però hem de tenir clar que si no hi fós, tots els parts serien amb dolor, i qui ha triat tenir fills, i té la recompensa de tenir-los, som nosaltres. Els metges no tenen la culpa de la reacció del nostre cos.

Tinc quatre filles, i només la primera va néixer amb epidural. Vaig notar dolor igual, i en canvi se'm van adormir completament les cames, no em va funcionar. En els següents parts vaig entendre que el dolor era el preu al meu regal; em vaig negar a posar-me l'epidural i tot va anar perfecte. Vaig patir? i tant. Però la recompensa que tens, sempre ho justifica.

Felicitats per la teva baldufa. Quan sigui gran li podràs explicar tot plegat com una anècdota, i si ella mai tria un part natural per donar-te néts, entendrà fins a quin punt et vas sacrificar per ella.
Imatge
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dc. ago. 31, 2011 9:00 am

Ripollesa ha escrit:...vaig entendre que el dolor era el preu al meu regal...

ostres...
jo no ho veig així...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
RO
Entrades: 400
Membre des de: dl. gen. 21, 2008 8:05 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: RO » dc. ago. 31, 2011 9:25 am

Jo també crec que no és denunciable.

En el meu cas jo tampoc anava preparada per tant dolor. Era el meu tercer part i ja coneixia els efectes de l'epidural, em feia pànic tornar al moment de la injecció, però estava tranquila pensant que repetiria un part com els altres dos, disfrutant i sense dolor...però no va ser aixi, vaig arribar tan apurada que no me la van poder posar, en una hora ja expulsava i em moriaaaaa, no podia sufrir el dolor, estava histèrica i l'anestesista em va dir que no calia epidural q en 5 minuts pariria...no estava preparada per tant dolor i em pensava q em desmaiaria...fins q el meu cervell va fer un click i em vaig concentrar i autoconvèncer que m'havia de controlar i guiar el meu cos...fins que va sortir la petita...
Ara ja fa 6 mesos i estic encantada tot i que de tant en tant recordo el dolor i m'empasso saliva.
Crec que cada part és un món i hi ha mil coses que poden passar, no cal fer-se la peli amb anticipació perquè mai surt com esperem...

Salut per totes!!
RO
Imatge Imatge
Imatge
Plufi
Entrades: 533
Membre des de: dj. març 08, 2007 5:52 pm
Ubicació: bages

EntradaAutor: Plufi » dc. ago. 31, 2011 10:34 am

La veritat és que només hi ha una persona propera que està super convençuda que això és denunciable, per això us he demanat consell pequè d'entrada jo tampoc ho veia massa clar.

El meu dubte era perquè en el meu primer part l'epidural em va funcionar de meravella i va tardar poquíssim a fer-me efecte, 10 minuts com a molt, i clar aquest cop en veure que ni 10 ni 20 ni res de res em va sorpendre moltíssim i vaig passar molt dolor.
Estic d'acord amb les vostres opinions però després de parlar amb el ginecòleg va admetre que això és molt poc habitual i que passa un cop cada........buf.
De tot plegat fa molt poc però com diu algú per aquí quan hi penso encara m'he d'empassar saliva i se m'omplen els ulls de llàgrimes, de moment prefereixo no pensar-hi encara que en el fons em sap greu perquè el naixament d'un fill crec que ha de tenir un record bonic.

Ara de totes maneres, ja som a casa i estem perfecte i això és el que compta.

Gràcies per les opinions noies!!
Imatge

url=https://lilypie.com]Imatge[/url]
Ripollesa
Entrades: 338
Membre des de: dl. nov. 09, 2009 9:22 am

EntradaAutor: Ripollesa » dc. ago. 31, 2011 10:39 am

Itac@ ha escrit:

ostres...
jo no ho veig així...

Per naturalesa tots els parts són dolorosos. Si no hi hagués epidural, ningú es podria estalviar el patiment. I no és que estigui en contra de l'epidural, si m'hagués funcionat, segurament l'hagués tornat a fer servir, però com que no va ser el cas, doncs, mira, vaig acceptar el dolor com han fet totes les dones des del principi de la humanitat, i ara quan recordo el dolor, somric en pensar que putes les vaig passar, i quina recompensa tant grossa en vaig tenir.

Plufi: d'aquí un temps potser encara t'empassaràs la saliva fent-ne memòria, però el record del naixement de la teva filla segur que serà molt més bonic. El temps ho difumina tot. :ok:
Imatge
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dc. ago. 31, 2011 12:50 pm

Ripollesa ha escrit:Jo no ho denunciaria. L'epidural és un regal de la ciència, però hem de tenir clar que si no hi fós, tots els parts serien amb dolor, i qui ha triat tenir fills, i té la recompensa de tenir-los, som nosaltres. Els metges no tenen la culpa de la reacció del nostre cos.

Tinc quatre filles, i només la primera va néixer amb epidural. Vaig notar dolor igual, i en canvi se'm van adormir completament les cames, no em va funcionar. En els següents parts vaig entendre que el dolor era el preu al meu regal; em vaig negar a posar-me l'epidural i tot va anar perfecte. Vaig patir? i tant. Però la recompensa que tens, sempre ho justifica.

Felicitats per la teva baldufa. Quan sigui gran li podràs explicar tot plegat com una anècdota, i si ella mai tria un part natural per donar-te néts, entendrà fins a quin punt et vas sacrificar per ella.

Completament d'acord. :ok: I molt bonic l'últim paràgraf. :love:
RO

EntradaAutor: RO » dc. ago. 31, 2011 1:09 pm

Ripollesa ha escrit:
Itac@ ha escrit:

ostres...
jo no ho veig així...

Per naturalesa tots els parts són dolorosos. Si no hi hagués epidural, ningú es podria estalviar el patiment. I no és que estigui en contra de l'epidural, si m'hagués funcionat, segurament l'hagués tornat a fer servir, però com que no va ser el cas, doncs, mira, vaig acceptar el dolor com han fet totes les dones des del principi de la humanitat, i ara quan recordo el dolor, somric en pensar que putes les vaig passar, i quina recompensa tant grossa en vaig tenir.

Plufi: d'aquí un temps potser encara t'empassaràs la saliva fent-ne memòria, però el record del naixement de la teva filla segur que serà molt més bonic. El temps ho difumina tot. :ok:

completament d'acord en tot el què t'ho dius....!!!:D
Imatge Imatge
Imatge
Niu

EntradaAutor: Niu » dc. ago. 31, 2011 2:58 pm

Podem donar gràcies que aquí tinguem accés a l'epidural. En molts països les dones pareixen com sempre s'ha parit; o sense anar tant lluny les nostres mares. Si ara tenim aquesta "comoditat" si funciona collonut i sinó mala sort. El cos està dissenyat per aguantar aquest dolor. Jo vaig tenir epidural i el final va ser una mica gore amb espatules i llacunes de l'epidural. Ho recordo així, 'gore', però no em fa plorar el record de les llacunes, sinó l'heroïcitat d'haver parit a la nena. O no us vau sentir heroïnes el dia del part ?(tant amb epidural com sense, no ho entraré a valorar ).
RO

EntradaAutor: RO » dc. ago. 31, 2011 3:12 pm

A mi els dies posteriors de tots 3 parts em va sortir una vena feminista a sacu....rotllo som les millors, sense nosaltres el món no seria res, els homes no aguanten res....etc....molt exagerat...al cap d'uns dies tot va tornar a la normalitat.

Jo he viscut molt diferent els 2 parts que he tingut amb epidural i el que ha estat sense anestèssia...en cap dels tres no m'he sentit heroïna...sinó com una supervivent...rotllo dona de les cavernes que supera un part...jajaja i més en el de sense epidural...Ho vaig trobar molt fort i molt animal, en un llit, sense vies ni res, en pilota picada, només faltava estar en uuna cova i pintures rupestres...sabent q aquí tenim tot a l'abast per no patir dolor...però no va poder ser.
Vaig disfrutar mooolt en els parts amb epidural pq pensava tota l'estona amb el nouvingut, que el coneixeria, com serà...etc...ja sabeu...en el part sense epidural només pensava en què s'acabés el dolor, en cap moment en la nena...fins que el llevador em va fer un toque i el cervell em va fer un click, em vaig concentrar i en 10 minuts va sortir...pro tela....molt diferent tot plegat!
Imatge Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::