Epidural i escoliosis
Epidural i escoliosis
Hola!
No sé si aquest és el lloc adequat per a fer la consulta, però allà va...
Bé, el cas es que quan era adolescent em van detectar escoliosis (no greu) i vaig estar en seguiment un temps i també portava una plantilla al peu esquerra per compensar la desviació de columna (1cm, poca cosa). El tema és que no tenia dolors d'esquena destacables, mai n'he tingut (ara amb l'embaras tampoc) i a poc a poc vaig anar deixant el seguiment mèdic (mutu acord) ja que jo no tenia dolors i vaig arribar al 'edat adulta amb "normalitat"...també vaig deixar de dur la plantilla farà uns 4-5 anys pq no m'hi trobava comoda i no trobava diferencies entre dur-la i no dur-la
No hi havia tronat a donar importància, però ara he començat a pensar en el part...i he trobat en llocs on em diu que si es té escoliosis no es pot posar la epidural!! És així? HI ha algú amb escoliosis i que si que l'hi hagin posat? O al contrari?
NO torno a tenir visita al ginecoleg fins al 16 de novembre, llavors li comentaré, però ara ja em té preocupada el tema...
Gràcies!
No sé si aquest és el lloc adequat per a fer la consulta, però allà va...
Bé, el cas es que quan era adolescent em van detectar escoliosis (no greu) i vaig estar en seguiment un temps i també portava una plantilla al peu esquerra per compensar la desviació de columna (1cm, poca cosa). El tema és que no tenia dolors d'esquena destacables, mai n'he tingut (ara amb l'embaras tampoc) i a poc a poc vaig anar deixant el seguiment mèdic (mutu acord) ja que jo no tenia dolors i vaig arribar al 'edat adulta amb "normalitat"...també vaig deixar de dur la plantilla farà uns 4-5 anys pq no m'hi trobava comoda i no trobava diferencies entre dur-la i no dur-la
No hi havia tronat a donar importància, però ara he començat a pensar en el part...i he trobat en llocs on em diu que si es té escoliosis no es pot posar la epidural!! És així? HI ha algú amb escoliosis i que si que l'hi hagin posat? O al contrari?
NO torno a tenir visita al ginecoleg fins al 16 de novembre, llavors li comentaré, però ara ja em té preocupada el tema...
Gràcies!
- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
Re: Epidural i escoliosis
A mi em van diagnosticar escoliosis quan tenia uns 14 o 15 anys, i mai m'han dit res de l'epidural. De fet, a la Julia la vaig tenir per cesarea, i per tant amb epidural, i mai em van dir res.
Jo també tinc escoliosis lleu i m'han donat l'epidural dues vegades i cap problema. Penso que si és molt lleu no hi ha d'hver cap problema. A mi ni m'ho van preguntar.
Hola!!
Gràcies per les vostres respostes!! Està bé saber que hi ha casos en què no hi hagut problema!
jorlu, a mi tampoc m'han preguntat res, ni el ginecoleg, ni els cops que he anat a la llevadora, i jo tampoc havia pensat mai en el tema, que pogués tenir importància... pero ara estic iniciant-me a llegir temes del part (por!) i he trobat això...i sempre millor preguntar i coneixer casos similars!

Gràcies per les vostres respostes!! Està bé saber que hi ha casos en què no hi hagut problema!
jorlu, a mi tampoc m'han preguntat res, ni el ginecoleg, ni els cops que he anat a la llevadora, i jo tampoc havia pensat mai en el tema, que pogués tenir importància... pero ara estic iniciant-me a llegir temes del part (por!) i he trobat això...i sempre millor preguntar i coneixer casos similars!

Jo mateixa tinc l'esquena amb una desviació important, vaig dur fins i tot corset, i no he tingut cap problema amb l'epidoral així q estigues tranquil·la q no passa res.
Espero q et vagi molt bé.
Espero q et vagi molt bé.
jo també en tinc i em van posar epidural, però no em van comentar pas res..de fet, es que crec que no vaig pensar ni a dir-ho! 

Doncs jo si vaig tenir un problema! Si que em van posar l'epidural però va costar, no hi havia manera d'encertar, em van punxar dues vegades i res, van demanar a l'arxiu de l'Hopsital que busquessin radiografies de quan era petita i em feien el seguiment de l'escoliosis però no van trobar res. Al final després de 5 punxades van acertar el lloc...menys mal!!!
A mi sempre m'havien dit que no passava res, de fet en vaig parlar amb la llevadora i em va dir que no hi havia problema, i la majoria de casos no passa res però vaig ser el tant per cent que si que passa.
Això si, mai me n'he sentit de les punxades, sé de gent que després de la punxada de l'epidural sent molesties a l'esquena i jo res de res...
A mi sempre m'havien dit que no passava res, de fet en vaig parlar amb la llevadora i em va dir que no hi havia problema, i la majoria de casos no passa res però vaig ser el tant per cent que si que passa.
Això si, mai me n'he sentit de les punxades, sé de gent que després de la punxada de l'epidural sent molesties a l'esquena i jo res de res...
Jo també tinc escoliosis, i m'han posat dues epidurals i cap problema. No em van demanar res.
- jessixcarlos
- :: poltre

- Entrades: 625
- Membre des de: dv. oct. 05, 2007 4:03 pm
Jo tinc escoliosis i de les importants, ja que vaig portar corse durant uns anys.
Jo com el meu metge m'ho habia comentat, vaig comentar-ho amb el gine i em va dir que li portes radiografies pq l'anestesista arribat el moment que li fes falta per dificultats a l'hora de la punxada tingues un punt de referencia.
Els metges, tan el de l'esquena com el gine em van dir que al estar la corba a la part superior de l'esquena no hi havia d'haver cap problema.
Que el problema existiria si la corba estigues a la part baixa (lumbars).
Dir-te que em van possar l'epidural sense cap problema, aixi que no t'hi cap fiquis massa amb el tema.
Ja saps que si tens la corba a dalt no hi haura cap problema.
Jo com el meu metge m'ho habia comentat, vaig comentar-ho amb el gine i em va dir que li portes radiografies pq l'anestesista arribat el moment que li fes falta per dificultats a l'hora de la punxada tingues un punt de referencia.
Els metges, tan el de l'esquena com el gine em van dir que al estar la corba a la part superior de l'esquena no hi havia d'haver cap problema.
Que el problema existiria si la corba estigues a la part baixa (lumbars).
Dir-te que em van possar l'epidural sense cap problema, aixi que no t'hi cap fiquis massa amb el tema.
Ja saps que si tens la corba a dalt no hi haura cap problema.
Jo tinc una desviacio a les lumbars i el pobre anestesista va haver de lluitar per posar-me la peridural (cessaria). La veritat es que jo ho vaig passar una mica malament pq tot i l'anestesia local va intentar-ho varies vegades i ho vaig notar (ufff)
Si hagues sabut que podia tenir problemes ho hauria comentat abans d entrar, ja que va ser cessaria programada.
Si hagues sabut que podia tenir problemes ho hauria comentat abans d entrar, ja que va ser cessaria programada.
Hola!!!
Jo també tinc escliosis, tant a dalt com a les lumbars, i força important perque vaig portar un corset durant uns quants anys. Em van dir que no hi havia cap problema, però al anar a punxar-me em van dir que era força difícil, així que la primera vegada no la van encertar i me la van posar una segona vegada, aquesta amb més encert, i la veritat és que després no he tingut cap problema.
No et preocupis, que potser si que és una mica més complicat, però a vegades també l'han de posar més d'una vegada a noies que no tenen escoliosis, així que... perque no l'han d'encertar a la primera?
Jo també tinc escliosis, tant a dalt com a les lumbars, i força important perque vaig portar un corset durant uns quants anys. Em van dir que no hi havia cap problema, però al anar a punxar-me em van dir que era força difícil, així que la primera vegada no la van encertar i me la van posar una segona vegada, aquesta amb més encert, i la veritat és que després no he tingut cap problema.
No et preocupis, que potser si que és una mica més complicat, però a vegades també l'han de posar més d'una vegada a noies que no tenen escoliosis, així que... perque no l'han d'encertar a la primera?
Hola. Jo també tinc escoliosis i no he tingut cap problema, si que a quirofan va sortir el comentari de que tenia la columna torçada pero cap problema, tant amb els dos parts com en les dos operacions de varius
doncs, jo tinc escoliosis (mitja) a la zona de les lumbars, i al 1er part(per una ILE), van intentar posar-me la 10 cops i al final vaig haver de parir sense cap tipus d'anestèsia. Però pensa que en part els meus problemes també són per què tinc les vertebres força gastadestes
Tu estigues tranquil.la, i segur que surt tot bé 

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???
http://www.elfildenjan.blogspot.com
Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit
Jo tot i que no volia la epidural, en un moment crític del part (uns quants tactes mal fets i unes paraules mal dites) la vaig demanar. Tinc escoliosi i no se si va ser per això o, com diu sempre el meu home, per la negació del meu cos a algo que realment jo no volia, no me la van poder posar. També t'he de dir que només ho van intentar dos cops i jo ja els vaig dir que era igual però que hem deixesin tornar a posar com volgués (ja m'havia pasat el bloqueig mental).
La meva cunyada també té escoliosi i li van poder posar a la primera.
La meva cunyada també té escoliosi i li van poder posar a la primera.
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;

La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |