experiencies al Hospital General de Vic
experiencies al Hospital General de Vic
Hola noies! M'agradaria que expliqueu la vostra experiència a HGV ja que jo donaré a llum allà i no he vist cap cometari de ningú.
Moltes gracies!
Moltes gracies!
Re: experiencies al Hospital General de Vic
Jo vaig tindre la meva filla al HGV i cara un segon repetiré segur! Jo en vaig quedar molt contenta. Si vols llegir la meva crònica del part el tens en el post de l'Emma (tens l'enllaç abaix del ticker).
Molta sort i ja veuras com tot anirà molt bé!
Molta sort i ja veuras com tot anirà molt bé!
Jo hi vaig parir fa quasi dos anys i la veritat és que en vaig sortir encantada!! Si tinc un segon repetiré segur. Jo vaig tenir un part bastant per no dir molt complicat...El personal de la sala de parts encantadors, ens vam sentir molt ben atesos i acompanyats en tot moment tot i que estaven de feina fins a dalt, però nosaltres no ho vam notar en cap moment. La sala de parts que vaig estar, era súper moderna, amb una "cadira de parts" que en cas de voler fer un part natural, pots parir asseguda o com estiguis més cómoda, he vist fotos de sales de part de clíniques privades, que semblen de fa 50 anys!!!
La única pega és que has de compartir habitació, cap queixa de les persones que ens van tocar, però és un moment molt íntim i penso que poder estar sols s'agraeix molt, és la única cosa que et podria dir negativa. Perquè el tracte a planta súper bé, t'ajuden molt, en fi, per mi, un 10.
Jo no tinc crònica del part però si tens qualsevol dubte m'envies un privat i et resolc, o si més no, intentaré resoldre't el que et preocupi.
De històries bones i dolentes n'hi ha de tots els centres públics, privats, dels que tenen més fama i dels que en tenen menys, penso que s'ha de tenir una actitud positiva, col.laborar amb els professionals, etc i tot marxarà sobre rodes.
Molta sort!!!
La única pega és que has de compartir habitació, cap queixa de les persones que ens van tocar, però és un moment molt íntim i penso que poder estar sols s'agraeix molt, és la única cosa que et podria dir negativa. Perquè el tracte a planta súper bé, t'ajuden molt, en fi, per mi, un 10.
Jo no tinc crònica del part però si tens qualsevol dubte m'envies un privat i et resolc, o si més no, intentaré resoldre't el que et preocupi.
De històries bones i dolentes n'hi ha de tots els centres públics, privats, dels que tenen més fama i dels que en tenen menys, penso que s'ha de tenir una actitud positiva, col.laborar amb els professionals, etc i tot marxarà sobre rodes.
Molta sort!!!
aqui també hi tens info:
viewtopic.php?f=12&t=12998&hilit=vic
viewtopic.php?f=12&t=12998&hilit=vic
Jo he tingut el nen a l'HGV, (la nena la vaig tenir a la Clínica de Vic, quan encara es podien tenir), i em va anar molt bé, jo hi anava per mútua, tenia habitació privada, que es bastant diferent si l'has de compartir, i alhora del part tenia el meu ginecòleg, tot va ser molt ràpid i bé; però la meva germana el primer també el va tenir a l'HGV però per la SS, i va ser una mica penós, ja que aquell dia tenien molts parts i no donàven l'abast, o sigui que una mica mal atesos. Suposo que si vas per mútua la cosa canvia una miqueta.
Espero que et vagi molt bé.
Espero que et vagi molt bé.
- Martineta26
- :: zebra

- Entrades: 1067
- Membre des de: dc. març 03, 2010 10:55 am
Jo coincideixo amb el cas de la germana de l'Aral, el dia que jo vaig parir hi havia 4 parts més al mateix matí i no donaven l'abast i et sents com una mica abandonada allà amb una habitació passant-ho malament. La veritat és que jo tinc un record molt dolent del part, ja que me'l van haver d'induir, i no puc dir que quedés contenta amb l'hospital de vic, ara no puc dir si és millor o pijtor que un altre perquè no he pogut comparar.
Hola Grainne!
Jo aquest últim part març del 2011 l'he fet a Vic i la meva experiència ha estat molt positiva, i això que també va ser dia de massificació de parts
T’explico només la part assistencial , però m’ha anat molt bé fer-ho perque tenia pendent la crònica del part i així només em faltarà la part més personal.
Sobretot t'animaria a que anesis a les visites que organitzen el primer dimecres de cada més, coneixer el lloc, l'espai el personal t'ajudarà moltissim a anar preparant encara que només sigui visualment el gran dia.
Només dir que vaig parir sola, el Bitu em va deixar a urgències i va anar a portar “la colla pessigolla” a casa els avis, i quan va arrivar i es va presentar com a marit de la Bita li van dir, ah el pare d'en Vidal
el nen ja havia nascut.
Però per distàncies ja teniem coll avall que aquest cop seria així,ell no em va acompanyar al treball de part, i sincerament no em vaig sentir sola en cap moment, sempre tenia algú amb mi donam-me forces, una mà per apretar o senzillament per estar allà.
En tot moment em van preguntar que volia fer , vaig arrivar de 7/8 i tot i així em varen preguntar si volia epidural, jo m'havia preparat per un part natural i així ho varem fer
Ja et deia que hi havia col•lapse al paritori, quan vaig entrar naixia un bebé i una hora més tard bessons, després vaig anar jo, darrera hi havia una noia que encara pel que deien li faltava una mica i també una noia els hi havia trencat aigües i tot això abans de les 12 del migdia!!!!
I tot i així no em vaig sentir sola ni un moment ni desatesa.
Hi havien tres llevadores i dos gines. Les llevadores van anar fent torns per estar amb mi.
Varem fer l'exploració i un cop comprovat que ja em quedava em varen passar a una habitació per anar fent la dilatació, era una habitació grossa, no un box amb cortines, jo al llit no hi vaig arribar a estar, vaig preferir estar-me a la pilota, per anar dilatant.
Em varen deixar posada una via per si fes falta o en cas d’urgència, no m’hi varen passar res ni oxitocina ni suero, no em varen rasurar, no em van posar lavativa, no em varen posar les corretges, de tant en tant posàvem la corretja del batec i com veien que estava tot súperbé me'l treien i tenia total llibertat per moure'm, tot i deixar-me fer anaven controlant que tot estigués OK. No em van tornar a fer cap més tacte.
També haig de dir que no vaig estar gaire estona en dues hores ja havia parit. El part me'l varen assistir les llevadores, tot i ser tant ràpid no havia trencat bossa i un cop al paritori me la varen trencar
però tot i pensar que un cop trencada sortiria el nen com un coet, va resultar que en Vidal que després ja veuríem que era tot un tros d’home es va quedar en posició transversa en el segon plà i no acabava de girar per col•locar-se en la posició òptima per a sortir. Varen ser molts pujos segons deien molt bons però no acabava de girar, vaig tenir algun moment al final de defalliment, els meus anteriors parts varen ser més com carreres de fons llargs però amb un últim sprin ràpid i aquest era una cursa de 100 metres a tope desde el principi.
Per sort de les llevadores, no varen fer forceps, ni espàtules i el meu periné va suportar el treball que van fer per que sortis en Vidal:ok:
Havíem quedat que faríem donació de cordó i varem poder comprovar que en Vidal va ser molt generós 150 ml
Els gines varen venir un cop parida, mentre expulsava la placenta que va trigar una mica, bé un dels metges va venir buscant el seu rellotge
i l'altre em va revisar i varem estar parlant i m'explicava coses de la recuperació mentre confirmava que tot estava bé.
La dilatació ja dic que la vaig fer a l'habitació , contraccions molt seguides, molt punyents que em feien prendre consciència que en breu tindríem en Vidal amb nosaltres, entre contracció i contracció vaig poder anar al bany tot un gran què fer-ho sense cables, i en quan varen començar les tremendes ganes d'apretar em varen portar a una sala de parts, que habitualment no utilitzen però donat el col•lapse i la rapidesa de tot plegat no hi havia una altre,però les llevadores varen fer afanyar a les senyores de la neteja ha deixar llest el paritori de les bessones, a diferència dels altres lloc on he parit aquests paritoris de Vic no semblen quiròfans que sempre fa una mica més de respecte.
Quan entrava al paritori en sortien les senyores de neteja, la camilla de parts permet moltes posicions diferents i en varem buscar-ne una que em fes estar del tot còmode i en que pogués ajudar a que pujos fossin el més efectius possibles.
També hi havia una banqueta de parts.
Immediatament després de l’expulsiu em varen posar en Vidal a sobre, tot i que jo no tenia forces en aquells moment per fregar-lo vigorosament només me’l varen treure dels braços per lo estrictament necessari, no seria fins més tard que el vestiríem, Varem sortir del paritori amb en Vidal enganxat ja al pit i en varen retornar a l’habitació on havíem fet la dilatació i allà varem estar fent la recuperació fins pujar a planta.
Varen aprofitar la via per passar-me calmants, havia quedat molt adolorida.
A la mitja hora ja anava a fer un pipi per el meu propi peu.
Les hores que varem estar allà esperant que vinguessin a buscar-nos per pujar a planta, venien regularment per veure que tot estava bé, que el nen estava bé que jo estava bé.
Pel tema d’habitacions, nosaltres anàvem per S.S però això no és un impediment per a demanar habitació privada ( a una altre planta diferent de la maternal) o demanar llit d’acompanyant, amb lo que et queda bloquejada l’habitació i queda a disposició teva, a la parella li preparen un llit per a passar-hi la nit
i tot és molt més tranquil i íntim .
Nosaltres ho varem fer i n’estem molt contents, tot i que al Bitu el vaig enviar a dormir a casa
.
Les infermeres i auxiliar son súpercol•laboradores, jo que no encara que era el quart no havia curat mai un melic (a l’hospital on havia tingut els altres els hi posaven un líquid durant l’ingrés i ja no calia posar-hi res fins que queia) i varen estar fent-me classes pràctiques
El metge ja m’havia avisat que els loquis en parts a partir del quart solen ser amb molts coalls i la veritat és que tenia raó, però davant del dubte per la quantitat tant exagerada la infermera em va dir que els hi ensenyes i en varem estar parlant una estona, amb això vull dir que estant molt predisposades a ajudar-nos en el que en preocupi o necessitem.
Al moment de l’ingrés em varen comentar la opció que ofereix l’hospital a les mares a partir del segon de marxar d’alta a les 24h tot i que s’ha de tornar ales 48 hores per a fer la prova del taló, que de pas la infermera li fa una revisió.
Nosaltres ens hi varem acollir gustosos, per mi la pitjor nit a l’hospital és la segona i m’oferien la possibilitat de passar-la a casa amb els meus
L’endemà ja varem dinar a casa.
Al mateix hospital abans de l’alta els hi fan als petits una prova de potencials evocats auditius és una prova per a valorar la funció del sistema sensorial acústic.
Hi ha una part negativa de l’hospital, però com que no te a veure amb el part pròpiament dit, sinó a la infraestructura, l’organització dels serveis, la gestió i coses no relacionades amb l’assistència sanitària les obvio, tot i que no per això no les trobi importants però amb les retallades, tots els hospitals se n’estan veien afectats :uf:
No se si potser tens algun altre dubte, però si fos així, aquí estem
Jo aquest últim part març del 2011 l'he fet a Vic i la meva experiència ha estat molt positiva, i això que també va ser dia de massificació de parts
T’explico només la part assistencial , però m’ha anat molt bé fer-ho perque tenia pendent la crònica del part i així només em faltarà la part més personal.
Sobretot t'animaria a que anesis a les visites que organitzen el primer dimecres de cada més, coneixer el lloc, l'espai el personal t'ajudarà moltissim a anar preparant encara que només sigui visualment el gran dia.
Només dir que vaig parir sola, el Bitu em va deixar a urgències i va anar a portar “la colla pessigolla” a casa els avis, i quan va arrivar i es va presentar com a marit de la Bita li van dir, ah el pare d'en Vidal
el nen ja havia nascut.Però per distàncies ja teniem coll avall que aquest cop seria així,ell no em va acompanyar al treball de part, i sincerament no em vaig sentir sola en cap moment, sempre tenia algú amb mi donam-me forces, una mà per apretar o senzillament per estar allà.
En tot moment em van preguntar que volia fer , vaig arrivar de 7/8 i tot i així em varen preguntar si volia epidural, jo m'havia preparat per un part natural i així ho varem fer
Ja et deia que hi havia col•lapse al paritori, quan vaig entrar naixia un bebé i una hora més tard bessons, després vaig anar jo, darrera hi havia una noia que encara pel que deien li faltava una mica i també una noia els hi havia trencat aigües i tot això abans de les 12 del migdia!!!!
I tot i així no em vaig sentir sola ni un moment ni desatesa.
Hi havien tres llevadores i dos gines. Les llevadores van anar fent torns per estar amb mi.
Varem fer l'exploració i un cop comprovat que ja em quedava em varen passar a una habitació per anar fent la dilatació, era una habitació grossa, no un box amb cortines, jo al llit no hi vaig arribar a estar, vaig preferir estar-me a la pilota, per anar dilatant.
Em varen deixar posada una via per si fes falta o en cas d’urgència, no m’hi varen passar res ni oxitocina ni suero, no em varen rasurar, no em van posar lavativa, no em varen posar les corretges, de tant en tant posàvem la corretja del batec i com veien que estava tot súperbé me'l treien i tenia total llibertat per moure'm, tot i deixar-me fer anaven controlant que tot estigués OK. No em van tornar a fer cap més tacte.
També haig de dir que no vaig estar gaire estona en dues hores ja havia parit. El part me'l varen assistir les llevadores, tot i ser tant ràpid no havia trencat bossa i un cop al paritori me la varen trencar
però tot i pensar que un cop trencada sortiria el nen com un coet, va resultar que en Vidal que després ja veuríem que era tot un tros d’home es va quedar en posició transversa en el segon plà i no acabava de girar per col•locar-se en la posició òptima per a sortir. Varen ser molts pujos segons deien molt bons però no acabava de girar, vaig tenir algun moment al final de defalliment, els meus anteriors parts varen ser més com carreres de fons llargs però amb un últim sprin ràpid i aquest era una cursa de 100 metres a tope desde el principi.Per sort de les llevadores, no varen fer forceps, ni espàtules i el meu periné va suportar el treball que van fer per que sortis en Vidal:ok:
Havíem quedat que faríem donació de cordó i varem poder comprovar que en Vidal va ser molt generós 150 ml
Els gines varen venir un cop parida, mentre expulsava la placenta que va trigar una mica, bé un dels metges va venir buscant el seu rellotge
i l'altre em va revisar i varem estar parlant i m'explicava coses de la recuperació mentre confirmava que tot estava bé.La dilatació ja dic que la vaig fer a l'habitació , contraccions molt seguides, molt punyents que em feien prendre consciència que en breu tindríem en Vidal amb nosaltres, entre contracció i contracció vaig poder anar al bany tot un gran què fer-ho sense cables, i en quan varen començar les tremendes ganes d'apretar em varen portar a una sala de parts, que habitualment no utilitzen però donat el col•lapse i la rapidesa de tot plegat no hi havia una altre,però les llevadores varen fer afanyar a les senyores de la neteja ha deixar llest el paritori de les bessones, a diferència dels altres lloc on he parit aquests paritoris de Vic no semblen quiròfans que sempre fa una mica més de respecte.
Quan entrava al paritori en sortien les senyores de neteja, la camilla de parts permet moltes posicions diferents i en varem buscar-ne una que em fes estar del tot còmode i en que pogués ajudar a que pujos fossin el més efectius possibles.
També hi havia una banqueta de parts.
Immediatament després de l’expulsiu em varen posar en Vidal a sobre, tot i que jo no tenia forces en aquells moment per fregar-lo vigorosament només me’l varen treure dels braços per lo estrictament necessari, no seria fins més tard que el vestiríem, Varem sortir del paritori amb en Vidal enganxat ja al pit i en varen retornar a l’habitació on havíem fet la dilatació i allà varem estar fent la recuperació fins pujar a planta.
Varen aprofitar la via per passar-me calmants, havia quedat molt adolorida.
A la mitja hora ja anava a fer un pipi per el meu propi peu.
Les hores que varem estar allà esperant que vinguessin a buscar-nos per pujar a planta, venien regularment per veure que tot estava bé, que el nen estava bé que jo estava bé.
Pel tema d’habitacions, nosaltres anàvem per S.S però això no és un impediment per a demanar habitació privada ( a una altre planta diferent de la maternal) o demanar llit d’acompanyant, amb lo que et queda bloquejada l’habitació i queda a disposició teva, a la parella li preparen un llit per a passar-hi la nit
Nosaltres ho varem fer i n’estem molt contents, tot i que al Bitu el vaig enviar a dormir a casa
. Les infermeres i auxiliar son súpercol•laboradores, jo que no encara que era el quart no havia curat mai un melic (a l’hospital on havia tingut els altres els hi posaven un líquid durant l’ingrés i ja no calia posar-hi res fins que queia) i varen estar fent-me classes pràctiques
El metge ja m’havia avisat que els loquis en parts a partir del quart solen ser amb molts coalls i la veritat és que tenia raó, però davant del dubte per la quantitat tant exagerada la infermera em va dir que els hi ensenyes i en varem estar parlant una estona, amb això vull dir que estant molt predisposades a ajudar-nos en el que en preocupi o necessitem.
Al moment de l’ingrés em varen comentar la opció que ofereix l’hospital a les mares a partir del segon de marxar d’alta a les 24h tot i que s’ha de tornar ales 48 hores per a fer la prova del taló, que de pas la infermera li fa una revisió.
Nosaltres ens hi varem acollir gustosos, per mi la pitjor nit a l’hospital és la segona i m’oferien la possibilitat de passar-la a casa amb els meus
L’endemà ja varem dinar a casa.
Al mateix hospital abans de l’alta els hi fan als petits una prova de potencials evocats auditius és una prova per a valorar la funció del sistema sensorial acústic.
Hi ha una part negativa de l’hospital, però com que no te a veure amb el part pròpiament dit, sinó a la infraestructura, l’organització dels serveis, la gestió i coses no relacionades amb l’assistència sanitària les obvio, tot i que no per això no les trobi importants però amb les retallades, tots els hospitals se n’estan veien afectats :uf:
No se si potser tens algun altre dubte, però si fos així, aquí estem
Jo he tingut dos parts a l'hospital de Vic i estic totalment d'acord amb la Bita, per uns moments semblava que llegia la meva crònica, l'Ingrid, la segona, va neixer amb 2,200 kg, i tot i veure que estava super bé, van fer venir la pediatra de seguida al paritori per fer-li una revisió i confirmar que estava bé, això em va donar molta tranquilitat. També vaig tenir la sort de tenir la mateixa llevadora, per casualitat, i m'havia cuidat tant bé amb el primer part que em vaig sentir com si ens coneixessim de tota la vida! ..la resta de personal també molt carinyos i atent, aixo ajuda molt i dona molta força! ens van donar un tracta molt humà, abans de pujar-nos a l'habitació van passar llevadores i infermeres a desitjar-nos sort i fer-nos petons, jo aquestes coses les valoro molt avui en dia 

Jo fa una mica més de tres mesets que he tingut allà el meu primer fill i la veritat que n'estic força contenta.
Em visitava per mútua perquè la meva intenció era tenir-lo a Barcelona però el fet de voler part natural- respectat a on jo anava..diguéssim que no estaven per la lavor...i jo penso que és una dia molt impotant que no cal discutir, així que vaig anar a la xerrada que fan 1 cop al mes a l'HGVic i vam sortir-ne súper convençuts...fins i tot el meu ginecòleg em va dir que anés allà si em sentia més segura. (també és el que em quedava més a prop)
El part va ser bastant ràpid unes 4 horetes però també val a dir que vaig aguantar molt a casa i vaig arribar amb 5cm dilatats! la llevadora i infermeres súper agradables, ajudant-me a respirar, no em van rasurar, no vaig demanar lavativa, la vía sí perquè vaig donar positiu al cultiu..però podia estar tant de peu, com asseguda, com estirada, de fet no vaig tenir temps de massa cosa...la bossa d'aigues me la van trencar en el moment que apretava perquè sinó el peque no podia sortir!. Molt maques i informant-me en cada moment del que estava passant. El meu home va poder fer fotos tranquilament i si volia "ajudar a treure'l" , el nen nomès treure'l m'el van posar a sobre i hi va estar més de mitja hora...més tard mel van treure un moment per canviar-me la bata bruta. A planta (jo anava per mútua) molt bé la veritat.
Com a inconvenient et diria que el meu fill tenia el frenillo de sota la llengua massa enganxat i ningú ens en vam adonar...va acabar perdent 600gr en una setmana i gràcies a un grup de suport a l'alletament li van veure i li van arreglar..encara que com que ja duia molts biberons i molt grans de quantitat...el pit ja no el volia...en fi que penso que hi ha coses bàsiques que els pediatres o llevadores haurien de mirar de seguida, com això del frenillo ja que amb pocs dies la lactància es pot veure greument afectada. Aquest és el fallo que em van fer a Vic, (potser l'haguessin fet també a un altre lloc...això mai ho sabré) pel demés perfecte!. De fet repetié allà!
Em visitava per mútua perquè la meva intenció era tenir-lo a Barcelona però el fet de voler part natural- respectat a on jo anava..diguéssim que no estaven per la lavor...i jo penso que és una dia molt impotant que no cal discutir, així que vaig anar a la xerrada que fan 1 cop al mes a l'HGVic i vam sortir-ne súper convençuts...fins i tot el meu ginecòleg em va dir que anés allà si em sentia més segura. (també és el que em quedava més a prop)
El part va ser bastant ràpid unes 4 horetes però també val a dir que vaig aguantar molt a casa i vaig arribar amb 5cm dilatats! la llevadora i infermeres súper agradables, ajudant-me a respirar, no em van rasurar, no vaig demanar lavativa, la vía sí perquè vaig donar positiu al cultiu..però podia estar tant de peu, com asseguda, com estirada, de fet no vaig tenir temps de massa cosa...la bossa d'aigues me la van trencar en el moment que apretava perquè sinó el peque no podia sortir!. Molt maques i informant-me en cada moment del que estava passant. El meu home va poder fer fotos tranquilament i si volia "ajudar a treure'l" , el nen nomès treure'l m'el van posar a sobre i hi va estar més de mitja hora...més tard mel van treure un moment per canviar-me la bata bruta. A planta (jo anava per mútua) molt bé la veritat.
Com a inconvenient et diria que el meu fill tenia el frenillo de sota la llengua massa enganxat i ningú ens en vam adonar...va acabar perdent 600gr en una setmana i gràcies a un grup de suport a l'alletament li van veure i li van arreglar..encara que com que ja duia molts biberons i molt grans de quantitat...el pit ja no el volia...en fi que penso que hi ha coses bàsiques que els pediatres o llevadores haurien de mirar de seguida, com això del frenillo ja que amb pocs dies la lactància es pot veure greument afectada. Aquest és el fallo que em van fer a Vic, (potser l'haguessin fet també a un altre lloc...això mai ho sabré) pel demés perfecte!. De fet repetié allà!
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Que bé, Ganga! Nosaltres esperem un nen per l'abril i la veritat és que estava en la mateixa situació que tu: també vaig per la Mútua perquè volia parir a Barcelona, però veient que no cobreixen els parts naturals, estic donant voltes a la possibilitat de fer-ho a Vic mateix.
La meva parella no n'estava gens convençuda (no tenim bones experiències al'HGV, malgrat no tinguin res a veure amb l'embaràs) i quan vaig llegir-te, no vaig dubtar en imprimir-ho i fer-li llegir... Sembla que m'has ajudat a convèncer-lo! Almenys ara ja no n'és tant reaci...
La meva parella no n'estava gens convençuda (no tenim bones experiències al'HGV, malgrat no tinguin res a veure amb l'embaràs) i quan vaig llegir-te, no vaig dubtar en imprimir-ho i fer-li llegir... Sembla que m'has ajudat a convèncer-lo! Almenys ara ja no n'és tant reaci...
He estat llegint les vostres experiencies i smbla q q tampoc pinta tan malament com m'ho havien pintat!!jiji
jo del q tinc dubtes es de si fan pagar x posar les arrecades de la nena a HGV?! Es q mhan dit qsi...quns 30€de noues q han parit aquest 2011 i daltres q no...us ha passat??!us les va posar llevadora o infermer@?!
Gracies!
jo del q tinc dubtes es de si fan pagar x posar les arrecades de la nena a HGV?! Es q mhan dit qsi...quns 30€de noues q han parit aquest 2011 i daltres q no...us ha passat??!us les va posar llevadora o infermer@?!
Gracies!
esquitx ha escrit:La única pega és que has de compartir habitació, cap queixa de les persones que ens van tocar, però és un moment molt íntim i penso que poder estar sols s'agraeix molt, és la única cosa que et podria dir negativa.
Fa 3 anys i mig, quan vaig tenir la meva filla podies demanar que et posessin sol a l'habitació (pagant). Si hi havia disponibilitat no hi havia problema, ja no es pot fer ara? Nosaltres vam demanar-ho i la veritat és que van ser uns diners ben invertits, les habitacions són correctes però no gaire grans.
Això si vas per Seguretat Social, anant per mútua tens habitació pròpia.
Tonamar, jo tinc dues nenes, una del 2009 i l'altra te un mes, i no m'han fet pagar cap vegada per posar arracades, les infermeres em van dir que abans de marxar els hi toques el timbre allà on hi han les sales de part i registres, t'agafen la nena i amb un moment les hi possen
pepeta, lo dels llits continua igual, si ho demanes i hi ha disponibilitat, et deixen l'habitació per tu i el papa pot dormir en un llit, pagant clar
pepeta, lo dels llits continua igual, si ho demanes i hi ha disponibilitat, et deixen l'habitació per tu i el papa pot dormir en un llit, pagant clar
Les habitacions continuen igual, si hi ha disponibilitat pots pagar per estar sol. Nosaltres també ho vam fer, i va anar molt bé.
Les arracades ara les posen les llevadores. Et fan baixar a sala de parts, i se l'emporten i els hi posen a dins. I no, no fan pagar res.
Les arracades ara les posen les llevadores. Et fan baixar a sala de parts, i se l'emporten i els hi posen a dins. I no, no fan pagar res.
- Martineta26

Hola guapes! m'han dit que segurament el meu segon part haurà de ser una cesarea i us volia demanar si alguna de vosaltres ha tingut una cesarea a l'hospital de vic, que tal l'experiència i sobretot quants dies vau estar ingressades??
Moltes gràcies
Moltes gràcies
hola martineta! a mi em van fer una cesarea a l'HGV. No sé si et servirà perquè en el meu cas va ser d'urgències i potser que el protocol sigui diferent a una programada. Tot i que em van atendre bé i sobretot van fer bé la seva feina i per sort tant jo com la nena ens en vam sortir bé, si que passat el temps i el susto hi ha coses que penso que podien haver estat millor. Quan van treure la nena no me la van posar de seguida a sobre, d'acord que primer havien de veure que estigues bé, però llavors quan me la van posar només me la van posar el caparró sobre la meva espatlla esquerre, gairebé no la vaig poder veure perque la tenia tant a la vora que no la veia bé i vaig demanar que em deixesin tocar-la amb la mà (les tenia lligades com un "santcristo") i no em van deixar perquè em van dir que portava vies i tal... De seguida se la van endur i li van portar al pare ja vestida i tot. Li van dir que li dones un biberó, d'acord que va neixer molt petitona però no sé si feia falta... A mi em van cosir i em van deixar unes dues hores eternes en una sala al costat del quiròfan amb l'anestesista. Per sort no em va caldre transfusió de sang i només em van posar dues bosses de ferro per la via. Després em van dir que si hagués calgut la transfusió encara hauria trigat molt més a pujar a planta.
Pel què fa als dies no recordo si van ser 4 o 5 nits, ja fa dos anys i gairebé 4 mesos!.
Un cop a planta suposo com a tot arreu, depén de les persones, alguna de les infermeres molt bé i altres semblava que no estiguessin al cas que havia tingut una cesarea d'urgència i havia perdut molta sang i que per tant tenia el ferro baixíssim...
Espero que et vagi tot molt bé i no et desanimis per la cesarea, l'important és que tant tu com el nen o nena estigueu bé.
Pel què fa als dies no recordo si van ser 4 o 5 nits, ja fa dos anys i gairebé 4 mesos!.
Un cop a planta suposo com a tot arreu, depén de les persones, alguna de les infermeres molt bé i altres semblava que no estiguessin al cas que havia tingut una cesarea d'urgència i havia perdut molta sang i que per tant tenia el ferro baixíssim...
Espero que et vagi tot molt bé i no et desanimis per la cesarea, l'important és que tant tu com el nen o nena estigueu bé.
- Martineta26

Gràcies guilla per explicar-me la teva experiència. Si suposo que una cesarea d'urgència a una programada deu ser diferent perquè ja vas amb la idea i en teoria des del principi ho tenen més controlat. La veritat és que estic ben espantada i sobretot em preocupa això de no poder tenir el petit i estar dues hores allà pensant que podia estar amb ell és deuen fer eternes.
Pel que a les infermeres de planta ja sé com funciona perquè ja vaig tenir el meu petit allà, hi ha de tot.
Una pregunta l'anestesia que et posen que és l'epidural, t'adormen mig cos oi?
Pel que a les infermeres de planta ja sé com funciona perquè ja vaig tenir el meu petit allà, hi ha de tot.
Una pregunta l'anestesia que et posen que és l'epidural, t'adormen mig cos oi?
si, si, a mi em van posar l'epidural i adormida fins als peus. No vaig notar res, mira que tenia la sensació com si m'apretessin la panxa amb les mans i pensava que coi fan? i ja de seguida vaig sentir com plorava la nena! el que passava és que l'estaven traient! Van anar tant depressa que jo em pensava que estaven mirant per on tallar i resulta que ja ho havien fet!
Haver d'estar dues hores allà sola és un pal, però almenys saps que porten la criatura amb el pare de seguida.
Després la cesarea els primers dies fa força mal, jo demanaria si pots tenir una habitació per tu sola i pagar el llit de l'acompanyant, jo de veritat que si no hagues tingut algu allà tota l'estona no sé pas com m'ho hauria fet... i tampoc és plan de que el qui es quedi amb tu hagi de "dormir" en una butaca quatre nits. Són força diners però per mi va valer la pena. Bé, tu encara ho tens més complicat amb un altre fill que també necessitarà algú que estigui per ell...
El tema pit, si li penses donar, veuràs també que serà diferent que l'altra vegada perquè la posició haurà de ser estirada mirant enlaire.
apa fins ara que ja t'he fotut el rotllo una altra vegada!
Haver d'estar dues hores allà sola és un pal, però almenys saps que porten la criatura amb el pare de seguida.
Després la cesarea els primers dies fa força mal, jo demanaria si pots tenir una habitació per tu sola i pagar el llit de l'acompanyant, jo de veritat que si no hagues tingut algu allà tota l'estona no sé pas com m'ho hauria fet... i tampoc és plan de que el qui es quedi amb tu hagi de "dormir" en una butaca quatre nits. Són força diners però per mi va valer la pena. Bé, tu encara ho tens més complicat amb un altre fill que també necessitarà algú que estigui per ell...
El tema pit, si li penses donar, veuràs també que serà diferent que l'altra vegada perquè la posició haurà de ser estirada mirant enlaire.
apa fins ara que ja t'he fotut el rotllo una altra vegada!
- Martineta26

Gràcies guilla! de veritat que m'ajuda molt llegir la teva experiència, sobretot el fet de saber que no vas notar res, perquè he llegit noies que deien que ho havien notat tot i que feia molt mal i això em té espantada!
I no és cap rotllo per mi és de molta ajuda!
I no és cap rotllo per mi és de molta ajuda!
de res maca! si, jo també he llegit noies que diuen que els va fer molt de mal... que fort! ha de ser horrorós! però el normal és que no tinguis dolor, si que notes com t'estan tocant, com si t'apretessin fort la panxa... suposo que si tens dolor és que no han posat bé l'anestesia o no n'han posat prou... a mi em van entrar corrent a quiròfan em van punxar i de veritat que no hi van estar més de 5 o 7 minuts entre que vaig entrar i vaig sentir plorar la nena! Després ja un cop la nena ja era fora si que va disminuïr molt la tensió i s'ho van pendre amb més calma per netejar bé tota la sang i tancar.
També he llegit que en alguns hospitals deixen entrar el pare i no et separen del nen encara que sigui cessarea, però em sembla que aqui vic no ho fan encara que sigui programada..

També he llegit que en alguns hospitals deixen entrar el pare i no et separen del nen encara que sigui cessarea, però em sembla que aqui vic no ho fan encara que sigui programada..
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |