part natural fora de l'aigua vs part a dins l'aigua
part natural fora de l'aigua vs part a dins l'aigua
Hola,
M'estic plantejant de tenir el meu segon part a l'aigua i a casa, pero encara em costa de decidir.
De moment he parlat amb llevadores que porten parts a casa i m'han dit que no tindrien cap problema en portar-me perque el meu primer part va anar molt be, rapid i sense cap problema. Si hi hagues hagut alguna complicacio ja no m'acceptarien. Va ser a l'hospital i tinc molt bona experiencia i molt bon record perque em van respectar en tot moment.
El cas es que m'agradaria llegir experiencies de mares que hagin tingut un part natural sense epidural fora de l'aigua i que despres n'hagin tingut un dins l'aigua. Va ser molt diferent? i el dolor, era mes facil passar-lo dins l'aigua? hi va haver estrip del sol pelvic?
O al menys que l'hagin tingut a l'aigua, com us va anar?
Ja se que deu ser dificil de trobar un exemple. I se que cada part, encara que sigui de la mateixa dona, tambe pot ser molt diferent, experimentant el dolor tambe de manera diferent...
Moltes gracies!
M'estic plantejant de tenir el meu segon part a l'aigua i a casa, pero encara em costa de decidir.
De moment he parlat amb llevadores que porten parts a casa i m'han dit que no tindrien cap problema en portar-me perque el meu primer part va anar molt be, rapid i sense cap problema. Si hi hagues hagut alguna complicacio ja no m'acceptarien. Va ser a l'hospital i tinc molt bona experiencia i molt bon record perque em van respectar en tot moment.
El cas es que m'agradaria llegir experiencies de mares que hagin tingut un part natural sense epidural fora de l'aigua i que despres n'hagin tingut un dins l'aigua. Va ser molt diferent? i el dolor, era mes facil passar-lo dins l'aigua? hi va haver estrip del sol pelvic?
O al menys que l'hagin tingut a l'aigua, com us va anar?
Ja se que deu ser dificil de trobar un exemple. I se que cada part, encara que sigui de la mateixa dona, tambe pot ser molt diferent, experimentant el dolor tambe de manera diferent...
Moltes gracies!
Re: part natural fora de l'aigua vs part a dins l'aigua
hola reina.
M'agradaria posarme d'exemple pero no he ttingut la sort de tindre part vaginal cap vegada.
L'ho unic dirte que es recomana el part a l'aigua, les contraccions son mes facils de portar, i estas mes relaxada, jo si fos tu ho faria.
M'agradaria posarme d'exemple pero no he ttingut la sort de tindre part vaginal cap vegada.
L'ho unic dirte que es recomana el part a l'aigua, les contraccions son mes facils de portar, i estas mes relaxada, jo si fos tu ho faria.
Hola Yaiza,
Si que sembla dificil trobar algu que hagi tingut un part a l'aigua.
He llegit croniques en altres llocs i he vist videos a youtube, pero m'agradaria poder fer preguntes directament a noies que ho han fet.
Tinc una amiga que va parir a casa fa un mes i mig, i no li va donar temps d'omplir la piscina de tan rapid que va anar. Va acabar parint al llit. La tenia a ella coma referencia per saber com havia anat tot... i quina diferencia havia trobat amb el seu primer part.
Encara em queden uns quants mesos per anar-me'n informant.
moltes gracies de totes maneres!
Si que sembla dificil trobar algu que hagi tingut un part a l'aigua.
He llegit croniques en altres llocs i he vist videos a youtube, pero m'agradaria poder fer preguntes directament a noies que ho han fet.
Tinc una amiga que va parir a casa fa un mes i mig, i no li va donar temps d'omplir la piscina de tan rapid que va anar. Va acabar parint al llit. La tenia a ella coma referencia per saber com havia anat tot... i quina diferencia havia trobat amb el seu primer part.
Encara em queden uns quants mesos per anar-me'n informant.
moltes gracies de totes maneres!
Hola
jo vaig parir a casa (bé, al final de tot vam haver d'anar a l'hospital) però tota la dil.latació i fins i tot la primera part de l'expulsiu va ser a casa. Jo vaig descartar el part a l'aigua perquè no em cridava gens l'atenció, i això que paria a finals de juny. I durant el part em vaig dutxar una o dues vegades (no ho recordo
) però no em veia dins una banyera apretant i tal.
Jo penso que si creus que vols fer un part a l'aigua que ho preparis tot perquè pugui ser així. Ningú sap què voldràs en el moment del part. A lo millor no et ve gens de gust, o hi vols estar una estoneta i després vols sortir o a lo millor t'hi passes hores... Durant el part ens convertim en animals i actuem per instint, i ves a saber què és el que et ve de gust i com decideixes acabar parint. Però penso que tampoc és massa complicat aconseguir una piscina de parts i tenir-la preparada per quan vulguis utilitzar-la.
I felicitats per voler parir a casa!

jo vaig parir a casa (bé, al final de tot vam haver d'anar a l'hospital) però tota la dil.latació i fins i tot la primera part de l'expulsiu va ser a casa. Jo vaig descartar el part a l'aigua perquè no em cridava gens l'atenció, i això que paria a finals de juny. I durant el part em vaig dutxar una o dues vegades (no ho recordo
) però no em veia dins una banyera apretant i tal.Jo penso que si creus que vols fer un part a l'aigua que ho preparis tot perquè pugui ser així. Ningú sap què voldràs en el moment del part. A lo millor no et ve gens de gust, o hi vols estar una estoneta i després vols sortir o a lo millor t'hi passes hores... Durant el part ens convertim en animals i actuem per instint, i ves a saber què és el que et ve de gust i com decideixes acabar parint. Però penso que tampoc és massa complicat aconseguir una piscina de parts i tenir-la preparada per quan vulguis utilitzar-la.
I felicitats per voler parir a casa!
Ponioleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 29, 2011 10:08 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Gracies Ponioleta
De moment encara ens ho estem pensant, i a mitjans de gener parlare amb la llevadora.
De moment encara ens ho estem pensant, i a mitjans de gener parlare amb la llevadora.
Ara estava llegint la meva entrada i veig que vaig posar "jo vaig descartar el part a casa perquè no em criadav gens l'atenció" però volia dir "el part a l'aigua", que a casa ho vaig tenir clar des del primer moment, que hi volia parir!
Suposo que s'ha entès...
(ja ho he editat)
Suposo que s'ha entès...
(ja ho he editat)
si si que ho havia entes!Si tinc el part a casa segur que em proporcionaran una piscina, pero no vol dir que la faci servir si no vull... i d'aqui em venen les preguntes de si realment hi ha molta diferencia entre tenir-lo fora o dins l'aigua.
Quan vaig tenir la meva filla a l'hospital, vaig poder optar per moltes maneres de passar les contraccions, i una d'elles era poder estar-me dins d'una banyera (pero que no era apte per parts). Alla m'hi vaig estar potser una hora, al principi be, pero al final em vaig agobiar i ja volia sortir, era una sala de bany bastant petita i el vapor m'agobiava. Penso que a casa seria diferent, l'habitacio es mes gran, hi ha ventilacio, etc...
Li estic donant moltes voltes al tema i llegint croniques de parts a casa. El meu company no esta gaire convenc,ut tot i que respectara el que jo decideixi.
Si no et fa res explicar-ho, en quin sentit se't va complicar per acabar a l'hospital?
Vaig tenir un part moooolt llarg. Vaig trencar aigües un dimarts a les 6h del matí, les contraccions van començar cal a les 12h i em vaig estat dil.latant tooot el dimarts ibgran part del dimecres. Al vespre vaig començar amb l'expulsiu, que va durar unes quantes hores, i al final les llevadores em van dir d'anar a l'hospital. Es veu que quan jo apretava sortia una mica el cap però al deixar d'apretar tornava a dins. I feia falta una última empenta que jo ja no tenia forces per fer (a part vaig estar totes aquestes hores vomitant tot el que intentava menjar o beure... I evidentment sense dormir!)
A l'hospital vaig fer 2 pujos i el meu fill ja era fora, però van fer servir espàtules
A l'hospital vaig fer 2 pujos i el meu fill ja era fora, però van fer servir espàtules
Ostres, Deu n'hi do... al menys a l'hospital va anar rapid. Gracies per explicar-ho 
Jo he tingut dues dil·latacions i un expulsiu a casa (l'expulsiu del primer ja estava planejat hospitalari per part de natges). La primera dil·latació vaig fer us de la meva banyera però no em cobria prou l'aigua i no hem sentia comoda. Al segon part vaig tenir piscina de parts, em cobria perfectament i era molt còmoda, vaig estar a la gloria.
PErsonalment m'ho vaig plantejar com que volia tenir la opció de provar la piscina a veure si em sentia a gust, de fet pensava que arribat un moment en voldria sortir. Però un cop hi vaig ser a dins ja vaig quedar-me fins que vaig tenir el meu fill als braços.
El dolor va ser similar però les contraccions eren més espaiades i entre contraccions estava molt més relaxada, amb lo qual el procés de dilatació va ser força agradable. També es veritat que en ser el segon també es més fàcil, però aquest també serà el teu cas.
L'expulsiu va ser molt intens, però al primer part va ser amb epidural i no puc comparar. Em vaig esguinçar una mica i no em van suturar gens.
PErsonalment m'ho vaig plantejar com que volia tenir la opció de provar la piscina a veure si em sentia a gust, de fet pensava que arribat un moment en voldria sortir. Però un cop hi vaig ser a dins ja vaig quedar-me fins que vaig tenir el meu fill als braços.
El dolor va ser similar però les contraccions eren més espaiades i entre contraccions estava molt més relaxada, amb lo qual el procés de dilatació va ser força agradable. També es veritat que en ser el segon també es més fàcil, però aquest també serà el teu cas.
L'expulsiu va ser molt intens, però al primer part va ser amb epidural i no puc comparar. Em vaig esguinçar una mica i no em van suturar gens.
Hola guapa! Jo vaigbtenir el meuprimer partba l hospital i aquestcop, si l embaras m ho permet, parire a casa...Desde sempre que m ha cridat molt l atencionparir a l aigua, o sigui que elmpeoposit es provar ho....tot pot ser que no em vingui de gust en aquell moment o que no hi estigui comode... Sigui com sigui em queden com a molt 8 setmanetes, o sigui que ja t explicare!!! ( perdoneu pels accentsi signee de puntuacio, estic a l ipad)

VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Hola!
Crissie i Ayrs, moltes gracies per aportar la vostra experiencia!
Doncs sembla que puc tenir el part a casa! tot aquest temps he estat intentant trobar una llevadora, i al final quan pensava que no n'hi havia cap de disponible, em va trucar una dient que em podia porta l'embaras i el postpart pero no podia assegurar-me que el part fos a casa...
Vaig acceptar-la igualment, fent-me a la idea de que parire a l'hospital, i avui quan hem tingut la primera visita a casa, m'ha pogut confirmar que me'l pot atendre a casa!
Aixi que ja us explicare si el tinc a la piscina o a fora... De moment estem buscant una piscina disponible, ja que ella te altres dones per atendre i una ja l'ha sol.licitat primer.
Tambe volia explicar, que aqui a Irlanda, els parts a casa estan augmentant en demanda, pero a la zona on visc, a l'oest, encara hi ha poques llevadores (d'aqui que m'hagi sigut dificil de trobar-ne una).
Es completament gratuit, el servei sanitari paga a la llevadora 2.400 euros que es el que els costa per embarassada que va a traves de llevadores a l'hospital.
A veure com acaba aquesta historia meva!

Crissie i Ayrs, moltes gracies per aportar la vostra experiencia!
Doncs sembla que puc tenir el part a casa! tot aquest temps he estat intentant trobar una llevadora, i al final quan pensava que no n'hi havia cap de disponible, em va trucar una dient que em podia porta l'embaras i el postpart pero no podia assegurar-me que el part fos a casa...
Vaig acceptar-la igualment, fent-me a la idea de que parire a l'hospital, i avui quan hem tingut la primera visita a casa, m'ha pogut confirmar que me'l pot atendre a casa!
Aixi que ja us explicare si el tinc a la piscina o a fora... De moment estem buscant una piscina disponible, ja que ella te altres dones per atendre i una ja l'ha sol.licitat primer.
Tambe volia explicar, que aqui a Irlanda, els parts a casa estan augmentant en demanda, pero a la zona on visc, a l'oest, encara hi ha poques llevadores (d'aqui que m'hagi sigut dificil de trobar-ne una).
Es completament gratuit, el servei sanitari paga a la llevadora 2.400 euros que es el que els costa per embarassada que va a traves de llevadores a l'hospital.
A veure com acaba aquesta historia meva!

Hola, Irina:
jo vaig tenir el meu segon part fa dos mesos. Va ser un part natural a l'hospital i en tot moment vaig ser escoltada i respectada. NO m'havia fet cap idea prèvia del part i vaig anar fent el que em demanava el cos. Vull dir per exemple que tota la dilatació la vaig fer a l'aigua perquè em venia molt de gust, però hi va haver un moment en què vaig tenir ganes de sortir. El cos em demanava moure'm, estar dreta. I així ho vaig fer. Al cap de res ja naixia la meva petita, fora de l'aigua i estant jo dreta. És com el cos em va demanar d'estar.
Un cop arribi el part ja veuràs el que et fa estar millor, és difícil preveure-ho.
Que tinguis molta sort!
jo vaig tenir el meu segon part fa dos mesos. Va ser un part natural a l'hospital i en tot moment vaig ser escoltada i respectada. NO m'havia fet cap idea prèvia del part i vaig anar fent el que em demanava el cos. Vull dir per exemple que tota la dilatació la vaig fer a l'aigua perquè em venia molt de gust, però hi va haver un moment en què vaig tenir ganes de sortir. El cos em demanava moure'm, estar dreta. I així ho vaig fer. Al cap de res ja naixia la meva petita, fora de l'aigua i estant jo dreta. És com el cos em va demanar d'estar.
Un cop arribi el part ja veuràs el que et fa estar millor, és difícil preveure-ho.
Que tinguis molta sort!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |