OLI DE ROSA MOSQUETA EVITA LA EPISIOTOMIA?

Experiències i pors del moment més desitjat.

memima
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dc. març 02, 2011 7:55 pm

OLI DE ROSA MOSQUETA EVITA LA EPISIOTOMIA?

EntradaAutor: memima » dl. gen. 02, 2012 10:01 pm

La llevadora ens va explicar que si es fan fregues amb oli de rosa mosqueta a la zona de l'entrada de la vagina, això fa que agafi més elasticitat i que no facin falta els punts de l'episiotomia.
Alguna ho ha provat¿¿ Funciona??
Jo porto dos mesos fent aquestes fregues perque com menys agulles em toquin millor que millor, jejeje¡¡¡ però m'agradaria saber si alguna ho ha provat i funciona de veritat.
gracies noies!
Imatge
luva
:: zebra
Entrades: 1438
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 1:22 pm

Re: OLI DE ROSA MOSQUETA EVITA LA EPISIOTOMIA?

EntradaAutor: luva » dl. gen. 02, 2012 10:26 pm

Hola memima!

A les classes pre-part també ens van parlar del massatge perineal, no és només donar-se fregues sinó fer-se un massatge estirant la zona i elastificant-la, es pot fer amb rosa mosqueta i amb altres olis com el d'ametlla. Jo els porto fent desde la setmana 32, cada dia durant 5-10 minutets, i realment es nota que la zona es va donant de si. Ara, hauré d'esperar a que neixi la nena per dir-te si m'ha servit d'alguna cosa. Aquestes dues últimes setmanes fins i tot ho faig dues vegades al dia, una el meu marit, i diu que si que nota canvi. Ara creuo els dits perque tot vagi bé i vulgui i pugui sortir per allà on toca, perque si després m'han de fer una cessàrea doncs no haurà servit de res!

Que et vagi molt bé!
1/5/12 TE+dia de la mare, gràcies per aquest regal!
5/1/12 El dia més feliç de les nostres vides, el teu naixement!

17/5/15 TE + un@ germanet@ per la nostra princesa!
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dl. gen. 02, 2012 10:33 pm

A mi em va servir... Crec que sí que és bó fer el massatge per fer la zona més elàstica...
Imatge
montses
Entrades: 1522
Membre des de: dt. abr. 10, 2007 3:09 pm

EntradaAutor: montses » dt. gen. 03, 2012 7:28 am

Bon dia! us deixo l'enllaç del blog de BETbebè que vaig fer fa poc, i que parla d'episiotomies i fins i tot teniu les instruccions per fer-ne el massatge perineal. Espero que us serveixi!: http://www.betbebe.es/blog/?p=247
La botiga de la fertilitat, l'embaràs i el bebè: http://www.betbebe.es/ca/
Segueix-nos a Facebook: http://www.facebook.com/pages/BETbeb%C3%A9/135873629845800
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

EntradaAutor: Irina » dt. gen. 03, 2012 8:48 am

Hola memima,

a mi em va funcionar. Vaig fer servir el de rosa mosqueta i quan se'm va acabar vaig fer servir d'ametlles. Tambe feia ioga i ens feien fer uns estiraments ajupides que feien estirar la zona perineal. Vaig tenir part natural i no va caler cap punt, ni tan sols em vaig estripar.
Ara espero fer el mateix!

Tot i aixi, he parlat amb noies que es van estripar encara que van fer-se massatges i d'altres que no en van fer gens i no es van estripar... Diria que tambe depen del cos de cadascu.

No esta de mes fer-ne, per si un cas!

Que et vagi molt be :ok:
Rousi23
Entrades: 139
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 8:47 am

EntradaAutor: Rousi23 » dt. gen. 03, 2012 10:57 am

A MI EM VA ANAR DE FÀBULA!!!
Jo vaig tenir un part llarguíssim, m’estaven a punt de fer cesària quan per fi vaig notar que sortia, i mira que ja estaven preparant l’instrumental per la cesària, i quan va sortir el meu ginecòleg em va dir que només m’havia de posar un punt intern dels que cauen sols, per un petit desgarro. Jo ho aconsello i estic super agraïda a la meva llevadora d’haver-me aconsellat fer-ho. Primer no hi creia, pensava que no ho feia bé perquè amb el panxot, em costava molt fer-ho però desprès vaig veure el resultat, i val la pena, sense punts que s’infecten, i quan vaig arribar a casa estava a tope per dedicar-me al meu fill.
Jo vaig tenir un part molt i molt llarg, però el tornaria a viure un munt de vegades, quan el vaig sentir plorar, se’m va passar tot el dolor i el cansament.
Espero que el disfrutis molt tant el part com el fill/a
Imatge
Imatge
RA26
Entrades: 112
Membre des de: dl. març 31, 2008 10:34 am

EntradaAutor: RA26 » dt. gen. 03, 2012 11:28 am

Noies jo ho faig fer, però hem van haver de possar un punt intern i un extern. Pero la gine , a la revisió dels pocs dies de tenir la nena, hem va dir que sort d'aixo la recuperació havia sigut molt bona ! que no hem vaig escapar dels dos puntets, peró que segurament si no ho hagues fet m'en haguessin hagut de possar més !!!
memima

EntradaAutor: memima » dt. gen. 03, 2012 12:05 pm

Ostres! Doncs pel que veig funciona! Així que seguirem fent-ho i amb més ànims! Provaré de fer-ho dos cops al dia ara que s'acosta el part, a veure si ens podem evitar els punts¡¡
Gracies noies!! Ja us explicaré si hi ha hagut sort, que si no s'allarga la cosa em toca aquesta setmana¡¡¡¡ :ok:
Imatge
juliaipau
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dl. oct. 25, 2010 1:55 pm

EntradaAutor: juliaipau » dt. gen. 03, 2012 3:39 pm

Jo ho vaig fer en els dos embarassos i no em van posar cap punt cap dels dos parts. Jo no sé si era pels massatges o no, però no perds res per fer-ho
memima

EntradaAutor: memima » dt. gen. 03, 2012 5:12 pm

juliaipau ha escrit:Jo ho vaig fer en els dos embarassos i no em van posar cap punt cap dels dos parts. Jo no sé si era pels massatges o no, però no perds res per fer-ho

ostres quina sort noia¡¡¡ a veure si comparteixo aquesta sort¡¡ :-())
Imatge
Martineta26
Entrades: 1067
Membre des de: dc. març 03, 2010 10:55 am

EntradaAutor: Martineta26 » dv. gen. 06, 2012 11:12 pm

Doncs jo soc l'excepció perque a mi mai m'havien dit res de posar-m'hi res, i vaig tenir un part vaginal amb un nen de mes de 4 kg i no em van fer epistomia, nomes un parell de punts exteriors. Suposo que aixo depen una mica de cada dona pero no hi perds res per probar-ho!
memima

EntradaAutor: memima » ds. gen. 07, 2012 11:27 am

Martineta26 ha escrit:Doncs jo soc l'excepció perque a mi mai m'havien dit res de posar-m'hi res, i vaig tenir un part vaginal amb un nen de mes de 4 kg i no em van fer epistomia, nomes un parell de punts exteriors. Suposo que aixo depen una mica de cada dona pero no hi perds res per probar-ho!

Ostres¡ Amb un bebe de 4 kg no et va fer falta episiotomia? A veure si comparteixo la teva sort¡¡ Jo m'he passat de comptes ja i m'han dit que el meu nen pesa al voltant d'uns 4 kg i jo pensava que amb un nen tan grandet segur que no me n'escapava de l'episiotomia¡¡¡ i veure si hi ha sort i entre l'oli i això ens en lliurem... quin pànic que tinc als punts¡¡ ai ai ai, jejeje¡¡¡
Imatge
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » ds. gen. 07, 2012 7:34 pm

A la meva cunyada, la nena li va pesar 4,300kg i va nèixer per part natural sense episio i només li van fer 2 puntets interns... I ella crec que no es va fer els massatges! O sigui que ànims!
Imatge
Nur79
Entrades: 1170
Membre des de: dl. juny 06, 2011 3:51 pm

EntradaAutor: Nur79 » ds. gen. 07, 2012 8:22 pm

Hola guapes

Jo vaig parir el dia 03 i vaig estar fent-me el massatge que comenta la LUVA des de la setmana 32 amb l'oli d'ametlles. Jo no porto CAP punt, o sigui que suposo que si que funciona, pero fent l'excerci. A mi em van dir que la rosa mosqueta era per les cicatrius de punts tan de cesarea com de vagina / uter.
Imatge
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

EntradaAutor: Maroa » dv. gen. 13, 2012 6:11 pm

Nenes, quina sort, en general!
Al primer part vaig fer els massatges i a mi sí que em van haver de fer episotomia... Però ara amb el segon no desespero i he tornat a fer-ho. Ja us explicaré si aquesta vegada ha funcionat millor!
brnc81
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 552
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 7:38 pm

EntradaAutor: brnc81 » dl. gen. 16, 2012 11:27 am

memima, funciona de veritat. Tot i que no només són els massatges, també depèn com tinguis tu el periné...si a més l'ajudes amb massatgets va molt bé. A mi quan estava embarassada em van dir que si no et lliures dels punts, ja sigui per episiotomia o per desgarraments, fa que la ferida es curi millor. O sigui, que val la pena!
Jo em vaig fer 5 minuts de massatge diari des de les 32 setmanes. És molest, però en pocs dies notes els resultats. En el moment del part no vaig necessitar punts ni episiotomia, i la meva nena va pesar 3,680!! Després del part la zona ha quedat perfecta, com si no hagués passat res jejeje.
23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.
Imatge
Imatge
luva

EntradaAutor: luva » dl. gen. 16, 2012 2:46 pm

Noies ja us puc donar la meva resposta. La Valeria va néixer el 5 de gener, sense episiotomia, i només em van donar dos punts, a la zona dels llavis interns, perque es va desgarrar una mica, és molt cabuda, és a dir que el perinné intacte, i els dos puntets al estar separats no m'han molestat gens. La recuperació super ràpida i estic encantada amb tot plegat. Això si, em van donar dos últims pujos i si no sortia el cap em tallaven una mica, però la petita va ser molt bona i no va fer falta. Als socpetitons teinu la crònica on està tot més explicat.

Que tingueu sort! Petons!

naiara1980
:: conillet
:: conillet
Entrades: 395
Membre des de: dt. jul. 26, 2011 11:01 am

EntradaAutor: naiara1980 » dl. gen. 16, 2012 10:17 pm

Nur maca, quin oli d'atmetlles vas utilitzar?
La setmana passada vaig començar les classes prepart i la llevadora (no era la que tocava perquè estava malalta) ens va dir que ens fessim massatges amb rosa mosqueta a partir de la st. 37 (apali que tard...). Avui tornava a tocar classe aquest cop amb la llevadora que ens toca i ens ha dit de començar un mes abans (jo penso començar aquesta setmana, de 33) però amb oli d'ametlles (no he entés gaire bé perquè amb rosa mosqueta no, crec que s'ha trobat algun cas que ha fet alguna infecció o algo així). Ella ens ha dit oli d'ametlles del mercadona, de 2€, però m'ha semblat molt gore, segur que té perfums i coses rares. Tu on el vas comprar??
Imatge
luva

EntradaAutor: luva » dt. gen. 17, 2012 3:08 pm

Naiara jo vaig barrejar aquest oli dametlles del mercadona que dius, que és barato, i oli de rosa mosqueta d'herboristeria. I he sentit a dir que fins i tot amb oli d'oliva es pot fer. I apali, a ser constants! Que vagi bé!

Nur79
Entrades: 1170
Membre des de: dl. juny 06, 2011 3:51 pm

EntradaAutor: Nur79 » dt. gen. 17, 2012 6:52 pm

Hola Naiara

Doncs jo em vaig comprar l'oli especific de massatge del periné de la marca Weleda. Em va costar uns 12 euros i me n'ha sobrat un quart ben bé. Dona per molt! Si vas a qualsevol farmàcia que venguin productes " weleda" la pots demanar i te la porten. Amb mi van funcionar de maravelles. ja saps que no porto ni un punt!

Petonassos
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::