Hipotiroïdisme i part normal (natural)
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Hipotiroïdisme i part normal (natural)
Aquest és el meu segon embaràs. En el primer se'm va declarar hipotiroïdisme, que va resultar ser crònic. En aquest embaràs m'han hagut d'augmentar la medicació lleugerament (és normal) i en una eco de tiroide em van trobar un segon nòdul (ja en tenia un detectat als 18 anys).
Tot plegat fa que, per protocol (paraules de la ginecòloga del CAP), l'embaràs sigui considerat de risc alt, tot i que estant controlada (que ho estic amb analítiques mensuals), no ha de passar res d'excepcional.
El primer part va ser normal (natural), sense epidural, fent el procés de dilatació a casa, movent-me lliurement i arribant a la clínica de 8 cm, ja de cara a l'expulsiu, que també va anar bé. El cas és que anava amb una ginecòloga de la mútua, que ara ja no m'entra, molt respectuosa amb el part que vol cada embarassada i que en tot moment em va deixar al meu aire. No em van monitoritzar en cap moment (l'auscultació del batec era puntual), vaig fer la dilatació amb llibertat de moviments, amb la pilota, etc. Fins i tot l'expulsiu va ser en una cadira de parts.
Amb tot aquest historial, tenint en compte que ja no compto amb aquesta ginecòloga a través de la mútua (i no la puc pagar per via privada) i que el tracte de la clínica privada abans i després de la ginecòloga no em va fer gens el pes (i em consta que sense aquesta ginecòloga no són tan laxos amb el seu propi protocol), vaig decidir anar a la Maternitat (em toca per zona). La setmana passada vaig tenir la primera visita amb el metge d'allà i quina va ser la meva sorpresa quan em va insinuar que, essent embaràs d'alt risc, segurament no tindria la llibertat del primer part, que m'haurien de monitoritzar i jo què sé què més. Però a veure:
- El risc és exactament el mateix (ja tenia l'hipotiroïdisme en el primer part)
- El mateix metge va reconèixer que és "risc alt" molt relatiu.
- Ja he passat per un part i, d'alguna manera, sé que "puc fer-ho".
El metge va insistir en què no havia de comparar un part amb un altre. I en que ell tenia la seva manera de fer i que, igual que no qüestionava la meva ex-ginecòloga, no volia que se'l qüestionés a ell... Però jo sé que si em "lliguen" no aguantaré les contraccions... necesito bellugar-me!! I ara estic una mica amoïnada per com anirà tot plegat... Sé que puc fer-ho, si em deixen llibertat... però tinc por d'haver-me d'enfrontar amb l'equip mèdic...
Alguna de vosaltres s'ha trobat en una situació semblant? Com va anar el part?
Moltes gràcies!
Tot plegat fa que, per protocol (paraules de la ginecòloga del CAP), l'embaràs sigui considerat de risc alt, tot i que estant controlada (que ho estic amb analítiques mensuals), no ha de passar res d'excepcional.
El primer part va ser normal (natural), sense epidural, fent el procés de dilatació a casa, movent-me lliurement i arribant a la clínica de 8 cm, ja de cara a l'expulsiu, que també va anar bé. El cas és que anava amb una ginecòloga de la mútua, que ara ja no m'entra, molt respectuosa amb el part que vol cada embarassada i que en tot moment em va deixar al meu aire. No em van monitoritzar en cap moment (l'auscultació del batec era puntual), vaig fer la dilatació amb llibertat de moviments, amb la pilota, etc. Fins i tot l'expulsiu va ser en una cadira de parts.
Amb tot aquest historial, tenint en compte que ja no compto amb aquesta ginecòloga a través de la mútua (i no la puc pagar per via privada) i que el tracte de la clínica privada abans i després de la ginecòloga no em va fer gens el pes (i em consta que sense aquesta ginecòloga no són tan laxos amb el seu propi protocol), vaig decidir anar a la Maternitat (em toca per zona). La setmana passada vaig tenir la primera visita amb el metge d'allà i quina va ser la meva sorpresa quan em va insinuar que, essent embaràs d'alt risc, segurament no tindria la llibertat del primer part, que m'haurien de monitoritzar i jo què sé què més. Però a veure:
- El risc és exactament el mateix (ja tenia l'hipotiroïdisme en el primer part)
- El mateix metge va reconèixer que és "risc alt" molt relatiu.
- Ja he passat per un part i, d'alguna manera, sé que "puc fer-ho".
El metge va insistir en què no havia de comparar un part amb un altre. I en que ell tenia la seva manera de fer i que, igual que no qüestionava la meva ex-ginecòloga, no volia que se'l qüestionés a ell... Però jo sé que si em "lliguen" no aguantaré les contraccions... necesito bellugar-me!! I ara estic una mica amoïnada per com anirà tot plegat... Sé que puc fer-ho, si em deixen llibertat... però tinc por d'haver-me d'enfrontar amb l'equip mèdic...
Alguna de vosaltres s'ha trobat en una situació semblant? Com va anar el part?
Moltes gràcies!
Re: Hipotiroïdisme i part normal (natural)
Hola, tombarella!
Jo també tinc hipotiroidisme crònic des de fa força anys. Fa deu dies vaig tenir la meva segona filla. I sí, ara per protocol som considerades d'"alt risc", tot i que el mateix ginecòleg em va dir que un hipotiroidisme controlat és una patologia lleu de la mare en un embaràs. A mi també em van augmentar la dosi en l'embaràs, dos cops.
I saps què? Fa deu dies, com t'he dit, he tingut la meva segona petita, en un part gairebé igual que el teu primer part. Llibertat de moviments, auscultació puntual i part natural sense epidural i triant jo la postura que millor m'anava. Ha estat en un hospital públic i mai em van dir que el part no pogués ser natural pel fet de tenir hipotiroidisme... Però noia, es veu que hi ha ginecòlegs que prefereixen fer-nos parir ells que no deixar-nos parir a nosaltres...
Busca una segona opinió i sinó sempre et pots negar a que et facin segons què.
Que tinguis molta sort!
Jo també tinc hipotiroidisme crònic des de fa força anys. Fa deu dies vaig tenir la meva segona filla. I sí, ara per protocol som considerades d'"alt risc", tot i que el mateix ginecòleg em va dir que un hipotiroidisme controlat és una patologia lleu de la mare en un embaràs. A mi també em van augmentar la dosi en l'embaràs, dos cops.
I saps què? Fa deu dies, com t'he dit, he tingut la meva segona petita, en un part gairebé igual que el teu primer part. Llibertat de moviments, auscultació puntual i part natural sense epidural i triant jo la postura que millor m'anava. Ha estat en un hospital públic i mai em van dir que el part no pogués ser natural pel fet de tenir hipotiroidisme... Però noia, es veu que hi ha ginecòlegs que prefereixen fer-nos parir ells que no deixar-nos parir a nosaltres...
Busca una segona opinió i sinó sempre et pots negar a que et facin segons què.
Que tinguis molta sort!
- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
aqui pel fet de tenir hipotiroidisme no consideren que sigui un embaras de risc. Et fan els mateixos controls que a la resta, i el per tant el part tambe pot ser com tu vulguis. Jo per la Julia volia un part natural que es va complicar molt i no va poder ser, pero per aquest en vam parlar i puc intentar un part natural sense epidural. Em controlaran mes pel tema com va anar el primer, pero per l'hipotiroidisme mai m'han dit res... simplement m'ho han anat controlant cada 2 mesos per si m'havien d'ajustar la dosi, pero res mes 
Aquí un altre amb Hipotiroïdisme controlat i que va tenir un part semblant al teu primer!
Jo el que faria, és canviar de gine JA!!! Com bé dius, és una patologia que estant controlada no ha d'afectar per res...
A mi, de fet, mai em van considerar de risc, tot i que jo vaig insistir (al principi) perque així ho tenia entès! em van dir que res de risc, que estant controlada era com una embarassada sana...
Així que jo t'animo a buscar una segona opinió! pots parir tal com vas fer el primer cop!
Sort!
Jo el que faria, és canviar de gine JA!!! Com bé dius, és una patologia que estant controlada no ha d'afectar per res...
A mi, de fet, mai em van considerar de risc, tot i que jo vaig insistir (al principi) perque així ho tenia entès! em van dir que res de risc, que estant controlada era com una embarassada sana...
Així que jo t'animo a buscar una segona opinió! pots parir tal com vas fer el primer cop!
Sort!
2010 & 2016
Hola guapa!
t'anava a dir que t'informessis d'estudis, protocols etc per portar-li al teu gine, però ara que he llegit a l'Ariadna també penso que el millor que pots fer és canviar de gine, perquè el teu si ja va amb una idea preconcebuda per molt que l'intentis convèncer a mi no em donaria confiança de cara al part.
No sé com de complicat o no està ara a la SS fer canvis de gines (o d'hospitals!) però val la pena intentar-ho...
t'anava a dir que t'informessis d'estudis, protocols etc per portar-li al teu gine, però ara que he llegit a l'Ariadna també penso que el millor que pots fer és canviar de gine, perquè el teu si ja va amb una idea preconcebuda per molt que l'intentis convèncer a mi no em donaria confiança de cara al part.
No sé com de complicat o no està ara a la SS fer canvis de gines (o d'hospitals!) però val la pena intentar-ho...
Tombarella, jo també fa temps que tinc hipotiroidisme, i em van considerar sempre d'alt risc, amb la qual cosa em feien més controls, sobretot analítiques... També em feia por de cara al part, i la gine de l'hospital sempre em va dir que el fet que l'embaràs fos d'"alt risc" (que de fet, no és "alt risc real", sinó "risc i prou"
), no volia dir que el part tingués més risc que un normal, i que em podria atendre perfectament al protocol de part natural. No va poder ser, però no va tenir res a veure amb l'hipotiroidisme...
És a dir... canvia de gine!
), no volia dir que el part tingués més risc que un normal, i que em podria atendre perfectament al protocol de part natural. No va poder ser, però no va tenir res a veure amb l'hipotiroidisme... És a dir... canvia de gine!
Això que diu l'Helia és important! Una cosa és risc en l'embaràs (pel que sigui que pot afectar l'hipotiroïdisme a la mare o al bebé, que no en tinc ni idea), i l'altre és el part. Si la mare arriba al dia del part en bon estat de salut, amb la medicació ajustada i la tiroïdes a ratlla, i si durant l'embaràs s'han fet els controls pertinents i el bebé no ha resultat afectat per aquest hipotiroïdisme, el part no s'ha de veure afectat de cap manera.
ai, nena, a veure si ho pots solucionar! és que els gines per "curar-se en salut" (i per vagància, per no voler actualitzar coneixements etc) es passen molt!!!!
ai, nena, a veure si ho pots solucionar! és que els gines per "curar-se en salut" (i per vagància, per no voler actualitzar coneixements etc) es passen molt!!!!
- tombarella

Moltíssimes gràcies a totes per les respostes!!!
M'han servit de molt, de debò!
A veure, aquest no és el "meu" gine (la meva gine del CAP va en una línia ben diferent, per sort; a la propera visita parlaré amb ella a veure què en puc treure), sinó el metge que m'han assignat a la maternitat de cara a obrir-me l'historial i fer-ne el seguiment. Tampoc és segur que em toqui ell el dia del part. A més, ja em va dir que, mentre no sorgissin complicacions, m'atendrien llevadores. Només em fa "por" que sí, que justament aquest estigui de guàrdia el dia "D" (i això pot passar igualment encara que aconseguís un canvi de gine dins de la maternitat) i doni alguna "ordre" a les llevadores del pal tenir-me monitoritzada i estirada o que inclogui algun comentari en el meu historial que impliqui el mateix.
Canviar d'hospital... és molt complicat, a aquestes alçades... Em plantejo Sant Joan de Déu, amb el "Programa Mare", però molt em temo que no hi sóc a temps.
I si sorgís alguna complicació, jo seria la primera a reclamar totes les mesures que fossin necessàries, però tampoc vull que, per "prevenir" uns "riscos", se n'acabin generant uns altres (la no-llibertat de moviments pot implicar una pèrdua de control del dolor, acabar demanant l'epidural, que això freni les contraccions i la cosa acabi amb part instrumentat, com passa més sovint del que hauria de passar).
En fi... al final la cosa acabarà depenent de la "loteria" de l'equip mèdic de guàrdia en el moment clau. Tot i així, demanaré segones i terceres opinions (algunes de vosaltres m'heu enviat contactes molt interessants, mil gràcies!!!!!!
), per anar ben informada i documentada. Almenys que d'arguments no me'n faltin.
Gràcies un cop més!
M'han servit de molt, de debò!A veure, aquest no és el "meu" gine (la meva gine del CAP va en una línia ben diferent, per sort; a la propera visita parlaré amb ella a veure què en puc treure), sinó el metge que m'han assignat a la maternitat de cara a obrir-me l'historial i fer-ne el seguiment. Tampoc és segur que em toqui ell el dia del part. A més, ja em va dir que, mentre no sorgissin complicacions, m'atendrien llevadores. Només em fa "por" que sí, que justament aquest estigui de guàrdia el dia "D" (i això pot passar igualment encara que aconseguís un canvi de gine dins de la maternitat) i doni alguna "ordre" a les llevadores del pal tenir-me monitoritzada i estirada o que inclogui algun comentari en el meu historial que impliqui el mateix.
Canviar d'hospital... és molt complicat, a aquestes alçades... Em plantejo Sant Joan de Déu, amb el "Programa Mare", però molt em temo que no hi sóc a temps.
I si sorgís alguna complicació, jo seria la primera a reclamar totes les mesures que fossin necessàries, però tampoc vull que, per "prevenir" uns "riscos", se n'acabin generant uns altres (la no-llibertat de moviments pot implicar una pèrdua de control del dolor, acabar demanant l'epidural, que això freni les contraccions i la cosa acabi amb part instrumentat, com passa més sovint del que hauria de passar).
En fi... al final la cosa acabarà depenent de la "loteria" de l'equip mèdic de guàrdia en el moment clau. Tot i així, demanaré segones i terceres opinions (algunes de vosaltres m'heu enviat contactes molt interessants, mil gràcies!!!!!!
), per anar ben informada i documentada. Almenys que d'arguments no me'n faltin. Gràcies un cop més!
Jo crec que el gine de l'hospital s'ha flipat al veure "alt risc", no es deu haver plantejat res més...
Comenta-ho amb la gine del CAP, com dius, i en tot cas, que et digui si aquest és el protocol de la maternitat, o és el gine que s'ha flipat.
De totes maneres, si tu arribes força dilatada, amb un primer part fantàstic a les espatlles, i t'atenen llevadores, no crec que tinguis cap problema per parir com vols...
De totes maneres, si tu arribes força dilatada, amb un primer part fantàstic a les espatlles, i t'atenen llevadores, no crec que tinguis cap problema per parir com vols...
- tombarella

Helia ha escrit:Jo crec que el gine de l'hospital s'ha flipat al veure "alt risc", no es deu haver plantejat res més...Comenta-ho amb la gine del CAP, com dius, i en tot cas, que et digui si aquest és el protocol de la maternitat, o és el gine que s'ha flipat.
Gràcies Helia, sí, espero que la cosa vagi així.
Jo vaig neixer sense tiroides, amb això t'ho dic tot.
Fixa't que fins i tot em vaig barallar amb la meva metgessa de capçalera perque jo considerava que m'havia de pujar la dosi i ella em deia que no, finalment mitjançant una coneguda metgessa m'ho va mirar un endocrinòleg i em va donar la raó. Fixa't que si es pels metges jo hauria estat menys medicada del que deuria, i mai m'han dit res d'alt risc. Als dos embarassos he estat variant la dosi segons les analítiques. Ja et dic que amb el teu control de dosi, i fins i tot encara que estiguessis una mica submedicada (tot i que no ho recomano de cara al mateix embaràs, que no pas pel part,) no es en absolut motiu per a que el teu part es consideri d'alt risc ni tan sols de mitjà. Ves a un altre lloc, tipus Sant Boi, que es més petit i parla-ho. Sant Joan de Deu em sembla massa gran i si un et posa "alt risc" ja no tindràs gaire a fer. A més el jefe de SJDD es el Lailla, actual presi de la SEGO, amb lo qual com ell vulgui considerar-te d'alt risc ja sí que ho tens xungo.
Tinc una altra amiga que la tiroides li fa el tonto que va parir fa poc com una reina a la Corachan amb la Carme Guasch. Que no, que no, que t'ho dic ben del cert que no hi ha motiu per tenir un part diferent del que vols. Que t'ensenyin el protocol aquest amb les seves referències, a veure en que es basen!! Vaig a posar-me en contacte amb una gine molt reconeguda a nivell estatal i li preguntaré, tot i que estic ben segura de la resposta.
Fixa't que fins i tot em vaig barallar amb la meva metgessa de capçalera perque jo considerava que m'havia de pujar la dosi i ella em deia que no, finalment mitjançant una coneguda metgessa m'ho va mirar un endocrinòleg i em va donar la raó. Fixa't que si es pels metges jo hauria estat menys medicada del que deuria, i mai m'han dit res d'alt risc. Als dos embarassos he estat variant la dosi segons les analítiques. Ja et dic que amb el teu control de dosi, i fins i tot encara que estiguessis una mica submedicada (tot i que no ho recomano de cara al mateix embaràs, que no pas pel part,) no es en absolut motiu per a que el teu part es consideri d'alt risc ni tan sols de mitjà. Ves a un altre lloc, tipus Sant Boi, que es més petit i parla-ho. Sant Joan de Deu em sembla massa gran i si un et posa "alt risc" ja no tindràs gaire a fer. A més el jefe de SJDD es el Lailla, actual presi de la SEGO, amb lo qual com ell vulgui considerar-te d'alt risc ja sí que ho tens xungo.
Tinc una altra amiga que la tiroides li fa el tonto que va parir fa poc com una reina a la Corachan amb la Carme Guasch. Que no, que no, que t'ho dic ben del cert que no hi ha motiu per tenir un part diferent del que vols. Que t'ensenyin el protocol aquest amb les seves referències, a veure en que es basen!! Vaig a posar-me en contacte amb una gine molt reconeguda a nivell estatal i li preguntaré, tot i que estic ben segura de la resposta.
- tombarella

Ayrs ha escrit:Tinc una altra amiga que la tiroides li fa el tonto que va parir fa poc com una reina a la Corachan amb la Carme Guasch.
Exactament igual que jo... Amb la Carme Guasch a la Corachan. Però per un tema d'absorcions de mútues (la meva era molt petitona) m'he quedat sense ella.
Moltes gràcies per la informació i l'interès, Ayrs!!

- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
TOMBARELLA, ahir vaig tenir gine i vam tornar a parlar del part, i en cap moment em va comentar res de res (de fet ja et vaig dir que en cap moment ha donat cap importancia a l'hipotiroidisme, mentre estigues controlat). Em va dir que podia fer tot el treball de part que volgues a casa, que com mes temps a casa millor per a mi, i que despres si que a l'hospital em posaran monitors (aixo jo soc la primera que ho vull perque amb la Julia vaig patir molt al final i tot va ser perque durant el part no m'havien controlat (per peticio meva)), pero res mes, que tindre llibertat de moviments i que em posaran una via per si de cas (tambe hi estic d'acord perque l'altre cop aquest moment va ser traumatic)... total, que ja veus que en el meu cas ( hipotiroidisme i cesarea previa), el meu metge no hi veu cap problema, en absolut.
Jo de tu demanaria una segona opinio, i al cap i a la fi, a l'hospital no et poden fer res sense que tu ho autoritzis
Jo de tu demanaria una segona opinio, i al cap i a la fi, a l'hospital no et poden fer res sense que tu ho autoritzis
- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
aquí una altra hipotiroidea! vaig parir el 22 dedesembre al tauli i va ser completament natural. la monitorització, com és inalàmbrica, vaig tenir total llibertat de moviments, a la vegada q em monitoritzaven.
jo també tenia entès que era alt o mig risc, però, com a l'ariadna, em van dir que si estava regulada era com una embarassada normal.
jo també tenia entès que era alt o mig risc, però, com a l'ariadna, em van dir que si estava regulada era com una embarassada normal.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/

- llunetallunetona
- :: tortuga

- Entrades: 302
- Membre des de: dv. feb. 18, 2011 7:54 am
Hola noies!
He trobat aquest post i se m’ha fet la llum!! La qüestió es que estic al post de cercadores... ja fa un any i ara al començar fer-me probes resulta que tinc el TSH a 11,50...
he mirat per Internet i he vist que això es hipotiroïdisme... aquest divendres li vaig a portar el resultats de l’analítica al gine a veure que hem diu.
El que volia preguntar-vos es si sabeu si tenir hipotiroïdisme (sense tractar com es el meu cas) pot interferir en la cerca de bebito, pot ser que encara no m’hagi quedat perquè mai l’he tractat?estic feta un lio... perquè ja es un any de cerca i ara hem treuen això. Alguna li ha passat això i al pendre tractament i regular-lo s’ha quedat prenyi
?
I una altra cosa això ho tracta el gine o quan vagi al gine hem derivarà a l’endocrí?
MOLTES GRÀCIES NOIES!!!
He trobat aquest post i se m’ha fet la llum!! La qüestió es que estic al post de cercadores... ja fa un any i ara al començar fer-me probes resulta que tinc el TSH a 11,50...
El que volia preguntar-vos es si sabeu si tenir hipotiroïdisme (sense tractar com es el meu cas) pot interferir en la cerca de bebito, pot ser que encara no m’hagi quedat perquè mai l’he tractat?estic feta un lio... perquè ja es un any de cerca i ara hem treuen això. Alguna li ha passat això i al pendre tractament i regular-lo s’ha quedat prenyi
?I una altra cosa això ho tracta el gine o quan vagi al gine hem derivarà a l’endocrí?
MOLTES GRÀCIES NOIES!!!
- llunetallunetona

Hola noies!
he mirat per Internet i he vist que això es hipotiroïdisme... aquest divendres li vaig a portar el resultats de l’analítica al gine a veure que hem diu.
?
I una altra cosa això ho tracta el gine o quan vagi al gine hem derivarà a l’endocrí?
MOLTES GRÀCIES NOIES!!!
?I una altra cosa això ho tracta el gine o quan vagi al gine hem derivarà a l’endocrí?
MOLTES GRÀCIES NOIES!!!
hola llunetallunetona! pel què jo sé això t'ho haurà de tractar un endocrí. I crec que en cas d'hipotiroidisme sense tractar si que hi pot haver dificultat per quedar-se embarassada.
A veure si et regulen ràpid el tema i tens sort en la teva busqueda!!
Un cop regulada la tiroide amb la medicació no hauries de tenir problema per quedar-t'hi, almenys en aquest sentit.
Ara que jo no sóc cap experta, jo el què sé és perquè també tinc porblemes de tiroides (hipertiroidisme) i m'he anat informant, però jo no sóc metge...
a veure què et diuen... molts ànims

A veure si et regulen ràpid el tema i tens sort en la teva busqueda!!
Un cop regulada la tiroide amb la medicació no hauries de tenir problema per quedar-t'hi, almenys en aquest sentit.
Ara que jo no sóc cap experta, jo el què sé és perquè també tinc porblemes de tiroides (hipertiroidisme) i m'he anat informant, però jo no sóc metge...
a veure què et diuen... molts ànims

llunetallunetona ha escrit:Hola noies!
He trobat aquest post i se m’ha fet la llum!! La qüestió es que estic al post de cercadores... ja fa un any i ara al començar fer-me probes resulta que tinc el TSH a 11,50...he mirat per Internet i he vist que això es hipotiroïdisme... aquest divendres li vaig a portar el resultats de l’analítica al gine a veure que hem diu.
El que volia preguntar-vos es si sabeu si tenir hipotiroïdisme (sense tractar com es el meu cas) pot interferir en la cerca de bebito, pot ser que encara no m’hagi quedat perquè mai l’he tractat?estic feta un lio... perquè ja es un any de cerca i ara hem treuen això. Alguna li ha passat això i al pendre tractament i regular-lo s’ha quedat prenyi?
MOLTES GRÀCIES NOIES!!!
Efectivament l'hipotiroidisme et pot causar dificultats per quedar embarassada. Tambe pot ser causa d'avortament.
No se si serà regular-ho i quedar prenyi perque no sabem si por haver alguna altra cosa, pero es força important que ho sol.lucionis.
Anims!
- llunetallunetona

Noies moltiiisimes gràcies!! de veritat!!!!!
ja us informaré a veure que hem diuen!
ja us informaré a veure que hem diuen!- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
jo tinc hipo i l'endocrí em va dir qje per no tenir dificultats (en aquest aspecte) havia d'estar per sota de 2, aixi q a veure si aviat et troben la dosi i et quedes prenyi de seguida!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |