pla de part

Experiències i pors del moment més desitjat.

nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

pla de part

EntradaAutor: nius » dj. gen. 26, 2012 9:47 am

He viscut un part, que va ser molt bo, a la clínica Quirón. En vaig tenir molt bon record: curt, tranquil, bo.
Però amb el pas del temps, penso que hi ha coses del meu part que no m'agraden. Ara sé què vull i què no vull en el meu proper part.
No em va agradar que em separéssin del meu company mentre em baixaven a quirofan i em posaven l'epidural (puc entendre que en el moment de l'epidural no hi sigui, però durant el trajecte, el necessitava); no em va agradar que la llevadora pugés a la meva panxa i em fés pressió pq sortís el petit. No em va agradar que que se l'enduguéssin a netejar i el separéssin de mi (poc temps, és cert) o que l'ajudéssin a sortir amb ventosa. No vull episiotomia. Ni que em trenquin la bossa, ni tactes dolorosos innecessaris. El tracte va ser bo amb les infermeres, però no em van informar: no sabia donar el pit (ens va costar 1 setmana!) i no volia donar biberons (passat el temps, penso que el meu fill no va menjar mentre erem allà, perquè no en sabiem més).
Sé que vull epidural, perquè no sóc soferta al dolor. Si he d'estar estirada, doncs bé, no passa res (vaig dil·latar a casa amb la pilota, sense adonar-me'n, sense contraccions doloroses). Vull fer pell amb pell amb el petit tanta estona com calgui.

I bé, llegint pel forum veig que no és tant senzill que es respecti del tot un pla de part. Crec que no demano "massa", però m'agradaria saber les vostres experiències, recomanacions. Ja no d'un hospital concret, sinó de diferents, per saber on m'agradaria i on no m'agradaria parir.
He trobat els documents oficials sobre els palsn de part, també n'he trobat un pel SP força extens que m'ha agradat molt.
A qui el presenteu? com que vaig per mútua no tinc llevadora de referència fins l'últim mes gairebé.

Puc entendre que un pla de part suposo uns obstacles als metges en la seva mecànica de dur al món un petit, però no és el seu part, és el de les mares qui ho fem, i crec que s'ha de respectar en tot moment. Que les coses van malament, doncs parlem-ne, perquè són ells qui en saben. Però sobretot, parlem-ne.
Imatge

Imatge
Churrito
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3363
Membre des de: dl. gen. 28, 2008 11:29 am

Re: pla de part

EntradaAutor: Churrito » dj. gen. 26, 2012 10:48 am

Hola Nius,

Mira't aquest bloc,és molt interessant i segur que et serveix d'ajuda.
Que tinguis molta sort

http://laurarodellar.blogspot.com/
ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge
Imatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dj. gen. 26, 2012 11:24 am

nius, jo tinc forces "coses en comú" amb la teva situació. T'explico una mica el camí que he seguit jo.

Curiosament també vaig parir a Quirón. El meu part no va acabar sent tan intervingut però hi ha coses que voldria diferents, i a part m'agradaria assegurar-me estar en un hospital on estiguessin ben formats en LM, no separessin MAI als pares del nadó...
Així que de seguida d'haver nascut la meva filla (amb ella vaig "despertar" tard i em vaig veure una muntanya fer el canvi d'hospital... i tampoc m'arrepenteixo, però volia millorar) vaig "investigar" a veure en quin hospital podia aconseguir totes aquestes coses, i partint que ja no era primerenca, que havia tingut un part molt fàcil, no em costaria.
Doncs "l'ideal" no l'he trobat, però per a mi una condició era que els plans de part es fessin per rutina. Però com va dir-me un cop la Ayrs, els que t'ho proposen són sovint els que menys en necessiten, perquè acostumen a fer les coses de sèrie d'una manera ja determinada.

En el meu cas (i ara no recordo si també el teu) sóc de Muface, i quan vaig aprovar les opos fa anys vaig triar DKV, i tot i descobrir que l'hospital que pensava que s'adequava més al que jo buscava (he triat el de Sant Boi) m'entrava també, no podia fer visites de seguiment ni anar al CAP, i per aquesta raó i moltes altres dilluns vaig fer el canvi a SS.

En unes setmanes aniré a unes xerrades que fan, si t'interessa et passo les dades. No sé si parlaran del pla de part i tal, però qualsevol cosa que diguin si vols t'ho explico.

Ah, un dels dies que vaig aprendre més va ser en una trobada de DonaLlum, una taula rodona on parlàvem professionals que treballaven amb parts en diferents àmbits (hospitalari, casa de parts i domiciliari) i experiències de mares. I vaig pensar que un cop deixés de treballar intentaria anar a una trobada de DonaLlum de les que fan mensualment on t'ensenyen a fer plans de part (o algo així...), però últimament no veig que en facin... Si de cas hi escriuré, a veure si n'hi ha alguna prevista aviat (que jo ja vaig una mica contrarrellotge...:P).

Estic amb la meva nena per aquí i no em puc acabar de concentrar... :P. Si et puc ajudar en alguna cosa pregunta'm!
Londonbaby
:: zebra
Entrades: 1074
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 11:13 am

EntradaAutor: Londonbaby » dj. gen. 26, 2012 1:43 pm

Noires donallum es reuneix cada 1r dimarts de mes.fa poc van fer una reunio exclusiva per ajudar.te a fer el pla d part.
Prdoneu q sigui tan escueta pero escric dsd el telef.
Aleix 22-12-2009 Cesària innecessària
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dj. gen. 26, 2012 1:50 pm

Londonbaby ha escrit:Noires donallum es reuneix cada 1r dimarts de mes.fa poc van fer una reunio exclusiva per ajudar.te a fer el pla d part.
Prdoneu q sigui tan escueta pero escric dsd el telef.

Gràcies :ok: !! Doncs serà d'aquí a 2 setmanes la propera, suposo! Jo hi aniré, si hi vas avisa'm, nius!
Londonbaby
Entrades: 1074
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 11:13 am

EntradaAutor: Londonbaby » dj. gen. 26, 2012 9:47 pm

Julyet, aquest 1r dimarts de mes, no sé si es farà reunió ( 7 de febrer) per lo del dissabte.
Pots enviar un mail o fer-te "seguidora" de la pàgina al fb i et "recorden" les reunions.

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=48439853411
Aleix 22-12-2009 Cesària innecessària
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dv. gen. 27, 2012 8:01 am

Londonbaby ha escrit:Julyet, aquest 1r dimarts de mes, no sé si es farà reunió ( 7 de febrer) per lo del dissabte.
Pots enviar un mail o fer-te "seguidora" de la pàgina al fb i et "recorden" les reunions.

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=48439853411

Gràcies, Londonbaby!! Jo estava subscrita a les notificacions de la web, però ara que hi penso aquesta de dissabte no em sona que m'arribés... Ja estaré atenta o escriuré si veig que falten pocs dies i no en sé res. Espero que la facin perquè sinó la de març potser m'agafa massa justa (em toca finals de març-principis d'abril, penso que hauria de tenir el pla de part fet, entregat i "pactat").
nius

EntradaAutor: nius » dv. gen. 27, 2012 8:38 am

moltes gràcies noies!
Londonbaby i Julyet, gràcies pels enllaços i enformació de donallum.
Veig que és obrir una finestra per descobrir un món enorme a l'altre banda. I de fet, ara no sé massa més per on tirar.
Julyet, com mires o busques els "protocols" que fa servir cada hospital amb els plans de part? vaig suuper perduda....
Imatge

Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dt. gen. 31, 2012 8:42 pm

nius, no havia vist el teu últim missatge. COm em va dir la Ayrs, es tracta d'anar gine per gine, hospital per hospital i preguntar... Jo no em veia "capaç", i a través de preguntar, investigar per internet, aprofitar totes aquestes trobades... doncs he anat veient. I sobretot preguntant a la gent com li han anat els seus parts.
En aquesta xerrada que vaig anar la llevadora explicava que en el seu hospital (Sant Boi) poques mares pregunten per protocols i van en la cerca d'un part poc intervingut-natural. Ara fan unes xerrades, si t'interessa et passo la info.

Dimarts dia 7 sí que fan trobada de DonaLlum. Jo hi aniré, si pots i t'animes ens veiem allà!
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dc. feb. 01, 2012 8:48 am

Julyet ha escrit: COm em va dir la Ayrs, es tracta d'anar gine per gine, hospital per hospital i preguntar...

Vull aclarir aquesta frase, si no et sap greu, Julyet.

Tampoc es que consideri que una embarassada ha de fer una ruta per tots els hospitals. Però sí considero que abans d'escollir s'han de veure les coses amb els propis ulls i veure la cara als professionals. Així que si una embarassada té dubte entre una serie de centres i gines (que no solen ser gaire, no dubtem entre 20 sino entre 2-3-4) si que recomano que els visiti i parli, demani els dubtes... I així veure si hi ha feeling i els dona confiança, si reben obertament els desitjos de la dona... Potser es poden veure les instal·lacions... perque penso que es important decidir més per les pròpies impressions que no pas només per recomanacions o experiències d'altres.

Per això generalment no dic quan em pregunten per certs centres o gines: aquí si/aquí no. Sino que dic: tinc millors referències d'aquest o d'aquest altre, però seria bona idea que els visitesis tu mateixa a veure quin et dona més confiança.

Sobre tot si tenim desig de que el part sigui d'alguna manera concreta.

Ah, i taller de pla de part hi haurà el 7 de febrer, si esteu subscrites al butlletí de DLL ja ho sabreu. Estrenem nova llevadora per portar el taller :-)
ImatgeImatge
Imatge
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

EntradaAutor: Yaiza202 » dc. feb. 01, 2012 9:39 am

Hola Nius. Jo he elaborat un pla de part pero en aquest cas es de Cesarea, i espero que en la medida de lo possible em puguin respectar les coses que he demanat, encara que ja se que no faran cas de casi res, pero algo es algo......Tu fes-ho i si aconsegueixes algo pues això que tens, pero no t'hi capfiquis massa perque no sempre surten los coses com volem. A la web del partoes nuestro tens per fer el pla de part.
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dc. feb. 01, 2012 10:05 am

Ayrs, sí, ja et vaig entendre quan m'ho vas dir. Jo ho vaig interpretar com a "no hi ha una base de dades" sinó que cal preguntar. I sí, quan estàs embarassada no estàs per anar fent un test a cada consulta, per això ja vaig començar a mirar-me el tema poc després d'haver parit.

Espero que no t'hagi sapigut greu que fes referència a tu amb el comentari. N'he après molt de tota la info que has posat al SP al llarg dels anys i en part és gracies a la teva orientació que he anat arribant fins aquí. I moltes de les coses que penso ara no són "de collita pròpia" sinó conseqüència del que has anat dient.
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dc. feb. 01, 2012 10:16 am

No pateixis, ja sé que tu i jo savíem a que et referies, però per a qui no està a la conversa ho podia entendre diferent, només era això. No em sap gens de greu, al contrari, m'afalaga que em nomenis i que em consideris de tanta utilitat. Un petonàs i fins dimarts si puc apropar-me.
ImatgeImatge
Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dc. feb. 01, 2012 10:37 am

Ayrs ha escrit:No pateixis, ja sé que tu i jo savíem a que et referies, però per a qui no està a la conversa ho podia entendre diferent, només era això. No em sap gens de greu, al contrari, m'afalaga que em nomenis i que em consideris de tanta utilitat. Un petonàs i fins dimarts si puc apropar-me.

:ok:
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dc. feb. 01, 2012 7:31 pm

Acabo de llegir amb mes deteniment el post, tinc alguna cosa a dir.
Nius quan tingui l'ordinador t'escriure, ara estic a l'iphone així q seré breu.

Yaiza, has pensat, enlloc o abans de presentar pla de cesària, demanar que t'expliquin els protocols?? Ho
pots fer per carta o demanant hora amb algú del servei.
Pensó que et será mes fácil aconseguir el que vols anant a on es complexin habitualment els teus requisits.
ImatgeImatge
Imatge
nius

EntradaAutor: nius » dj. feb. 02, 2012 2:11 pm

Gracies noies!!!
Julyet, m'agradaria anar a la xerrada, pero em cau força lluny, i aquests dies estic força ko aa les tardes... Pero ho tinc en compte per altres vegades.
Ara per ara estic tantejant el tema, i de fet, voldria parlar-ne aviat amb el ginecoleg q em porta, a veure com veuria el pla de part a la quirón, etc. He d'anar obrint portes per anar trobant informació.
Teniu alguna referencia de l'hospital del vendrell?
Imatge

Imatge
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dj. feb. 02, 2012 5:01 pm

El Vendrell es dels hospitals amb les llevadores més respectuoses. Al 2008 ja rebien molt bé els plans de part. De fet quan hi vaig anar, vaig comentar que anava a presentar pla pero que veia que no feia falta, i em van dir que el portés igualment.
ImatgeImatge
Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dc. feb. 08, 2012 8:38 am

Ahir vaig anar a la trobada de Donallum i vaig sortir molt i molt contenta, potser més per l'ambient que hi havia, per estar amb mares amb qui poder parlar del part que pel que vaig "aprendre" concretament (que també).

No va donar temps de preguntar pels protocols d'entrega del pla de part perquè vam acabar tardíssim :P, però ho resoldré la setmana que ve o l'altre com a molt.

Potser el mes que ve hi torno, portava unes setmanes una mica "bloquejada" amb el part, amb por... i ahir sentir a mares que havien tingut cesàries, que no els hi acceptaven plans de part, etc... i van acabar parint a casa amb la més absoluta normalitat em va donar una dosi de confiança i energia brutal.

Ah, Ayrs, la llevadora nova molt bé, molt didàctica, s'explicava molt bé i molt propera.
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dc. feb. 08, 2012 11:46 am

hola noies!
jo vaig parir al tauli aquest desembre i no sé si va ser sort, però em va tocar una llevadora que li poso un 10. De fet va ser ella la que em va demanar si portava pla de part iva ser super respectuosa i super maca. L'infermera tb es va portar super bé i vaig tenir un part totalment natural i respectat. H e de dir q l'única q no em.va agradar va ser la gine, però Amb elmeu llenguatge corporal la vaig fer fora i la llevadora va pillar-ho i em va ajudar. Així q un 10!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dc. feb. 08, 2012 11:47 am

per cert, el pla de part el vaig treure de la mateixa web del tauli!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 15 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::