Recollida d'informació sobre parts

Experiències i pors del moment més desitjat.

Ayrs
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

Recollida d'informació sobre parts

EntradaAutor: Ayrs » dj. jul. 04, 2013 7:27 pm

Hola!
Al grup de FB de DONA LLUM s'ha proposat fer una recollida de dades de com han estat els parts de les dones que hi vulguin participar, per a que les que han de parir puguin tenir una font d'informació ràpida. Veiem que de tant en tant es demanen dades però amb el temps els posts es van perden i es una llástima.

Us deixo els enllaços tant de l'enquesta com dels resultats. Si veieu convenient afegir més coses, tota proposta de millora serà benvinguda.

L'enquesta és sobre tot de marcar caselles, és molt ràpid.

Enquesta: https://docs.google.com/forms/d/1kTj6Ch ... 0/viewform
Respostes: https://docs.google.com/spreadsheet/lv? ... full#gid=0

He canviat l'adreça del full de respostes ja que ho hem organitzat per provincies, de cara a fer resums més visuals.
Ayrs l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 08, 2013 8:24 am, en total s’ha editat 4 vegades.
ImatgeImatge
Imatge
Ayrs

Re: Recollida d'informació sobre parts

EntradaAutor: Ayrs » dv. jul. 05, 2013 7:24 am

To i que no hi ha respostes al post, ja tenim 54 respostes a l'enquesta, així que moltes gràcies!!

Un aclariment a l'hora de llegir les respostes. Compareu les respostes del testimoni que esteu llegint amb els altres, ja que així podem treure més informació. A veure si m'explico: sobre el pla de part hi ha 3 opcions: presentar-ho, acceptar-ho i respectar-ho. així si algú marca només que el va presentar, podem treure la conclusió de que no li van acceptar. Si només diu que es va presentar i acceptar, aleshores sabem que no es va respectar el pla de part.
Si a l'apartat de professionals només diu: Es van presentar si no els coneixia, és que la dóna que respón l'enquesta considera que no es van preocupar pels seus desitjos ni expectatives ni van respectar la seva intimitat, per exemple.

I per a trobar les dades d'un hospital concret que us interessi, feu control + F i us surt la casella per buscar paraules al document. Us quedaran marcades les respostes relacionades amb el centre en concret que us interessa.
ImatgeImatge
Imatge
MARUXA
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 547
Membre des de: dt. jul. 14, 2009 10:33 am

EntradaAutor: MARUXA » dv. jul. 05, 2013 9:57 am

Hola,
Molt interessant.
En quant a el pla de part... vaig deixar les caselles en blanc per que quan vaig demanar si podia presentar un pla de part em van dir directament que no... No sabia ben bé què posar.Està molt bé aquesta iniciativa
Imatge
Roger, ets la nostra alegria!!
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dv. jul. 05, 2013 10:57 am

En aquest cas diguem que tú el presentes (no el vas mostrar però vas dir que el tenies o tenies la intenció) i no te'l van acceptar, no? La diferència és que no tenies el paper a la mà.
Però afegiré aquesta opció.

Fet!!
ImatgeImatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dv. jul. 05, 2013 6:34 pm

Enquesta contestada!
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » ds. jul. 06, 2013 8:30 am

Gràcies!!
Una coseta, per temes pràctics de presentació de dades, farem una petita variació que es posar els noms dels centres iguals. És a dir, hi ha gent que posa Maternitat i gent que posa Maternitat - Clínic, per exemple, i son el mateix. així que aquests casos ho unificarem, però no tocarem res més, evidentment.
Estem treballant per posar un desplegable i així que ja estigui estandaritzat.
ImatgeImatge
Imatge
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » ds. jul. 06, 2013 12:49 pm

M'ha agradat molt la inciativa, ho vaig veure al FB i ho vaig omplir ja, però crec que algunes coses no les he interpretat bé... per exemple, jo vaig interpretar que si s'havien presentat els professionals era algo "positiu".
Ah, jo en un portàtil petit no vaig poder veure els resultats, en l'ordinador de sobretaula sí... per si ho voleu tenir en compte. I fantàstic això d'unificar els noms :).
Gràcies per la feina i la difusió!
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » ds. jul. 06, 2013 2:42 pm

Si, lo de presentar-se és positiu. Per què penses que ho havies entès malament?
Tema de veure's be o no, no sé que hi podem fer, Suposo que és cosa de Google. No ho sé...
ImatgeImatge
Imatge
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » ds. jul. 06, 2013 2:46 pm

Vale, ja t'entenc. Volia dir que només digués això en aquesta casella. Si no diu res més, es que no s'ha clicat a "van respectar la meva intimitat", entre d'altres. Vaja, que s'ha de valorar tambè el que no diu...
ImatgeImatge
Imatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » ds. jul. 06, 2013 6:39 pm

Si a l'apartat de professionals només diu: Es van presentar si no els coneixia, és que la dóna que respón l'enquesta considera que no es van preocupar pels seus desitjos ni expectatives ni van respectar la seva intimitat, per exemple.

És això el que m'havia fet ballar el cap, ja que per exemple les llevadores que vaig tenir (només llevadores) es van presentar perquè no ens havíem vist mai... (era un hospital públic), però per a mi hagués sigut negatiu que haguessin anat desfilant sense ni tan sols presentar-se...
Però bé, suposo que en general la idea global de la manera de treballar queda bastant clara amb les diferents respostes :). A mi no em faria res donar les meves dades per si algú volgués preguntar més o aclarir coses, ho dic per si voleu afegir donar l'opció de fer el mail públic...
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dg. jul. 07, 2013 8:59 am

Sí, si ho veiem igual. A veure si aconsegueixo fer-me entendre.

En aquesta pregunta hi ha les següents opcions:

Es van presentar (si no els coneixia)
Van preocupar-se de les meves expectatives, desitjos, preocupacions
Em van fer sentir bé amb el seu tracte
Em van explicar les intervencions que es duen a terme, si n'hi havia, i els motius que les indicaven
Van respectar que no vulgués estudiants de pràctiques (si hi havia)
Van respectar la meva intimitat
Em van demanar permís per fer-me tactes, procedir a monitoritzar... o qualsevol cosa que interrompés la meva concentració, etc

Aleshores, el fet que es presenti és bo. Però no podem treure les mateixes conclusions d'una cas que respón només
- Es van presentar (si no els coneixia)

Que d'una altra que respón:
- Es van presentar (si no els coneixia)
Van preocupar-se de les meves expectatives, desitjos, preocupacions
Em van fer sentir bé amb el seu tracte
Van respectar la meva intimitat

A la primera no diu res de la intimitat, però què en deduïm? Com es va sentir tractada o com no es va sentir tractada?

O per exemple a l'apartat de l'estància les opcions son:

Em van recolçar adequadament amb l'alletament matern
No vaig rebre judicis ni consells no demanats.
No hi va haver cap separació amb nadó
S'enduien al nadó per a rentar o fer revisions
El pediatra el va visitar a la mateixa habitació
Es van emportar al meu nadó més vegades i/o temps del que m'hagués agradat
Em van animar a fer pell amb pell amb el meu nadó durant l'estància al centre

Si una persona respón
No hi va haver cap separació amb nadó

Aquesta no separació és excel·lent, pero quina idea sobre el recolçament a l'alletament matern podem extreure d'aquesta resposta? I sobre si considera que va rebre judicis o consells no demanats? (suposo que s'entén que ens referim als professionals, no als familiars i altres visites).

Vaja, que mireu no només el que es diu sinó també el que no és diu.
ImatgeImatge
Imatge
AdrianaGC
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

EntradaAutor: AdrianaGC » dl. jul. 08, 2013 8:08 am

Bon dia!!

Ayrs, he contestat l'enquesta, però em vaig confondre amb el tema del pla de part, em sap greu. Jo vaig contestar que l'havia presentat i res més, no vaig contestar que havia estat acceptat. Es pot canviar? Un suggeriment, en aquest apartat podríeu preguntar si l'hospital en facilita un de pla de part o no. Perquè a mi ja me'l van donar a les classes de prepart, i va ser el que els vaig donar omplert.
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dl. jul. 08, 2013 8:23 am

Si em dius per aquí o per privat més detalls del part ja ho canvio. Entenc aleshores que no el van respectar?
Ara he canviat el tema del pla de part per a ho posi més clar.

Sobre el tema de si l'ofereixen, penso que és molt més important que l'acceptin i el respectin. Hi ha vegades que tenen un però després l'atenció... No ho veig molt clar, però ho traspasso per valorar-ho, de veritat moltes gràcies per fer el suggeriment.
ImatgeImatge
Imatge
AdrianaGC
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

EntradaAutor: AdrianaGC » dl. jul. 08, 2013 10:23 am

Sí sí, el van acceptar i el van respectar. Va doncs, et passo dades per privat. Gràcies!
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dj. set. 26, 2013 7:40 pm

Només recordar que existeix aquesta enquesta i la recollida de dades, per a que la pugueu mirar si us pot ser útil!
ImatgeImatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::