Tactes
Tactes
Hola,
encara estic de 18 setmanes, però em preocupa una mica el tema dels tactes. Pateixo de vaginisme (em poso molt i molt nerviosa quan em toquen per allà abaix), i tot i que les ecos vaginals me les han pogut fer sense cap problema, fa un mes una ginecòloga, a urgències (vaig tenir pèrdues) em va intentar fer un tacte i, després de molt intentar, em va dir que no l'havia deixat "arribar-hi". Així que em preocupa com reaccionaré quan toqui fer-me'n.
Em podríeu dir quan és que comencen a fer-te tactes? Tinc entès que és abans del part, a les visites anteriors, i també el dia del part. És així?
També em fa por que em facin la maniobra de Hamilton sense avisar-me, perquè he llegit que a alguna li ha passat. Sabeu si això es pot demanar al pla de part, que no em facin aquesta maniobra? (pel que tinc entès no és necessària ni recomanable, tot i que potser estic equivocada).
Gràcies!
encara estic de 18 setmanes, però em preocupa una mica el tema dels tactes. Pateixo de vaginisme (em poso molt i molt nerviosa quan em toquen per allà abaix), i tot i que les ecos vaginals me les han pogut fer sense cap problema, fa un mes una ginecòloga, a urgències (vaig tenir pèrdues) em va intentar fer un tacte i, després de molt intentar, em va dir que no l'havia deixat "arribar-hi". Així que em preocupa com reaccionaré quan toqui fer-me'n.
Em podríeu dir quan és que comencen a fer-te tactes? Tinc entès que és abans del part, a les visites anteriors, i també el dia del part. És així?
També em fa por que em facin la maniobra de Hamilton sense avisar-me, perquè he llegit que a alguna li ha passat. Sabeu si això es pot demanar al pla de part, que no em facin aquesta maniobra? (pel que tinc entès no és necessària ni recomanable, tot i que potser estic equivocada).
Gràcies!
Re: Tactes
jaruma, a mi el primer me'l van fer vora la setmana 37. Després a la següent visita a la 38, i ja després al part.
Això que comentes de la maniobra de Hamilton, home, jo crec que per respecte cap professional hauria de fer res per avançar el part sense consultar-ho prèviament, que és el teu cos!
Això que comentes de la maniobra de Hamilton, home, jo crec que per respecte cap professional hauria de fer res per avançar el part sense consultar-ho prèviament, que és el teu cos!
23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.

Jo he tingut les nenes per la SS i en el segon embaràs només em van fer dos tactes i tots durant el part (part natural), un quan vaig arribar a l'hospital i l'altre quan estava completa. Durant l'embaràs no em vaig treure les calçes en cap visita només per fer-me els cultius i prou.
I en quant a la maniobra de hamilton, brnc81, tu ho has dit bé, un professional no ho hauria de fer sense el consentiment de la mare... doncs a mi al primer embaràs me la van fer sense avisar, sense preguntar i sense informar. No vaig saber el què m'havien fet fins quan ja havia passat uns quants mesos de parir. I no va servir de res perquè no em va provocar el part.
Jaruma, informa't bé de tots aquests procediments i no et deixis fer res del que tu no vulguis que et facin sino és necessàri. Que moltes vegades els metges es pensen que quan una persona entra per la porta del hospital estàn a la seva merced per fer amb naltres el que vulguin. Jo he sentit dir de la boca de la meva matrona al CAP en una classe de part que parlavam de la oxcitocina, quan una de les parteres preguntava massa: "es que no cal que ho sapigueu tot!!". Toma ja, calladetes, submises i creients.
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... 0103,d.d2k
I en quant a la maniobra de hamilton, brnc81, tu ho has dit bé, un professional no ho hauria de fer sense el consentiment de la mare... doncs a mi al primer embaràs me la van fer sense avisar, sense preguntar i sense informar. No vaig saber el què m'havien fet fins quan ja havia passat uns quants mesos de parir. I no va servir de res perquè no em va provocar el part.
Jaruma, informa't bé de tots aquests procediments i no et deixis fer res del que tu no vulguis que et facin sino és necessàri. Que moltes vegades els metges es pensen que quan una persona entra per la porta del hospital estàn a la seva merced per fer amb naltres el que vulguin. Jo he sentit dir de la boca de la meva matrona al CAP en una classe de part que parlavam de la oxcitocina, quan una de les parteres preguntava massa: "es que no cal que ho sapigueu tot!!". Toma ja, calladetes, submises i creients.
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... 0103,d.d2k
Bon dia Jaruma, si tant t'angoixa el tema dels tactes tingues present que et pots negar als tactes rutinaris que es fa a les últimes setmanes. Si tens algun problema durant l'embaràs com una amenaça de part prematur en la qual estiguis tenint contraccions segurament sí te'n faran i és la manera fàcil que ells tenen de saber si has esborrat el coll de l'úter. Respecte a la maniobra de Hamilton, sí hi ha molts professionals que ho fan a la brava i sense informar-te de res, pel fer-te "un favor", en fi, això no ho pots dir amb el pla de part ja que això t'ho farien en els tactes de les visites de final d'embaràs i per tant no entra dins del propi part. La única manera és negar-te als tactes, es poden molestar però realment si tot va bé no els hi dóna ni a tu tampoc cap informació rellevant... molta sort i gaudeix de l'embaràs! 

Al meu segóm embaràs i part no vaig tenir cap tacte. Ho vaig fer expressament perque volia ser prova de que es podia
Clar, sempre i quan el part sigui sense peridural (les llevadores necessiten veure com et comportes per saber que el part està avançant) i que el part sigui evident que evoluciona.
També durant el part hi ha la opció de mirar la línia púrpura per tenir una idea de com va la dil·latació
http://www.bebesymas.com/parto/la-linea ... -vaginales
Clar, sempre i quan el part sigui sense peridural (les llevadores necessiten veure com et comportes per saber que el part està avançant) i que el part sigui evident que evoluciona. També durant el part hi ha la opció de mirar la línia púrpura per tenir una idea de com va la dil·latació
http://www.bebesymas.com/parto/la-linea ... -vaginales
Arys, molt i molt interessant això de la línia púrpura! Ho tindrem en compte en aquest segon embaràs i part...!!
23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.

jaruma...com t'entenc!!!!! fa uns quatre anys, em faltaven uns 5 mesos per tenir la meva primera filla i estava morta de por. Por als tactes!!!! Em passa el mateix que a tu. Ho he passat sempre molt malament amb aquest tema. De tanta por que tenia també vaig obrir un post, per si et vols fer una idea del meu neguit en el primer missatge del post:
viewtopic.php?f=12&t=16353&start=0
Per saber com va anar tot, pots llegir la crònica del part de la primera filla (si busques a Socpetitons 2010) ja veuràs el post que em van obrir. viewtopic.php?f=71&t=17013
Allà podràs llegir el meravellós part que vaig viure (tot i els tactes!) i a la pàgina 16 del mateix post hi ha la crònica del part de la meva segona filla, on també apareixen els meus temuts tactes, però ho vaig viure molt millor en aquest sentit.
T'envio molts ànims, perquè sé perfectament el que sents, però quan arribi el moment, podràs amb tot!!!!! i quan hagi passat tot, ni te'n recordaràs i et sentiràs la dona més valenta del món per haver-los superat! (si és que te'n fan!!!!!)
viewtopic.php?f=12&t=16353&start=0
Per saber com va anar tot, pots llegir la crònica del part de la primera filla (si busques a Socpetitons 2010) ja veuràs el post que em van obrir. viewtopic.php?f=71&t=17013
Allà podràs llegir el meravellós part que vaig viure (tot i els tactes!) i a la pàgina 16 del mateix post hi ha la crònica del part de la meva segona filla, on també apareixen els meus temuts tactes, però ho vaig viure molt millor en aquest sentit.
T'envio molts ànims, perquè sé perfectament el que sents, però quan arribi el moment, podràs amb tot!!!!! i quan hagi passat tot, ni te'n recordaràs i et sentiràs la dona més valenta del món per haver-los superat! (si és que te'n fan!!!!!)
Moltes gràcies per les vostres respostes!! Pel que em dieu, en fan menys dels que em pensava, de tactes. Com que a la setmana 16 ja me'n van intentar fer un, creia que això seria un festival de tactes fins que parís!
Com que crec que vull epidural (resisteixo molt malament el dolor) em penso que el dia del part hi haurà d'haver tactes sí so sí, però a les visites anteriors potser sí que demanaré que me'ls estalviïn, a no ser que siguin del tot necessaris.
Ayrs: això de la línia púrpura ja ho havia sentit, és molt interessant (i curiós que se'n parli tan poc).
Música: he començat a llegir el fil del primer enllaç que m'has posat, i m'ha ajudat molt. Sí que hi ha gent amb aquest problema! A mi per exemple no m'han pogut fer una citologia fins que no m'he quedat embarassada, i tinc 37 anys! (una vergonya). Per sort no tinc por a les analítiques, el meu principal problema són "els baixos"...
Amb temps seguiré llegint el fil i també la crònica del teu part, i segur que em segueix ajudant. El fet que ja hagis tingut dues nenes ja dóna ànims!
Moltes gràcies!!
Com que crec que vull epidural (resisteixo molt malament el dolor) em penso que el dia del part hi haurà d'haver tactes sí so sí, però a les visites anteriors potser sí que demanaré que me'ls estalviïn, a no ser que siguin del tot necessaris.
Ayrs: això de la línia púrpura ja ho havia sentit, és molt interessant (i curiós que se'n parli tan poc).
Música: he començat a llegir el fil del primer enllaç que m'has posat, i m'ha ajudat molt. Sí que hi ha gent amb aquest problema! A mi per exemple no m'han pogut fer una citologia fins que no m'he quedat embarassada, i tinc 37 anys! (una vergonya). Per sort no tinc por a les analítiques, el meu principal problema són "els baixos"...
Amb temps seguiré llegint el fil i també la crònica del teu part, i segur que em segueix ajudant. El fet que ja hagis tingut dues nenes ja dóna ànims!
Moltes gràcies!!
jaruma jo estic de 39+4 i ara fa 3 setmanes que faig monitors setmanals, després entro a consulta amb la gine i ella cada cop m'ha preguntat si volia que em fes tacte, pq ella no n'és gens partidaria i realment només serveix perquè nosaltres sapiguem com va el tema, però normalment el que aconseguim és desesperar-nos perque no avancem o posar-nos nervioses perquè si que ho fem... És a dir que si és un tema que et preocupa, parla-ho amb la teva llevadora/gine i exposa les teves pors, perquè sino pots buscar professionals que et respectin més o que t'ofereixin més el que TU busques, que ets l'important en tot aquest procés.
- rateta2013
- :: peixet

- Entrades: 298
- Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm
Busy_Bee ha escrit:jaruma jo estic de 39+4 i ara fa 3 setmanes que faig monitors setmanals, després entro a consulta amb la gine i ella cada cop m'ha preguntat si volia que em fes tacte, pq ella no n'és gens partidaria i realment només serveix perquè nosaltres sapiguem com va el tema, però normalment el que aconseguim és desesperar-nos perque no avancem o posar-nos nervioses perquè si que ho fem... És a dir que si és un tema que et preocupa, parla-ho amb la teva llevadora/gine i exposa les teves pors, perquè sino pots buscar professionals que et respectin més o que t'ofereixin més el que TU busques, que ets l'important en tot aquest procés.
Si no et sap greu que pregunti, perquè et fan monitors?
Jo vaig parir a la setmana 39 i no m'havien fet monitors, els primers estaven programats per la 40 i ja no vaig arribar.
Vull dir que a la 39 no has ni sortit de comptes, i vulguis que no, anar a monitors també estressa.
Però vaja, potser em poso on no em demanen i t'han de controlar l'embaràs més a fons pel que sigui.
Eduard 2005
Arnau 2014
Arnau 2014
Doncs no ho sé, però tinc entès que és una de les diferències entre portar l'embaràs per SS o per mútua. Jo el duc per privat i automàticament em van donar hora per fer monitors cada setmana a partir de la 37-38. Sé que per SS et donen hora per la 40 directament i clar, moltes no hi arriben. La veritat és que si que "estressa" una mica pq si et trobes com jo, que la nena es pren el seu temps, no ajuda a que passi més ràpid... 
- rateta2013
- :: peixet

- Entrades: 298
- Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm
Busy_Bee ha escrit:Doncs no ho sé, però tinc entès que és una de les diferències entre portar l'embaràs per SS o per mútua. Jo el duc per privat i automàticament em van donar hora per fer monitors cada setmana a partir de la 37-38. Sé que per SS et donen hora per la 40 directament i clar, moltes no hi arriben. La veritat és que si que "estressa" una mica pq si et trobes com jo, que la nena es pren el seu temps, no ajuda a que passi més ràpid...
Jo anava per mutua i també a la 40. Suposo que depen dels metges. El meu és "tranquil", per això si em veia bé no em devia programar.
A veure amb aquest embaràs què decideix. Jo prefereixo no fer monitors ni tactes, més que res perquè si començo, voldré parir de seguida i m'estressaré, jajaja.
Eduard 2005
Arnau 2014
Arnau 2014
totalment d'acord rateta2013, si es comença t'estresses molt i no arriba mai el moment...és millor no ser massa conscient del temps que et falta i així es fa menys pesat l'últim mes, que de per si ja és prou pesat...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |