Part natural a Lleida

Experiències i pors del moment més desitjat.

Lleidatana
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dc. març 26, 2014 1:18 pm

Part natural a Lleida

EntradaAutor: Lleidatana » dc. març 26, 2014 1:26 pm

Hola a tothom!
Estem de 2 mesos i amb la meva parella sempre hem tingut molt clar de què volíem tenir un part natural i si és possible a casa!. El problema és que desconeixem força les experiències d'altres pares a la província de Lleida. Hem buscat tota la informació possible i em vist que hi ha una llevadora (Montse Bach) que porta els parts naturals a casa. Algú ha tingut experiència amb ella?
També sabem que a l'hospital Arnau de Vilanova hi ha la possibilitat de tenir un part natural però tampoc tenim referències.
Algú de Lleida ens pot explicar què tal?
Gràcies!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Part natural a Lleida

EntradaAutor: neuetes » dc. març 26, 2014 8:22 pm

Possa't en contacte amb l'associació donallum, que ells t'indicaràn.

A l'Arnau de Vilanova depèn de quin equip estigui de guàrdia en el moment del part. Jo conec mares que han acabat amb parts instrumentalitzats i cesàries i d'altres que han tingut parts naturals fantàstics. Jo veient aquest panorama vaig optar per un hospital amb protocol de part natural i vaig anar a parir a Igualada.

Felicitats per l'embaràs.
Reme
Entrades: 25
Membre des de: dl. gen. 26, 2009 11:24 pm

EntradaAutor: Reme » dc. març 26, 2014 9:03 pm

La Montse Bach i la Rosa Escribà fan un equip excel·lent per al part respectat.
Et diria el mateix que la neuetes, passa't per donallum Lleida.
gemmagemma
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dl. des. 23, 2013 4:38 pm

EntradaAutor: gemmagemma » dc. març 26, 2014 10:44 pm

Hola,
primer de tot tenim que entendre que es un part natural, es aquell que no està medicalitzat en cap momento, i això en una hospital, tant sigui Arnau com Igualada no existeix.
Jo parlaria amb la llevadora que et porta l'embaràs, que t'expliqui els diferents tipus de part que hi ha i com funcienen les coses tant si pareixes a casa com en un hospital (no sempre es pot acabar parint a casa, i crec si no estic mal informada que l llevadora que asistirá al part depent molt del dia que et posis de part).
I decideixis el que decideixis estarà bé
marionilla
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 302
Membre des de: dv. gen. 04, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: marionilla » dj. març 27, 2014 10:16 am

Hola Lleidatana!

Primer de tot, enhorabona per la teva panxu, a disfrutar de l'apassionant etapa que comences! I per rematar bé l'embaràs, fas bé d'informar-te amb temps sobre el part que t'agradaria tenir.

Sobre part respectat i part a casa hi ha una associació de llevadores que ho fan i que tenen molta experiència. La "jefa" és la Inma Marcos, una llevadora molt coneguda pels parts a casa, potser et sona. L'enllaç a la seva web és aquest:
http://www.neixeracasa.com/home3/index.php?lang=ca

Tinc una amiga que va parir a casa ajudada per elles i n'està encantadíssima, ho repetiria amb els ulls tancats i me'n parla meravelles.

El problema? Que són de Barcelona. I crec que només atenen parts per aquella zona. :ufs:
De totes maneres, si et poses en contacte amb elles potser et poden recomanar algú que ho faci a Lleida... Ojalà! Xiqueta, si no som de la capital ho tenim tot una mica més pelut... :-((

Ja fa temps que he decidit que si tinc un altre fill, vull parir a casa. Si descobreixes alguna cosa, plis, comenta-ho per aquí i així podré seguir els teus passos. Merci!

Espero haver-te ajudat i que tinguis molta molta sort!
Lleidatana
Entrades: 10
Membre des de: dc. març 26, 2014 1:18 pm

EntradaAutor: Lleidatana » dj. març 27, 2014 1:37 pm

Moltes gràcies a totes.
Ja m'he posat en contacte amb la Montse Bach i amb dónallum a través de mail ja que actualment estem vivint a l'estranger i ens agradaria tenir el nostre primer fill a prop dels meus pares..
Doncs res ja aniré informant tot i que si algú més té informació sobre els parts a casa amb la Montse i la Rosa que m'ho expliqui si-us-plau! Tenim clar que si tot va bé serà part a casa els meus pares!
Fins aviat!
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dj. març 27, 2014 3:40 pm

gemmagemma ha escrit:Hola,
primer de tot tenim que entendre que es un part natural, es aquell que no està medicalitzat en cap momento, i això en una hospital, tant sigui Arnau com Igualada no existeix.
Jo parlaria amb la llevadora que et porta l'embaràs, que t'expliqui els diferents tipus de part que hi ha i com funcienen les coses tant si pareixes a casa com en un hospital (no sempre es pot acabar parint a casa, i crec si no estic mal informada que l llevadora que asistirá al part depent molt del dia que et posis de part).
I decideixis el que decideixis estarà bé

Que és el que entens tu per medicalitzat?
Jo vaig tenir un part natural a l'hospital d'Igualada i a mi no em van fer cap mena d'intervenció mèdica tret d'un sol puntet i la via posada. La resta ho va fer solet el meu cos, sense anestèsia ni oxitocina ni forceps ni espàtules ni ventoses i demés gatgets i maniobres varies. I el millor de tot: van respectar el ritme del meu part, van respectar el que jo volia, van respectar la meva privacitat i van respectar les necessitats de la meva nena. Ara, si hem de considerar que "medicalitzat" vol dir que és a dins d'instal.lacions sanitaries... mira, trobo que és un debat que no cal començar.
Per mi, més enllà del que pugui considerar la gent que un part sigui natural o no, és que en tot moment es respecti la mare i el part. Tant se val quin sigui l'escenari.
Desgraciadament, en aquest país, si vols un part a casa o a una casa de naixements has de pagar i qui no estigui disposat a fer-ho hi ha l'alternativa dels hospitals públics que ofereixen part natural i tenen el protocol i les instal.lacions per fer-ho. I per sort, cada vegada més, els hospitals públics s'estàn possant les piles.
gemmagemma

EntradaAutor: gemmagemma » dj. març 27, 2014 10:18 pm

Desgraciadament es te que pagar, el sistema sanitari no es fa càrrec d'un part a casa.
Jo entenc que que des del moment que entres dins d'un centre sanitari i et col.loquen una via endovenosa no es un part natural, en tot cas seria un part respectat. Però com tu deies es un debat q no cal entrar pq cada persona te una opinió diferent sobre aquest tema.
Pel que fa l'hospital d'igualada es un lloc on respecten moltissim les decisions de la mare.
rateta2013
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm

EntradaAutor: rateta2013 » dv. març 28, 2014 10:49 am

gemmagemma ha escrit:Desgraciadament es te que pagar, el sistema sanitari no es fa càrrec d'un part a casa.
Jo entenc que que des del moment que entres dins d'un centre sanitari i et col.loquen una via endovenosa no es un part natural, en tot cas seria un part respectat. Però com tu deies es un debat q no cal entrar pq cada persona te una opinió diferent sobre aquest tema.
Pel que fa l'hospital d'igualada es un lloc on respecten moltissim les decisions de la mare.

Aleshores si una llevadora de part a casa t'ha de xutar oxitocina perquè tens hemorràgia, no seria un part natural?
O si ajuda al nen a girar-se o fa qualsevol maniobra que incideixi en el desenvolupament del part, no seria natural, encara que fos a casa?

Jo no crec que posar una via sigui medicalitzar, ja que la via no impedeix el normal desenvolupament del part.
Eduard 2005
Arnau 2014
gemmagemma

EntradaAutor: gemmagemma » dv. març 28, 2014 7:02 pm

Dubto que si tens antecedents de hemorragia en el part (que seria quan t'administrarien carbetocina), et recomanin parir a casa, pq pensa que l'hemorragia postpart es el primer factor de risc de mort de la peuperrea!
I evidentment un part amb oxitocina no es un part natural, la oxitocina administrada endovenosament es un accel.lerador del proces del part cosa que en cap moment no respecta el proces de part natural!
gemmagemma

EntradaAutor: gemmagemma » dv. març 28, 2014 7:07 pm

Ja he dit que no cal entrar en debats de el que cadascuna considera part natural
Però últimament veig que tothom vol ser molt naturalista, i volem parir totes a casa, cosa que si es la decisió que pren la partera jo la respecto moltissim, però de vegades la gent opta aquest tipus de part, pq ara s'ha posat de moda!
Jo nomes aconsello que cada persona pensi en tots els avantatges i inconvenients que te cada tipus de part, ja sigui a una institució sanitaria com a la llar, i que desprès decideixi cap a quin costat per al seu parer es decanta la balança.
Reme
Entrades: 25
Membre des de: dl. gen. 26, 2009 11:24 pm

EntradaAutor: Reme » dv. març 28, 2014 9:41 pm

.
Reme l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 11, 2015 1:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
neuetes

EntradaAutor: neuetes » ds. març 29, 2014 6:17 pm

gemmagemma ha escrit:Ja he dit que no cal entrar en debats de el que cadascuna considera part natural
Però últimament veig que tothom vol ser molt naturalista, i volem parir totes a casa, cosa que si es la decisió que pren la partera jo la respecto moltissim, però de vegades la gent opta aquest tipus de part, pq ara s'ha posat de moda!
Jo nomes aconsello que cada persona pensi en tots els avantatges i inconvenients que te cada tipus de part, ja sigui a una institució sanitaria com a la llar, i que desprès decideixi cap a quin costat per al seu parer es decanta la balança.

Gemmagemma, el debat l'has començat tu mateixa volen posar els límits del que es considera un part natural o no.

Jo no considero que sigui "estar a la moda" el fet de parir a casa. Al contrari, ho has de veure amb més perspectiva. Cada vegada més s'opta per aquest tipus de part per voler tornar a recuperar el paper de les embarassades en els parts i humanitzar els naixements. Conec personalment a unes quantes dones (i per aqui al forum et n'hi ha unes quantes també) que han optat a parir a casa i t'asseguro que ha sigut una decisió meditada, reflexionada i coneixent tots els aventatges i els inconvenients, no ha sigut per a res una decisió "a lo loco" per ser la més guai del barri ni tampoc una pataleta per portar la contraria al sistema sanitari.
Jo considero que vaig tenir un part natural, encara que portés una via posada o estés a instal.lacions mèdiques perquè amb via o sense, amb hospital o sense, jo vaig parir per mi mateixa, sense ajuda, el meu cos va fer tota la feina i el personal sanitari estava allà per supervisar-ho tot. El meu part va ser natural i respectat.
I torno a repetir, no cal entrar en discussions sobre quina línia separa un part o un altre. Correm el risc d'ofendre, generalitzar i molestar.
damma85
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1285
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 1:21 pm
Contacta:

EntradaAutor: damma85 » dj. juny 19, 2014 2:22 pm

Hola lleidatana, jo vaig parir el meu primer fill a la perpetuo i tot i que hem va atendre gairebé tot el part la Rosa Escribà hi va haver moltes coses que no me van agradar per part del ginecoleg dr. Hernaiz. La segona filla ho tenia clarissim, part a casa. Va ser una delicia. Van venir la montse i la rosa.
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Imatge
Grumeta
Entrades: 263
Membre des de: dt. jul. 12, 2011 5:50 pm

EntradaAutor: Grumeta » dt. ago. 05, 2014 10:36 am

Has dit el Dr. Hernaiz? No em sorprèn que no t'agradés el seu tracte... Jo vaig presentar una queixa a l'Arnau pel mal tracte dispensat per aquest mal metge en un avortament espontani que vaig patir fa uns mesos. Hi ha energúmens que s'haurien de repensar si realment volen seguir fent la seva feina i deixar la gent en pau...
Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::