Derivació cap a Santa Caterina o Maternitat?

Experiències i pors del moment més desitjat.

miriampe89
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dt. feb. 26, 2013 10:07 am

Derivació cap a Santa Caterina o Maternitat?

EntradaAutor: miriampe89 » dj. jul. 03, 2014 4:15 pm

Hola noies, estic de 21 setmanes i estem començant a pensar en el moment del part.. soc del Maresme i el hospital que em toca no m'agrada gaire ja que no respecten ni accepten plans de part, així que em pensat o anar al Santa Caternia a Salt o al Maternitat a Barcelona... ¿alguna ha donat a llum recentment aquí? ¿Com es fa el tema de la derivació, en quina setmana es demana i com es tramita? Moltes gràcies per la vostra ajuda!
usuabc
:: formigueta
Entrades: 66
Membre des de: dt. abr. 03, 2012 3:12 pm

Re: Derivació cap a Santa Caterina o Maternitat?

EntradaAutor: usuabc » dj. jul. 03, 2014 4:47 pm

La derivació la poden fer llevadors, ginecòlegs i metges de capçalera del teu CAP en qualsevol moment. Pots demanar-ho a qualsevol d'aquests tres professionals, però...tot i que la tria de metge, hospital, etc. és un dret garantit dins el sistema de salut pública per als usuaris (nosaltres),tenint en compte la situació actual, (menys natalitat, retallades), les direccions de CAPs estan "prohibint" els professionals dels seus centres que derivin pacients a altres centres (perden clientela, per entendre'ns). És a dir, si demanes derivació i et diuen "no puc fer derivacions", "ara ja no es pot", etc., no és cert, però tenen pressió dels caps perquè no ho facin.

La derivació "oficial" és la millor manera, però si no ho aconsegueixes (jo encara ho estic intentant sense èxit, estic a la setmana 28) i vols parir a la Maternitat, truca al telèfon 932275601 i demana una "visita d'acollida". És la manera que tenen "d'absorbir" pacients i et programaran una visita amb una llevadora que t'explicarà com funciona l'hospital i què es pot fer segons el teu cas. Després d'aquesta entrevista, si decideixes parir allà, et programaran una visita cap a la setmana 35 perquè hi portis totes les anàlisis, ecografies, etc., però el seguiment de l'embaràs el continuaràs fent al teu CAP.

Espero haver-te ajudat. A mi m'ha costat molt trobar la manera de parir on vull. Sort!
Marga33
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

EntradaAutor: Marga33 » dt. jul. 15, 2014 9:24 pm

Hola Usuabc,

Merci per la informació, jo també estic interessada en aconseguir la derivació cap a la Maternitat.
En teoria em toca l'hospital de Mollet, però pel que he pogut llegir, tot i presumir de protocol de part respectat, t'has de barallar molt "en el moment de la veritat" per tal que respectin la teva voluntat.
Tu ja has aconseguit la derivació oficial? perquè deus estar ja de més de 30setmanes, no?
Jo crec que a mi també em serà molt complicat aconseguir-la i no sé qué més hauria de fer.., de moment estic a la 21, però ja he de començar a pensar en això..
M'agradaria que ens expliquéssis una mica els passos que has donat i si t'ha servit..
Moltes gràcies!!
Sara29
Entrades: 61
Membre des de: dj. jul. 18, 2013 6:11 pm

EntradaAutor: Sara29 » dc. jul. 16, 2014 6:10 pm

Hola!
Jo en el tema de derivacions no et puc ajudar... ja que a mi per la zona on visc em tocava aquest.
Però si que et puc parlar de l'hospital Santa Caterina, vaig tenir al meu fill al febrer.
Per mi és un hospital de 10, està molt a favor dels parts naturals i respectats, tot i que jo el vaig tenir amb epidural, però perquè així ho vaig decidir.
Em van posar un mirall per si volia veure com sortia el nen, poca cosa vaig veure però està molt bé. I vaig treure'm el nen i me'l vaig posar a sobre. Després del part vam fer el pell amb pell a la mateixa sala de parts durant més de 2 hores, i allà mateix vaig començar a donar-li el pit.
Les llevadores són un encant, i la resta de personal molt atent i molt humà.
Per posar-te una pega, les habitacions que són compartides, ja que és per la seguretat social. Però per mi això és el de menys perquè vaig estar dos dies.
Sens dubte si en tinc un altre repetiré.
Enhorabona per l'embaràs i bon part!
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dg. jul. 20, 2014 8:23 am

Gràcies Sara.
La opció del Sta. Caterina no la contemplo. M'agradaria que l'hospital sigui més o menys a prop de casa, jo sóc de Mollet, així que Bcn encara..
La llevadora em va donar dimecres a la última visita uns papers pel pla de naixement, però sincerament, són els mateixos que li van donar a la meva germana i no van respectar diversos punts (episiotomía, trencament de la bossa... inclús es va endur un kristeller).
Intentaré la derivació oficial, o potser vaig per mútua, encara no estic segura de què faré..
Ayrs
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dg. jul. 20, 2014 8:52 am

També tens la opció del Parc Taulí a Sabadell.
ImatgeImatge
Imatge
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dg. jul. 20, 2014 9:01 am

Merci Ayrs!! m'informaré sobre aquest també, no n'he sentit a parlar gaire.. tu coneixes casos?
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dg. jul. 20, 2014 3:20 pm

Aquí els testimonis que tenim no son de l'altre món https://docs.google.com/spreadsheet/lv? ... ARC%20TAULÍ%20Sabadell&sortcolid=-1&sortasc=true&rowsperpage=250

ara exactament no sé com està però fa anys era una molt bona opció.
ImatgeImatge
Imatge
usuabc
Entrades: 66
Membre des de: dt. abr. 03, 2012 3:12 pm

EntradaAutor: usuabc » dl. jul. 21, 2014 7:37 am

Marga33, jo estic de 31 setmanes i no tinc la derivació oficial. La veritat és que m’han diagnosticat diabetis gestacional i entre una cosa i l’ altra no vaig voler pressionar per aquest tema, tot i que continuaré intentant-ho.
La derivació l’han d’atorgar davant la teva petició els ginecòlegs o metges de capçalera que tens assignats (al sistema de salut públic, si vas per mútua no en tinc ni idea).
No tenir la derivació no (necessàriament) impedeix que puguis triar on vols parir, i que ho puguis fer havent-te visitat abans a l’hospital, amb tota la info, etc. en comptes d’arribar allà un cop iniciat el treball de part. Com vaig dir a l’altre missatge, el millor és que truquis al telèfon que vaig posar i demanis una visita d’acollida, t’ho explicaran tot i buscaran solucions. Jo és el que vaig fer, vaig tenir una visita a la Maternitat cap a les 28-29 setmanes i en tinc una altra programada per a les 35 setmanes.
Sort!
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » ds. jul. 26, 2014 4:21 pm

Gràcies Usuabc
La propera visita amb la llevadora la tinc d'aquí uns 20 dies, li he de portar el pla de part, i visita de seguiment. Segurament no voldrà donar-me la derivació així que llavors faré el que tu dius, trucar directament per programar la visita d'acollida.
Merci guapa i ja aniras explicant si finalment ho aconseguiu!
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dj. ago. 07, 2014 6:55 am

Aviso de que m'ha arribat que hi ha alguna llevadora a la Maternitat que llença els plans de part a la basura. Aneu amb ell el día del part i no el perdeu de vista (que l'acompanyant no el deixi anar, q us vosaltres estareu per Altres coses). I també alguna que si demaneu l'oxid nitros intenta convencer la dona de posar-se l'epidural (i normalment ho aconsegueix).
Hi ha professionals molts respectuosos també, pero us aviso per si de cas. Si voleu oxid nitros demaneu-lo i que el vostre acompanyant faci d'intermediari per a que no us puguin manipular!
ImatgeImatge
Imatge
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dj. ago. 07, 2014 3:39 pm

Ostres Arys qué fort!!
Cada vegada em desanimo més per quan arribi un dels moments més importants de la meva vida..
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dv. ago. 08, 2014 8:18 pm

T'anirà bé perque aniràs forta i convençuda, ànims.
A la Maternitat pot entrar un segon acompanyant, potser una doula et pot fer un bon servei.
ImatgeImatge
Imatge
miriampe89

EntradaAutor: miriampe89 » dl. set. 29, 2014 10:59 am

finalment ens han acceptat la derivació al Santa Caterina, aquest dijous tenim visita amb el ginecòleg d'allà i després a la tarda xarrada informativa.. espero tenir una bona experiència del part!!!!!!
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dl. set. 29, 2014 1:10 pm

Miriampe moltíssimes felicitats!!!
M'alegro que ho tinguis tot encaminat, et desitjo que et vagi genial el dia del part!
miriampe89

EntradaAutor: miriampe89 » dc. oct. 01, 2014 3:53 pm

Marga33 ha escrit:Miriampe moltíssimes felicitats!!!
M'alegro que ho tinguis tot encaminat, et desitjo que et vagi genial el dia del part!

moltes gràcies!! demà al matí tenim visita amb el ginecòleg i per la tarda la xerrada informativa que fan, a veure com va tot >.-<:

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::