Les doules afavoreixen el canibalisme?
Les doules afavoreixen el canibalisme?
Ahir ho vaig veure al telenotícies, avui buscant per internet veig que es parla a molt mitjans, us poso per exemple el del Periodico.
Estaria bé aquí conèixer la opinió de doules, i sobretot de mares que han tingut el seu part acompanyades d'una doula i que tal l'experiència.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-3943680

Estaria bé aquí conèixer la opinió de doules, i sobretot de mares que han tingut el seu part acompanyades d'una doula i que tal l'experiència.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-3943680
Infermeres i llevadores van llançar ahir l'alerta contra una figura cada vegada més en auge, la de les doules, dones que aconsellen i acompanyen les embarassades durant tot el procés maternal, fins i tot en el part, el postpart i les primeres atencions a la criatura. Un informe presentat a Madrid pel Consell General d'Infermeria les acusa d'intrusisme per assumir tasques que la llei reserva a les llevadores i d'actuar «sense cap mena de formació sanitària», posant en «greu risc» la vida de les mares i dels seus fills.
«És inaudit. Ens fa fins i tot vergonya haver d'explicar que aquestes coses passen a Espanya amb la passivitat del Ministeri de Sanitat», va lamentar el president dels infermers, Máximo González Jurado, que va arribar a acusar les doules d'actuar com una «secta», induint les mares al «canibalisme» (menjar-se la placenta), no tallar el cordó umbilical o deixar que el nadó convisqui amb la placenta fins que el cordó s'assequi. La majoria dels riscos estarien associats a l'actuació de les doules durant els parts naturals que es porten a terme a casa i que pot derivar en danys cerebrals irreversibles o l'asfíxia de la criatura, així com hemorràgies per a la mare, segons el Consell General d'Infermeria. Quan actuen a l'hospital, les doules s'erigirien en intermediàries entre el personal sanitari i l'embarassada dificultant la tasca dels professionals.
Pel gremi dels infermers es tracta d'una activitat «que no està regulada, ni aquí ni a cap altre lloc d'Europa», i el que s'ha de fer és eradicar-la. Amb aquest propòsit entregaran un informe a la Fiscalia General de l'Estat perquè actuï d'ofici, ja que a causa del caràcter «sectari» de les doules «és molt difícil» que les persones afectades «facin el pas» de presentar una denúncia, segons González Jurado.
EL CAS INICIAL / La investigació es va iniciar ara fa tres anys arran d'una consulta d'una dona deprimida després d'haver donat a llum i després d'haver seguit els consells de diverses doules. La persona que la va atendre, Emilia Redondo, una llevadora d'atenció primària de Múrcia, explicava com va arribar amb «un esquinç de clítoris, mastitis i depressió». «Li havien dit que no portés el nen al pediatre, que no fes cas al seu marit ni a la seva mare», va explicar Redondo, que a partir d'aquest cas va començar a investigar i va detectar altres casos sense que en cap d'ells aconseguís que la víctima s'atrevís a denunciar.
Durant la investigació s'han identificat fins a 547 doules, entre les quals hi ha monitores de ball i d'esquí, cuineres, enginyeres industrials, gimnastes, periodistes i un llarg etcètera. Els requisits per accedir a aquesta activitat, sempre segons els infermers, són ser dona, haver donat a llum una criatura i pagar més de 2.000 euros en «diner negre» per cursets de cap de setmana amb formadors «sense cap mena de qualificació» o «gurus de tècniques extravagants com són ara renaixedors, sacerdotesses de la Rosa Blanca, del ioga de la veu»... Això, davant les llevadores, que han cursat un grau de quatre anys més dos de residència.
Per l'acompanyament d'un embaràs, un part i el postpart s'arriben a cobrar uns 1.200 euros, que, segons l'informe, tampoc passarien per Hisenda al no estar regulada l'activitat. La majoria es publiciten a través de pàgines web.

Re: Les doules afavoreixen el canibalisme?
Llastima q se'ls va anar la olla amb el canibalisme pero si que es cert que no sabem aquestes persones quina formacio o titulacio tenen per aconsellar segons que... la polemica esta servida!
Pots estar d'acord amb aquestes pràctiques, o no. Però cada mare, cada familia escull el que creu millor per a ella i evidentment el seu nadó.
Estar clar que estan generalitzant i posant a tothom en el mateix sac, quan segur, que les que tenen males praxis són poques. Això primer. I segon, pel que jo tinc entès, les doules acompanyen, no fan ni de metges ni d'infermeres ni de llevadores.....
No ho sé, el problema aquí com en quasi tot és que en comptes d'evolucionar i comtenplar noves opcions o si més no , escoltar, doncs preferim esbudellar-ho tot i deixar la resta pel terra.... Ens caldria a tots molta més informació. I una mica de respecte. A moltes families l'opció de la doula els ha ajudat un munt!!! Molt!!! A veure si alguna familia o doula dóna la seva opinió! Ens hauriem d'escoltar mès tots plegats!
Estar clar que estan generalitzant i posant a tothom en el mateix sac, quan segur, que les que tenen males praxis són poques. Això primer. I segon, pel que jo tinc entès, les doules acompanyen, no fan ni de metges ni d'infermeres ni de llevadores.....
No ho sé, el problema aquí com en quasi tot és que en comptes d'evolucionar i comtenplar noves opcions o si més no , escoltar, doncs preferim esbudellar-ho tot i deixar la resta pel terra.... Ens caldria a tots molta més informació. I una mica de respecte. A moltes families l'opció de la doula els ha ajudat un munt!!! Molt!!! A veure si alguna familia o doula dóna la seva opinió! Ens hauriem d'escoltar mès tots plegats!
Jo he flipat amb lo dels 1200€.. hem rebut molts formularis de contacte de doules per anunciar-se a Socpetit, però totes parlen com si fossin una ong, i que ho fan per que els agrada, i que no tenen diners... 

Aquest informe és lamentable.
Jo no sóc doula ni usuària de doula, això ho deixo clar d'entrada.
Però en primer lloc es parla de les doules sense tenir ni idea quin paper fan. Està claríssim que les doules NO SÓN persona sanitari, i per tant quan acompanyen una mare i sorgeixen temes sanitaris els cal derivar. Jo crec que això la gran majoria de doules ho saben. I sí, segurament hi ha doules que fan malament la seva feina, com llevadores o infermes que fan malament la seva, passant completament la evidència científica, tractant malament a les mares... Vull dir que a tot arreu hi ha de tot.
Per mi aquest informe no és més que un reflex de cert sector (no vull generalitzar) del personal sanitari que, en qüestions d'atenció al part no accepten perdre el seu regne i poder absolut (i tant em refereixo a algunes llevadores com a molts ginecòlegs). En el fons, ens tracten a les mares d'imbècils o incapaces de prendre les nostres decisions, tant per decidir si volem o no que ens acompanyi una doula com en general en tot el procés des de que ens quedem embarassades.
Sobre l'últim missatge del Toni: ser doula és una feina, i les doules cobren. Crec que això ho sap tothom. Cada mare és lliure de decidir en què es gasta els seus diners.
Jo no sóc doula ni usuària de doula, això ho deixo clar d'entrada.
Però en primer lloc es parla de les doules sense tenir ni idea quin paper fan. Està claríssim que les doules NO SÓN persona sanitari, i per tant quan acompanyen una mare i sorgeixen temes sanitaris els cal derivar. Jo crec que això la gran majoria de doules ho saben. I sí, segurament hi ha doules que fan malament la seva feina, com llevadores o infermes que fan malament la seva, passant completament la evidència científica, tractant malament a les mares... Vull dir que a tot arreu hi ha de tot.
Per mi aquest informe no és més que un reflex de cert sector (no vull generalitzar) del personal sanitari que, en qüestions d'atenció al part no accepten perdre el seu regne i poder absolut (i tant em refereixo a algunes llevadores com a molts ginecòlegs). En el fons, ens tracten a les mares d'imbècils o incapaces de prendre les nostres decisions, tant per decidir si volem o no que ens acompanyi una doula com en general en tot el procés des de que ens quedem embarassades.
Sobre l'últim missatge del Toni: ser doula és una feina, i les doules cobren. Crec que això ho sap tothom. Cada mare és lliure de decidir en què es gasta els seus diners.
Toni ha escrit:Jo he flipat amb lo dels 1200€.. hem rebut molts formularis de contacte de doules per anunciar-se a Socpetit, però totes parlen com si fossin una ong, i que ho fan per que els agrada, i que no tenen diners...
Una ONG? Tot depen del valor que tu li donis al teu temps i al dels.altres
- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
Quanta ignorància per favor! Com sempre, quan es parla d'alternatives en el que sigui, surt la paraula "secta" i tots a tremolar... Quina llàstima
Perdó, escribia des del mòbil i se m'ha enviat. A veure, estic d'acord amb el que ha dit la Ponioleta, jo ho veig més com una caça de bruixes que una altra cosa.
Soc doula, m'he format com a doula durant un any, sí he pagat uns diners per ser-ho i he conegut gent meravellosa que m'ha ajudat moltíssim com a persona. En tot moment se m'ha deixat clar que una doula és una ACOMPANYANT EMOCIONAL, no actuarà mai sola, sempre qui aten a l'embarassada ha de ser personal mèdic, llevadores, o ginecòlegs. Nosaltres no diem a ningú que ha de fer, sinó que informem objectivament de les opcions que tenen, no diem si han de parir a casa o a l'hospital, si han de donar pit o no, si s'han de menjar la placenta?? La nostra tasca no és dir-li això a ningú, ni tan sols estem autoritzades a tocar la placenta. Tampoc estem per fer-nos càrrec del nadó o per fer les tasques de la llar. Estem per parlar amb la mare, que ens digui com se sent, fer-la sentir segura i normalitzar el que li està passant. El que està passant és que moltes dones s'estan informant, estan recuperant el poder dels seus cossos i això sembla que molesta a certa gent. No és només un atac contra les doules, és un atac contra les dones en general. La informació és poder, en aquest i en qualsevol àmbit.
Evidentment hi haurà gent que no fa bé la seva feina, en aquest sector i en qualsevol, però no per això ens han de ficar a totes en el mateix sac, la majoria de doules sabem perfectament quines son les nostres competències, tenim un codi ètic i el complim, però no podem controlar que ho faci tothom igual.
En quant al fet de cobrar, o fer-ho per amor al art, doncs això, cadascú és lliure de fer-ho com vulgui, jo personalment penso que el meu temps és valuós, pot costar un esmorzar o pot costar 50 €/hora però si estem segures d'estar fent una feina ben feta per quin motiu no hauríem de cobrar?
Soc doula, m'he format com a doula durant un any, sí he pagat uns diners per ser-ho i he conegut gent meravellosa que m'ha ajudat moltíssim com a persona. En tot moment se m'ha deixat clar que una doula és una ACOMPANYANT EMOCIONAL, no actuarà mai sola, sempre qui aten a l'embarassada ha de ser personal mèdic, llevadores, o ginecòlegs. Nosaltres no diem a ningú que ha de fer, sinó que informem objectivament de les opcions que tenen, no diem si han de parir a casa o a l'hospital, si han de donar pit o no, si s'han de menjar la placenta?? La nostra tasca no és dir-li això a ningú, ni tan sols estem autoritzades a tocar la placenta. Tampoc estem per fer-nos càrrec del nadó o per fer les tasques de la llar. Estem per parlar amb la mare, que ens digui com se sent, fer-la sentir segura i normalitzar el que li està passant. El que està passant és que moltes dones s'estan informant, estan recuperant el poder dels seus cossos i això sembla que molesta a certa gent. No és només un atac contra les doules, és un atac contra les dones en general. La informació és poder, en aquest i en qualsevol àmbit.
Evidentment hi haurà gent que no fa bé la seva feina, en aquest sector i en qualsevol, però no per això ens han de ficar a totes en el mateix sac, la majoria de doules sabem perfectament quines son les nostres competències, tenim un codi ètic i el complim, però no podem controlar que ho faci tothom igual.
En quant al fet de cobrar, o fer-ho per amor al art, doncs això, cadascú és lliure de fer-ho com vulgui, jo personalment penso que el meu temps és valuós, pot costar un esmorzar o pot costar 50 €/hora però si estem segures d'estar fent una feina ben feta per quin motiu no hauríem de cobrar?
50 euros hora? ?? Jo sóc infermera i no m'ho paguen a mi això! No es passen amb les tarifes? Tenint en compte que uns som diplomats universitaris i altres tenen una formació que no està regulada enlloc.....per mi és com si en comptes d'anar a un fisioterapeuta quan tens mal d'esquena te'n vas a les xineses de la platja i a sobre li pagues més que al fisio. No ho entenc com la gent paga per això tot i que els seus diners cadascú se'ls fasta com vol. Esta clar....
sobre lo de menjar se la placenta i altres pràctiques això també ho fan els de la església de la cienciologia....a i personalment tot aquest món de les doules em sona a guru dels parts i com a tot guru uN sacadineros innecesari. No vull ofendre a ningú és la meva opinió personal. Gracies per llegir me.
sobre lo de menjar se la placenta i altres pràctiques això també ho fan els de la església de la cienciologia....a i personalment tot aquest món de les doules em sona a guru dels parts i com a tot guru uN sacadineros innecesari. No vull ofendre a ningú és la meva opinió personal. Gracies per llegir me.
mamlaboni ha escrit:50 euros hora? ?? Jo sóc infermera i no m'ho paguen a mi això! No es passen amb les tarifes? Tenint en compte que uns som diplomats universitaris i altres tenen una formació que no està regulada enlloc.....per mi és com si en comptes d'anar a un fisioterapeuta quan tens mal d'esquena te'n vas a les xineses de la platja i a sobre li pagues més que al fisio. No ho entenc com la gent paga per això tot i que els seus diners cadascú se'ls fasta com vol. Esta clar....
Tu ets infermera i tens una jornada laboral en un centre. No es pot comparar això amb els preus "sueltos" per hora.
Que et cobra un fisio en una visita? un metge privat? a vegades 100 euros per hora! O canviant d'àmbit: un mecànic, un professor de piano...
a part que la shyla no diu que ella cobri 50€. Suposo que els preus també dependran si concertes una sola visita o un seguiment durant tot l'embaràs de moltes més hores.
Ei que un metge o un fisio o un profe de piano s'han cascat una carrera... ostres en serio 1200 euracos per donar recolzament emocional??? Que fort
El problema de comparar colectius no colegiats amb els que si es que si un infermer o metge o fisio o psicoleg fa mala praxis se l'expulsa del colegi i no pot exercir.... aquestes persones que van per lliure qui les controla? Associacions de doules? No se es poc transparent.
El problema de comparar colectius no colegiats amb els que si es que si un infermer o metge o fisio o psicoleg fa mala praxis se l'expulsa del colegi i no pot exercir.... aquestes persones que van per lliure qui les controla? Associacions de doules? No se es poc transparent.
Totalment d'acord charito!
M'has tret les paraules de la boca.
M'has tret les paraules de la boca.
ja, però no totes les professions estan colegiades.
Els mecànics no es colegien, ni els electricistes. I n'hi ha que també ho fan malament.
A part que les doules no tenen res a veure amb les llevadores. No fan el mateix. De fet fan una feina que potser, potser, si l'atenció al part es plantegés diferent i la seguretat social no tingués aquesta falta evident de mitjans la podrien fer les llevadores. I que en un món ideal, o "abans" la feien la família i l'entorn: el suport emocional d'una dona embarassada. Per no parlar de la sanitat privada on les llevadpres pràcticament ni existeixen.
Hi ha evidència científica que la presència de doules és positiva.
Com a molt es podria dir que caldria regular la professió, no em sembla malament: estudis reglats i registre de doules (o Col.legi de doules).
Em fa gràcia que de sobte saltin les infermeres/llevadores a defensar no sé ben bé què enlloc de mirar una mica cap a dins del seu col.lectiu, que crec que hi ha moltes coses a mirar.
I sobre el preu, jo que sé. Hi ha gent que paga 300 i 400 euros per dur el seu fill a una escola. Jo no ho faria mai, però no em fico amb què es vol gastar els diners cadascú. I mil exemples més. Algú pot pensar que li anirà bé una doula que l'acompanyi durant l'embaràs, part i pospart. Com que aquest tipus d'acompanyament, de forma pública no existeix, s'ha de pagar. També hi ha gent que paga 100 euros mensuals a una mútua de salut, o jo vaig pagar 2.000 euros per parir a casa (sense doula perquè no vaig pensar en necessitar-la, amb llevadores).
I sobretot, l'informe tracta a les mares d'idiotes. Que ens deixin en pau, que som prou grandetes per saber què volem, en qui confiem i a qui paguem diners.
Els mecànics no es colegien, ni els electricistes. I n'hi ha que també ho fan malament.
A part que les doules no tenen res a veure amb les llevadores. No fan el mateix. De fet fan una feina que potser, potser, si l'atenció al part es plantegés diferent i la seguretat social no tingués aquesta falta evident de mitjans la podrien fer les llevadores. I que en un món ideal, o "abans" la feien la família i l'entorn: el suport emocional d'una dona embarassada. Per no parlar de la sanitat privada on les llevadpres pràcticament ni existeixen.
Hi ha evidència científica que la presència de doules és positiva.
Com a molt es podria dir que caldria regular la professió, no em sembla malament: estudis reglats i registre de doules (o Col.legi de doules).
Em fa gràcia que de sobte saltin les infermeres/llevadores a defensar no sé ben bé què enlloc de mirar una mica cap a dins del seu col.lectiu, que crec que hi ha moltes coses a mirar.
I sobre el preu, jo que sé. Hi ha gent que paga 300 i 400 euros per dur el seu fill a una escola. Jo no ho faria mai, però no em fico amb què es vol gastar els diners cadascú. I mil exemples més. Algú pot pensar que li anirà bé una doula que l'acompanyi durant l'embaràs, part i pospart. Com que aquest tipus d'acompanyament, de forma pública no existeix, s'ha de pagar. També hi ha gent que paga 100 euros mensuals a una mútua de salut, o jo vaig pagar 2.000 euros per parir a casa (sense doula perquè no vaig pensar en necessitar-la, amb llevadores).
I sobretot, l'informe tracta a les mares d'idiotes. Que ens deixin en pau, que som prou grandetes per saber què volem, en qui confiem i a qui paguem diners.
Ponioleta, tota la raó en tots els punts.
Perquè cada familia no pot gastar els diners en el que vulgui????? I repeteixo el que he dit abans. Com a mares, no crec q ningú vulgui mal per al seu fill no?? Cadascú escull les opcions que vol i com vol i res és obligatòri. Jo he parit sense epidural a un hospital i ho tornaria a fer allà. Però això no treu que respecti qui vulgui parir a casa seva és la SEVA opció i no fa mal a ningú..... No sé, és la meva visió.
I cert que ens tracten d'idiotes. En fi, que despotricar és molt fàcil....
Perquè cada familia no pot gastar els diners en el que vulgui????? I repeteixo el que he dit abans. Com a mares, no crec q ningú vulgui mal per al seu fill no?? Cadascú escull les opcions que vol i com vol i res és obligatòri. Jo he parit sense epidural a un hospital i ho tornaria a fer allà. Però això no treu que respecti qui vulgui parir a casa seva és la SEVA opció i no fa mal a ningú..... No sé, és la meva visió.
I cert que ens tracten d'idiotes. En fi, que despotricar és molt fàcil....
Jo vaig llegir la notícia a dos diaris i la vaig trobar bastant alarmista. En la meva humil opinió, des del moment que la professió i la formació no estan reconegudes oficialment, resulta difícil generalitzar. Jo no contractaria una doula, abans preferiria contractar una llevadora (de fet, amb la meva assegurança tinc dret a q em visiti una llevadora dis cops a casa en el postpart i en el primer embaràs em va anar molt bé).
Crec que, salvant les distàncies (que són moltes) és com qui va a fer-se reflexologia amb algú que ha fet un curset en comptes d'anar a un fisio: potser el reflexòleg està capacitat i format, o potser ha fet un minicurset.
Cadascú pot fer el que vulgui amb els seus diners, mentre sàpiga perquè està pagant i n'assumeixi les conseqüències, no hi hauria d'haver polèmica.
Crec que, salvant les distàncies (que són moltes) és com qui va a fer-se reflexologia amb algú que ha fet un curset en comptes d'anar a un fisio: potser el reflexòleg està capacitat i format, o potser ha fet un minicurset.
Cadascú pot fer el que vulgui amb els seus diners, mentre sàpiga perquè està pagant i n'assumeixi les conseqüències, no hi hauria d'haver polèmica.
Com sempre paguen justos per pecadors. Que de doules que no actuen correctament segur que n'hi ha, però la gran majoria tenen molt clar quin és el seu paper i respecten escrupolosament el seu codi ètic. D'altra banda, potser si no hi haguessin tantes dones que s'han sentit maltractades per llevadores i infermeres potser no faria ni falta l'existència de les doules. El problema és que alguns d'aquests sanitaris no disposen precisament de la capacitat de "cuidar", entès com a quelcom que va molt més enllà de posar vies, punxar i temes exclusivament mèdics.
Potser abans de criticar cal mirar -se al mirall.
Pel que fa al preu, ningú està obligat a contractar una doula, si ho fan és una decisió lliure. Si estiguéssim parlant de contractar un "coach" o un "personal shoper" ens semblaria molt cool.
Potser abans de criticar cal mirar -se al mirall.
Pel que fa al preu, ningú està obligat a contractar una doula, si ho fan és una decisió lliure. Si estiguéssim parlant de contractar un "coach" o un "personal shoper" ens semblaria molt cool.
Dona Llum, es pronuncia al respecte del citat informe:
http://www.donallum.org/blog/informe-do ... spiracion/
http://www.donallum.org/blog/informe-do ... spiracion/
charito ha escrit:Ei que un metge o un fisio o un profe de piano s'han cascat una carrera... ostres en serio 1200 euracos per donar recolzament emocional??? Que fort
Hi ha gent que necessita un psicòleg de per vida i els hi paguen això i més. Potser tu no t'has sentint malament amb els teus embarassos, parts i postparts, però hi ha moltes dones que sí, i si hi ha aquesta figura que els hi dóna aquest recolzament emocional en moments dificils, perquè no la poden tenir? Llavors el fet de pagar un preu o un altre per aquest servei depèn de la persona, si tu ho deixes clar en tot moment i l'altra persona ho accepta quin és el problema? No he vist enlloc on digui què inclouen aquest 1200 € o els que siguin, potser s'hauria de valorar abans de jutjar si és molt o poc.
shyla l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 17, 2015 3:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Jo desconec el tema pero conec 3 casos de parts assistits nomes per doules.totes 3 mares van arribar a l'hospital amb infeccions i amb dolors insufribles...i a una el nen se li va morir.
A veure se k son casos extrems val.pero la meva opinio i repeteixo desconec el tema desde dins vull dir ni soc doula ni res pero estem al segle XXI.cal arribar a aquests extrems que us he explicat???
Encara k parlem de 3 casos entre 1000.cal???
K molts parts estan imposats pel metge dacord.
Teoricament jo amb les doules que conec i hi he parlat el k et diuen es k un part sempre anira be perque el cos de la dona esta preparat x donar a llum.igual que donar el pit.perdoneu pero uns picarols! Hi ja parts k es compliquen i hi ha dones que moren en el part.i encara que actualment aquest % sigui petit jo ho sento pero prefereixo mil vegades una cessarea que correr el risc.
Potser ja us dic he tingut mala sort de coneixer aquests 3 casos justament i potser la doula amb la que vaig parlar es una entre 1000 tambe pero nose com han dit les companyes jo em fio daquell que ha estudiat i es professional sanitari no d'algu que te coneixements no homologats enlloc.
Es la meva humil opinio
A veure se k son casos extrems val.pero la meva opinio i repeteixo desconec el tema desde dins vull dir ni soc doula ni res pero estem al segle XXI.cal arribar a aquests extrems que us he explicat???
Teoricament jo amb les doules que conec i hi he parlat el k et diuen es k un part sempre anira be perque el cos de la dona esta preparat x donar a llum.igual que donar el pit.perdoneu pero uns picarols! Hi ja parts k es compliquen i hi ha dones que moren en el part.i encara que actualment aquest % sigui petit jo ho sento pero prefereixo mil vegades una cessarea que correr el risc.
Potser ja us dic he tingut mala sort de coneixer aquests 3 casos justament i potser la doula amb la que vaig parlar es una entre 1000 tambe pero nose com han dit les companyes jo em fio daquell que ha estudiat i es professional sanitari no d'algu que te coneixements no homologats enlloc.
Es la meva humil opinio
martina13 ha escrit:Jo desconec el tema pero conec 3 casos de parts assistits nomes per doules.totes 3 mares van arribar a l'hospital amb infeccions i amb dolors insufribles...i a una el nen se li va morir.
Potser ja us dic he tingut mala sort de coneixer aquests 3 casos justament i potser la doula amb la que vaig parlar es una entre 1000 tambe pero nose com han dit les companyes jo em fio daquell que ha estudiat i es professional sanitari no d'algu que te coneixements no homologats enlloc.m
Es la meva humil opinio
En serio?? Ja que coneixes eks casos de primera ma potser hauries de dir els noms d'aquestes doules i denunciar per que no torni a passar no?
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |