Part induit a la Maternitat

Experiències i pors del moment més desitjat.

Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Part induit a la Maternitat

EntradaAutor: Blue Moon » dl. des. 31, 2018 4:00 pm

Hola a totes! Per si pot servir a alguna futura mare a decidir-se escric aqui la cronica del meu part, jo en vaig llegir unes quantes abans del gran dia i em van ajudar molt...
Si alguna te algun dubte sobre l'hospital us dire que per mi va ser de 10, l'unic defectillo es que erem 2 a l'habitacio, pero hi ha una cortina entre les 2 aixi que realment no vam estar malament.

La meva data prevista era el 18 de setembre, tot anava be i vaig anar el 30 d'agost a fer-me la 1a visita rutinaria amb la llevadora de l'hospital, l'anterior havia estat amb la del CAP i ja m'havia derivat.
Tot correcte excepte la tensio, que estava una mica alta... Em van deixar tornar a casa i havia d'anar a la tarda a prendre-me-la a la farmacia i si estava alta tornar d'urgencies a l'hospital. Aixi va ser i a les 18:00 vaig tornar-hi fent un passeig, per sort vivim a prop.

Un cop alla em van fer monitors, corretges i analitica i sorpresa, preeclampsia lleu sense simptomes excepte la tensio una mica alta. Em diuen que com ja estic a terme (37+2) m'han d'induir el part per evitar que passi a preeclampsia greu, que seria arriscat per mi i per la petita, aixi que pregunto innocentment per quan... I em diuen "ara". La meva cara ja va canviar, quin susto.
Vaig enviar el marit a casa a buscar les bosses d'hospital (la meva no estava ni acabada!), portar el gos a casa dels meus pares i deixar els gats amb pinso i aigua de sobres.
Mentrestant a mi em van posar la pastilla vaginal amb oxitocina per provocar contraccions i em van buscar habitacio.

Vaig estar llegint fins que sobre les 23:00 vaig intentar dormir... Em vaig despertar per una contraccio forta a la 1:00 i vaig trencar aigues (aigua clara). Em van baixar a una de les sales de part per comprovar dilatacio, estava nomes de 2 cm aixi que em van tornar a pujar a l'habitacio per un parell d'hores mes i anar dilatant. Començaven ja a fer bastant mal i em vaig quedar a la dutxa de l'habitacio amb aigua calenta fins les 5:30 que ja era horrible.
Torno a baixar i em posen l'epidural rapid i be, passo mitja hora mig adormida al llit de part, sola amb el meu marit i amb monitors.
Al cap de mitja hora em desperto perque ha tornat el dolor i va empitjorant per moments, a mes es als ronyons i l'unic que poden fer es deixar anar els monitirs per si em vull aixecar i pujar la dosi... Sense que millori gens.
Just era al canvi de torn de doctors i infermeres, aixi que em vaig tirar 2 hores patint i cridant, el pitjor dolor que recordo, fins que va arribar el nou anestesista, em comprova la punxada i s'havia mogut el cateter! Clar, per molt que pugessin dosi allo no arribava... Punxa altre cop i per fi em vaig adormir a les 8:00.
A les 10:30 em desperten les infermeres i em fan posar de costat per ajudar amb la gravetat a obrir cami pel bebe... 15 minuts de cada costat, sense dolor pero notant les cames i moviments.
Aixi a les 11 arriba la llevadora i anem fent, puc empenyer sense problemes quan em diuen i encara que el meu marit no volia mirar se li van els ulls i queda hipnotitzat pel cap que surt i torna antrar, portava una volta de cordo i no arribava a baixar del tot. Van a buscar una ventosa pero quan arriba amb ella just surt la nena, tota lila.

Me la posen a sobre tal qual, pell amb pell, una passada les emocions del moment... Ni l'havia vist (estava estirada) i ja m'havia enamorat! Va començar a plorar de seguida i recuperar color normal, li van posar el gorret i una manta a sobre de les 2 i a planta altre cop, ara amb la meva peque per fi.

Ni episio ni practiques com empenyer des de la panxa, ni desprendre la bossa... Tot al meu ritme, si no hagues estat pel canvi de torn i el cateter mogut hsuria estat un part de 10!

Em van ajudar de seguida amb la lactancia, li van fer les proves a sobre meu o davant del meu marit, la nena no va sortir de l'habitacio en cap moment. Molt maques totes les infermeres.

Era divendres i fins diumenge vam estar alla, ens haguessin donat l'alta pero tenia la bilirrubina alta i com va neixer molt peque vam quedar-nos 1 dia mes en habitacio individual, amb la nena amb raig uva al costat del meu llit, no podia agafar-la mes de 30 minuts cada 3 hores per canvi de bolquer i donar pit entre bibes de suplements (aixo es el que vaig portar pitjor, havia de menjar si o si per baixar la bilirrubina i amb el pit no sabiem si havia menjat suficient o no, aixi que bibe al canto cada 3 hores)... Per sort dilluns ja estava tot ok i vam poder marxar.

Per mi una experiencia meravellosa, tornaria a repetir sense dubtar, i si tenim un altre repetire hospital.
Anims a totes les mares futures, el part fa por pero si tot va be son unes horetes i el premi es meravellos z2:-)
Imatge
Imatge
NinaNani
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. ago. 16, 2018 4:53 pm

Re: Part induit a la Maternitat

EntradaAutor: NinaNani » dt. oct. 01, 2019 9:54 pm

Gràcies per compartir la teva experiència. :-())

Jo estic de 37 setmanes i dubto entre La Maternitat i el Sant Joan de Déu. La Corachan l'he descartat perquè crec que em faran una cesària ja que en el primer part va ser innecesaria.

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::