Part a l'Arnau de Lleida

Experiències i pors del moment més desitjat.

Hecatolita
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dg. ago. 18, 2019 3:19 pm

Part a l'Arnau de Lleida

EntradaAutor: Hecatolita » dj. set. 12, 2019 6:50 am

Hola a totes!
Estic de només tres mesos i no visc ben bé a Lleida així que només m'ha tocat anar a l'hospital per l'embaràs 2 vegades: un a urgències i l'altre per la primera eco i triple screaning.
En principi em toca parir a l'Arnau i a mi no em faria res si sabés que es respectaran les meves decisions (m'agradaria un part el menys medicalitzat possible i sobretot que no em donin pressa) , però no les tinc totes. A urgències el tracte va ser molt fred però correcte. A la primera eco van ser francament desagradables tan amb mi com amb el meu company al qual no van informar de res i no el van deixar entrar a l'ecografia fins el darrer moment i a corre-cuita.
Algú ha parit allà? Com va ser?
Gràcies
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Part a l'Arnau de Lleida

EntradaAutor: airuni » dj. set. 12, 2019 8:59 am

Jo estava amb la mateixa situació que tu, el primer part va ser fa anys al arnau i no em va agradar el tracte ni el protocol, el segon part ha canviat el protocol i me'n havien parlat molt bé, també l'he tingut al arnau perquè les opcions de vithas i la perpetuo tampoc m'acabava de convèncer, crec que per privat es tot mes medicalitzat i programat.
Finalment el meu part va ser provocat per trencament de bossa, per tant va ser medicalitzat i amb pressa, em van deixar casi 24 hores, al passar les 24 hores em van haver de posar oxitocina perquè no podiem esperar mes.
Jo vaig entrar un dimarts al migdia i va neixer al mati següent, vaig veure tots els torns i la veritat es que molt bé, no em va fer efecte la epidural i va ser dur i les llevadores al meu costat tota la estona desde el box al paritori animant-me.
Un consell que et puc donar es que demanis el qje necessitis, no et quedis amb les ganes, a mi em van deixar portar la pilota a l'habitació, si necessites moure't el que sigui, comparat amb el primer part amb aquest segon em van respectar molt tot el que vaig demanar.
I no facis cas dels ginecologs que tindràs durant l'embaràs, l'ultim que em va tocar a mi, vaig entrar per la porta i estava amb el móvil, el va deixar per fer la eco i el va tornar a agafar, pensa que al part les que estan alla son les llevadores i les ginecologues que hi havia no les havia vist abans per les consultes,però si tot va bé no intervenen per a res.
Si tens algun dubte no fa ni 2 mesos que l'he tingut, si et puc ajudar m'ho dius.
Imatge
Hecatolita
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dg. ago. 18, 2019 3:19 pm

Re: Part a l'Arnau de Lleida

EntradaAutor: Hecatolita » dj. set. 12, 2019 11:55 am

Ai moltes gràcies airuni!
I sobre la sala de dilatació, què? Just m'acabo de trobar una amiga que m'ha explicat que es va sentir molt incòmode perquè hi havia moltíssima gent.
I a la teva parella la van deixar entrar tota l'estona? Se't van emportar el bebè gaire rato?
Gràcies!
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Part a l'Arnau de Lleida

EntradaAutor: airuni » dj. set. 12, 2019 12:23 pm

Bueno aixo si, es una sala molt gran, dividida amb cortines, hi ha poc espai, per moure'm amb la pilota em donava amb els genolls al llit i a la noia del costat tampoc li va fer efecte la epi i es sent tot. Per instal·lacions sense dubte hauria anat a una clinica privada però al final em vaig decidir per l'Arnau pensant que hi ha menys possibilitat d'un part medicalitzat, provocat o cessarea.
El meu home va estar amb mi tota la estona, nomes es va separar de mi, el primer dia quan vaig entrar a urgències a la consulta no els deixen entrar, el moment de posar-se la bata per entrar al paritori, el moment de la epi i després quan va néixer vam estar els 3 junts tota la estona, nomes van marxar un moment quan ja estava a reanimació, per pesar-lo, netejar-lo, crec que li posen vitamines i no se que mes, però va estar en tot moment amb el pare i ho fan després de sortir del paritori, potser no van estar ni 5 minuts fora, respecten molt el tema pell amb pell i la lactancia. A l'habitació es la pediatra la que venia a l'habitació a fer les proves, nomes se'l van emportar per fer 2 analítiques pel tema de la bossa trencada, però si tot va bé ho fan tot a l'habitació, inclus la prova del taló la fan amb el bebe al pit perquè estigui mes tranquil.
Jo vaig tenir dubtes fins al final, per les instal·lacions i perquè sembla que si pagues tens mes drets, però em vaig decidir pensant en poder tenir un part mes respectat
Imatge
Hecatolita
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dg. ago. 18, 2019 3:19 pm

Re: Part a l'Arnau de Lleida

EntradaAutor: Hecatolita » dv. set. 13, 2019 6:53 am

Moltíssimes moltíssimes gràcies.
Si és a la sala de dilatació i prou, mira... Potser em poso auriculars i avall.
A mi el que més em fa patir és que prenguin decisions sense consultar, que no "m'enteri" del que està passant, que em deixin moure i tenir el meu temps.
Gràcies de nou, airuni.
MARIACASOLIVA
:: puça
:: puça
Entrades: 33
Membre des de: dt. jul. 14, 2015 10:56 am

Re: Part a l'Arnau de Lleida

EntradaAutor: MARIACASOLIVA » dj. oct. 03, 2019 8:46 pm

Bones

Jo vaig parir a l'Arnau el meu nen fa 3 anys i 9 mesos aprox. Ara estic de 11 setmanes i tinc clarissim k tornaré a partir allà.
Jo tb visc lluny de Lleida, em queda a 1h imaginat. I durant embaràs nomes hi vaig per les visites k em toquen allà com la Eco del 1r trimestre. En l'embaràs anterior les visites van ser correctes, el meu home va poder estar tota l'estona amb mi i els metges amables.
El dia del part ho recordo tot molt b, professional i correcte. El meu home va estar tota l'estona amb mi menys en el moment k em van posar l'epidural.
Em van deixar pilota, aixecarme, mourem etc. L'únic negatiu és k allà on dilates són boxes i es poc íntim... Però sempre em van preguntar com estava, si necessitava algo.... Un cop dilatada em van portar al paritori (recordo el lloc una mica fred però b). Jo tenia demanat k volia donar la sang del cordó, i em van preguntar tant a dilatació com just abans del part si era correcte. Ho van rrespectar perfectament i crec k ho vam fer molt correctament. Mai em van donar preses per parir, al contrari. Vaig agafar dos torns, una infermera molt més maca k l'altra això si.
Em van posar el nen de seguida a sobre, vam poder fer pell amb pell perfectament tot i donar la sang, tb em van avisar k em farien un tall pk venia gran i tenien por de desgarro. Em vn tardar molt a cosir pk hi havia una estudiant però em van preguntar si em semblava bé... Mentre feien jo tenia el nen sobre... Així k tp tenia pressa. Després a recuperació i posteriorment a l'habitació el nen sempre va estar amb nosaltres, menys quan el van netejar una mica k hi va anar el meu home i Kuan se'l van endur de l'habitació per fer la prova del taló i no se k més.
Una cosa molt positiva: tens habitació individual. Trobo k per una recent parida està molt i molt b... Pots descansar, no has d'aguantar les visites dels altres etc etc
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Part a l'Arnau de Lleida

EntradaAutor: airuni » dj. oct. 03, 2019 9:09 pm

MARIACASOLIVA ha escrit:Bones

Jo vaig parir a l'Arnau el meu nen fa 3 anys i 9 mesos aprox. Ara estic de 11 setmanes i tinc clarissim k tornaré a partir allà.
Jo tb visc lluny de Lleida, em queda a 1h imaginat. I durant embaràs nomes hi vaig per les visites k em toquen allà com la Eco del 1r trimestre. En l'embaràs anterior les visites van ser correctes, el meu home va poder estar tota l'estona amb mi i els metges amables.
El dia del part ho recordo tot molt b, professional i correcte. El meu home va estar tota l'estona amb mi menys en el moment k em van posar l'epidural.
Em van deixar pilota, aixecarme, mourem etc. L'únic negatiu és k allà on dilates són boxes i es poc íntim... Però sempre em van preguntar com estava, si necessitava algo.... Un cop dilatada em van portar al paritori (recordo el lloc una mica fred però b). Jo tenia demanat k volia donar la sang del cordó, i em van preguntar tant a dilatació com just abans del part si era correcte. Ho van rrespectar perfectament i crec k ho vam fer molt correctament. Mai em van donar preses per parir, al contrari. Vaig agafar dos torns, una infermera molt més maca k l'altra això si.
Em van posar el nen de seguida a sobre, vam poder fer pell amb pell perfectament tot i donar la sang, tb em van avisar k em farien un tall pk venia gran i tenien por de desgarro. Em vn tardar molt a cosir pk hi havia una estudiant però em van preguntar si em semblava bé... Mentre feien jo tenia el nen sobre... Així k tp tenia pressa. Després a recuperació i posteriorment a l'habitació el nen sempre va estar amb nosaltres, menys quan el van netejar una mica k hi va anar el meu home i Kuan se'l van endur de l'habitació per fer la prova del taló i no se k més.
Una cosa molt positiva: tens habitació individual. Trobo k per una recent parida està molt i molt b... Pots descansar, no has d'aguantar les visites dels altres etc etc

Ara la prova del talo la fan a l'habitació mentre li dones el pit perquè estigui mes tranquil
Imatge
MARIACASOLIVA
:: puça
:: puça
Entrades: 33
Membre des de: dt. jul. 14, 2015 10:56 am

Re: Part a l'Arnau de Lleida

EntradaAutor: MARIACASOLIVA » dv. oct. 04, 2019 6:45 am

Ara k ho dius potser l'hi van fer a l'habitació i se'l van emportat 5-10 min per una altra cosa... No ho recordo ho sento.

Ah i una altra cosa important k m'ha vingut com un flax. Recolzen molt la lactància materna.
Mira jo vaig entrar per urgències a les 10-11 del vespre i el nen no va néixer fins les 11h del matí. Es va enganxar al pit bastant ràpid, a més a la sala de recuperació comprovaven si s'agafava etc. Em va tardar molt a pujar la llet. No em va pujar fins el 2n dia o sigui k vam estar dues nits allà enxufat i no menjava res... Al final em feien molt mal les tetes i el nen plorava si el treia del pit pk tenia gana i xucla va per si sortia algo segurament algo de calostre va pendre però tenia gana.... En un "atac" meu de desesperació pk portava casi 2 dies amb el nen enxufat casi tot el dia, amb la sensació k tenia gana i jo morta morta de cansament vaig anar a buscar una infermera i l'hi vaig comentar k no s'havia k fer, k el nen tenia gana segur... Ella molt maca em va dir, mira si vols l'hi donem un Bibi però si estàs segura d donar-li el pit només l'hi donarem akest pk descansos i et relaxis. Se'l va fotre amb segons i va dormir unes horetes ell i jo... Tot i k em vaig sentir fatal, volia donar-li el pit i em vaig sentir frustrada però vaig descansar k ho necessitava en l'ànima. Al despertar-se el vaig posar la pit i per mi sortia llet... Em vaig sentir súper b i em vaig adonar k akella infermera em va fer un favor enorme... Jo només necessitava descansar una mica i deixar de frustarme i el nen menjar una mica...

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::