Vull un part natural

Experiències i pors del moment més desitjat.

djiluga
:: zebra
Entrades: 1913
Membre des de: dt. abr. 22, 2008 9:34 am
Ubicació: El Maresme
Contacta:

Vull un part natural

EntradaAutor: djiluga » dc. abr. 23, 2008 9:54 am

Hola,
Estic embarassada per primer cop i acabo a l'octubre. Vull tenir un part natural i m'agradaria parlar-ne i compartir-ho amb altres noies que també vulguin fer-ho. Jo tinc com a hospital de referència el de Mataró, i estic contenta perquè allà des de l'any passat tenen una unitat de parts naturals.
Algú ho coneix?
Quina preparació feu?
Lectures recomanades?
ImatgeImatgeImatge
Gloriadsn
Entrades: 1437
Membre des de: dc. març 26, 2008 10:08 am

EntradaAutor: Gloriadsn » dc. abr. 23, 2008 9:59 am

hola reina! que be que vulguis un part natural! jo soc de Girona i els vaig tenir al Trueta, ara cada cop mes estan promoguent els parts naturals! la veritat es que a mi em van preguntar directement quin tipus de part volia i jo el volia natural i em van ajudar molt! a l'hospital que tu dius no ho conec pero segur que si tu dius que vols part natural t'ajudarant!
ALNU
:: girafa
Entrades: 2440
Membre des de: dv. nov. 16, 2007 12:15 pm

EntradaAutor: ALNU » dc. abr. 23, 2008 10:04 am

Benvinguda al forum djiluga!!!

I enhorabona per el teu embaraç!!!!! :content: :content:
Imatge
esperantabril
Entrades: 1910
Membre des de: ds. maig 06, 2006 6:44 pm

EntradaAutor: esperantabril » dc. abr. 23, 2008 11:09 am

ENHORABONA MACA! tant per l'embaràs com per la decissió de voler part natural....
jo et recomanaria que no deixessis passar la oportunitat de preparar-te be....

PSICOLÒGICAMENT
classes prepart, foro CRIANZA NATURAL, www.elpartoesnuestro.com, veient videos de parts naturals al youtube, fent ioga, visualitzacions, respiració conscient, llegint molts llibres, visitant molt el socpetit, confiança en l'equip mèdic que t'ajudarà, flors de bach i/o homeopatia per si hi ha algun bloqueig.....

FÍSICAMENT
massatges al perineu amb oli de mosqueta i exercicis perquè dilati junt amb els de kegel, preparació dels pits per una bona lactància (jo això ho vaig llegir a "CARTILLA PARA PARIR" q em van donar a les prepart....), a partir del 7é mes infusions de full de gerd, q ajuden a preparar l'úter, ioga de nou tant per obrir la pelvis, com per potenciar la força i l'elasticitat, caminar molt, utilitzar pilotes de dilatació l'últim mes i homeopatia de nou pel moment del part (ja et diré com em va.....)

és més o menys la preparació que he fet jo q tb tinc intenció de que sigui el més natural possible.
Imatge

Imatge
gblanch
:: dofí
Entrades: 3659
Membre des de: ds. jul. 01, 2006 9:27 am
Ubicació: St.Feliu de Codines
Contacta:

EntradaAutor: gblanch » dc. abr. 23, 2008 11:42 am

CARAI, TOT AIXÓ HO HAS TRET DEL PARTO ES NUESTRO? JO AL PROPER ESPERO FER-HO MILLOR I CONSEGUIR TENIR-LO NATURAL :-:)

PER CERT BENVINGUDA DJILUGA! :content:
esperantabril

EntradaAutor: esperantabril » dc. abr. 23, 2008 11:49 am

no només del parto es nuestro, tb de les llevadores, del mateix soc petit, del centre de terapies naturals, de llibres....

és que jo amb això de l'embaras he descobert el que m'hauria agradat ser.... LLEVADORA! i clar, quan un tema t'agrada t'empapes tant com pots oi???

petonets!
Imatge

Imatge
gblanch
Entrades: 3659
Membre des de: ds. jul. 01, 2006 9:27 am
Ubicació: St.Feliu de Codines
Contacta:

EntradaAutor: gblanch » dc. abr. 23, 2008 12:19 pm

ES QUE JO VULL ARRIBAR MOOOOOOOOLT PREPARADA AL PART( ENCARA EM QUEDEN UN PARELL D'ANYS), I NO SÉ PER ON COMENÇAR... :-:)
esperantabril

EntradaAutor: esperantabril » dc. abr. 23, 2008 12:25 pm

gblanch, tens molt temps i moltes ganes! èxit assegurat! jo crec que el socpetit és un lloc genial des del que començar, de fet, ja portes molt aprenentatge amb les experiències que s'han compartit per aquí més la teva pròpia, que de vegades saber què no volem ajuda molt, no creus?
jo no és que em senti megapreparada pel part, però tinc molta il·lussió i vull creure en allò de que el cos està dissenyat per a poder-ho fer, tb tinc moltes ganes d'aquesta primera aventura que hem de viure juntes l'Abril i jo....
ara el que falta és que la noia es decideixi!!!!!! :-)
Imatge

Imatge
esperantabril

EntradaAutor: esperantabril » dc. abr. 23, 2008 12:31 pm

BIGMAMA: ara tinc el libre aquest de la cartilla deixat a una amiga però t'ho possaré exacte si vols quan el torni a tenir....
ja t'avanço que es tracta de "munyir" els mugrons al final de l'embaràs per tal de que les crostetes de calostre que es van fent surtin a fora... i caram si surten! alehores, amb els conductes oberts ens hidratem amb oli de mosqueta.... és per evitar que el calostre sec obturi el conducte....
clar que s'ha de demanar vist i plau al metge perquè si l'embaràs té perill de ser part prematur no et deixen estimular-te els mugrons....
jo parlo d'un embaràs de baix risc, jo ho he fet desdels 7 mesos i mig i ho faig cada dia a la dutxa.... ara apenes tinc crostetes, ja és calostre directament el que surt!
el fet de tenir els mugrons hidratats tb ajuda a que quan estiguem tota la estona amb el bb al pit, estiguin una mica acostumats....

merci pels ànims però l'Abril està fent el mandros!!!! es nota que es taure i sembla que poc puc dir jo del dia que naixerà, és CABEZONA!!!jejeje
Imatge

Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dc. abr. 23, 2008 3:11 pm

benvinguda!!!!
hi ha molta informació sobre parts naturals. Jo crec que el millor és informar-se, preocupar-se, buscar respostes. Jo, un cop fet això en sóc una convençuda i de fensora, tot i que el meu no va ser un part precissament natural.
el proper segur que surt bé! A més, m'estalviaré tot el perible de búsqueda que vaig fer al primer. Ara hi ha un munt d'hospitals on ho fan sense problema!
djiluga
Entrades: 1913
Membre des de: dt. abr. 22, 2008 9:34 am
Ubicació: El Maresme
Contacta:

EntradaAutor: djiluga » dc. abr. 23, 2008 7:20 pm

Ei! Gràcies per tantes respostes! Realment és interessant compartir-ho.
He encarregat el llibre "parto seguro" en el que es defensa que el part més segur és el que es fa de la manera més natural possible. A veure què tal. També m'agradaria fer algun curs de ioga per embarassades o alguna cosa així, però al meu poble no en fan. De moment segueixo amb la dansa del ventre, que ho faig des d'abans d'estar embarassada i la llevadora m'ha dit que també m'anirà molt bé.
Fins ara!
ImatgeImatgeImatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dc. abr. 23, 2008 7:37 pm

MMMMMMMMMMMMMM...MOLT INTERESSANT!

PERÒ JO TINC UN DUBTE..AIXÒ D'ESTIMULAR-SE ELS PITS...NO SÉ..NO M'ACABA D'AGRADAR...GAIRE NATURAL NO ÉS MUNYIR-SE SI ENCARA NO HA NASCUT EL BB...VULL DIR....NO PERDS CALOSTRE I DIRECTAMENT ET COMENÇA A RAJAR LLET?
M'ENTENEU que VULL DIR?

EL CALOSTRE ES VA REGENERANT O ARRIBA UN MOMENT que "SACABA" I SURT LLET?
HO DIC PER IGNORÀNCIA PURA...!
esperantabril

EntradaAutor: esperantabril » dc. abr. 23, 2008 7:58 pm

Hola Natrix.... pel que jo he llegit i preguntat el que fa que canvïi de calostre a llet és el fet de no tenir la placenta (i el canvi hormonal q genera perdre-la) però sempre hi ha excepcions (els casos de tàndem, que en lloc de calostre segueixen amb llet i placenta, clar....)
de tota manera, quan he fet servir la paraula "munyir" em referia a treure'n una goteta, com quan ja dones el pit i treus la gota primer per guiar el nen, o després per hidratarte el mugró....
peeeeeeeeeeero parla la veu de la inexperiència por el momento eh??? be, tinc experiència "calostril" i de moment cap amb llet....
Imatge

Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dc. abr. 23, 2008 8:08 pm

AAAH VALEEEE UNES GOTETES, Ok!

NO ho havia entès bé, perdona!

és que com que jo vaig patir un fracàs estrepitós tema alletament, pos m'interessa informar-me tan com pugui pel proper@!

:ok:
esperantabril

EntradaAutor: esperantabril » dc. abr. 23, 2008 8:14 pm

Natrix a mi tb em fa por el tema alletament, de fet el llibre UN REGALO PARA TODA LA VIDA no diu ni tansols insinua que sigui tasca fàcil, per això em va interessar treballar-me la lactància desde l'embaràs.... tant llegint com preparant els mugrons....
i l'altra cosa que tb faré per intentar sortir victoriosa de la odisea de donar el pit és acudir desdel primer dia al grup de lactància que hi ha al poble....
jo he sigut molt alèrgica i això m'empeny a voler una lactància exitosa i duradera.... q no li vull picors a la meva peque pobreta!!!
Imatge

Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dc. abr. 23, 2008 8:52 pm

ESPERANTABRIL,
a mi també m'hagués agradat ser llevadora, però abans ni m'ho havia plantejat
esperantabril

EntradaAutor: esperantabril » dc. abr. 23, 2008 9:09 pm

Julieta ens ho apuntem per la propera vida!!!

de tota manera apostaria a dir que moltes llevadores se'n deuen fer un cop han estat mares, o si més no amb les doules passa tot sovint....

és que és tan maco l'embaràs que quan ho coneixes t'imagines treballar rodejada d'això, ajudant a ser mare, ajudant a neixer.... ha de ser tan recomfortant....
Imatge

Imatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dc. abr. 23, 2008 9:19 pm

tens tota la raó,
jo també em vaig plantejar fer-me doula quan vaig estar embarassada. son feines realment gratificants, em costa imaginar-me'n alguna de mes maca.
mamarnau_tgn
Entrades: 2220
Membre des de: dc. des. 26, 2007 10:13 pm
Ubicació: baix camp

EntradaAutor: mamarnau_tgn » dc. abr. 23, 2008 10:20 pm

benvinguda djiluga!
has anat a petar al lloc idoni
enhorabona per l'embaràs i que sigui un espera ben feliç!
ImatgeImatge Imatge
moike
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 308
Membre des de: dj. nov. 22, 2007 2:21 pm

EntradaAutor: moike » dj. abr. 24, 2008 8:37 am

Hola!

Jo serè mami al setembre i vull un part tan natural que el tindrè a casa amb Marenostrum!!
AH! Tambè soc primerenca així que m'ha agradat llegir-vos i poder anar compartint les vostres experiències...bé doncs ja anirem comentant.
Petonets
Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::