PART NATURAL o a casa

Experiències i pors del moment més desitjat.

dofina
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. nov. 01, 2008 7:20 pm

PART NATURAL o a casa

EntradaAutor: dofina » ds. nov. 01, 2008 7:45 pm

Hola atothom, sóc nova!!! he llegits molts missatges i m'han anat molt be. merci a tothom.

M'agradaria que algú m'expliques què tal és el part natural, la veritat a mi m'encataria que fos així però em fa molta por el part. Ara mateix estic de 6 semanes i se que tinc temps però dubto molt si natural, si a casa...

Algú que pugui ajudar??

Merci
Nunaika
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 10:20 am
Ubicació: Mollet
Contacta:

EntradaAutor: Nunaika » dg. nov. 02, 2008 4:43 pm

Hola guapa, em dic Cristina, i tinc dos fills, l'un el vaig tenir en un hospital públic, i el segon l'he parit a casa. El primer va ser un part vaginal, però amb epidural i episiotomia. Amb el segon embaraç em vaig informar més...i em vaig decidir del tot, després de llegir el llibre "la revolución del nacimiento"
http://www.crianzanatural.com/detlibro.asp?idlib=12
volia sentir el que era parir un fill i fer-ho de la forma més natural i respectuosa.
Decideixis el que decideixis fes-ho convençuda i ben informada,

molts petons i enhorabona pel embaraç,
cris.
Imatge

Imatge
dofina
Entrades: 14
Membre des de: ds. nov. 01, 2008 7:20 pm

GRACIES

EntradaAutor: dofina » dg. nov. 02, 2008 5:28 pm

mil gràcies cris, la vritat estic llegint moltissim, ja he llegit el llibre que em dius i ara estic amb un de la laura gutman. tot i així em fa respecte...però suposo ja ho aniré veien.

Mil gràcies de veritat
ariadna
:: girafa
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

EntradaAutor: ariadna » dl. nov. 03, 2008 10:30 am

HOLA DOFINA!!

Primer de tot, felicitar-te per l'embaràs!!
Jo encara no ho estic, però també tinc clar que m'agradaria fer un part natural!
D'on ets??? jo és que ara busco gines pro-parts naturals per St Cugat-Rubí-Terrassa...
Si m'en pots recomanar algun... o-o:)

respecte el part a casa... a mi m'encantaria, però el meu marit té por per si hi hagués alguna complicació... encara ens queda temps per decidir, però! :ok:

Sort wapi! i ves explicant el que decideixis ehh! :love:
2010 & 2016
Parvaty
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dc. maig 31, 2006 8:56 am

EntradaAutor: Parvaty » dt. nov. 04, 2008 4:51 pm

Hola noies!
Jo tinc dos fills. El primer va neixer enun hospital públic per via vaginal, pero al igual que la Nunaika amb episotomia y epidural (i oxitocina). La segona va neixer a casa (amb les mateixes llevadores que la Nunaika....XD ) i va ser fantàstic.
És important que us informeu, que llegiu i que busqueu l'opció que per a vosaltres és més segura.
Mare del Roc (27/11/04) i de la Jana, nascuda a casa en un part fugaç (20/08/07).
Doula i assessora de LM de "Do de Mare". Terrassa.

http://lanenasotalacol.mine.nu/blog/
ariun
:: zebra
Entrades: 1241
Membre des de: ds. ago. 23, 2008 12:11 am
Ubicació: LLEIDA
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dc. nov. 05, 2008 5:36 pm

Hola noies,

Coneixeu algú amb part natural a la provincia de Lleida??
Imatge Imatge Imatge
Imatge
Nam
:: cèrvol
Entrades: 530
Membre des de: dc. set. 19, 2007 2:30 pm
Ubicació: Bages

EntradaAutor: Nam » dl. nov. 24, 2008 11:00 am

Hola!

T'explico la meva experiència:
Jo volia part natural desde que vaig saber que estava embarassada (em feia pànic l'epidural i més pànic encara l'oxitocina). Vaig haver d'aguantar moltes opinions al respecte (al meu voltant tothom era anti part natural, exepte la meva iaia!!! clar, ella n'havia tingut 3!!!).
Em vaig passar l'embaràs buscant informació per internet, sobre experiències, etc... però sempre pensava que si abans les iaies podien, què coi, ara també! Sempre i quant l'embaràs anés bé i tot estigués correcte, clar.
És important que sàpigues si l'hospital on has de parir sigui pro part natural (en el meu cas ho era). Per mi era important parir en un hospital d'aquestes característiques, tampoc no m'havia plantejat mai tenir-la a casa... això sí que va a gustos de cadascuna! O del lloc on es viu, en el meu cas visc lluny de l'hospital, i si hi hagués hagut alguna cosa doncs clar, massa distància.
I importantíssim: estar molt convençuda i tranquil·la, crec que és bàsic!

No m'allargo més!!!
Ah, finalment vaig tenir part natural, agenollada, i va ser perfecte!!!
de fet ja tinc ganes de tornar a parir!!!!!!!!!!!!!!
Imatge
Imatge
ariun
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dt. nov. 25, 2008 2:21 pm

Hola!!

La meva busqueda ha acabat en troballa!!!!!!

He trobat un hospital respectuos a Lleida, bé, he trobat unes llevadores que estan començant a lluitar per a que les mares que volem tenir un part natural en un centre hospitalari ho aconseguim.
He parlat amb elles i m'ha assegurat que tindre un part de lliure posició sense axitocina, epidural... que em donaran el bebe només neixer, que el pare serà amb nosaltres tota l'estona.... en fi, ja estic tranquila. La meva busqueda ja s'ha acabat... i ara a disfrutar d'aquesta compta enrerra que ja començo.

Nam, a mi també hem fa por parir a casa, per aixó porto setmanes buscant un hospital respectuos.

A l'abril ja us explicaré la cronica :-D
Imatge Imatge Imatge
Imatge
Duneta
:: dragona
Entrades: 4598
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 8:54 am
Ubicació: Tarragona

EntradaAutor: Duneta » dv. des. 12, 2008 9:25 am

algú sap si a Tarragona hi ha algun lloc on tenir un part natural?
sònia-2
:: tigre
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

EntradaAutor: sònia-2 » dv. des. 12, 2008 8:57 pm

Bona nit Duneta.

No conec cap centre en concret. Però conec una llevadora que té un centre on promou al màxim les teràpies i tractaments naturals.

El seu centre es diu Isis Mater, he mirat la web (ho he buscat pel google) i no diu res en concret, però potser si li envies algun e-mail ella pugui orientar-te.

Que tinguis sort.
Imatge
Imatge
Duneta

EntradaAutor: Duneta » ds. des. 13, 2008 9:18 am

Gràcies Sonia!!!! :ok: :ok:
djiluga
Entrades: 1913
Membre des de: dt. abr. 22, 2008 9:34 am
Ubicació: El Maresme
Contacta:

EntradaAutor: djiluga » dl. des. 15, 2008 6:21 pm

Hola Dofina,
Jo vaig tenir en Bernat fa un mes i mig. Volia un part natural, això sí, però fins al 8è mes vaig dubtar si fer-lo a l'hospital o a casa. Finalment va ser a l'hospital de Mataró. Vaig fer dilatació completa i 3 hores de "pujos" sense peridural. No hi havia manera de fer baixar el nen, finalment peridural i espàtules.
No sabré mai si a casa el nen hagués nascut del tot natural o bé hauríem hagut de córrer cap a l'hospital...
Penso que el més important és tenir clar què vols i lluitar-hi... si vols llegir el relat del meu part, és aquí:
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?t=8552&start=20
Felicitats per l'embaràs i ànims!!!!
ImatgeImatgeImatge
Duneta

EntradaAutor: Duneta » dt. des. 16, 2008 7:43 am

Vaig escriure un mail al Centre Isis MAster ue és una llevadora pro-part natural i poso el que m'ha contestat per si a algú li interessa.

Sí,es possible un Part Natural a Tarragona.
Cada dia més dones,que SÍ sabeu el que voleu,demaneu aquesta opció.No és només una opció de Part, és una opció de vida basada en el RESPECTE. Rescpecte vers a un mateix i respecte a la Natura i als processos fisiologics.També el part.
M´agadaria que ens poguessim veure i parlar directament.
Pots trucarme al 977249490 i ens podriem veure a Isis Mater C/ Baró IV torres núm. 16 local 1 Tarragona.
L'Hospital de referència a Tarragona de Part Natural és el de Vendrell.Tot i que em consta ,perque ho he vist ,que el personal dels altres hospitals estan fent un esforç per actualitzarse vers al part natural tot i que les infraestructures són antigues i lespossibilitats ,de vegades, limitades per pressió assistencial etc.
Trucam si vols i parlarem.
Gràcies
Sylvia
Llevadora
Isis Mater
Imatge
judit
Entrades: 2191
Membre des de: dj. abr. 05, 2007 6:55 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: judit » dt. des. 16, 2008 9:37 am

ariun ha escrit:Hola!!

La meva busqueda ha acabat en troballa!!!!!!

He trobat un hospital respectuos a Lleida, bé, he trobat unes llevadores que estan començant a lluitar per a que les mares que volem tenir un part natural en un centre hospitalari ho aconseguim.
He parlat amb elles i m'ha assegurat que tindre un part de lliure posició sense axitocina, epidural... que em donaran el bebe només neixer, que el pare serà amb nosaltres tota l'estona.... en fi, ja estic tranquila. La meva busqueda ja s'ha acabat... i ara a disfrutar d'aquesta compta enrerra que ja començo.

Nam, a mi també hem fa por parir a casa, per aixó porto setmanes buscant un hospital respectuos.

A l'abril ja us explicaré la cronica :-D

On es aquest hospital?
Explica'ns alguna cosa.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ariun
Contacta:

Re: PART NATURAL o a casa

EntradaAutor: ariun » dl. gen. 19, 2009 12:57 pm

Hola noies;

I perdoneu aquests dies sense entrar a "part natural". Es que estudio a la UOC i primer volia acabar el semestre abans de començar a preparar el gran dia.
La veritat es que no tinc molta informacio que donar-vos, aquesta setmana he de parlar amb la llevadora per començar a preparar el pla de part i a veure com resolem el tema del ginecoleg. Perque el meu es super intervencionista, ja ens esta parlant dels forceps!! en fi, anire explicant els passos que ara començare a seguir.
Imatge Imatge Imatge
Imatge
Nam
Entrades: 530
Membre des de: dc. set. 19, 2007 2:30 pm
Ubicació: Bages

EntradaAutor: Nam » dl. gen. 19, 2009 1:44 pm

Us parla ja de fórceps??? uiuiui, que potser per ell és la cosa més normal??? espero que només sigui pura informació...
Et desitjo molta sort!
Imatge
Imatge
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dc. gen. 28, 2009 12:31 am

hola noies!!!

jo us explico el meu cas.... jo volia part natural i de fet... en certa manera el vaig tenir.... tot i que va acabar en cesàrea :ufs:
Al principi de l´embaràs una de les coses que em feia més por era el part.... després t´informes, llegeixes... i t´adones que és un procés natural pel qual estem físicament preparades... i que el que cal de veritat és preparació mental! us recomano el llibre PARTO SEGURO :ok:
Total, que em vaig decidir ràpid per un part natural, o el menys intervencionista possible, més que res per evitar anestèsies i qualsevol cosa que no fós natural (sóc una mica anti-medicalització jo...)
Vaig buscar un equip de metges i un hospital que oferís part natural aquí on visc, i em va encantar tot!!

El dia 22 de desembre em vaig posar de part, i vaig fer molta feina de "dilatació" a casa. Vaig estar amb contraccions gairebé 12h abans d´anar a l´hospital (quan ja eren cada 2-3min). Estava de 4cm i jo molt contenta de com ho estava fent... Vaig seguir així, de part natural, durant 8 hores més, amb contraccions ja cada minut. Al final, només havia dilatat fins a 5cm, vam optar per oxitocina, després epidural i al finali va ser cesàrea.

jo no em penedeixo de tot el procés, però si repeteixo part natural, faré que m´examinin cada mitja hora si fa falta, i em diguin com vaig dilatant... perquè jo tenia clar que potser no aguantaria el dolor i necessitaria anestèsia.... però el vaig aguantar i el final no va ser el que jo volia :ufs:

però US ANIMO MOLTÍSSIM EH!! que m´ha sortit un missatge una mica negre... ho sento!!!!!! per mi va ser una experiència inoblidable!! no sabia que el cos humà pogués aguantar el que aguanta!! i estic molt orgullosa de com ho vam portar, jo, el meu marit i ma germana que també hi va ser....

espero llegir les vostres cròniques d´aquí poc!!! m´emociono cada cop que algú penja una crònica i diu... .PART NATURAL!! ole ole ole :ok:
Sandreta
:: pantera
:: pantera
Entrades: 821
Membre des de: dc. abr. 19, 2006 10:25 am

EntradaAutor: Sandreta » dv. feb. 06, 2009 9:18 am

ariun ha escrit:Hola noies;

I perdoneu aquests dies sense entrar a "part natural". Es que estudio a la UOC i primer volia acabar el semestre abans de començar a preparar el gran dia.
La veritat es que no tinc molta informacio que donar-vos, aquesta setmana he de parlar amb la llevadora per començar a preparar el pla de part i a veure com resolem el tema del ginecoleg. Perque el meu es super intervencionista, ja ens esta parlant dels forceps!! en fi, anire explicant els passos que ara començare a seguir.

Hola Airun!
Jo tambe soc de lleida i si tot va be cap a l'abril anirem a buscar un germanet per la Nuria. Ella va neixe per cessaria i m'agradaria que el segon fos pvdc. i voldria que fos un part natural pero no se pas on anar.. Em podries dir amb qui has parlat i a kin hospital aniras a parir?

Merci!
Imatge
Imatge
IRUA
:: lleona
:: lleona
Entrades: 967
Membre des de: dj. juny 26, 2008 2:56 pm

EntradaAutor: IRUA » dv. feb. 06, 2009 12:43 pm

DUNETA ja se que la meva resposta arriva una mica tard, però em penso que al Vendrell en fan...

Un ´petó!! neukiss-)
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
ariun
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dl. feb. 09, 2009 1:48 pm

Hola SANDRETA doncs he trobat l'organització donallum.org i fan xerrades informatives. L'hospital es el Perpetuo Socorro, peró a l'Aliança també es possible. I a l'ultima xerrada ens van dir que a l'Arnau si ets pesadeta ho pots aconseguir. Ho sigui, PODER ES POT A TOTS ELS HOSPITALS DE LLEIDA. Quan vulguis t'explico el que es pot aconseguir a Lleida. Pensa que no hi ha cap centre amb piscina, sala de dilatació preparada ni res del que ens podriem trobar a Vic, al Vendrell, o a la clinica Aquario (Alacant). Hi ha l'opcio de la casa de parts de Migjorn (Manresa) i per ultim la de parir a casa.
Aquestes son les opcions que he trobat.
Imatge Imatge Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::