Liquid intravenòs durant el part, és sempre oxitocina?

Experiències i pors del moment més desitjat.

Gemmy
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 1:30 pm

Liquid intravenòs durant el part, és sempre oxitocina?

EntradaAutor: Gemmy » dv. gen. 09, 2009 10:37 pm

Ostres, resulta que desprès de 8 mesos d'haver parit em venen els dubtes.
Al momet del part, estant ja molt dilatada i a la sala de parts, però amb contraccions no gaire fortes, em van posar un liquid intravenòs i no se si era oxitocina o suero, ja que no ho vaig preguntar. Tot seguit em van posar l'epidural i no vaig patir cap dolor de contracció. Seria oxitocina el que em van posar? o simplement suero?
sònia-2
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

Re: Liquid intravenòs durant el part, és sempre oxitocina?

EntradaAutor: sònia-2 » ds. gen. 10, 2009 2:22 pm

Bona tarda Gemmy.

En el informe d'alta no t'ho concreten? Si no fan referència a la Oxitocina crec que no te la deurien posar.
A més crec que si ja estaves dilatada no te la van posar. Crec que segurament era sèrum, ja que sempre que et posen l'anestèsia epidural et posen sèrum intravenós ja que pots fer quadres d'hipotensió (degut a la punxada a la medul·la fas un canvi de volums i així s'intenta compensar) i s'ha d'anar controlant la tensió. O també per si fas alguna reacció adversa ja tenen una via permeable per si t'han d'administrar quelcom d'urgència.

Normalment per l'anestèsia epidural et posen un sèrum que es diu Ringer Lactato que es caracteritza per tenir una capacitat energètica i de mantenir un volum important, és a dir, recuperar ràpidament la possible pèrdua de volum que pugui tenir el teu cos.
No sé si m'he explicat gaire bé....

Però són suposicions...
Imatge
Imatge
Gemmy
Entrades: 128
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 1:30 pm

EntradaAutor: Gemmy » ds. gen. 10, 2009 8:50 pm

Hola sonia,

Si que estàs posada amb el tema!, que potser ets del sector?. Doncs mira m'has donat una bona idea, he mirat a l'informe d'alta i he vist que hi ha un apartat que posa: part (eutocol). He buscat a internet que vol dir eutocol, i és una medicació, algo així com estradiol, però no em queda clar si és el mateix que oxitocina.
Al moment del part estava ja totalment dil·latada, el que no notava eren contraccions de les fortes.

Moltes gràcies guapa
mymy
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1194
Membre des de: dl. feb. 25, 2008 4:25 pm

EntradaAutor: mymy » dg. gen. 11, 2009 6:36 pm

GEMMY ara al llegir-ho em sona k a la classe pre part la matrona ens va dir k acostumaven a posar una via amb suero per si passes kualsevol cosa tenir-nos les venes controlades o no se k( es k akell dia em vaig marejar a la classe... i no em vaig enterar gaire)... i com encara no he parit pos ni idea!!
Imatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dj. gen. 15, 2009 5:42 pm

Hola!
Jo recordo que em van posar oxitocina i suero al mateix temps per parir. La oxitocina perque les meves contraccions no eren prou seguides per expulsar la petita i així les van fer més rítmiques i seguides. I suposo que el suero deu ser pel que han explicat les companyes. Ah! i també portava la epidural. Ara, quan va acabar el part em van treure la oxitocina i em van deixar el suero (que no me'l van treure fins al cap d'unes quantes hores).
sònia-2
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

EntradaAutor: sònia-2 » ds. gen. 17, 2009 10:51 pm

Gemmy ha escrit:Hola sonia,

Si que estàs posada amb el tema!, que potser ets del sector?. Doncs mira m'has donat una bona idea, he mirat a l'informe d'alta i he vist que hi ha un apartat que posa: part (eutocol). He buscat a internet que vol dir eutocol, i és una medicació, algo així com estradiol, però no em queda clar si és el mateix que oxitocina.
Al moment del part estava ja totalment dil·latada, el que no notava eren contraccions de les fortes.

Moltes gràcies guapa

Bona nit de nou Gemmy, he estat mirant lo del Eutocol (Estradiol) i trobes una barreja d'informació que al final no saps, però vaig veure en un dels llocs que serveix per estovar el coll de l'úter, potser t'ho van posar per això i acabar d'afavorir el part, no sé xiqueta, em sap greu, creia que trobaria quelcom més concret.

Si ho trobo t'ho comento. És que ara també m'he quedat intrigada.
Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::