orquidea phalaenopsis

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

orquidea phalaenopsis

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. març 06, 2020 11:13 pm

Hola!!

Avui he anat al lidl perquè crec que va ser dimecres van sortir coses de jardineria i si no fos perquè em falta temps crec que m'estaria tornant una fanàtica de les floretes. La veritat és que sempre m'han agradat molt les orquideas, però no són del tot barates i una vegada vaig regalar-ne una la meva mare i encara li viu però no li ha florit mai més i fa ANYS que la té!! Doncs avui he vist una terra especial per orquideas i m'he dit, viam si amb una terra especial m'aguanta i floreix.

No sé, algun consell? He buscat a webs i per començar es necessita un test especial? He començat a mirar algun video i he vist un seguit de motius pels que pot ser que la de la meva mare no hagi tornat a florir...

Em sembla molt estrany que no hi hagi cap tema obert sobre les orquideas!!
Jomateixa82 l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 09, 2020 10:56 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: orquidea phalaenopsis

EntradaAutor: crunchi » ds. març 07, 2020 12:04 pm

hola!!

minteressa el tema. Tinc una orquidea que al ppi molt be, xo al hivern van caure totes les fulles i ara la tinc super seca. :ufs:

Realment no sé si tornen a rebrotar o ja la puc donar per perduda....

Aviam si algú en sap.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: orquidea phalaenopsis

EntradaAutor: ametista » dg. març 08, 2020 8:50 pm

hola jomateixa, sí que hi ha un tema obert sobre orquídies: viewtopic.php?f=120&t=31999 tot i que no és massa extens :ok:

a veure si tens sort i la teva et viu! preguntes si necessiten test especial, pel que sembla els va bé que a les arrels els toqui la llum i per tant millor que el test sigui transparent... però t'ho diu una que ja s'ha carregat dues orquídies així que no em facis massa cas :-:)

a la meva mare li passa igual, mai li han tornat a florir però sí que van traient fulles... haurem d'investigar aquest munt de motius que dius i comprovar a veure què podem canviar! bé, de moment per tu i la crunchi i les mares amb orquídees, jo dubto que ho intenti una tercera vegada, que les possibilitats que em sobrevisqui són baixes i com bé dius les orquídies no són barates :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: orquidea phalaenopsis

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. març 09, 2020 11:09 pm

Hola Ametista!!

Doncs vaig estar mirant al buscador i no vaig trobar el fil de les orquidees!! Ara l'he llegit. Veig que posar-la a sobre la rentadora pot ser una solució si veig que em queda "chuchurrida" jajajaja (serà per la humitat de les zones de rentar??

Bé, el que vaig llegir d'entrada és que requereixen un test especial perquè les arrels s'airegin (cosa que crec que la meva mare no tenia (resulta que la orquidea ja no hi és tampoc a casa la meva mare, DEP) i a poder ser transparent per controlar-les. Resulta que les arrels indiquen clarament quan les has de regar o quan estan ben hidratades. Si estan blanques vol dir que estan deshidratades i les hauries de regar sí o sí. No cal dir que sortint del lidl estaven ben blanquetes, tot i semblar que els test tenia humitat perquè el plàstic tenia com gotetes de condensació (i de fet en vaig descartar alguna que semblava que tenia fongs). Doncs bé, les vaig regar amb immersió, posant un plat amb aigua sota el test uns minuts i la vaig treure. Doncs al cap d'un rato (de fet l'endemà al matí, que ho vaig fer just abans d'anar a dormir, així que no sé quan temps va passar) les arrels eren d'un verd clar intens (verdes = ben hidratades!!).

No sé. De moment l'he deixat en el mateix test perquè no n'he vist cap que m'acabi de convèncer. Quan en trobi un la trasplantaré perquè fa la sensació que ens supers i els gardens etc sempre les venen en testos massa petits. En un video tutorial d'aquests que es troben a google o youtube deien que trasplantar-les els hi anava bé perquè agafaven més força però que et podies trobar que mentre gastaven energia en "recuperar-se" i créixer deixessin de fer flors, però deien que valia la pena sacrificar una o dos temporades de floració amb el trasplantament.

No sé, no sé, si no recordo malament el trasplantament s'havia de fer quan deixava de tenir flors... A veure si entre que trobo el test que m'agradi i tal ja és hora de trasplantar-la, o si m'avanço o no sé. Realment les arrels en el test actual no em sembla que hi estiguin massa bé, a part que gairebé no hi tenen terra.

A veure si us vaig informant de com evolucionen.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: orquidea phalaenopsis

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. juny 17, 2020 12:06 am

Hola!!

Vinc per dir que l'orquidea fa uns dies que s'ha mort :ufs: :ufs: :ufs: Li van caure les flors i vaig pensar, ara és el moment de trasplantar-la (ho vaig llegir en algun lloc) i vinga, ho vaig fer, i vaig posar terra especial per orquideas etc. i res. Als pocs dies de trasplantar-la tenia petites taques blanques, i van començar a caure fulles i adeu orquídea!!! Jo crec que va agafar fongs, no sé com ni perquè... Probablement vaig tallar-la amb unes tisores infectades inconscientment... He vist videos tutorials (que he vist després) que recalquen molt que és molt important desinfectar les tisores de podar perquè les plantes no enmalalteixin. Ja la vaig cagar... Vaig tallar només un parell d'arrels que estaven ja a punt de caure soles i apa, adeu orquidea... Em penso que aquestes se'm resistiran sempre.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: orquidea phalaenopsis

EntradaAutor: ametista » dj. juny 25, 2020 12:43 pm

oooooooooooooooooooooh
crec que les orquídies són molt delicades.... o sigui, que no deuen ser aptes per nosaltres :-o00m :r) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::