plantetes en una peixera

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

plantetes en una peixera

EntradaAutor: ametista » dg. oct. 18, 2015 2:11 pm

doncs volia aprofitar una peixera de vidre petita, d'aquestes típiques rodones que no feia servir i vaig trobar això:

perspectiva_baja.png


no queda xulooooo????? >.-<: >.-<: >.-<:

doncs au, ja he muntat la meva >.-<: tot i que ho he fet amb plantes tan baby que trigaré anys a tenir-la com la de la foto :r)

el procediment, per si algú s'anima, és posar al fons una capa de pedra, roques volcàniques, grava..... el que sigui, que serveixi per drenar l'excés d'aigua ja que la peixera no té forats com les torretes i la terra quedaria xopa i això podriria les plantes. Al damunt una capa de terra i llavors les plantetes, cactus i crasses són les que millor s'hi adapten :ok: i ja per decorar una altra capa de pedretes que ajuda a mantenir el grau d'humitat de la terra... jo m'he d'esperar a que les meves plantetes creixin una mica per poder-hi posar les pedretes decoratives :()()::::

peixera.JPG


hi he plantat els fillets del cactus (al principi n'hi havia onze! però la majoria no han sobreviscut el canvi, a veure els tres que queden) una mini crassula ovata i unes fulles de sedum : lasito :

ah, i a l'hora de regar s'ha de vigilar molt perquè la humitat es manté molt a la peixera (per la pròpia forma i perquè l'aigua sobrant no marxa per forats) s'ha de regar molt poc, només quan la terra es vegi completament seca. He llegit que el millor per evitar passar-se amb l'aigua és regar pulveritzant i així ho faig de moment... Ha d'estar a l'interior i millor que no estigui al costat d'una finestra on li toqui el sol directe perquè l'efecte del doble vidre les acabaria fregint!

a veure com va evolucionant, ja us posaré fotos :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantetes en una peixera

EntradaAutor: ametista » dl. maig 28, 2018 11:43 am

veig que no vaig posar mes fotos :content:

doncs les plantes inicials ja no les tinc, algunes creixien molt espigant-se per buscar més llum, altres es podrien.... la solució: posar-hi tot cactus! els rego molt poc i amb espray (pulveritzant) perquè no s'acumuli aigua al fons de la peixera i de moment van bé!

WP_20180525_13_29_04_Pro.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::