aptenia cordifolia

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

aptenia cordifolia

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2016 4:27 pm

L'aptenia és una planta crassa de la família de les aizoàcies. És perenne i reptant, això vol dir que les tiges creixen horitzontalment i la planta acaba entapissant la zona on creix.

Necessita molta llum, si està a ple sol millor. Com a planta crassa pot sobreviure a la sequera però com més aigua rebi més creixerà (pot arribar a tenir tiges de 3 metres)

La vaig veure a les rocalles del jardí de la comunitat de veïns i vaig agafar un esqueixet ;-)))

així estava el mes d'abril:

aptenia (1).JPG


i així està ara:

aptenia (2).JPG


ja ha fet la seva primera floreta!
i segueix creixent... segurament la posaré en un test dels grans i després l'aniré podant perquè no es descontroli.. realment és una planta que va sola! (o sigui, ideal per mi :love: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: aptenia cordifolia

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 14, 2016 12:50 pm

doncs ara està així l'aptenia!

aptenia.jpg


la vaig posar a una torreta més gran i de moment no l'he podat sinó que les branques llargues les recargolo damunt d'ella mateixa perquè em sap greu.... però suposo que a la llarga no em quedarà més remei que tallar :-:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: aptenia cordifolia

EntradaAutor: ametista » ds. juny 08, 2019 6:24 pm

l'aptenia va acabar assecant-se però alguna fulla o llavor va quedar per allà perquè un dia em vaig trobar una branqueta de planta nova creixent en una mica de terra que hi havia en un plat de sota d'un altre test... el vaig enganxar a un altre test... i ara m'he trobat això:

WP_20190602_12_33_39_Pro.jpg


realment creix molt fàcilment :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: aptenia cordifolia

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. juny 08, 2019 9:50 pm

Ep! Aquesta també la tinc jeje. I de fet m'agrada molt!

En vaig comprar per posar a una jardinera amb la intenció que "penges" i les tinc a ple sol. Han crecut bé i fan molta floreta, però tenen les fulles grogues i amb algun piquet vermell no sé per què!! He pensat a trasplantar-les quan tingui un moment a terra, tinc un tros al costat d'una paret de casa on hi havia una jardinera a terra on també n'hi ha i està súper verda però sense flor! No entenc ben res.

Realment van soler, perquè prop de casa, "al mig del bosc", sense que ningú hi toqui res també n'hi ha.

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::