sansevièria

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 12, 2017 5:11 pm

i ostres les altres sansevièries..... no sé què ha passat però les Golden Hahnii se'm van morir :-:) i la Laurentii (la llengua de sogra :content: ) casi casi!!!

no sé què els va passar, els hi van començar a caure les fulles... però no seques sinó com si es podrissin... i prometo que no em vaig passar regant! més aviat el contrari, les regava poc, com sempre... no sé :-:)

curiosament a la Laurentii li va sobreviure una fulla... i així està:

DSC_0753.JPG
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. nov. 12, 2017 10:57 pm

Les meves sansevieres també han anat creixent, en vaig comprar una i vaig separar fillets perquè no interferissin en el creixament de la gran, i també vaig plantar una fulla suelta i de moment tot sobreviu i va fent. Això sí, no han fet filletes noves, no sé si se suposa que en fan cada any o no...

De nou he passat bastant d'elles, vaig de bòlit últimament, i crec que tan les rego tirant a massa poc, com massa, depèn de com em pilli l'època a mi... Tot i així aguanten. És ben bé que són plantes tot terreny.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dl. maig 28, 2018 12:35 pm

sí, aguanten molt bé els despistes :content: :content:

estic contenta perquè de la laurentil (la llengua de sogra :-D ) que només li quedava una fulla li està creixent una filleta!

WP_20180426_12_59_56_Pro.jpg


es veu?

a veure si tira endavant.... (jo crec que encara que diguin que aguanten poca llum al meu rebedor hi tenia massa poca llum... ara està al menjador amb molta més llum i si ha fet una filla és que deu estar-hi bé, no?

a les golden hahnii encara no sé què els va passar perquè semblaven podrides tot i no regar-les gaire.... de totes maneres estaven en una habitació on hi acostuma a haver humitat i potser amb l'ambiental ja en tenien prou! :content: és que una de les superba la tinc al bany i encara no l'he regat! MAI! i està esplèndida! imagino que amb l'humitat pròpia del bany i el vapor de les dutxes ja en té prou... i veient el que els va passar a les hahnii no m'atreveixo a regar-la, ja està bé com està! :content:

l'altra superba és la que no parava de fer filles, i ara sembla que ha decidit centrar-se en ella mateixa i crèixer una mica:

WP_20180426_13_00_56_Pro.jpg


ah, i l'altre al dia al garden vaig decidir provar amb una altra hahnii (aquest cop no golden, tota verda)

WP_20180525_12_47_22_Pro.jpg


però no la penso regar!! :content: (està la mateixa habitació on estava la que es va morir...)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. juny 01, 2018 11:12 pm

Doncs jo vaig reunir de nou les meves sansevieres al mateix test aprofitant que les trasplantava a un de més gros perquè tenia overbooking de plantes, i les que vaig separar no acabaven de créixer (bé, créixer sí, però sense filles, i quedava el test una mica trist). La meva creix, sí, però no molt ràpid i no ha fet més filletes des que la vaig adquirir... Potser és que no li toca prou llum!!! De fet la tinc a un replà de l'escala perquè vaig pensar que aquesta ho aguantava tot i era la única que podia col·locar allà. Potser tampoc és el lloc adequat per ella en realitat :ufs: .

Que curiós això de no regar la flor MAI!! Jo tinc zones amb molta humitat a la casa, ja que tenim una paret enganxada literalment a la terra d'una muntanya que tenim darrera (així es feien les cases fa 100 anys :ufs: ) i realment sovint tinc molts despistes (molt llargs, de setmanes o mesos...) i m'aguanten! I a vegades està la terra humida i tot. Ja deu ser això, la humitat ambiental, que encara que no me n'adoni n'hi deu haver.

Amb la superba et refereixes a la gloriosa superba que fa flors vermelles? He buscat per internet perquè no la coneixia i és mooolt xula!! Fa temps que no entren flors noves a casa jejeje. Però tinc el problema que hi ha una part de la casa que no hi toca massa llum durant el dia i els llocs bons per plantes estan ja ocupats.
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: Vannion » ds. juny 02, 2018 3:10 am

ametista ha escrit:sí, aguanten molt bé els despistes :content: :content:

WP_20180525_12_47_22_Pro.jpg


Aiiiii! Estava cotillejant el post, ja que tinc modicament 0 plantes a casa, tot i que m'encanten! I quan he vist les primeres m'han recordat a una, que em van regalar amb 9-10 anys (ara en tinc 30), i que actualment tota la familia en te filles ( a saber on para l'original) i son indestructibles (jo en tenia una de les filles, pero els gats si van ser capaços de destruirles) I era exactament aquesta! M'ha fet mola iluuuu!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. abr. 27, 2019 10:46 pm

Hola de nou!!

Després de molt de temps us presento la meva sansevièra... No us vaig arribar a penjar cap foto. Porta a casa més de tres anys! Tot un èxit! Senyal que realment és una planta que ho aguanta tot. La tinc a un replà de l'escala on realment hi ha poca llum solar i m'oblido de regar-la molt sovint... Però bé, precisament aquesta planta no demana que es regui massa.

Actualment té alguna punteta de la fulla marró seca i no sé perquè, la meva mare diu que és perquè al pujar per l'escala la toquem "i no li agrada". No sé si pot ser això, però tampoc li trobo altre explicació.

Aquí deixo la foto d'una de les primeres plantes naturals que va posar els peus a casa meva!

Saseviera.jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 28, 2019 6:20 pm

ostres la tens espectacular!!! >.-<: >.-<: >.-<:

la meva que havia fet una filleta a partir d'una fulla.... psea... la fulla es va assecar i la filleta està exactament igual... així que penso que també es deu haver assecat però per alguna raó manté el color... perquè ja hauria d'haver crescut :ufs:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. abr. 28, 2019 9:56 pm

Doncs jo no li sé veure massa evolució jejeje. Fulles més altes sí, algunes necessiten suport perquè ja no s'aguantaven bé, però no ha fet filletes... No sé... L'any passat la vaig treure fóra, a una terrassa i va creixer en alçada, però crec que no la vaig trasplantar. Potser aquest any la canvio de test a veure com va.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dl. juny 03, 2019 9:34 pm

doncs la filleta sí que estava seca... així que oh, quin remei! m'he hagut de comprar una altra sansivieria :content:
(l'he agafat petiteta perquè veient com em va...)

WP_20190602_11_54_31_Pro (2).jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria

EntradaAutor: ametista » ds. juny 08, 2019 5:20 pm

doncs... ho he tornat a fer, m'he comprat una altra sansivièria :-:) o-o:)

aquesta és cilíndrica:

20190608_142000.jpg


20190608_142135.jpg


és molt petita... he posat les eines de jardineria al costat perquè es vegi la mida :love:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: sansevièria

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. juny 08, 2019 9:44 pm

Ostres sí que és petitona!!

La meva no sé exactament què li passa... Una fulla es va assecar de la punta... Vaig mirar d'informar-me i semblava potser massa reg (difícil perquè me n'oblido moltes vegades, però potser l'últim cop vaig posar massa aigua), massa abono (no ho havia fet mai i en vaig posar fa setmanes, potser sí,...). Finalment vaig decidir trasplantar-la a un test bastant més gros, i posar pals per fer de suport a les fulles que no aguantaven dretes soles.

Doncs no sé,.. Semblava que estava millor, però de cop sense haver-la tornat a regar des del trasplantament sembla que té alguna fulla podrida. De fet una va caure i tenia una part ben tova... Veig a venir que se'm morirà perquè no sé exactament com arreglar-ho... Tan maca que estava des que la vaig comprar, farà tres anys i pico llargs...
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: sansevièria

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. març 06, 2020 11:04 pm

Ei!!

Ara feia molt que tenia el forum de les plantes abandonat. Sort que he vist un post nou sobre la Dracaena i he dit, ep! recuperem alguna conversa de flors avui que només tinc ganes "d'airejar" la ment...

He de dir que finalment vaig aconseguir salvar la sanseviera!!! Però així com la tenia súper maca i gran va quedar més reduida (que no petita, però al menys no se m'ha mort!).

Vaig treure-la de la terra i realment per sobre no (i per això no ho semblava) però de sota estava xopa. Massa molla!!! I s'anava podrint! Vaig treure totes les fulles i les vaig deixar assecar sense test ni terra ni res durant algun dia, mentre trobava temps d'anar al viver a demanar consell. Em van dir que havia fet el millor que podia fer per intentar salvar-la (menys mal jejeje), però que tampoc la deixés massa temps sense tornar a plantar. Vaig comprar terra especial per cactus i crases i vaig posar tota la terra del test nova i es va agafar de nou!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria

EntradaAutor: ametista » dg. març 08, 2020 8:17 pm

que bé que la vas salvar! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::