Zamioculca

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Zamioculca

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. abr. 27, 2019 11:19 pm

Hola!!!

Fa vergonya i tot, però fa uns dos anys o dos i pico que us vaig parlar d'aquesta planta i vaig dir que penjaria una foto... No ho vaig arribar a fer, els arxius sempre em pesen més d'un mega i no els accepta i finalment vaig desistir... Bé, he comprimit una foto recent i sembla que s'adjunta.

Aquesta és una planta crassa, és d'interior (o també exterior on crec que pot arribar a fer més d'un metre d'alçada) i és resistent i poc exigent. Serà per això que és de les que em sobreviu jajaja.

Li tinc un carinyo especial ja que me la va regalar una amiga de la meva mare quan va néixer la meva primera filla, ja que al visitar-nos no volia venir amb les mans buides, i abans de comprar alguna cosa per la nena volia preguntar-me què em feia falta... De fet amb la segona filla va fer el mateix, primer visita amb planta de regal, i llavors regal havent preguntat què em feia falta. Pobre dona dos regals per cada nena. Doncs això, que com em recorda que van ser regals pels naixements de les nens tinc un carinyo especial a les dos.

Concretament la Zamioculca porta a casa uns 3 anys i 8 o 9 mesos, una de les veteranes de casa! i tot i que jo sempre havia dit que m'agradaven les plantes que fan flor, aquesta té unes fulles molt vistoses i és bonica. Si que té floració però es dóna poc i no és bonica. Gairebé millor que no floreixi jajaja. Actualment és una planta grossa, ha multiplicat el tamany per tres o quatre des que me la van regalar i he passat d'ella bastant-molt!! Tema reg,... he estat setmanes enteres sense regar ni una vegada, per no dir un mes i pico, a vegades l'he anat girant perquè el sol la toqui de totes bandes, ja que sinó anava "tirant" cap a la finestra. Simplement l'he trasplantat un parell de vegades perquè el test se li quedava petit. Cal dir que ara té algunes fulles amb les puntes groguenques... No sé, no li havia passat mai, potser massa sol?

Crec que està de moda últimament, jo no l'havia vist mai quan me la van regalar, però realment es troba a qualsevol garden, en diferents mides sense problemes.

A veure què us sembla:

Zamicolcua 3.jpg


I el detall de la fulla:
Fitxers adjunts
detall fulla 2.jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Zamioculca

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 28, 2019 6:29 pm

que bonica! i té les fulles com brillants, no?

si és de les resitents, me l'apunto! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Zamioculca

EntradaAutor: Anna Maria » dg. abr. 28, 2019 9:00 pm

Mooolt xula :ok: :ok: :ok:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Zamioculca

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. abr. 28, 2019 10:09 pm

Sí Ametista, gran part de la seva gràcia són les fulles brillants!!

I sí, no patiu, que és apta per "mataplantes" com jo!! Tan aviat passo setmanes sense reglar-la com ho faig un parell de vegades a la setmana i ho ha aguantat tot jajajaja Pobreta... L'estiu passat la vaig treure a una terrassa i crec que li va anar força bé, aquest any no sé si ho repetiré perquè entre la planta i el test pesa un culló i l'he de baixar dos trams d'escala... Ja veurem si m'inspiro...

Animeu-vos que és una planta agraïda.

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::