És pot començar a tramitar l'Idoneïtat abans d'estar casats?
És pot començar a tramitar l'Idoneïtat abans d'estar casats?
Hola Noies,
Jo fa uns 2anys q vaig anar a una de les sessions informatives i ara m'agradaria posar en marxa la sol·licitud per adoptar ...... i tinc unes preguntes:
- Tinc q tornar a anar a una sessió informativa?
- S'ha d'estar ja casat per demanar l'Idoneïtat o puc estar en tràmit?.... portem 9 anys vivint junts...
Moltes gràcies!!!
Jo fa uns 2anys q vaig anar a una de les sessions informatives i ara m'agradaria posar en marxa la sol·licitud per adoptar ...... i tinc unes preguntes:
- Tinc q tornar a anar a una sessió informativa?
- S'ha d'estar ja casat per demanar l'Idoneïtat o puc estar en tràmit?.... portem 9 anys vivint junts...
Moltes gràcies!!!
RA. Oct 06-37anys
4IAs, 3a FIV (-)
1aOvod (+), abortament 5setmanes
2aOvod (+) ja tenim als nostres petits!!!!! 2015
Qda parat (Camí a l'adopció..... Som idonis!! En llista d'espera des de Maig 2013, esperem al nostre petit/a de entre 0-3anyets)
4IAs, 3a FIV (-)
1aOvod (+), abortament 5setmanes
2aOvod (+) ja tenim als nostres petits!!!!! 2015
Qda parat (Camí a l'adopció..... Som idonis!! En llista d'espera des de Maig 2013, esperem al nostre petit/a de entre 0-3anyets)
Re: És pot començar a tramitar l'Idoneïtat abans d'estar casats?
Si adoptes a catalunya no cal estar casats, no és un requisit. Si adoptes internacionalment depen del país, però la majoria demana que les parelles estiguin casades i algunes (bastantes) demanen un anys mínims de matrimoni... 2, 5 i de vegades 10 anys, i en alguns deixen contar els anys de convivencia i en altres no... Si penseu adoptar internacionalment millor caseu-vos lo abans millor pq si no compliu els requisits del pais que voleu sol·licitar no us donaran la idoneitat per aquell país.
Nosaltres també ho hem pensat, de moment estem anant per altres vies però no ho descartem 100%. Tampoc estem casats. Si al final fa falta casar-se, els anys de parella de fet i/o de convivència compten? Sabeu a quins països això és requisit indispensable?
Gràcies!
Gràcies!
a la web de la generalitat tindreu força informacio sincerament com jo estava casada aquesta pregunta no la vaig fer.
pero si hi ha un canvi mentre o despres de tenir la idoneïtat es renoven papers aixi que no se el que mes us conve, si ja comença un cop estigueu casats o no.
jo ja us dic ja estava casada, i els anys de convivencia a molts llocs no valen, i la parella de fet s'ha de demostra amb documentacio. pero ja us dic ho desconec del tot com va.
pero si hi ha un canvi mentre o despres de tenir la idoneïtat es renoven papers aixi que no se el que mes us conve, si ja comença un cop estigueu casats o no.
jo ja us dic ja estava casada, i els anys de convivencia a molts llocs no valen, i la parella de fet s'ha de demostra amb documentacio. pero ja us dic ho desconec del tot com va.
La majoria de països demana matrimonis casats i com diu ada, que portin uns quants anys de matrimoni. No sempre accepten la convivència.
Nosaltres feia molts anys qeu viviem junts i ens vam casar per poder adoptar, en el nostre cas, si ens van servir els anys de convivencia, perquè vam escollir un païs que ho acceptava. Ho vam demostrar amb una carta de l'alcalde on ell certificava que feiz x anys que viviem junts.
A la llista de requisits de cada païs veureu on els accepten i on no.
Nosaltres feia molts anys qeu viviem junts i ens vam casar per poder adoptar, en el nostre cas, si ens van servir els anys de convivencia, perquè vam escollir un païs que ho acceptava. Ho vam demostrar amb una carta de l'alcalde on ell certificava que feiz x anys que viviem junts.
A la llista de requisits de cada païs veureu on els accepten i on no.
Em vaig oblidar de dir que com ja ha dit algú, en el moment de començar s'ha de complir els requisits del païs escollit.
Torna a “Adopcions i acolliments”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |