Requisits Informe Idoneïtat

Fills del cor.
gere
Entrades: 1
Membre des de: dv. set. 13, 2013 12:24 pm

Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: gere » dv. set. 13, 2013 12:41 pm

Bon día a tots
Amb la meva parella, ja fa un temps que ens em plantejat el tema de la adopció.
Per embaraç no ens serà possible tenir fills i ja tenim 45 anys cada un dels dos.
Fa uns messos varem anar a una sessió informativa de la Generalitat i ens van explicar tots els tràmits que es feien i aspectes a tenir en compte en la adopció.
Sabem que ara tenim que presentar a la Generalitat la solicitut d´adopció amb el pais escollit i despres ens cridaràn per fer el CI.
Ara mateix em venen dos dubtes importants:
1) A nivell personal tinc que portar un aparall auditiu, sabeu si es un inconvenient per passar les proves del CI?
2) En cas de que el primer no sigui un inconvenient, al fer la solicitut ja tenim que possar el pais, pero anem una mica peixos en aixo. Quasi preferim un nen d´uns 6 anys, quins paissos ens recomeneu?
Moltes gracies a tots i una abraçada
CARPE_DIEM
:: peixet
:: peixet
Entrades: 287
Membre des de: dg. gen. 27, 2013 12:40 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: CARPE_DIEM » dv. set. 13, 2013 1:33 pm

Hola Gere!!!

Jo no estic posada en adopcions però és una cosa que tinc previst fer algun dia... No et puc respondre a la pregunta del aparell auditiu però hi ha una cosa que m'ha cridat l'atenció: demanes consell per saber on pots agafar el nen de 6 anys????? és això???

Per una banda, a tots els llocs oberts a les adopcions hi ha nens de 6 anys, desgraciadament. Jo, és una opinió i espero que no t'ofenguis, et recomano que agafis el nen/a al lloc on a tu t'agradi!!! no pots agafar un nen xinés si la cultura xina no t'agrada, si no t'agraden les seves coses, costums, idiologies,... Pensa que el nen/a et preguntarà, tindrà memòria, voldrà anar-hi, hi tindrà records i amb 6 anys tindrà hàbits... Té posat xina com et podria posar Filipines, ethiopia, etc,... però en serio... no és el color de pell, que sigui mono o no... Aquest nen ve d'un lloc i no es pot apartar del seu país d'origen encara que el portis cap aquí i es quedi a viure amb vosaltres.

Si la majoria et recomanen Ethiopia però tu no ho tens clar, de què serveix que et recomanem Ethiopia? Vosaltres heu de decidir el lloc, ningú més!!!

Jo se que no agafaré mai un nen de Xina, ho se!!! no tinc res en contra d'ells però és que no em criden gens l'atenció!!! ni els bebés, ni les xines, ni els xinos, ni res (només el menjar!!!) per tant, encara que algun dia tingués la oportunitat d'adoptar/acollir em sembla que diria que no per què no li puc transmetre els sentiments que necessita per estar equilibrat i poder començar de nou.

Bueno... no se si m'he explicat, si m'he posat en un marrón,... és simplement una opinió!!!!

Pd: tinc un nebot adoptat d'Ethiopia,... encara que no ho sembli... és important estimar el seu país!!!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: ada_bcn » dv. set. 13, 2013 3:43 pm

No crec que l'aparell auditiu que comentes sigui cap inconvenient. Et fan presentar un certificat mèdic al presentar la solicitut però només s'ha de certificar qeu pots cuidar d'un menor, no crec que l'aparell t'ho impedeixi.
En el procés d'idoneitat (si és internacional) es fan unes sesions que són dos dies de formació amb altres families, és més tipus xerrada, taula rodona, jocs de rol... i després ja són entrevistes privades amb el/la psicóloga i treballador/a social... No crec que et suposi cap problema tampoc.
Hi ha alguns paíssos que tenen requisits molt específics sobre temes de salut i no sé si et pot afectar s'alguna manera en algún país per adoptar, però no crec.
Aquí trobarás informació sobre el procés, informació per paíssos, etc... http://adoptivanet.info/

Sobre le país, s'ha d'escollir al presentar la solicitut però després le podeu canviar... pq ara és difícil tenir molta informació i quan estás més posat és més fàcil decidirte. De totes formes tampoc és que hi hagi moltes opcions... jo em miraria els requisits de cada una dels paísos en els que es pot realmente adoptar i veure els que compliu (edat máxima, anys de casat, temes de salut o ingresos, etc... temps d'estada al país, número de viatges, garanties de legalitat de procés, etc...) i dels que us quedin decidir.

Podrieu optar a nacional, tot i que ara mateix no está valorant per trams d'edat menors de 6 anys pq hi ha moltes families en llista d'espera, però pel que he llegit hi ha molt pocs nens de 6 anys adoptables i no sé si és realment viable o no, haurieu de preguntar al ICAA.

Sobre l'adopció a l'extranger, canvien tant ràpid les coses, crec uq eper l'edat podeu solicitar Filipines (que és un país que té un protocol establert molt estable, però no estic massa segura que acceptin ara solicituts), potser Índia, Brasil, alguns altres paíssos sudamericans (Nicaragua, Hondures.. Colombia si és un perfil a partir de 6 anys...), Bulgaria... i no sé si us deixarien tramitar a Nigeria... No sé, són algunes idees. China ara té 8 anys d'espera però potser un nen més gran de 6 anys seria menys crec que els consideren necesitats espacials ja, haurieu de consultar-ho per saber si és un projecte realista o no, i Etiópia també són bastant llargues les esperes i sempre hi ha notícies sobre les poques garanties del procés.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: Maria V. » dv. set. 13, 2013 5:42 pm

La meva mare no va ser adoptada, però una tieta seva se la va endur a viure amb ella a cinc anys. Devia ser l'any 1920, però hi ha reaccions emocionals que no depenen de l'època i les coses que la mare em va explicar fan pensar que, quan s'adopta una criatura grandeta, cal ser molt comprensiu i saber entendre, per exemple, que sovint (fins i tot al cap d'uns anys) pot estar trista i enyorar una mena de vida que als pares adoptius els sembla molt miserable, per comparació amb l'afecte i tendresa que ells li donen. I convé estar com més informat millor de la biografia del menut abans de l'adopció, amb el màxim de detalls, i no desarrelar-lo o fer-ho només en els aspectes indispensables.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: ada_bcn » dv. set. 13, 2013 8:14 pm

Cada nen és diferent, però està clar que tots els nens mereixen creixer en una familia, i els nens més grans de 6 anys també... dubto que hi hagi algú que decideixi adoptar un nen més gran de 6 anys que no hagi reflexionat sobre el que pot comportar i més quan ara és fàcil trobar informació, experiencies d'altres families, etc... Un nen amb 6 anys pot tenir una "motxil·la" més gran que un nadó... o no... hi ha nens adoptats amb mesos que han tingut molts problemes d'adaptació, hi ha molts nens adoptats de bebé que quan creixen presenten el mateixos problemes, reaccions, etc, que nens adoptats de grans... i voler tornar al país d'origen, a la familia biológica, etc, no té res a veure amb amb l'edat d'adopció, é suna cosa molt habitual amb nens adoptats a qualsevol edat... això mai se sap fins que estàs a casa... però l'adopció d'un nen més gran té també abantatges, el nen entén el que passa, se li pot explicar i preparar.... i els nens amb 6 anys són encara molt petits, no estem parlant d'adolescents, són gairebé bebes.
A catalunya la diferencia d'edat entre adoptat i adoptant ha de ser de màxim 42 anys (crec que abans hi havia gent que els donaven idoneitat per 0-3 amb 45) el Ci caduca als 3 anys i en realitat la diferencia no seria de 42 anys sino 45, et podrien asignar un nen de 3 anys amb 48.
Avatar de l’usuari
laucob
:: dinosaure
Entrades: 8192
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:13 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: laucob » dc. nov. 20, 2013 7:28 am

La diferencia d,edat entre adoptat i adoptant no es de 42 ni molt menys perque es pot adoptar apartir dels 25 i sincerament si hem dieu que fins als 42 no hem donaran el meu fill no es ni una putada es una guarrada hi ho sento perque aleshorex serien13 anys esperant?
Perdo si ofeng pero coi que pasa no tenim dret el jovent adoptar?
Si no vaig errada la diferencia es de 18 anys amb el pare mes jove de la parella.

Amb 45 opten a nens de 6 anys per lo que el tram el tindrien be sincerament agafeu la documentacio truqueu a l,icaa i que us informin be.

Si l,aparell es un problema ho desconec ells t,ho diran millor , suposo que pot dependre del grau pero ho desconec

I sobre etnia si feu nacional ointernacional heu de pensar amb el que estareu mes agust. Se que no es lo mateix pero imagina no es un nen es un animal de companyia potser et diuen que el millor es un reptil xi tu lis tens un no se que que no estas segura el portaries a casa? Jo no ho sento entra un d,estos a casa i me las piro. Per aixo dintre de fer.me respecte els gossos en vam portar un el qual m,estimo el mimo pero no era el mateix que amb un reptil perquenomes de pensar hem fico molt negitossa i vols dir que hi podria conviure no ho se hem pot mes el neguit que hem causa que el provar si el podria estima conviure suposo que si ell en un lloc i jo no entra ppodria esser sol.lucio. pero no ho trovo etic deixarloaparcat a l,animalito doncs amb un nen o persona tambe s,ha d,analitzar.

Se m,haure passat soc bruta com jo sola pero es el que en penso no es lo mismo directament pero pensa.hi.
JA QUEDA UN DIA MENYS[/size]
Imatge[url=http://lilypie.com]Imatge[size=150]Imatge[/url]fem la manteta dels desitjos si vols participar
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: ada_bcn » dj. nov. 21, 2013 8:54 am

la diferència d'edadt màxima és de 42... no la mínima.
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: Lau » dc. nov. 27, 2013 6:22 pm

laucob ha escrit:
I sobre etnia si feu nacional ointernacional heu de pensar amb el que estareu mes agust. Se que no es lo mateix pero imagina no es un nen es un animal de companyia potser et diuen que el millor es un reptil xi tu lis tens un no se que que no estas segura el portaries a casa? Jo no ho sento entra un d,estos a casa i me las piro. Per aixo dintre de fer.me respecte els gossos en vam portar un el qual m,estimo el mimo pero no era el mateix que amb un reptil perquenomes de pensar hem fico molt negitossa i vols dir que hi podria conviure no ho se hem pot mes el neguit que hem causa que el provar si el podria estima conviure suposo que si ell en un lloc i jo no entra ppodria esser sol.lucio. pero no ho trovo etic deixarloaparcat a l,animalito doncs amb un nen o persona tambe s,ha d,analitzar.

Se m,haure passat soc bruta com jo sola pero es el que en penso no es lo mismo directament pero pensa.hi.


No sé si ets bruta o no...però decidir si adoptes a nacional o internacional fent la comparació de "jo no fico un rèptil a casa però si un gos"... que entenc que estàs dient "jo no fico un negre o un moro a casa però si un blanc".... em sembla molt fort la veritat.
Avatar de l’usuari
laucob
:: dinosaure
Entrades: 8192
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:13 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: laucob » dc. nov. 27, 2013 10:49 pm

Lau vas ben confossa jo mai ficare un reptil a casa i perque tinc fovia a ells. I quant parlo de reptils parlo d,animals,.

No faig esa comparacio pero si ho vols veure aixi es la teva opinio.
JA QUEDA UN DIA MENYS[/size]
Imatge[url=http://lilypie.com]Imatge[size=150]Imatge[/url]fem la manteta dels desitjos si vols participar
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: ada_bcn » dl. gen. 13, 2014 11:07 am

a mi la meva veïna l'altre dia, quan sortia de casa amb el petit, va i em diu (sense venir a cuento) jo no adoptaria mai un negret... un chino si, pq m'agraden el chinos (¿¿¿???) però una negret mai... Sona malament la veritat, ho diguis com ho diguis...
Avatar de l’usuari
rateta2013
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: rateta2013 » dl. gen. 13, 2014 12:28 pm

Lau ha escrit:
laucob ha escrit:
I sobre etnia si feu nacional ointernacional heu de pensar amb el que estareu mes agust. Se que no es lo mateix pero imagina no es un nen es un animal de companyia potser et diuen que el millor es un reptil xi tu lis tens un no se que que no estas segura el portaries a casa? Jo no ho sento entra un d,estos a casa i me las piro. Per aixo dintre de fer.me respecte els gossos en vam portar un el qual m,estimo el mimo pero no era el mateix que amb un reptil perquenomes de pensar hem fico molt negitossa i vols dir que hi podria conviure no ho se hem pot mes el neguit que hem causa que el provar si el podria estima conviure suposo que si ell en un lloc i jo no entra ppodria esser sol.lucio. pero no ho trovo etic deixarloaparcat a l,animalito doncs amb un nen o persona tambe s,ha d,analitzar.

Se m,haure passat soc bruta com jo sola pero es el que en penso no es lo mismo directament pero pensa.hi.


No sé si ets bruta o no...però decidir si adoptes a nacional o internacional fent la comparació de "jo no fico un rèptil a casa però si un gos"... que entenc que estàs dient "jo no fico un negre o un moro a casa però si un blanc".... em sembla molt fort la veritat.


Pot sonar fort, però jo no ho trobo tan mal consell. Un ha de ser conscient dels seus sentiments, i si un és racista, potser mai estimarà un fill negre i val més que no l'adopti.
Eduard 2005
Arnau 2014
Avatar de l’usuari
rateta2013
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: rateta2013 » dl. gen. 13, 2014 12:43 pm

ada_bcn ha escrit:.... i els nens amb 6 anys són encara molt petits, no estem parlant d'adolescents, són gairebé bebes.


Els nens de 6 anys són nens grans, no tenen res a veure amb bebés ni amb nens petitons. Tenen tenen opinions i tenen la seva personalitat, tenen la part racional desenvolupada, etc. Si haguessim de comparar, penso que s'assemblen més a adolescents que no pas a bebés.

El problema dels nens grans no és només la motxilla. És que per als adults és molt més difícil vincular-se a nens grans (no son tan "monos", no hi ha el mateix contacte físic que amb un petitó, no surt la mateixa paciència...és normal!).

Crec que amb les adopcions es parteix d'espectatives molt elevades, molt de color rosa. I algú que adopti nens grans hauria de tenir molt clar el camí difícil que es trobarà.
Eduard 2005
Arnau 2014
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: ada_bcn » dl. gen. 13, 2014 3:01 pm

Estic totalment d'acord, una persona racista no hauria d'adoptar, ni un nen negre ni un de blanc segurament... I no és el mateix adoptar un nen de la teva mateixa etnia que d'una diferent, implica molts més reptes, no només el racisme, i és veritat que potser és necessaria un reflexió més profunda de la que es fa en el curs de formación, es possible, però això no té res a veure amb no ser capaç d'estimar un fill/a pq té un color de pell determinat o unes determinades característiques físiques...
Tampoc és el mateix adoptar un nadó que un nen més gran,`és molt més fàcil vincular-se a un nadó... però tampoc no totes les families es vinculen i sorprenentment per alguns, hi ha bebes molt petits amb molts problemes de vinculació. Segueixo pensant que un nen de 6 anys és molt petit, no s'assembla gens a un adolescent, jo tinc un fill de 6 i ja firmo ara pq l'adolescencia sigui com això. Tampoc té gaire a veure un nen nascut en una familia que s'ha criat en la seva familia que un que no ho ha fet...
Dubto que cap familia que es planteja adoptar un nen més gran de 6 anys, almenys aquí, potser si a estats units, es llanci a l'adopció sense haver reflexionat.
i no, no veiem només la part positiva de la adopció molta gent... potser si que n'hi ha que ho fan però per sort ara mateix hi ha molts informació gracies a internet que abans no es tenia.
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: Lau » dc. feb. 05, 2014 5:46 pm

rateta2013 ha escrit:
Lau ha escrit:
laucob ha escrit:
I sobre etnia si feu nacional ointernacional heu de pensar amb el que estareu mes agust. Se que no es lo mateix pero imagina no es un nen es un animal de companyia potser et diuen que el millor es un reptil xi tu lis tens un no se que que no estas segura el portaries a casa? Jo no ho sento entra un d,estos a casa i me las piro. Per aixo dintre de fer.me respecte els gossos en vam portar un el qual m,estimo el mimo pero no era el mateix que amb un reptil perquenomes de pensar hem fico molt negitossa i vols dir que hi podria conviure no ho se hem pot mes el neguit que hem causa que el provar si el podria estima conviure suposo que si ell en un lloc i jo no entra ppodria esser sol.lucio. pero no ho trovo etic deixarloaparcat a l,animalito doncs amb un nen o persona tambe s,ha d,analitzar.

Se m,haure passat soc bruta com jo sola pero es el que en penso no es lo mismo directament pero pensa.hi.


No sé si ets bruta o no...però decidir si adoptes a nacional o internacional fent la comparació de "jo no fico un rèptil a casa però si un gos"... que entenc que estàs dient "jo no fico un negre o un moro a casa però si un blanc".... em sembla molt fort la veritat.


Pot sonar fort, però jo no ho trobo tan mal consell. Un ha de ser conscient dels seus sentiments, i si un és racista, potser mai estimarà un fill negre i val més que no l'adopti.


jo sincerament penso que una persona racista no hauria d'adoptar... ni un negre, ni un chino ni a ningú.
Avatar de l’usuari
abril23
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. gen. 16, 2013 8:37 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: abril23 » dt. feb. 11, 2014 6:08 pm

Totalment d'acord amb la Lau una persona racista no hauria de poder adoptar a NINGÚ, és increíble que s'hagin de llegir aquestes coses, amb la de pares que hi ha en el món que estan desitjant ser-ho i es troben un munt de pedres pel camí, i que lo que desitjen es tenir un fill i no un nen "a la carta" com si fos una samarreta que en pots triar la mida, la marca i el color; mare de dèu com està el món :-(( . Lo més acollonant és que li donguin la idoneitat a gent així i pares que tenen algún problema de salut que no els repercuteix en res per cuidar al seu fill se les vegin i desitjin per aconseguir-la, és aberrant tot plegat.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge

Imatge
Mar71
:: papallona
:: papallona
Entrades: 146
Membre des de: dc. març 06, 2013 5:32 pm

Re: Requisits Informe Idoneïtat

EntradaAutor: Mar71 » dj. feb. 13, 2014 8:03 am

Hola a totes,

Fa dies que veig els comentaris que aneu fent, i m'agradaria donar-vos el meu punt de vista. Quan s'inicia aquest camí és normal tenir molts dubtes, cap de les qüestions que plantegeu s'ha de prendre a la lleugera. Per altra banda també us dic que quan aneu al curs de preparació ja podreu preguntar tots els dubtes i us fareu una idea més clara del que pot suposar adopar un nen de 6 anyss, un nadó, un nen d'una altra raça, grups de germans... etc. I un cop teniu tota la informació sou vosaltres qui ha de prendre la decisió, diguin el que diguin els altres.

També entenc que tots estem molt sensibles amb aquest tema i ens molesten el comentaris del tipus "animal de companyia" però estic segura que no es van fer amb intenció de ferir.
També demanaria que les que participeu en aquest foro mireu de fer-ho de forma constructiva, aportant informació o bé punts de vista que ens ajudin a tirar endavant, no sé, es que fa mesos que estem encallades en la discusió sobre un comentari quan el motiu del post és un altre.

Espero no haver moltestat a ningú,

Molta sort a totes i endavant,

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::