Adopció a Catalunya
Adopció a Catalunya
Acabem d'iniciar el procés d'adopció a Catalunya. Algú com nosaltres a qui li agradaria anar compartint dubtes i sensacions en aquest camí?
Re: Adopció a Catalunya
Hola!
A nosaltres ens agradaria iniciar el tràmit però no ens acabem de decidir perquè tenim entès que és un procés mooolt llarg, i ja estem als 40... També em sembla que ara està parat i no fan valoracions és així?? En quin punt us trobeu vosaltres??
Ens parlem!
A nosaltres ens agradaria iniciar el tràmit però no ens acabem de decidir perquè tenim entès que és un procés mooolt llarg, i ja estem als 40... També em sembla que ara està parat i no fan valoracions és així?? En quin punt us trobeu vosaltres??
Ens parlem!
AnnaGR ha escrit:Hola!
Ens parlem!
Exactament. Per nen sa has d'esperar (per aquesta parada transitòria que hi ha ara) 3-4 anys per fer formació i valoració , i després 1 any més aproximadament fins que hi ha l'assignació d'un infant. Si vas a internacional o necessitats especial et fan formació i valoració de seguida (llavors en NNEE t'assignen força ràpid i en internacional segons el país).
Teniu fills biològics?
Hola! Jo estic als 41, i la setmana passada em van avisar per si volia continuar el tramit, per fer el curs de 4 dies... és una espera llarga.a veure un cop passi el curs com va la cosa.
Ànims a tots i totes!
Ànims a tots i totes!
Lluna81 ha escrit:Hola! Jo estic als 41, i la setmana passada em van avisar per si volia continuar el tramit, per fer el curs de 4 dies... és una espera llarga.a veure un cop passi el curs com va la cosa.
Ànims a tots i totes!
Quan temps fa que vas enviar la sol.licitud?
Si. Tenim un fill biològic... La veritat es que vam demanar informació i ni tant sols ens han fet la trucada que ens van assegurar... Segurament no tirarem endavant, és una llàstima que el tràmit sigui tant complicat...
Com ho porteu vosaltres??
Com ho porteu vosaltres??
Nosaltres fa 3 mesos que vam fer la sol.licitud. Ara estem en la parada transitòria aquesta de 3-4 anys fins el curs.
sunna21 ha escrit:Lluna81 ha escrit:Hola! Jo estic als 41, i la setmana passada em van avisar per si volia continuar el tramit, per fer el curs de 4 dies... és una espera llarga.a veure un cop passi el curs com va la cosa.
Ànims a tots i totes!
Quan temps fa que vas enviar la sol.licitud?
Vaig començar els papers al 2019...ara farà 3 anys, i a finals del 2022 vaig fer el curs.
- egonzape11
- Entrades: 1
- Membre des de: dj. març 09, 2023 10:58 am
Bon dia,
nosaltres vam anar a la primera reunió informativa per adoptar a Catalunya el gener del 2016, i a l'octubre del 2020 ens van assignar a la nostra filla (nascuda a Catalunya i sense malalties, vam decidir que no estavem preparats per criar una criatura amb necessitats especials). En el moment d'iniciar els tràmits, el meu home tenia 35 anys i jo 34; quan va arribar la nostra filla a casa, ell tenia 39 i jo 38. La nena tenia 2 mesos.
Vam fer aquesta primera reunió informativa el 2016 i al novembre del 2019 vam començar el curs d'idoneitat a Girona, a la seu de la generalitat. Entre les sessions i les entrevistes de les treballadores socials, ens van donar la idoneitat el març del 2020 (sí, en plena pandèmia).
Ja ens van dir que, si superàvem el procés i ens donàven la idoneitat, no tardaríen gaire en assignar-nos un infant, com va ser al final.
A mi l'espera no se'm va fer llarga, però sí que vaig pensar que les coses anaven molt depressa entre la idoneitat i l'assignació de l'infant.
ànims, l'espera val la pena.
nosaltres vam anar a la primera reunió informativa per adoptar a Catalunya el gener del 2016, i a l'octubre del 2020 ens van assignar a la nostra filla (nascuda a Catalunya i sense malalties, vam decidir que no estavem preparats per criar una criatura amb necessitats especials). En el moment d'iniciar els tràmits, el meu home tenia 35 anys i jo 34; quan va arribar la nostra filla a casa, ell tenia 39 i jo 38. La nena tenia 2 mesos.
Vam fer aquesta primera reunió informativa el 2016 i al novembre del 2019 vam començar el curs d'idoneitat a Girona, a la seu de la generalitat. Entre les sessions i les entrevistes de les treballadores socials, ens van donar la idoneitat el març del 2020 (sí, en plena pandèmia).
Ja ens van dir que, si superàvem el procés i ens donàven la idoneitat, no tardaríen gaire en assignar-nos un infant, com va ser al final.
A mi l'espera no se'm va fer llarga, però sí que vaig pensar que les coses anaven molt depressa entre la idoneitat i l'assignació de l'infant.
ànims, l'espera val la pena.
- saricarefully
- :: puça
- Entrades: 5
- Membre des de: dj. abr. 06, 2023 3:31 am
- Nmartinezm
- Entrades: 1
- Membre des de: dg. maig 21, 2023 3:16 pm
Hola somos una familia de catalunya con una peque adoptada de india hace cuatro años, ahora queríamos empezar un proceso de adopción en Catalina y queríamos saber qué tal está el tema.
Gracias
Gracias
hola.
nosaltres vam iniciar els tràmits a finals de 2019 i encara no ens han trucat per continuar/iniciar el procés. Algú té alguna novetat de per quin mes van ?
nosaltres vam iniciar els tràmits a finals de 2019 i encara no ens han trucat per continuar/iniciar el procés. Algú té alguna novetat de per quin mes van ?
Hola,
Nosaltres vam començar a finals del 2020 i estem iguals, sense noticies. Heu fet alguna reunió o algún pas sobre l'adopció?
Gràcies.
Nosaltres vam començar a finals del 2020 i estem iguals, sense noticies. Heu fet alguna reunió o algún pas sobre l'adopció?
Gràcies.
Bona tarda!
Nosaltres vam entrar la sol licitud al setembre de 2020 i també estem esperant a que ens diguin alguna cosa.
A veure si algú que hagi entrat la sol.licitud per aquestes dates, ens diu q ja l'han avisat i ens posa sobre la pista!
Salut a totes i tots!
Nosaltres vam entrar la sol licitud al setembre de 2020 i també estem esperant a que ens diguin alguna cosa.
A veure si algú que hagi entrat la sol.licitud per aquestes dates, ens diu q ja l'han avisat i ens posa sobre la pista!
Salut a totes i tots!
Bones, nosaltres vam presentar la sol·licitud l'octubre del 2020 i avui hem fet la primera reunió informativa
Ponentina ha escrit:Bona tarda!
Salut a totes i tots!
Bones, nosaltres la vam entrar a l'octubre 2020 i avui reunió informativa
CrisBV ha escrit:Ponentina ha escrit:Bona tarda!
Salut a totes i tots!
Ei, molt bé, quina bona noticia! Això és que ja comencen a moure les sol.licituds d'aquestes dates. En quina demarcació estas? Com va anar la reunió, què us van dir?
Ponentina ha escrit:CrisBV ha escrit:Ponentina ha escrit:Bona tarda!
Salut a totes i tots!
Ei, molt bé, quina bona noticia! Això és que ja comencen a moure les sol.licituds d'aquestes dates. En quina demarcació estas? Com va anar la reunió, què us van dir?
Bones, nosaltres estem a la demarcació de Barcelona. Ens van dir que ara el proper pas seria presentar papers en 6-12 mesos. Llavors un cop presentats un curs que dura uns 8 mesos.
Un cop estas et diuen si tens la idonietat i llavors passes a una altre llista ja pel proces preadoptiu.
Espero que us citin aviat per la reunió informativa, es molt important fer-la i no connectar-se tard, ja que sino et treuen de la llista.
A veure si hi ha sort i us avisen aviat
Moltes gràcies per la informació!
A nosaltres encara no ens han dit res, estem a la demarcació de Lleida.
Vaig intentar enviar-te un missatge privat per aqui però no vaig poder. Si vols escriure'm i te'n surts, podem contactar. Salut!
Vaig intentar enviar-te un missatge privat per aqui però no vaig poder. Si vols escriure'm i te'n surts, podem contactar. Salut!
Ponentina ha escrit:Moltes gràcies per la informació!
Bones Maria, he trobat el teu privat i t'he intentat contestar però em queda a la bustia de sortida i no s'envia. Si tu pots enviar el privat amb el telèfon ens posem en contacte.
Gràcies
Cris
Torna a “Adopcions i acolliments”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |