Fem mitja!

Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Fem mitja!

EntradaAutor: Momo » dv. feb. 13, 2009 8:26 am

Hei! Com va?

Que hi algú que faci mitja?

Jo fa un any, vaig començar a aprendre'n. Quan estava embarassada me'n van agafar ganes, així que vaig comprar una revista i material i vaig buscar com es feia per internet. Al meu voltant no hi ha ningú que en sàpiga molt (bé, l'àvia del meu home n'és una experta, però està un pèl lluny) i la veritat és que vaig trobar molta informació sobre els passos bàsics, però hi ha coses molt tontes que no es troben enlloc. són d'aquelles coses que la gent deu suposar que és tant fàcil que no cal explicar-ho, però per gent que no n'ha fet mai no és així.

Bé, obro aqueat tema perquè puguem comentar dubtes i idees. A més podem anar ensenyant els nostres treballs.
Avatar de l’usuari
Martolina
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: ds. feb. 16, 2008 10:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: Martolina » dv. feb. 13, 2009 8:50 am

Ostres, ahir a traves del facebook vaig fer una crida als amics/gues perque m'ensenyin a fer mtja... serà que vull ser una bona marujilla, jeje. Però ara que estic força a casa pot ser xulo! Ja seguirè aquest post, Momo per si hi ha propostes interessants!
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: Ítaca » dv. feb. 13, 2009 8:54 am

Jo sí q en faig... bé, fer és molt dir... pq sols sé fer bufandes (en tinc 3 acabades i dues o tres més a mitges...). Amb jerseys i gorros ja no m'atreveixo!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: marta9 » dv. feb. 13, 2009 9:27 am

Ei, momo, bona idea aquest post!

A mi també m'agrada molt fer mitja, però mai acabo el que començo.... sóc un desastre :r) . Jo sí he fet algun jersei (parlo de fa molts anys quan encara no tenia fills i tenia temps per aquestes coses.... :-D :-D :-D La meva mare em guia una mica amb el patró, ja sabeu on començar la sisa, el coll... Quants punts anar reduint d'aquí i d'allà...

A veure si ara que estic de baixa m'animo i faig alguna coseta pel Guiu de cara a la tardor... Com serà un jersei petitó sí que l'acabaré, no?
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Duneta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4598
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 8:54 am
Ubicació: Tarragona

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: Duneta » dv. feb. 13, 2009 9:39 am

jo sé fer ganxillo, que és diferent de la mitja no??
la mitja és allò que es fa amb dues agulles?

La meva mare ens va ensenyar els punts bàsics del ganxillo a la meva germana i a mi un estiu quan erem petites i estavem avorrides. Ara de tant en tant quan estic inspirada faig alguna coseta, com moneders i bandoleres. Demà faig fotos i us les poso.
Imatge
Avatar de l’usuari
pipita
:: puça
:: puça
Entrades: 37
Membre des de: dg. set. 16, 2007 10:05 pm

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: pipita » dv. feb. 13, 2009 10:16 am

Doncs jo sé fer mitja i ganxet. M'agrada agafar patrons i aprendre nous punts, però no sempre me'n surto i gairebé mai acabo res del que començo (me'n canso). Les reviestes de KATIA per nens tenen patrons molt macos i no massa complicats. Al youtube, apareixen videos dels punts basics i exemples molt fàcils de seguir perquè de vegades t'ho expliquen i no saps com és el punt si no ho veus. Amb el ganxet, m'he enganxat una mica al amigurumis (petits ninotets de ganxet) que són fàcils de fer i molt graciosos. Si ho busqueu al google us sortirà.
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: Momo » dv. feb. 13, 2009 11:06 am

He fet unes fotos al jersei que li estic fent a l'Aleix. Estan fetes amb el mòbil, quan el tingui acabat, o quan pugui li'n faig unes de millors.

A mi també em passa això de que no acabo les coses, tinc una bufanda començada des de fa un any... però la robeta del nen, com que és petitona, és més fàcil acabar-la.
Fitxers adjunts
Imagen059.jpg
No es veu molt bé, però és un detall del punt
Imagen061.jpg
Darrera
Imagen072.jpg
Aquest és el model de la revista (el meu nen és més guapo ;p)
Imagen072.jpg (20.36 KiB) Visualitzat 24703 cops
merieng
:: papallona
:: papallona
Entrades: 105
Membre des de: dv. feb. 13, 2009 11:15 am

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: merieng » dv. feb. 13, 2009 11:18 am

Momo, m'encanta el conjuntet que li estas fent al teu nen.

Podries possar l'esquema de les dues peces?¿

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: Momo » ds. feb. 14, 2009 10:10 pm

Perdona Merieng, però porto dos dies... no he tingut tremps de copiar-ho. A veure si dilluns al matí puc, ahir i avui l'Aleix ha fet juerga i demà a la nit no que fan VDP. Jejejeje ;-)
Avatar de l’usuari
((!*Miriam!*))
:: dinosaure
Entrades: 7299
Membre des de: dl. abr. 28, 2008 6:13 pm
Ubicació: Lladó
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: ((!*Miriam!*)) » dg. feb. 15, 2009 6:52 pm

HOla!

JO ara farà cosa de 3 setmentes que ma mare me'n ha ensenyat!!! Otres és que ara al esperar una nena, vaig veure que hi havia coses tan maques a fer...així que mhe posar mans a l'obra i ara estic fent un vestidet per la peke!
Ja faré fotos hi us en penjaré!!! neujor:-) neujor:-)
Imatge

Imatge

Imatge
Si entreu al meu zoo, clikeu a qualsevol tenda o gabia please!!!

Fem la manteta dels desitjos...vols participa?
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: Violeta » dt. feb. 17, 2009 7:18 pm

Hola!

A mi me'n va ensenyar ara no farà ni un any una amiga que és molt manetes, i de moment només he fet una manta pel meu nebot i una manta pel meu futur fill...els rectangles se'm dónen bé, de moment, i m'agradaria fer un jerseiet, però primer vull quedar-me embarassada per saber l'època de l'any i l'edat...la veritat és que em relaxa molt, ara fa temps que no faig res, però aviat m'hi tornaré a posar!!
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
IRUA
:: lleona
:: lleona
Entrades: 967
Membre des de: dj. juny 26, 2008 2:56 pm

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: IRUA » dj. feb. 19, 2009 7:23 pm

Eiii..!!! Jo estic fent una manteta de quadrets fa moooolt de temps a mitja!! No sé com quedarà pq tot just m'en van ensenyar l'any passat i encara no he acabat cap peça..si aconsegueixo que d'aquí surti alguna cosa ja us possaré una foto!!
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
MA_GEM
:: rateta
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dl. ago. 18, 2008 12:51 pm
Ubicació: Vallirana (Barcelona)
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: MA_GEM » dt. feb. 24, 2009 10:26 am

Hola
Aqui una aficionada més que també li costa acabar les coses. Ara fara uns 90 messos hem vaig començar un jercei xulissim per l'estiu, anava enderrerida i hem vaig quedar embaraçada, total que allà esta per acabar.
El que si que he fet es un parell de bufandes i ara estic fent una bressola (arrullo) per la Laia, que neixerà a l'Abril.
La veritat es que l'estic fent amb unes agulles grossetes i a punt bobo (sempre punt del dret) i queda una monada. A veure si tinc temps i us penjo una foto.
Per cert, m'agradaria acabarla amb ganchet pero no en tinc massa idea, a veure si algu hem pot sugerir alguna puntilla fàcil per a ferla.
Si voleu estic fent la col.lecció de tricofacil, i hi ha la guia de punts, podria mirar d'escanejarla i enviar-la a qui la necessiti.
Esta força bé.
Saludos
Imatge

Imatge

Imatge
abril82
:: poltre
:: poltre
Entrades: 604
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:13 pm
Ubicació: Celrà
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: abril82 » dt. feb. 24, 2009 9:16 pm

hola,

doncs jo ara estic mirant d'aprendre a fer tot això. I precisament em fa il·lusió fer-ho perquè li vull fer una "arrullo", per quan tingui un nen (encara no estic embarassada, però com que em farà falta temps per
aprendre i fer-ho... jejeje).
A mi m'havien ensenyat quan era petita, els punts més bàsics tant a ganxet com de mitja, i aquesta setmana m'he comprat un ganxet i unes agulles de mitja, i he probat a veure si me'n recordava...

total, que m'agradaria que m'expliquessis com estàs fent l'arrullo a veure si m'en surto

gràcies
10/10/10 T.E. POSITIU!!!!

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
MA_GEM
:: rateta
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dl. ago. 18, 2008 12:51 pm
Ubicació: Vallirana (Barcelona)
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: MA_GEM » dt. feb. 24, 2009 9:27 pm

L'estic fent amb punt bobo que vol dir totes les passades del dret, he agafat agulles del 9 i dos fils de llana de bebe, un en groc i l'altre en un groc molt clar. A veure si demà puc fer una foto i us la pujo, la veritat queda molt dolç i com que la agulla es doble, s'en fa força via.
La meva mare li esta fent un altre a ratlles blanques i ratlles blanques amb detalls roses (el fil porta blanc i una mica de rosa) i el fa a punt de jersei, una pasada del dret i una del revés. A veure com el té d'avançat i si puc també us pujo la foto.
La idea es després fer una punta a ganxet o bé comprar una puntilla que m'agradi per a donar-li cos al voltant.
En el primer embaraç vaig consultar a una dependeta del corte ingles com fer-lo (les llanes són d'alla) i hem va dir que amb un fil, agulles del 3 1/2 i xorrocientops punts a punt de jersei, quan va neixer el Pol, després de moltes hores de feina, portava 3 dits de bressola. Quedava mono, pero no era viable. Per aprofitar la llana he barrejat amb l'altre color i agulles grans. El resultat m'agrada i ja vaig per la meitat. Jo l'he fet de més o menys 1,10 d'amplada de punts.
Espero haver-te aclarat una mica, si no, aqui estic.
Imatge

Imatge

Imatge
abril82
:: poltre
:: poltre
Entrades: 604
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:13 pm
Ubicació: Celrà
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: abril82 » dt. feb. 24, 2009 9:34 pm

moltes gràcies, ja em va bé l'explicació. Aconseguiré unes agulles d'aquest número que em dius, i investigaré com va això del punt bobo.

A veure si pots posar unes fotos, així m'animo veient el resultat!! jejeje
10/10/10 T.E. POSITIU!!!!

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
MA_GEM
:: rateta
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dl. ago. 18, 2008 12:51 pm
Ubicació: Vallirana (Barcelona)
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: MA_GEM » dv. feb. 27, 2009 10:47 pm

Hola noies
Us penjo una foto del amanyac (arrullo) que li faig a la Laia a punt bobo. Hem pensaba que en català es deia bressola, pero avui ho he estat buscant i resulta que es amanyac :-:)
Espero que pogueu fer-vos una idea.
Fitxers adjunts
_IGP5861.jpg
Amanyac Laia
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
((!*Miriam!*))
:: dinosaure
Entrades: 7299
Membre des de: dl. abr. 28, 2008 6:13 pm
Ubicació: Lladó
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: ((!*Miriam!*)) » ds. feb. 28, 2009 9:19 am

Ma-Gem que maco que està qeudant!!!

Jo ja tinc casi enllestit el vestit de la peke, a veure si us poso fotos!!!
Per cert, alguna sap de on puc treure patrons xulis de robeta per la peke de primavera-estiu???
Imatge

Imatge

Imatge
Si entreu al meu zoo, clikeu a qualsevol tenda o gabia please!!!

Fem la manteta dels desitjos...vols participa?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: Momo » ds. feb. 28, 2009 9:45 am

MA_Gem, que xulo t'està quedant l'amanyac! No sembla fet en punt bobo, suposo que com les agulles són tan grans... M'encanta!

Miriam, en aquest enllaç hi han alguns models...
http://www.artelabores.com/puntodemedia.htm

A la revista Sonia Bebe hi han dissenys molt xulos.

Perdoneu que encara no hagi penjat els patrons del conjunt de l'Aleix :-:) :-:) . Ho vaig copiant, però no em dóna temps d'acabar-ho... de seguida que ho tingui ho penjo sense falta.
Avatar de l’usuari
((!*Miriam!*))
:: dinosaure
Entrades: 7299
Membre des de: dl. abr. 28, 2008 6:13 pm
Ubicació: Lladó
Contacta:

Re: Fem mitja!

EntradaAutor: ((!*Miriam!*)) » dg. març 01, 2009 10:28 am

Momo ha escrit:MA_Gem, que xulo t'està quedant l'amanyac! No sembla fet en punt bobo, suposo que com les agulles són tan grans... M'encanta!

Miriam, en aquest enllaç hi han alguns models...
http://www.artelabores.com/puntodemedia.htm

A la revista Sonia Bebe hi han dissenys molt xulos.

Perdoneu que encara no hagi penjat els patrons del conjunt de l'Aleix :-:) :-:) . Ho vaig copiant, però no em dóna temps d'acabar-ho... de seguida que ho tingui ho penjo sense falta.


MOltíssimes gràcies reina!!
Imatge

Imatge

Imatge
Si entreu al meu zoo, clikeu a qualsevol tenda o gabia please!!!

Fem la manteta dels desitjos...vols participa?

Torna a “Mitja, ganxet i punt de creu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::