LACTANCIA MATERNA, DUBTES PORS I SATISFACCIONS!

Tria el pit o el biberó.

Ponchan
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 330
Membre des de: dc. març 07, 2012 3:53 pm

Re: LACTANCIA MATERNA, DUBTES PORS I SATISFACCIONS!

EntradaAutor: Ponchan » ds. jul. 27, 2013 9:34 pm

Cayena, es possible q sigui la crisis de lés 3 setmanes!-
No n''has sentit mai a parlar?? Necesiten més lleet i per produirlla xumeen molt soovint! Fins i tot cada 10 minuts, o tot el ddia enganxats!! O dia i nit...'.
Pot durar fins a una setmana!!!

Ànims"!!! Quueee. Totes l'heem superat!!!!
Imatge
Cayena
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dg. jul. 28, 2013 10:01 am

Ponchan
Si que se el que son els brots de creixement, pero si fos aixo el meu nen menjaria mes, no menys com fa ara, no?
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dj. ago. 01, 2013 10:28 am

Sí, pero també es posaria nerviós com fa ara... O siguibque pot ser un brot de creixement... També, el que pots fer x assegurar que pren la llet del final és fer la compressió, agafant el pit des de la base (prop de les costelles) com si agafessis una burger i apretant desde la base cap al mugró... A veure si així no es va desenganxant del pit, ajudant tu a sortir la llet + fàcil...
Imatge
Cayena

EntradaAutor: Cayena » dl. ago. 05, 2013 8:11 am

Gracies Sandrajuli!
Fare aixo que dius a veure que tal. De totes formes, estic veient que durant el dia fa presses curtes i molt sovint i a la nit i matinada les presses son mes llargues. Potser la calor que fa li dona mes sed i per aixo demana mes sovint i menja poc?
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » ds. ago. 10, 2013 10:49 am

Sí, també pot ser... Tinc una amiga que està igual que tu...
Imatge
marta_mum
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

EntradaAutor: marta_mum » dl. ago. 12, 2013 11:58 pm

el millor per la LM és no mirar el rellotge, ni entre preses ni durant la presa.
Jo amb el Jan esric tranquilíssima, que vol molt sovint, doncs sovint, que vol mes estona...doncs fins que es cansi i visc més que tranquila.
Si que si es posa com nerviós mamant molts cops és perque té un rotet, així que fem una pausa i després es torna a agafar.
maria30
:: puça
Entrades: 40
Membre des de: dj. abr. 26, 2012 11:27 am

EntradaAutor: maria30 » dv. set. 06, 2013 12:36 pm

Hola marones!
A veure si em podeu resoldre alguns dubtes.
El meu fill gairabé té 1 mes i mig i fem LME, s'engreixa entre 200 i 300 grams per setmana, per tant dedueixo que produeixo prou llet, però mai he necessitat discos absorvents i si no m'apreto els mogrons no em surt llet, és a dir gairabé mai em goteja el pit, això és normal? A més mai he notat la sensació de la pujada de la llet, a vegades parlant amb altres mares expliquen que elles es noten quan els puja la llet, doncs jo no... com és? pot ser degut a que tinc molt pit? Ja en tenia molt abans de l'embaras i ara encara més. A algú més li passa?
Gràcies!!
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. set. 06, 2013 1:14 pm

maria30 ha escrit:Hola marones!
A veure si em podeu resoldre alguns dubtes.
El meu fill gairabé té 1 mes i mig i fem LME, s'engreixa entre 200 i 300 grams per setmana, per tant dedueixo que produeixo prou llet, però mai he necessitat discos absorvents i si no m'apreto els mogrons no em surt llet, és a dir gairabé mai em goteja el pit, això és normal? A més mai he notat la sensació de la pujada de la llet, a vegades parlant amb altres mares expliquen que elles es noten quan els puja la llet, doncs jo no... com és? pot ser degut a que tinc molt pit? Ja en tenia molt abans de l'embaras i ara encara més. A algú més li passa?
Gràcies!!

Maria, estigues ben tranquil.la.
Si el teu fill va agafant pes, això és una senyal inequívoca de que menja, i que per tant produeixes la llet que necessita, s'agafa correctament... :ok: :ok:
Si no necessites discos absorvents ni notes sensació de pits plens etc és que els teus pits són super precisos i produeixen just el que el teu fill necesita, és una maquinària perfecte!! :-)
Ara seriosament: no totes les mares són iguals, ni tots els pits. No tothom fa servir discos absorvents, n'hi ha que en necessiten 3 mesos i n'hi ha que mig any. Si el teu fill s'engreixa entre 200 i 300 gr a la setmana no has de patir per res, està agafant per molt bé, i això només pot voler dir que tens prou llet (o que s'aixeca a les nits i es prepara plats de macarrons mentre dormiu, cosa poc probable :r) )

Una abraçada, felicitats per la teva maternitat i gaudeix de la lactància :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

EntradaAutor: Inda » dv. set. 06, 2013 2:03 pm

Maria...si el teu petit va agafant pes i menja...jeje...quina sort no anar "gotejant", no? No sé, suposo que és possible. Si li dones a demanda potser no s'arriba a acumular llet als pits i per això no ho notes.

Després si que arriba un punt, encara queda per això, en que els pits estan tot el dia flonxos i pensas que d'aqui sí que no dei sortir res de res. Doncs sí! Amb 16 mesos he vist com parava de mamar per "parlar" i sortia el canyo de llet, jajajaja.

A veure si alguna li ha passat com tu, que tant d'hora i ja no necessita res. Jo ho vaig agrair quan els vaig poguer deixar, potser cap als tres mesos.

Felicitats!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dv. set. 06, 2013 8:09 pm

Hola guapa! A mi no em regalimava llet dels pits tampoc, no et preocupis per això. Cada dóna és diferent. A mi em pasa que si fa més estona que no mama de lo normal (si surto) els pits se m'inflen però si tinc el nen al costat no.
No pateixis per això!
Salut!
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

EntradaAutor: Nusol » dv. set. 06, 2013 8:30 pm

Hola maria30!
Tranquila, a mi tampoc em regalimaven els pits i no he necessitat fer servir discos absorvents. Ara que ja estic treballant i passa més estona a buidar-los si que els noto més plens i inflats però tot hi així potser m'han degotat un parell de vegades contades.
I no sempre he notat la pujada de la llet.
Felicitats pel teu petitó!!
Imatge Imatge
nadia
:: gosset
:: gosset
Entrades: 468
Membre des de: dv. ago. 29, 2008 2:57 pm

EntradaAutor: nadia » ds. set. 07, 2013 11:13 am

Hola! Vaig alletar la meva filla gran fins als dos anys i mig i de manera exclusiva els 6 primers mesos.
La meva segona filla te 6,5 mesos i fins als 6 tambe hem fet LME. Ara hem iniciat l'alimentacio complementaria.
Doncs be, MAI he sentit cap pujada de llet, ni he necessitat discos absorvents. Tampoc he sentit mai els pits durs (val a dir que les dues han demanat sempre molt sovint). Se que no es el mes habitual, pero en el meu cas ha estat sempre aixi. Al cap i a la fi, ben mirat es una sort, no trobes?
Pd. Perdoneu l'absencia d'accents, escric des del mobil
ciriante
Entrades: 1040
Membre des de: dc. jul. 14, 2010 1:46 pm

EntradaAutor: ciriante » ds. set. 07, 2013 2:20 pm

María jo estic igual que tu i la nena ja te 4 mesos i súper be de pes, a mes a mes tinc poc pit, i per treurem llet uffff missió impossible jj surt poquíssima. Jo crec que la nena em deixa seca, encara que també pateixo per si es queda amb gana
3IAs, 1FIV (2 transfers), molt patiment i esforç = +

Imatge
pandora
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dg. març 06, 2011 9:42 am

EntradaAutor: pandora » dg. set. 08, 2013 3:36 pm

EStic alletant el meu fill de 5 dies amb LM i és el meu segon fill, la meva filla té 2anys i la vaig alletar fins els 14 mesos, amb aquest de moment no necessito discos absorvents, els pits no em regalimen, el que si els noto és molt durs sempre, suposo que s'anirà regulant. Amb la meva filla no em podia treure llet, no sortia res i la nena engreixava molt, tampoco notava pujada de llet, només els primers dies. Maria si el teu fill guanya pes estigues tranquila, la meva filla va plorar molt els primers mesos i jo pensava que era gana, però guanyava molt de pes i mai va voler un bibi.
maria30
Entrades: 40
Membre des de: dj. abr. 26, 2012 11:27 am

EntradaAutor: maria30 » dl. set. 09, 2013 9:52 am

Doncs em quedo més tranquila!!!
La veritat és que el nen mama molt sovint, tant de dia com de nit... :-o00m així que pot ser que no deixi que s'acomuli la llet per tal que gotegin els pits. La veritat és que no em queixo, és molt còmode no haver de portar discos i no haver d'estar patint per si mulles la roba, la única cosa que em preocupava era que potser això era degut a que tenia poca llet, però com dieu, si el nen va creixent, suposo que no hi deu haver problema.
Alguna vegada he intentat treurem llet amb un estractor i me n'ha sortit 4 gotes! però crec q pot ser més problema de l'estractor, era el de la chico manual, i crec q amb un elèctric potser aniria millor, ara de moment no em cal treure llet però quan comenci a treballar, el nen ja tindrà 5 mesos, me n'hauré de treure, espero que això no sigui un problema i pugui recollir-ne prou per no deixar la lactancia abans del que m'agradaria...
Moltes gràcies per totes les vostres respostes! :ok: :ok: :ok:
Mireia11
Entrades: 1226
Membre des de: dc. maig 12, 2010 9:02 pm
Ubicació: Vallès Oriental

EntradaAutor: Mireia11 » dv. set. 13, 2013 7:48 am

La succio de l'extractor no te res a veure amb la del bebe. Jo amb l'extractor treia super poc i tot i aixi porto gairebe dos anys de lactancia....
Si el nen s'engreixa senyal de que tot va be!
ems2012
Entrades: 1004
Membre des de: dt. juny 26, 2012 11:09 am

EntradaAutor: ems2012 » ds. set. 14, 2013 6:28 am

Hola noies, sere mare al desembre i em decidit donar el pit. Voldria poder treurem la llet algunes vegades per tal de q la meva parella tb li pugui donar i ser una miqueta mes independent, tot i q ja se q la lactancia materna significa estar "sempre" disponible!
El q voldria saber es si val la pena comprar abans de parir un tira llets o es millor esperar-se a q ja hagi nascut? Ho dic xq he llegit q a vegades el fet del bibero fa q despres rebutgin el pit.

Una altra consulta mes intima: jo sempre he tingut poquet pit. Ara amb l'embaraç a crescut minimament (estic de 27set) el mugrons si q han canviat de color. No fa pinta de q estiguin succeint gaires canvis en aquesta zona. Em pregunto si podre donar el pit o no.

Moltes gracies!!!!
09/12/2013 Benvinguda Jana!!! 3280kg :cnena:
03/08/2018 TE + :cnena: :cnen:
31/10/2018 Ets una :cnena: ARLET!
19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL! :cnen:
shyla
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » ds. set. 14, 2013 9:43 am

ems2012 ha escrit:Hola noies, sere mare al desembre i em decidit donar el pit. Voldria poder treurem la llet algunes vegades per tal de q la meva parella tb li pugui donar i ser una miqueta mes independent, tot i q ja se q la lactancia materna significa estar "sempre" disponible!
El q voldria saber es si val la pena comprar abans de parir un tira llets o es millor esperar-se a q ja hagi nascut? Ho dic xq he llegit q a vegades el fet del bibero fa q despres rebutgin el pit.

Una altra consulta mes intima: jo sempre he tingut poquet pit. Ara amb l'embaraç a crescut minimament (estic de 27set) el mugrons si q han canviat de color. No fa pinta de q estiguin succeint gaires canvis en aquesta zona. Em pregunto si podre donar el pit o no.

Moltes gracies!!!!

Bon dia, enhorabona per l'embaràs, primer de tot dir-te que el tamany, forma del pit o dels mugrons no afecta al fet de poder donar el pit o no, en principi totes les dones estem preparades per fer-ho, voler és poder, només en comptats casos amb problemes mèdics no és possible produir llet. Així que si vols fer-ho no dubtis que podràs.

Per altra banda per lo del tirallets millor m'esperaria, si és que vols treure llet per poder tenir alguna estona lliure millor ho deixaria per més endavant, espera a que la lactància estigui ben instaurada, el primer mes és vital, ni xumets ni biberons per evitar confusions a l'hora d'agafar-se al pit i succionar correctament. Pensa que amb el pit, lo d'estar sempre disponible no és entre cometes com has posat, jeje és SEMPRE SEMPRE :content:
Imatge Imatge
Cayena

EntradaAutor: Cayena » ds. set. 14, 2013 10:37 am

Ems2012
Felictitats per la teva propera maternitat!!!
A mi durant l'embaras els pits no em van creixer ni una talla i quan va neixer el meu nen es quan van fer la gran crescuda, tot i que tampoco et pensis que tinc els pits massa grans... I portem dos mesos i una semana de LME!!!!
Pel que fa a treure't llet perque li doni el teu home, jo tambe esperaria a tenir la lactancia ben instaurada, pero per si t'interessa, l'extractor manual de la casa Medela ve amb un bibi amb la tetina que simula la forma de succio del pit matern. Es el bibi Calma. Jo vaig haver de comprar el tirallets perque el nen va estar uns dies paxuxet i menjava poc i jo necesitava buidar els pits i vaig comprar aquest amb el bibi inclos per si mai el necessites...
Com t'han dit, amb el pit has d'estar disponible siempre, pero es taaaaaan bonic. Dur al començament, si, pero compensa moltissim!!! El teu home s'implicara amb altres coses, canvi de bolquers, banyito, cantar-li cançons per adormir-lo, jugar amb ell, passejar-lo....
ems2012
Entrades: 1004
Membre des de: dt. juny 26, 2012 11:09 am

EntradaAutor: ems2012 » ds. set. 14, 2013 12:40 pm

Noies moltes gracies pels vostres consells! Amb el tema dels pits m'heu deixat mes tranquila!
Esperarem a comprar el tirallets mes endavant!

Crec q m'hi pasare sovint x aquest post!!!
09/12/2013 Benvinguda Jana!!! 3280kg :cnena:
03/08/2018 TE + :cnena: :cnen:
31/10/2018 Ets una :cnena: ARLET!
19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL! :cnen:

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::