ALLETAR ESTANT EMBARASSADA

Tria el pit o el biberó.

MIXETA26
:: pantera
Entrades: 849
Membre des de: dv. jul. 11, 2008 8:02 am

ALLETAR ESTANT EMBARASSADA

EntradaAutor: MIXETA26 » dg. maig 23, 2010 1:05 pm

Hola mares,
Estic embarassada de 21 setmanes i tinc a l'Oriol que avui fa 15 mesos i continua fent pit. Sempre hem fet pit a demanda i mai no m'ha calgut donar-li cap suplement. El fet és que des que estic embarassada, he notat una disminució progressiva de la quantitat de llet fins al punt que quan torno de treballar ja no em puc treure més que 4 gotes amb l'extractor. Sé que tinc llet, perquè si m'apreto me'n surt, i l'Oriol mama igual. El que passa és que ja no s'atipa mamant i senzillament l'hi serveix per a adormir-se o calmar-se quan està neguitós. No sé si el que em passa és degut a l'embaràs, o senzillament és l'evolució que havia de fer, però en tot cas tinc por de no estigui prenent la quantitat suficient de llet.
Us agrairé molt si compartiu amb mi les vostres experiències i coneixements. Gràcies!
Imatge
Imatge

Imatge

ImatgeImatge

Imatge
maresmenca
:: tigre
Entrades: 795
Membre des de: dc. maig 27, 2009 12:39 pm

Re: ALLETAR ESTANT EMBARASSADA

EntradaAutor: maresmenca » dg. maig 23, 2010 1:47 pm

Hola Mixeta

Cap al 3er-4art mes d'embaràs la producció de llet baixa, fet que fa que molts nens es destetin, però molts segueixen mamant i fan tandem quan el germanet@ arriba.
Dona-li el pit i després la AC, i així no es quedarà amb gana, però sempre el pit primer.
cocosong
Entrades: 822
Membre des de: dc. set. 13, 2006 2:45 pm

EntradaAutor: cocosong » dg. maig 23, 2010 8:30 pm

Hola Mixeta26,

Jo diria que el que et passa és per l'embaràs. Jo estic embarassada de 25 setmanes i la meva filla que té 3 anys fa quasi un mes que no mama, jo diria que per que la producció va baixar segur i ella em deia que li surtia poqueta. Jo crec que si l'ac la fa completa i li pots mantenir el pit quasi que no fa falta que li donis suplements però pot ser et quedaràs més tranquila si ho demanes al teu pediatre. El meu cas és diferent ja que la nena té tres anys i menja de tot i mes. Mai ha begut llet de fòrmula però pren llet d'avena als vespres i menja algún iogurt i molt formatge. Però clar, amb 15 mesos jo pot ser li donaria algún got de llet per veure si ha quedat amb gana després del pit.
Ayrs
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dg. maig 23, 2010 8:55 pm

ídem, ya no hay forma de sacarme leche si lo intento. Mi hija toma para calmarse, dormirse, y poco más.

Es el embarazo. Tú ofrecele tu leche, y lacteos (con control porque a veces les encantan tanto que no toman nada más y tampoco es eso) y alimentos sanos y variados y tranquila, que tomará lo que necesite.
ImatgeImatge
Imatge
irene2006
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dt. feb. 09, 2010 12:08 pm

EntradaAutor: irene2006 » dg. maig 23, 2010 9:51 pm

Hola mixeta!!!
Doncs t´haig de dir que a la meva cunyada li van ****super prohibir***** seguir donant el pit al seu primer fill (tenia 15 mesos) quan es va quedar embarassada, perquè li va dir el seu ginecòleg que hi havia un alt risc de provovar contraccions i provocar un abortament si seguia donant el pit!!!!
Ella es va espantar, perquè realment havia notat algún doloret, i li va treure la toma de la nit que feia amb el nen gran.
Jo no vull espantar pas, eh, pero a ella almenys li van deixar ben clar.
Espero que et vagi molt bé!!!!
ImatgeImatge
maresmenca
Entrades: 795
Membre des de: dc. maig 27, 2009 12:39 pm

EntradaAutor: maresmenca » dg. maig 23, 2010 10:54 pm

Irene, això és mentida, i està provat en varis estudis. Sols hi ha perill de contraccions i part prematur quan ja hi ha risc d'abort per se o és un embaràs d'alt risc.
Els nadons que els seus germans han fet pit mentre estaven a la panxa neixen a terme, amb bon pes i recuperen el pes perdut a l'hospital amb més facilitat.
http://www.albalactanciamaterna.org/lac ... -en-tandem
irene2006
Entrades: 210
Membre des de: dt. feb. 09, 2010 12:08 pm

EntradaAutor: irene2006 » dl. maig 24, 2010 12:08 am

Hola maresmenca,
Ostres, noia, doncs t´asseguro que el que he explicat de la meva cunyada és 100% verdader, vull dir, que va ser el ginecòleg qui li va deixar super clar, no li va donar cap altre opció, i desde luego, me cunyada no portava cap embaraç de risc, ....
No sé, jo puc parlar per la experiència de me cunyada i el seu ginecòleg, que anava per mútua i té bastant prestigi,...
ImatgeImatge
nuscka
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dl. maig 24, 2010 7:21 am

Hola Irene, estic amb la maresmenca, no passa absolutament res per donar el pit durant l'embaràs... alguns ginecòlegs de la vella escola ho desaconsellen, pero no hi ha perill real. Jo vaig donar el pit fins que estava de 5 mesos, i llavors tenia tan poca llet, que el meu fill se li van començar a oblidar tomes, fins que al final es va deslletar solet. Realment deus tenir poquissima llet, dona-li iogurts, actimels, petit suisos (o llet de vaca) perque no en deu tenir prou.
I änims amb l'embaràs!
ImatgeImatge
dRIM
Entrades: 206
Membre des de: dv. abr. 24, 2009 12:08 pm

EntradaAutor: dRIM » dl. maig 24, 2010 9:09 am

Hola a totes,
jo estic embarassada de 6 setmanes i també encara dono pit. No m'he plantejat treure-li a no ser que comporti algun risc pel de la panxona. Però el que si que noto és que estic molt i molt cansada (suposo per la suma d'embaràs i pit).
Imatge
cocosong
Entrades: 822
Membre des de: dc. set. 13, 2006 2:45 pm

EntradaAutor: cocosong » dl. maig 24, 2010 9:19 am

Si que hi han gines que ho desaconsellen totalment però suposo que és per que no estàn al dia amb aquest tema. El meu gine em va dir que podia continuar sempre i quan no tingués moltes contraccions o es veiés algún indici de risc en aquest embaràs però que probablement és destetaria sola ja que varia el sabor i no els hi agrada.
esquitx
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 546
Membre des de: dc. set. 30, 2009 10:17 am

EntradaAutor: esquitx » dl. maig 24, 2010 9:52 am

Embaràs i alletament és totalment compatible!! tinc dues amigues que ho han fet però totes a mig embaràs el gran ha deixat de mamar. Un no parlava i va deixar de mamar de cop i no van saber perquè fins que el cap d'uns dies van saber que esperaven el segon fill i l'altre, la nena tenia 3 anys i per el canvi hormonal la llet va canviar de gust i la mateixa criatura va dir a la seva mare que no volia més lleteta perquè no la trobava bona. Però, no les conec directemant, hi ha noies que han alletat tot l'embaràs, ha nascut l'atre fill hi fan tàndem.

Si ho pots fer, fes-ho li fas un gran bé al teu fill, ara si li surt menys quantitat, com t'han dit, l'hauràs d'ajudar amb algún altre aliment làctic que no ha de ser llet.

Hi ha tant mites i creences rares i infundades amb l'alletament matern que fa por!! Els nens s'han alimentat de la llet de les seves mares fins fa quatre dies!!
Muntcat
:: conillet
:: conillet
Entrades: 357
Membre des de: dl. gen. 12, 2009 5:27 pm

EntradaAutor: Muntcat » dl. maig 24, 2010 4:11 pm

Jo he donat pit no estant embarassada i per tant no ho sé. A ma mare, òbviament un metge de la vella escola, li va dir que deixés el pit immediatament que sabés que estava embarassada (va tenir 10 fills), li deia el pediatra ja que la llet no tenia tants nutrients però també la llevadora pel perill de perdre el que tenia a la panxa.
Jo no sé què dir-vos, el que tinc clar és que un dels motius pels quals és molt bo donar el pit és que la matriu fa les contraccions necessàries per tornar a lloc i si hi ha alguna relació, doncs és possible que es mantingui durant la lactància.
Jo vaig deixar el pit després de 12 mesos i després vaig anar a buscar l'altre.
Imatge
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dl. maig 24, 2010 9:12 pm

Muntcat ha escrit:Jo no sé què dir-vos, el que tinc clar és que un dels motius pels quals és molt bo donar el pit és que la matriu fa les contraccions necessàries per tornar a lloc i si hi ha alguna relació, doncs és possible que es mantingui durant la lactància.
.

Sí, això es perque en el postpart inmediat els receptors per a l'oxitocina de l'úter estan totalment actius. Això no passa fins al final de l'embaràs, per tant durant la resta del temps, per molta oxitocina que hi hagi, l'úter no es contrau de manera que pugui afectar al fetus. De fet, bé que hi ha oxitocina a la sang durant l'orgasme, que tindria el mateix efecte que l'alletament en quant a contraccions uterines, i ningú no ens diu que no tinguem orgasmes durant l'embaràs perque podriem perdre els nadons, oi que no?

A més, dir que no hi ha cap cas descrit d'avortament ni part prematur, causat per una lactància durant l'embaràs. Es tracta d'una idea absolutament teòrica. Només estaria justificat recomanar de no alletar, basant-se en aquesta teoria, que seria si la dona té una amenaça real important d'avortament que impliqués repòs absolut. I en aquesta situació també haurien de dir que no has de tenir orgasmes... (que es poden tenir sense fer esforços importants, no nomes al coit...)
ImatgeImatge
Imatge
dRIM

EntradaAutor: dRIM » dt. juny 15, 2010 10:34 am

Continuem amb el pit però cada dia em fan més mal....

Millorarà o estaré tot l'embaràs així? És que pobreta cada vegada que se m'acosta em poso tensa, tensa... :ufs:
Imatge
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dt. juny 15, 2010 11:38 am

a mi em va passar a partir delsegon trimestre... i va coincidir (per sort) que a ell se li van començar a passar les ganes de mamar. Em feia molt mal de veritat, i suposo que si hagués fet gaires tomes al dia, al final l'hagués delletat jo...
ImatgeImatge
dRIM

EntradaAutor: dRIM » dc. juny 16, 2010 10:21 am

nuscka ha escrit:a mi em va passar a partir delsegon trimestre... i va coincidir (per sort) que a ell se li van començar a passar les ganes de mamar. Em feia molt mal de veritat, i suposo que si hagués fet gaires tomes al dia, al final l'hagués delletat jo...

gràcies nuscka! espero que en unes setmanetes deixi de fer-me mal perquè si continua així potser l'hauré d'acabar desllatant...
Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::