LM amb mugroneres

Tria el pit o el biberó.

emanens
:: dragona
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

LM amb mugroneres

EntradaAutor: emanens » dt. oct. 12, 2010 12:37 pm

Hola noies, la meva nena té una setmana de vida i estem fent LM però gràcies a les mugroneres ja que tinc els mugrons completament plans i tot i que ho vam provar de donar el pit sense mugroneres fins a l'esgotament, era impossible. Amb les mugroneres la nena s'ha adaptat perfecte i mama molt bé. De totes maneres la llevadora em va dir que hauria de provar de fer-ho sense mugroneres, però la nena té una setmana i em fa por que si ho intentem (gairebé no hi ha mugró) m'acabi fent ferides al pit, clivelles etc i no li pugui donar (ara anem molt bé amb les mugroneres).

Per altra banda la nena va super lenta mamant per culpa que amb les mugroneres costa més de xuclar i es cansen, m'hi estic gairebe 2,30h amb la teta enlaire (parant alguns moments per canviar, rotet, despertar-la etc), però aixo no em permet fer res no podré tenir vida social! no podré anar enlloc! és molta estona mamant i quan esta dormida la posem al moises i encara en vol més es comença a xumar el dit...

Alguna de vosaltres em pot explicar la seva experiencia amb mugroneres?
què m'aconselleu????

Gracies noies
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
amaiam
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 546
Membre des de: ds. oct. 25, 2008 11:54 am

Re: LM amb mugroneres

EntradaAutor: amaiam » dt. oct. 12, 2010 12:58 pm

Hola,

A mi em va passar i tot i que m'insistien que me les treiés, vaig donar-li amb mugroneres fins els 2 mesos. Un bon dia vaig començar a provar i vaigveure que no em feien falta. El principal és que beguin llet materna, la resta és lo de menys. Molts ànims!

Amaiam
Imatge
NOVETATS SOBRE L'EMBARÀS DEL GUIU A:
9mesets.blogspot.com
ImatgeImatgeImatgeImatge
marta_mum
:: girafa
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

EntradaAutor: marta_mum » dt. oct. 12, 2010 2:40 pm

Hola emmanens, em sembla que et podré ajudar!!!

demà ves corrent a la llibreria i compra't el llibre del carlos gonzález, un regalo para toda la vida!!!

veuras que mica a mica has d'anat traient les mugroneres, i millorant la posició de mamar, de manera que amb vint minutets per pit com a molt la nena et faci pit, jo estic a mig llegir-lo i estic flipant de la de coses que no sabem o fem malament en el tema del pit.
Hi ha estudis que demostren que les mugroneres no serveixen per a res, i no pateixis per tenir mal als pits, que si la posició és correcte no tindras pas fisures ni res a l'estil.

ara no tinc massa temps, després si vols m'hi entretinc una mica mes. :p-)

l'altre cosa que t'aniria super bé és un pouch o una bandolera d'anelles per poder-hi fer pit de tant en tant i poguer sortir una mica al carrer, ni que sigui a fer un cafetó.

Petonets!!!
emanens

EntradaAutor: emanens » dt. oct. 12, 2010 2:50 pm

marta-mum:

Dema anire a la libreria, estic disposada a fer el que calgui! El que passa que jo no tinc clar de treure les mugroneres ara, pensa que te una setmana i encara que trigui tant esta mamant i esta guanyant pes, i si les trec em fa tanta por que comenci a agafar ferides al mugro i hagi de deixar-ho perque em caiguin les llagrimes de mal...A mes a mes pensa que encara que vulgui ara mateix gairebe no tinc mugro! el primer dia era completament pla, no es distingia de la aureola. Ara ja fa alguna mica de prominencia, uns 3-4mm...o sigui imagina't.....és que no ho veig clar..potser més endavant si em fa sortir el mugro.. :ufs: uff no se ja veurem com ho faig. Em fa por que si faig algun canvi la cagui,..per altra banda ara no puc fer res de res (gairebe nomes anar al wc a fer pipi i prou, ara fa poc finalment s'ha dormit i m'he pogut dutxar un rècord!)
Imatge

MERCADILLO:
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dt. oct. 12, 2010 3:17 pm

Anna26
:: zebra
Entrades: 1553
Membre des de: dc. jul. 23, 2008 3:37 pm
Ubicació: Calders

EntradaAutor: Anna26 » dt. oct. 12, 2010 3:31 pm

Jo també vaig tenir aquest problema.tinc els mugronsplans i invertits cap dins, així que amb el primer va ser un calvari i ningú em va parlar de mugroneres. Vaig alletar fins els 8 mesos però la lluita amb les clivelles va ser durilla al llarg dels primers dos mesos. Pel segon, a l´hospital ja em vanparlar de les mugroneres i no vaig dubtar res a comprar-me-les. Va anar super-bé sense clivelles ni ferides.Poc a poc el mugró va sortint i ja veuràs com acabaràs sense utilitzar-les, ara que amb una setmana no n´hi ha prou. Tampoc no hi ha un temps exacte, depen de molts factors, (de com és el mugró, de com mama la criatura,...). Jo ho provava a estones no tota la toma així s´anava acostumant. Al cap de dos mesos nomès la utilitzava amb un pit, l´altra ja no feia falta.
ànims ja veuràs com ho aconseguiràs, nomès falta una mica més de paciència... ara que si s´engreixa jo no dubtaria a seguir com fins ara... :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
ImatgeImatge
ImatgeImatge
marta_mum

EntradaAutor: marta_mum » dt. oct. 12, 2010 4:57 pm

Ai, que avans no tenia gaire temps i he escrit a corre cuita!

volia dir que moltes mares creuen que les mugroneres eviten les clivelles, i no es pas així, les clivelles s'eviten mamant en una bona posició, al llibre que t'he recomanat explica com s'aconsegueix, però hi ha nombrosos grups de lactància on pots anar i t'ajudaran un munt.
Això no vol dir que si tu ja tens una clivella, de manera puntual t'ajudin.

Al principi, les mugroneres, en molts casos, el meu el primer, poden donar un cop de ma, però jo crec que per aconseguir una LM duradora i còmoda miqueta a miqueta s'han d'anar traient,com t'ha aconsellat l'Anna26 està genial, però no cal córrer tampoc, l'important és que tu estiguis tranquila i segura de tu mateixa, i per tant pots anar introduïnt els canvis mica a mica, sobretot quan veguis que la teva nena no tingui massa gana, han de ser proves relaxades, no estressants, pensa que l'adrenalina impedeix que la llet puji, has d'estar tranquila.

crec que ara m'he explica't millor.

petons!!!

Per cert Julyet, molt interessant l'enllaç, encara que no del tot d'acord amb el Carlos Gonzalez. :ok:
cocosong
:: pantera
:: pantera
Entrades: 822
Membre des de: dc. set. 13, 2006 2:45 pm

EntradaAutor: cocosong » dt. oct. 12, 2010 7:37 pm

Hola emanems,

Jo també vaig començar l'alletament amb mugroneres ja que pobreta no hi havia manera que s'enganxés. Me les vaig treure cap a les tres setmanes, primer la d'un pit que tinc el mugró millor que l'altre i es va enganxar deseguida. Tu ves provant i ja veuràs com les odràs treure. Personalment m'agobiava molt el fet de tenir que anar a tot arreu amb la mugronera i fixa't si vaig aguantar poc. Et recomano el llibre del Gonzàlez ja que per mi ha estat quasi una biblia en aquest tema però ell no és partidari de les mugroneres. Jo crec que has de fer el que es pot i si ajuda una temporada a establir l'alletament doncs benvingudes mugroneres. Només per que vegis que es pot tenir un alletament amb èxit començant amb mugroneres et dirés que la meva filla va fer exclusiva fins els 6 mesos, ha mamat fins els tres anys i ara amb el segon ja no n'he necessitat per que ja els tinc a fora.

Ànims i tranquila que algún dia donaràs el pit sense les mugroneres.
emanens

EntradaAutor: emanens » dt. oct. 12, 2010 7:44 pm

gràcies noies pels consells, demà aniré a la llibreria i comprare el Gonzalez per si hi ha algun consell que em serveixi. De moment amb mugroneres vaig bé, la nena menja, pero aaquesta tarda per exemple desde les 16h fins a les 20,30h ha estat que si ara mama que si dormo 5 min i quan la poses al moises torna a demanar...buff bastant desesperant com us imagineu no m'he pogut moure del sofa amb la teta i la mugronera a punt.. Per altra banda suposo que és el que dieu moltes, que en una setmana és molt poc, perque penseu que abans de parir el mugro era literalment pla (no es distingia on era), i ara ja surt (pero només uns milimetres de res!!!!) , paciencia..suposo que tard o d'hora anira sortint més i ho podre aconseguir z2:-)
Imatge

MERCADILLO:
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dt. oct. 12, 2010 7:58 pm

marta_mum ha escrit:
Per cert Julyet, molt interessant l'enllaç, encara que no del tot d'acord amb el Carlos Gonzalez. :ok:

L'Alba Padró mereix tota la meva confiança ;). No sé si segueixes el bloc, però per a mi està al nivell del Carlos González :ok:
marta_mum

EntradaAutor: marta_mum » dt. oct. 12, 2010 8:07 pm

està bé de saber, a partir d'ara m'ho apunto per seguir-ho també| :ok:
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dt. oct. 12, 2010 9:29 pm

Julyet ha escrit:
marta_mum ha escrit:

L'Alba Padró mereix tota la meva confiança ;). No sé si segueixes el bloc, però per a mi està al nivell del Carlos González :ok:

Jo diria que fins i tot més enllà que el CG... per començar ella sí ha alletat, i molt de temps!!
ImatgeImatge
Imatge
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » dc. oct. 13, 2010 12:57 pm

Jo també vaig començar amb mugroneres i vam arribar als 18 mesos de lactància. Jo sempre he pensat que si no arriba a ser per les mugroneres jo no hagués aguantat ni una setmana amb el pit, perquè contrariament al que diuen a mi em van anar molt bé per mal que em feien la clivella que tenia. La llevadora em va dir que si la nena agafava bé pes no hi havia d'haver cap mena de problema per fer-les servir. Cap als 4 mesos vam començar a fer intents per treure-les i ho vam aconseguir, però al cap de poc vaig fer dues obstruccions a cada pit d'aquelles que sembla que tinguis una agulla clavant-se a la punta del mugró i aquesta vegada si que si, si no arriba a ser per les mugroneres abandono, perquè em feia més mal que les clivelles. Un cop va haver passat el tràngol, vam continuar sense i fins als 18 mesos.
Per mi, fer servir les mugroneres no em suposava cap mena de problema: estava molt més orgullosa de mi mateixa per haver-me'n sortit amb la teta.
I pel temps, buf, quan la meva filla tenia aquesta edat també la podia tenir 2 hores enganxada a la teta, sense parar. Però mira, paciència i a mirar la tele. Amb el temps vam anar millorant, i jo em pensava que era per "culpa" de les mugroneres que trigava tant, però no, un com les vam treure trigava igual, és que era lenta la nena.
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » ds. oct. 23, 2010 5:52 pm

Emanens, t'he contestat també sobre aquest tema a un altre post, però hi torno en aquest.
Ara no la utilitzo, però les dues primeres setmanes he fet servir mugronera per a un dels pits per fer sortir una mica el mugró i que la bitxi mengés (i sobretot, els primers dies, em buidés el pit perquè el tenia que no podia ni baixar el braç!). Cada vegada que li tocava el pit xungui, primer ho intentava sense mugronera, perquè ella mateixa fes l'esforç. La infermera de la nursery ens va dir que els primers dies li costaria perquè encara no ha desenvolupat gaire la musculatura de la boca per xuclar, però que aniria millorant la cosa. Alguns dies aconseguíem mamar sense mugronera, però d'altres, nanai. Però des de fa uns dies, la tia té una força impresionant a la boca i s'enganxa amb una facilitat increible. A més, un dia la vaig ficar al llit perquè no volia bressol de cap de les maneres i entre somnis em va semblar que em llepava el mugró, primer, i després vaig notar que s'enganxava ella soleta al pit que no li mola. Ella sola s'havia posat a mamar i era el pit més planet!! O sigui que quan s'hi posa, s'hi posa.
Jo et recomano, com el que t'han dit per aquí: paciència, insisteix que la bruna s'hi posarà i veuràs que si la col·loques bé, podreu passar de la mugronera i fareu a pèl!
Una abraçada per a tu, bonica i una mossegadeta ala galta a la Bruna!!!
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
nuriaau
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

EntradaAutor: nuriaau » ds. oct. 23, 2010 9:56 pm

Hola,

Nosaltres vam fer servir mugroneres amb la nena casi 5 mesos!! Els primers dies em van fer unes clivelles horroroses, em sangrava tot el mugró i fins hi tot me'n va caure un tros! no sabia col.locar-me la nena en bona posició i no vaig poder anar a cap grup de suport a la lactància que m'ajudés (la teoria me la sabia tota....però d'aquí a la pràctica no me'n sortia)....sempre duia mugroneres netes amb una capseta i fèiem LM a demanda fins que una forera del SP em va dir que per què no me les tria ja i provava de donar-li sense.....i jo pensava que em tornaria a fer mal i no em sortiria el mugró, però se'm va agafar bé a la primera (bé, se'm continuava agafant malament però al tenir la boca més gran m0'abarcava més aurèola i ja no em feia mal), la mugronera m'havia "curtit" els mugrons i se'm sortien cap enfora (cosa que MAI m'havia passat). En fi, que d'un dia per l'altre vem deixar les mugroneres (és un rollo fer LM a demanada per la nit amb les mugroneres), vam continuar fent LME fins als 7 mesos i ara que té 10 mesos i 6 dents continua mamant a totes hores. No he hagut de tornar a utilitzar mugroneres ni m'ha sortit cap més clivella. Ara, t'aconsello sobretot que si pots contactar amb alguna assessora de lactància que t'ajudi amb la posició és el que t'anirà millor.

Per cert, al principi (el primer mes) la nena havia de xuclar amb força per treure la llet, casi sempre estàvem una hora o dues per cada toma...algun dia havia estat 24 hores literals de rellotge amb la nena al pit...però després mica en mica va anar agafant força a la musculatura de la boca i en un plis ja havia mamat. El canvi important en quan a duració de les preses el vaig notar cap als 2 mesos i mig, fins llavors em passava dia i nit amb els pits a l'aire, i a partir de llavors les preses van començar a durar 10 minuts, després 5....i espaiava entre una hora i tres hores

Per cert, la sensació de donar el pit "a pèl" no té res a veure a donar-lo amb mugronera, intenta que et puguin ajudar amb la posició!

Ànims!!
emanens

EntradaAutor: emanens » dg. oct. 24, 2010 2:44 pm

D'acord noies, intentare anar a un grup de lactancia que m'ajudin per treure'm els mugroneres, tot i que insisteixo en dir que ara encara ho veig molt recent, la nena es molt patita i de moment ella s'alimenta molt bé, hi esta 1h o menys mamant (ja hi ha agafat l'aire a succionar tot i que ha de fer més força s'hi ha acostumat), la prova és que esta negreixant molt. De tottes maneres intenatre anar-hi per tal que m'asessorin, ara de moment no ho veig possible perque el mugro nomes em surt 1mm o 2mm aixo és res! penseu que quan he de posar la mugronera al lloc ni jo ser localitzar el mugro...Pero ho intentarem, deixare passar uns dies

Per cert, gracies a totes noies pels vostres consells, m'estan ajudant molt ! Creia que nomes era jo la que em tocava patir aixo de les mugroneres pero veig que totes heu passat per exepriencies varies i similars. Espero que ens en sortim, de moment anem bé amb muigroneres pero espero d'aqui un temps encara poder-ho millorar :ok:
Imatge

MERCADILLO:
marta_mum

EntradaAutor: marta_mum » dg. oct. 24, 2010 3:48 pm

hola guapa, pensa que els nadons no s'enganxen del mugró sinó de l'areola, i que han de mamar, que no pas xuclar, amb la boca ben oberta, així que no tinguis tan complexe pel mugró perque un cop la nena i tu agafeu el truqui no importa el tamany del mugró :ok:
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dg. oct. 24, 2010 7:54 pm

Estic amb la marta_mum, no et desanimis ni tinguis coplexe de mugro. Segur que et poden ajudar i acabaràs sent tota una experta mami amb-sense-mugronera :r) No defallegis, guapetona!!! La Bruna ja t'ha demostrat com t'escolta i et fa feliç, veuràs que amb això passarà igual.
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
emanens

EntradaAutor: emanens » dc. oct. 27, 2010 7:48 pm

Gracies pels conells !

De moment anem fent i sembla que anem bé. Avui a mes a mes m'he comprat un "Formador de pezones" de Medela, que simplement és un aro de silicona que es porta dins el sostenidor i intenta moldejar i donar forma al mugró, però no se si donara resultats de moment no he notat res.

alguna de vosaltres ho ha fet servir durant l'embaras o despres? quina opinio en teniu?
Imatge

MERCADILLO:
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dc. oct. 27, 2010 8:08 pm