Dieta de civada/avena i lactància materna

Tria el pit o el biberó.

Ginger
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Dieta de civada/avena i lactància materna

EntradaAutor: Ginger » dc. oct. 27, 2010 4:11 pm

Noies,

Acabo de trobar aquesta informació, m'aniria genial poder treure'm de sobre 5 quilos, i això seria genial si funcionés.
Algú em pot dir amb coneixement de causa, si és compatible (o adequat) amb la lactància materna? La meva nena té 9 mesos i encara pren molt de pit...

Aquí la dieta:

Esta dieta adelgazante y depurativa fue creada por un nutricionista español. Con ella no sólo eliminarás kilos extras, sino que también te ayudará a limpiar tu organismo. Es sana, corta y fácil de seguir. Contribuye a bajar el colesterol y con ella puedes perder entre 4 y 5 kilos (8.5 y 11 libras) en 5 días.

La avena es considerada uno de los cereales más completos y es un alimento de bajo nivel calórico (30 gramos aportan 71 calorías). Tiene la virtud de hincharse en el estómago, produciendo saciedad durante varias horas.

La base de la dieta es el salvado de avena (copos de avena fresca) que se venden en todas partes.

Alimentos permitidos:

Copos de avena, frutas y vegetales, queso fresco y nueces. Café, leche descremada, té, té de hierbas, caldo de verduras y agua pura o agua mineral.

Verduras recomendadas: espinaca, brócoli, cebolla, espárragos, lechuga, tomate, zanahoria, puerro (ajos porros), calabacín (zucchini), champiñones (hongos, setas), guisantes verdes (petit pois, arvejas).

Frutas recomendadas: manzana (especialmente), pera, naranja, fresa, frambuesa, plátano (banano).

El queso fresco puede reemplazarse por yogur, queso ricotta descremado o queso cottage descremado, requesón.

¿Cómo preparar la avena?

Mezcla 3 cucharadas de avena con 1 taza de agua o de leche descremada. Puedes tomarla fría o caliente, como a ti te guste. Si la prefieres caliente, colócala 3 minutos en el microondas y agrégale un endulzante de dieta.

PRIMER DIA

Desayuno
3 cucharadas de avena con agua o leche descremada.
4 fresas picadas y 1 sobre de endulzante de dieta.

Almuerzo
1 ensalada hecha con tomate, espinaca, brócoli, espárrago, cebolla, lechuga, etc. 3 hojas de menta, aceite de oliva y una pizca de sal.
1 manzana o 1 naranja, con 2 cucharadas de queso fresco y 1 sobrecito de endulzante de dieta.

Merienda
1 fruta o 1 taza de té.

Cena
2 zanahorias, peladas y cortadas en trozos, aceite de oliva y una pizca de sal.
1 manzana cocinada en el horno microondas con 2 palitos de canela, 2 cucharadas de queso fresco y 1 sobrecito de endulzante de dieta.

SEGUNDO DIA

Desayuno
1 plátano o 1 manzana.
1 taza de café o té, sin azúcar.

Media mañana
6 fresas o 1 taza de caldo de verduras.

Almuerzo
1 ensalada hecha con tomate, brócoli, lechuga, aceite de oliva y una pizca de sal.
1 manzana asada con 1 cucharada de yogur.

Merienda
1 fruta o 1 taza de té.

Cena
1 Ensalada hecha con espárragos verdes o blancos, aceite de oliva y una pizca de sal.
1 manzana en compota, rallada o picada, 2 cucharadas de queso fresco, ricotta descremado, cottage descremado, requesón o yogur con 1 sobre de endulzante.

TERCER DIA

Desayuno
6 fresas cortadas en trozos.

Media mañana
1 taza de café, té o 1 fruta

Almuerzo
1 Ensalada hecha con tomate, lechuga y espárragos.

Merienda
1 fruta o 1 taza de té.

Cena
1 ensalada hecha con espinacas, aceite de oliva y una pizca de sal.
1 manzana con 2 cucharadas de queso y 10 nueces.

CUARTO DIA

Desayuno
1 ensalada de frutas hecha con ½ plátano (banano) cortado en rebanadas y 6 fresas partidas en cuatro.
Café o té.

Media mañana
6 fresas y 1 taza de caldo de verduras.

Almuerzo
1 ensalada hecha con alubias verdes (judías verdes, green beans, habas), partidas en trocitos, y pedacitos de cebolla.
1 manzana y 12 avellanas.

Merienda
1 fruta, 1 taza de té o 1 taza de caldo de verduras.

Cena
1 ensalada hecha con 1 taza de guisantes verdes (petit pois, arvejas) y 1 taza de espinacas.
1 manzana cortada en trocitos con 2 cucharadas de queso fresco, ricotta descremado, queso cottage descremado, requesón o yogur.

QUINTO DIA

Desayuno
1 naranja picada y 6 fresas.

Media mañana

6 fresas o 1 taza de caldo de verduras.

Almuerzo
1 ensalada hecha con guisantes verdes (petit pois, arvejas), brócoli y lechuga.
1 manzana.

Merienda
1 fruta o 1 taza de té.

Cena
1 ensalada hecha con puerros (ajos porros) picados finos (solamente la parte blanca), lechuga, aceite de oliva y una pizca de sal.
1 manzana en compota, 3 nueces, 1 cucharada de yogur y un sobre de endulzante de dieta.

Recomendaciones:

La dieta dura 5 días. Si necesitas perder más peso, descansa unos 2 días comiendo alimentos de pocas calorías y el mínimo de carbohidratos, antes de continuar otros 5 días. Por ejemplo, puedes hacerla de lunes a viernes, descansar el fin de semana (sin excederte al comer) y continuar el lunes siguiente.

Haz algo de ejercicio (no en exceso) tómate la vida con tranquilidad mientras haces esta dieta.

Dí no a los quesos cremosos y apártate de los azúcares, pasteles, tartas, pastas, pan, postres calóricos, mantequilla, exceso de alcohol (una copa de vino al día, puede ser, en este período).

Puedes agregar 1 huevo pasado por agua para el desayuno, o un omelette a la hora de almuerzo, un pescado con ensalada verde para la cena, etc.
Imatge

Imatge
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: Dieta de civada/avena i lactància materna

EntradaAutor: edae » dc. oct. 27, 2010 5:08 pm

A mi em van dir que res de dieta mentre fes LME o gairebé E. Que el que podia fer era menjar sa, però una dieta dieta no, i menys una de tant restrictiva!! :ufs:

Per cert, dit per una nutricionista, són pitjors els edulcorants de dieta que el mateix sucre. Més val o no posar-n'hi, o fer-ho amb sucre morè, mel...
Imatge
Imatge
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dc. oct. 27, 2010 5:22 pm

edae ha escrit:Per cert, dit per una nutricionista, són pitjors els edulcorants de dieta que el mateix sucre. Més val o no posar-n'hi, o fer-ho amb sucre morè, mel...

Això segur!!!
Imatge

Imatge
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » dc. oct. 27, 2010 5:31 pm

Jo, fent lactància materna, tampoc faria cap dieta. Com t'han dit, menjar sa i de tot.

Sort!
Imatge
nessy
:: zebra
Entrades: 1930
Membre des de: dj. set. 16, 2010 10:12 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nessy » dj. oct. 28, 2010 7:35 am

Hola guapa, vaig contestar ahir al teu dubte, però com el post estava duplicat, han borrat aquell on hi era la meva resposta (quina rabia, l'haurien d'haver exportat).

Pel que sé, durant la LM no és recomanable cap tipus de dieta per perdre pes (altra cosa seria per motius estrictament mèdics).

De tota manera, m'he mirat la dieta i no te la recomano donat que s'ha de malfiar d'aquelles dietes "milagro". 4-5kg en 5 dies suposa que perdràs molt pes en poc temps i el teu cos no té capacitat d'assimilació dels canvis. Així que deixis la dieta i recuperis els hàbita alimentaris habituals en la teva vida, el cos (com no ha tingut temps de re-educar-se) agafarà amb ànsia alló que li has negat i els kg perduts tornaran amb l'IVA corresponent (que ara és del 18% :r) ).

Tot això t'ho explico desde l'experiència, ja que sempre havia estat grassoneta i vaig probar un miler de dietes d'aquest tipus, fins que vaig decidir que aixó ja no era un tema d'estètica sino de salut. L'any passat vaig perdre 18 kg >.-<: en 4 mesos >.-<: >.-<: fent dieta sota supervisió. No n'he recuperat cap (bé, mentida, desde que estic prenyadeta n'he agat 2'5).

Sento el rotllo patatero.
Tonets
Passa a veure el que faig: http://milmolt.blogspot.com.es/

Imatge Imatge
nuriaau
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

EntradaAutor: nuriaau » dj. oct. 28, 2010 8:31 am

Hola,

La meva nena té 10 mesos i pràcticament fem LME (li deixo provar cosetes del menjar però el 90% del que vol menjar encara és pit) i faig dieta des de que la nena tenia 3 mesos, i surto a fer footing quan puc.

En el meu cas havia de perdre 30 kg que vaig guanyar en els dos embarassos, i com que són molts kg i volia evitar "efectes robote" i sobretot li volia seguir donant el pit a la nena, vaig anar directament a un metge endocrinòleg. Em va manar fer uns anàlisis i em va explicar que sí que es pot fer esport i dieta mentres dones el pit sempre i quan sigui una dieta saludable (o sigui, sense saltar-te cap component de la piràmide alimentària). Estic fent una dieta de 1200 cal i també em va explicar que per saber que és una bona dieta s'ha de perdre com a màxim 500gr a la setmana, si es perd més és que no és una dieta equilibrada, i donant el pit interessa sobretot que sigui equilibrada.

Si vols te l'escanejo i te la passo, a mi la veritat és que em va molt bé, puc menjar de tot (vigilant molt sobretot les quantitats d'hidrats de carboni de cada àpat) i perdo entre 200 i 500gr per setmana. Algun dia em menjo "extra" perque em vé de gust i a la bàscula no es nota gens. També s'ha de tenir força de voluntat (com tots els règims!!) però no passo gana i em sento lleugera i la nena mama tot el que vol i físicament em sento forta; a més estic aprenent a menjar de forma equilibrada!

Així que la meva recomanació és que si vols fer dieta i seguir lactant que vagis a un metge endocrinòleg i fugis de les dietes miracle.
Ginger

EntradaAutor: Ginger » ds. oct. 30, 2010 9:10 pm

Noies,

Gràcies pels vostres comentaris, de fet ja m'imaginava les respostes, però no sé, potser pensava que hi podria haver algú que conegués la dieta o l'hagués fet en algun moment.

El cas és que m'han quedat uns 5 Kgs després de l'embaràs que no se'n van mai!!! quin pal, tu! El meu "problema" és que en general ja menjo bastant sa, molta verdura, molt pocs fregits, pa en comptades ocasions... no sé, i em costa pensar com fer-ho per treure'm aquests quilos.
Nuriaau, potser m'aniria bé que me la passessis per veure més o menys què et recomanen. Gràcies! Ja sé que són personalitzades, però només vull veure per on va la cosa. De vegades el que és important és no barrejar certs aliments o saber en quin moment és millor cada cosa, no? Tot i així, les dietes de pesar aliments i fer X grams de tal cosa, etc... no sé si seria capaç de fer-les. Com més em limitarien pitjor ho passaria psicològicament, em sembla...

Bé, total, que estic així... :sogra:
Imatge

Imatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » ds. oct. 30, 2010 11:25 pm

Ginger, totes aquestes coses sobre barreges d'aliments, gent que pot menjar unes coses o no... són mentida.

Una amiga meva és dietista i un cop em va fer unes "pautes" sobre com menjar sa i aprimar-me. Em vaig aprimar 10 kilos (i amb activitat física).

És ben senzill: tantes calories + activitat física = pes guanyat o perdut.

Si vols et passo una mica el que em va recomanar. A part et recomano aquest bloc: http://conselldietetic.blogspot.com/
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dg. oct. 31, 2010 6:38 pm

Julyet ha escrit:Ginger, totes aquestes coses sobre barreges d'aliments, gent que pot menjar unes coses o no... són mentida.

Una amiga meva és dietista i un cop em va fer unes "pautes" sobre com menjar sa i aprimar-me. Em vaig aprimar 10 kilos (i amb activitat física).

És ben senzill: tantes calories + activitat física = pes guanyat o perdut.

Si vols et passo una mica el que em va recomanar. A part et recomano aquest bloc: http://conselldietetic.blogspot.com/

Gràcies per passar per aquí, Julyet!
Un dels impediments és l'exercici físic, pq sempre he fet coses, però ara amb l'Arlet... res de res, bé, estar per ella i tal, però clar, no és el mateix.
Passa'm aquestes pautes, a veure què diuen... Gràcies!
Imatge

Imatge
nuriaau
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

EntradaAutor: nuriaau » dj. nov. 04, 2010 5:58 am

Ginger ha escrit:Un dels impediments és l'exercici físic, pq sempre he fet coses, però ara amb l'Arlet... res de res, bé, estar per ella i tal, però clar, no és el mateix.
Passa'm aquestes pautes, a veure què diuen... Gràcies!

Hola Ginger, jo tinc dos nens i cap moment per ananr al gimnàs o fer esport, així que faig esport amb ells (em poso música i fem una sessió d'aeròbic l'Arnau i jo, i la nena al terra o amb mi a la motxilla; o bé fem una mica de pilates també amb ells o me'ls poso tots dos al cotxet i surto a córrer 30' amb ells.....i pensa que de cotxet duc el TwinTwo (que només la carcassa pesa 25kg), i entre nens i capotes i mantes deu pesar tot uns 50 kg....vaig una mica més lenta que si anés sense cotxet però un cop "arranques" :-D ja va més lleuger i puc córrer tranquilament, a vegades anem pel passeig, altres per camins sense gaires pedrots.....i no sóc la única eeeee, a l'octubre vam anar amb cotxet i nens a córrer una cursa de 10 km i vaig veure 3 mamis més amb el seu nen i el cotxet corrent...i a vegades entre setmana veig un parell de mami que van entrenant també amb el cotxet....si pots fer esport sense ells, doncs que sigui amb ells!! ja veuràs com a tu et va bé i ells s'ho passen pipa

En quan pugui escanejar (que se m'ha trencat l'aparato) et passo la dieta

Edito per dir que m'he mirat el blog que et recomana la JULYET i diu moltes de les coses que també em va dir l'endocrino :ok:
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dj. nov. 04, 2010 10:16 am

Jo era una fan de fer pilates!! En vaig fer fins abans de parir! :ok:
Ho veig complicat amb l'Arlet... :-:)
Imatge

Imatge

Torna a “La llet”