Experiències

Tria el pit o el biberó.

Lod
:: zebra
Entrades: 1506
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 11:37 am

Experiències

EntradaAutor: Lod » dj. set. 29, 2005 8:08 am

Hola noies!

L'altre dia estàvem parlant amb una companya meva que té una nena de quatre mesos sobre aquest tema: biberó o pit?
Hi han infinites opinions però m'agradaria saber de les que ja sou mares i heu experimentat aquesta decisió de què és el que heu fet i pq?

Jo sempre havia tingut clar que si algun dia fos mare li donaria biberó, ho tenia mooooolt clar! però desde que em vull quedar embarassada que en dubto bastant. Ja sé, que el pit és el més adient per la criatura però per la mare? he llegit que també però m'ajudaria bastant que testimonis reals em donessin la seva opinió!

Moltes gràcies!!
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dj. set. 29, 2005 10:43 am

uish, doncs no sóc experta en la matèria, i sóc dolentíssima argumentant però, per tot el que he sentit i llegit, tinc claríssim que, si puc, alletaré el meu fill fins que pugui.
:*:-)
gemma
Site Admin
Entrades: 341
Membre des de: dl. març 31, 2003 2:36 pm
Ubicació: bcn
Contacta:

Alletament matern

EntradaAutor: gemma » dv. set. 30, 2005 1:18 am

Dolo, ets de Barcelona?? Crec que si,oi? Tinc una pila de revistes i si vols alguna te la podria passar ..es que jo he llegit molt..és molt important tenir els coneixements però segons es sap més també es pensa més i llavors comencen algunes pors..bé és una reflexió ja que veig que et plantejas el tema del pit..però és normal xq tens moltes ganes. :-)

El pit es el millor es clar, jo li vaig donar als dos nens uns 8 mesos, però també es més sacrificat segons ho miris, ja que depen de la mare.. i el bibi li pot donar una altra persona. El pit es pràctic, ràpid i economic..doncs a qualsevol moment et treus el pit i ja esta..la llet artificial requereix bibero, agua calenta..etc..i si estàs pel carrer segons com es millor el pit.. Reconeixo que amb l'Arnau em donava vergonya però amb el Pau alguna vegada li vaig donar al carrer o parc (a on no hi havia molta gent)..es molt personal i sembla un moment tan intim que personalment preferia sempre estar a casa. Encara això no es veu natural segons a quins llocs, però cada vegada més mares ho practiquen Pensa que depenent del bb pot prendre el pit cada dues hores o menys i llavors es quan et trobes a casa sense sortir amb el pijama possat tot el dia. Bé això ens passa a totes durant els primers dies, però despres convé sortir i prendre l'aire que si no la depre està assegurada.. Demà seguiré que es molt tard, ok? :-/
Lod

EntradaAutor: Lod » dl. oct. 03, 2005 10:59 am

Ei hola!!

Gemma, no sóc de Barcelona, visc a Figueres.. ostres és una pena! perquè m'interessa molt aquest tema... és tan complicat.. jo sempre havia tingut claríssim que li donari el bibi, pq he viscut molt a prop l'experiència de la meva germana, plorava i tot quan li donava el pit, se li van fer ferides al mugró i li feia moltíssim mal i en a mi això em va impactar bastant! però clar, ara em toca a mi decidir i com dius tu he llegit bastantes coses i totes arriben a la mateixa conclusió: el pit és el millor.. però hi ha tants factors que ho envolten! si le dones pit i treballes.. com t'ho fas? si bé, suposo que et treus abans la llet del pit i algú li pot donar amb el bibi... però clar...
també diuen que si li dones el pit... la teva matriu puja abans al seu lloc i el teu cos també torna amb més rapidesa a perdre els quilets que hagis pogut guanyar... tot això és realment cert? aisshhhh......... ho sento eh? es que tinc tants dubtes dins el meu cap.. i com dius tu mentres més t'informes més embolics et fas.. je je!

Merci guapa!!!
xiara
:: girafa
Entrades: 2625
Membre des de: dc. set. 14, 2005 8:42 pm

EntradaAutor: xiara » dl. oct. 03, 2005 10:12 pm

Hola!
Dolo, jo d'experiència "zero patatero", ja ho saps... però et puc ajudar una miqueta amb el q he estudiat, llegit i vist a la farmàcia.
Com molt bé dius, si dónes el pit, estàs donant al teu fill la llet més adequada. A part d'aixó l'estas inmunitzant davant possibles infeccions, ja que al ser tant petitó encara no ha desenvolupat tot el sistema inmune.
Tb et serveix a tu per a tornar més ràpidament a la normalitat: tornar al teu pes, arreglar matriu, panxeta...
Com a contrapartida hi ha el tema de que estas uns mesos permanentment enganxada al teu bb. A la farmacia pots trobar "lleva-llets" o "saca-leches", que et serveixen per a extreure't la llet i poder-la conservar fins que se li hagi de donar (molt pràctic per quan comences a treballar, o per si vols sortir de passeig i et fa vergonya treure el pit). Tb es venen unes bosses (o en el seu defecte pots utilitzar envasos estèrils d'orina) per a guardar la llet i fins i tot congelar-la.
Pel que fa als talls al mugró, sé que hi ha gent que ho pateix molt. Pensa que hi han cremes per a preparar l'elasticitat de la pell del mugró mentre estas embarassada i tb n'hi ha per mentre dones el pit. D'altrabandam tb hi han "mugroneres" que son unes proteccions, de silicona o làtex, per utilitzar mentre dones el pit i així el bb no tè contacte directa amb la teva pell i per tant no te la pot danyar.
No sé si et volia explicar alguna cosa més quan m'he posat a escriure... Bé, ja aniran sortint a mida que anem xerrant.
Una abraçada
xiara l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 04, 2005 9:13 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Lod

EntradaAutor: Lod » dt. oct. 04, 2005 7:10 am

Ostres Xiara, moltes gràcies guapa!!
La opinió d'una professional, en el teu cas farmacèutica, encara que no hagis tingut cap experiència personal ajuda molt!
Ja que, com et tinc més confiança doncs les teves paraules són més creibles que no pas taaaantes revistes.. m'entens no?
Bé, cada vegada estic més convençuda.. encara que, quan em quedi amb estat ja acabaré de perfeccionar la informació amb el ginecòleg no?

Ei gràcies a totes!!! Es que sou genials!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Petonets!!
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. oct. 04, 2005 6:11 pm

xiara, un 10! merci noia! :-)ok:
xiara

EntradaAutor: xiara » dt. oct. 04, 2005 9:25 pm

Gràcies noies !!!
Aquí estem per a compartir coneixements, no?
Tonets****
gemma
Site Admin
Contacta:

EntradaAutor: gemma » dc. oct. 05, 2005 10:25 am

Com Xiara ha comentat el tema del donar el pit ajuda a que la matriu tingui unes contraccions i així torna abans a seu estat natural, previ a l'embaràs.
Jo congelava la llet i perfecte..utilitzava un sacaleches de Medela elèctric molt pràctic i respecte al vincle es el temps que tu volguis i segons vagi la cosa..doncs en el moment que estiguis mes cansada sempre tens els bibis i les llets artificials.
Les estries al mugró no les he tingut mai, però depend del tipus de pit que tinguis i si tens mugró...en el meu cas no em falta..però hi han moltes dones que no tenen o va cap endins, llavors utilitzem el que ha dit Xiara.. les cremetes van molt bé, jo vaig utilitzar només els primers dies xq es quan estas + sensible i el nen no te practica de menjar..llavors no s'agafa be al pit i es quan surten les ferides.. Si el bb menja en la posició correcte no tenen xq sortir. Ahh!! I també hidrata la pròpia llet materna, després de donar el pit em possava una goteta i ja està...
xiara

EntradaAutor: xiara » dc. oct. 05, 2005 9:53 pm

Doncs aixó tb ho he sentit d'algú... i segur que et surt més económic !!!!
Lod

EntradaAutor: Lod » dj. oct. 06, 2005 7:06 am

Si és veritat, conec una noia que li ha donat pit durant els primers dos mesos llavors ha tingut algun que altre problema, doncs que la nena no li agafava bé el pit i en ella li feia molt mal! Ella també diu que tot això li ha passat per tenir poca informació...
Doncs ara fa quasi tres mesos que li dóna biberó i comenta que és LA RUINA!! je je..
Sempre em diu: Dolors.. quan tinguis una criatura ja et pots mentalitzar de donar-li el pit eh?? pq amb lo tacanyos i estalviadors que sou... si li doneu bibi us donarà algo!! je je..

Una abraçada!
sariketas
:: granota
:: granota
Entrades: 231
Membre des de: dl. oct. 03, 2005 9:23 am
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: sariketas » dj. oct. 06, 2005 8:24 am

Hola nenes!
les meves experiències respecte a lactància materna són un desastre.
Amb l'Aleix va ser horrorós, vaig estar una setmana intentant que s'emganxés al pit i el nen no tenia instint de succió, quan l'intentava acostar al mugró començava a plorar com un desesperat, anava perden pes i si això afeigim que jo no tinc el mugró massa sortit, havia de fer servir una mugronera i va ser tot un suplici, finalment molt al meu pesar vaig optar pel biberó, que tot sigui dir, va ser una altra odisea perquè el nen no menjava i no savia posar la llengua correctament a la tetina del biberó

Amb la Clàudia tampoc vaig poder donar-li el pit, va ser prematura, havia de nèixer el dia 9 de Novembre i va nèixer el dia 15 d'Octubre, va tenir que estar a incubadora cinc dies i com que era molt menudeta vàrem decidir passar directament a lactància artificial.

Sense cap mena de dubte el millor és la lactància materna, no repetiré el mateix que ha comentat la xiara ni la gemma però han explicat el mateix que explicaria jo.

Ara, quan arribi el tercer o tercera vull donar-li el pit, és com una espina que tinc clavada, aixiq que tot i amb dos nens no serà fàcil alletar u tercer ho intentaré.

Petonets
xiara

EntradaAutor: xiara » dj. oct. 06, 2005 10:13 pm

Ànims sariketas, ja veuràs com aquest cop, amb l'experiència que tens i amb tota la informàcio recopilada tindras èxit en donar el pit !!!
Ja ens ho explicaras, pq aquí estarem !!
gemma
Site Admin
Contacta:

EntradaAutor: gemma » dl. oct. 17, 2005 10:57 pm

Anim Sariketas!! Jo li vaig donar el pit a l'Arnau només acabat de neixer i va ser molt emocionant..Va pujar amb mi i anaven juntets dins el mateix llit i amb els ulls oberts i la boqueta oberta ja volia menjar.. Que maco!!! ell va neixer a les 15:00 hores, i en Pau a les 21:00 i va trigar una mica més a menjar, tenia son i va passar un parell de dies tranquilet menjant poquet, però em van comentar que molts nens acabats de neixer tenen periodes com d'hivernació..He comentat les hores de naixement però segurament no tenen res a veure, cada nen és diferent.
Ja veuràs a la tercera anirà bé!!!!
silviah
Entrades: 1
Membre des de: ds. oct. 29, 2005 4:17 pm

EntradaAutor: silviah » ds. oct. 29, 2005 4:32 pm

Hola noies! Soc la Silvia i es la primera vegada que entro per aqui.
Jo tinc una nenea la MAria de 16 mesos i li vaig donar el pit 6 mesos , ho vaig deixar pq li van sortir do dents i em mossegava.
Aconsello a les futures mares que al menys ho intentin i si no va bé doncs que li donin el biberó.
ës veritat que amb el pit no et pot ajudar ningú pero si poden ajudar-te en altres tarees.
Li donava el pit allà on fos, sense vergonya, al passeig maritim, al parc o a la terrassa d'un bar, crec que es mlot natural i que no a de fer vergonya a ningú.
xiara

EntradaAutor: xiara » dc. nov. 02, 2005 9:55 pm

Escolteu, mares que heu donat el pit:
-És veritat que donar de mamar deixa els pit arrugats i caiguts?
Suposo que miro massa la tv, però ho he sentit bastant a dir, i m'agradaria saber d'algu que li hagin quedat igual que com els tenia abans....
:o-o:
Gràcies !!!!
Toni
:: dinosaure
Entrades: 6552
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dj. nov. 03, 2005 9:31 pm

arrugats i caiguts?
ostres. .je,je..
doncs la Gemma ha donat el pit a dos nens i els té petits però molt macus.. je,je.. :o-o:
xiara

EntradaAutor: xiara » ds. nov. 05, 2005 6:55 pm

Bueno, arrugats potser no és la paraula...
Toni (Gemma, directament) els tens igual que abans de donar el pit?

:o-o:
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » ds. nov. 05, 2005 8:53 pm

Bueno, ens alegra saber Toni que la Gemma després d'alletar-ne dos no els té gens caiguts!!je,je, suposo que això tb dependrà de si abans de l'embaràs ja els tens grossos o petits,no?

bueno, la veritat és que totes ho heu dit tot, jo tb crec que és molt important donar-li el pit, tant per ell com per tu.més pel bb, per supost, per lo que li suposa, l'aliment, la protecció contra virus ja que li proporciones moltes defenses, vitamines,etc,i tb pel contacte amb la mare pk aquest moment és irrepetible i preciós!!
pels dolors com molt be han dit, si fa mal és pk el bb està mal colocat, sino no en fa de mal.
i no res, jo de moment tinc clar que li vull donar el pit, i és mentida que es queda amb gana o t'hagis de passar 4 hr amb el nen penjat, ja que és com una maquina de fer llet i se'n fa a petició del nen, per tant com més mama, més se'n fa.
i a part, si li barreges pit amb biberó, encara que sigui de llet de mare, el biberó els agrada més pk han de fer menys força, ja que el forat és més gran i és més tou.

Sariketas, que fort,no?que no naixés amb l'instint de succió!!!i una pregunta, el vas tenir normal o per cesàrea?

bé, espero poder fer-ho bé quan arribi el moment, d'aqui a 15 setmanes més o menys!!!
petons
Laia
gemma
Site Admin
Contacta:

EntradaAutor: gemma » dj. des. 08, 2005 8:04 pm

Xiara!! Després de molts dies et contesto ..jejeje doncs caiguts no i això d'arrugats tampoc però si es perd una mica el tó muscular..en el sentit que hauria de fer alguns exercicis pectorals que no tinc temps ..es una sensació com que ara estan una mica més tobets..no se si m'explico bé..Clar val a dir que la meva talla de pit es una 85-90 depend del tipus de sostenidor, ja que tinc bastant contorn d'espatlles en proporció del meu pit. També venen cremetes reafirmants per pits, panxa..etc.. Suposo que hauré aclarit el teu dubte.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::