A quina hora us extraieu la llet?

Tria el pit o el biberó.

silviapml
:: zebra
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

A quina hora us extraieu la llet?

EntradaAutor: silviapml » ds. des. 04, 2010 10:37 pm

Hola mames alletadores!
Us exposo el meu cas perquè m'expliqueu les vostres experiències i em doneu algun que altra consell.
Tinc una nena de 8 setmanes que en 8 setmanes més començarà a anar a la guarderia i volem que comenci a fer un bibe algun dia perquè s'hi vagi acostumant.
Vull continuar amb LM exclusiva fins als 6mesos i després m'agradaria continuar alletant-la com a mínim fins als 9 mesos (i després ja decidiré què faig). Com que la nena ha d'anar a la guarderia he pensat extreure'm llet quan sigui a la feina, com si fos una presa de la nena, i que li donin l'endemà en biberó. Mentre treballi m'extrauré la llet a mig matí (treballaré 5hores pel mati i suposo que amb que m'extregui llet una vegada ja serà prou) i després continuarem amb la teti com sempre.
Haig de tenir una mica de reserves de llet per si hi hagués qualsevol problema algun dia amb la llet fresca o si la nena un dia té més gana o s'hi ha de quedar més estona o el que sigui i també per a si haig de sortir algun dia a casa i que li puguin donar si ella té gana. El problema està en que no sé a quina hora extreure'm la llet mentre encara estic de permís. Al grup de lactància em van dir que podia donar-li el mateix pit durant les preses de la nit, i l'endemà a primera hora extreure'm la llet de l'altra pit. Ho vaig provar un dia però, primer que em feia un mal el pit de morir-me de lo ple que estava, i segon que tinc moltíssima son a les 8 del matí i no em puc esperar fins a les 10-11 per fer-ho perquè encara tindria el pit més ple. I és clar, durant la resta del dia, la meva nena va alternant un pit i un altre a cada presa a demanda i no vull deixar-la sense una presa i tampoc vull sobre-produir els pits.
Com ho feu vosaltres? Suposo que és iniciar una rutina i la cosa suposo que ja rutllarà. Però ara mateix no sé com començar.
Moltes gràcies!!
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
emanens
:: dragona
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

Re: A quina hora us extraieu la llet?

EntradaAutor: emanens » dg. des. 05, 2010 3:44 am

Hola noia!! Com m'alegro q vagis tant be amb la LM (nosaltres no tant, quan vam aconseguir que s'enganxés i tot anava bé al final la teti em va dir que me la posés per un altre lloc..jeje És que quan proven el bibe...) Pero el q faig és extreure'm la meva llet i li puc donar, pero clar el meu cas es diferent al teu pq gairebe no em pren pit i per tant no m'els buida.
Pero al principi jo em treia llet per fer rebost just dspres de que ella hagi mamat (em treia del pit q no em mamava,.Pero clar si et pren dels dos pits no ho se..) Hauras de anar provant i tu mateixa veuras el ritme de produccio-extraccio, és un rotllo perque els primers dies aniras perduda i no sabras si ara em trec o no, pero al final estabilitzaras la produccio i sempre treuras a la mateixa hora. En el meu cas ara em trec mati-migdia-vespre i un cop a la nit, pero en el meu cas perque gairebe no em pren pit..el que faig jo es bastant excpecional i requereix molta paciencia perque no em vol pit, poca gent el fa..a mes a mes t'entra complexe de vaca lletera amb la maquineta... jejejj xx:-D Pero hem trobat l'equilibri i aixi ella pot prendre de la meva llet, per la meva filla el que faci falta :ok: !!

Ja ens explicaras com et va !
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
Duna8
Entrades: 1042
Membre des de: dc. juny 02, 2010 8:04 pm

EntradaAutor: Duna8 » dg. des. 05, 2010 7:28 am

hola Silvia :love:
jo estava i estic amb el mateix dubte, he probat el tema d'estreure després de les tomes com bé diu l'emanems, i la Ivonne fa com la teva peque q pren d'un pit en cada toma (sempre q a l'anterior hagi buidat bé el q ha pres)
a mitja tarda intento només donar-li d'un perquè així s'em va omplint l'altre x a les tomes de la nit ja q em va més còmode donar-li el dret a la nit xq és el costat on tinc el bressol, i doncs quan em llevo l'esquerre el tinc super ple xq no l'he donat en tota la nit, així la primera toma del dia li doni d'aquest i tot el q hi sobra (q sol ser bastant) és el q em trec.
com q tampoc recomanen q facis reserves de molt, jo les faig de 50 en 50 i algunes de 100 o 120, aquestes últimes x una urgència q l'hagi de deixar amb el seu pare o amb ma mare i tenen una toma complerta, q té més gana?? doncs van agafant de 50.

tu ves probant, a mi això dels matins m'ha anat molt bé, i si et dona mandra llevar-te deixa preparat l'extrator a la tauleta la nit anterior. Jo el tinc a la cuina, però ja preparadet, tot esterelitzat, només cal enxufar a la corrent i apa, a més m'ho vaig fent mentre esmorço, en Duno li fa gracia la fila q faig esmorçant amb un pit a l'aire, jejeje
bbya
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2176
Membre des de: dj. oct. 08, 2009 8:43 pm

EntradaAutor: bbya » dg. des. 05, 2010 3:40 pm

Hola guapi!!

Yo normalmente también me saco durante el día del pecho que no mama, más que nada, porque si lo tengo muy lleno, empieza a gotear por todos lados! así que acabo sacandome la leche. Y por la noche hago lo mismo que te comenta Duna, intento darle siempre el mismo pecho y por la mañana me saco del otro. Por la mañana solo me saco si veo que está muy lleno, si no lo dejo, xq Leire aguanta normalmente tres horas o más, mínimo tres, pero después de la toma de las 9 normalmente vuelve a pedir a las 11h, así que dejo reserva en teti.

Y yo guardo leche de 100 en 100 y alguno de 50, cuando no he conseguido sacar más porque se lo ha tomado ella.

Espero ayudarte!
Imatge

Imatge
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dg. des. 05, 2010 10:21 pm

Hola mamis octubreres, sou les millors responent neu:-D
Doncs ja veig que m'haig d'espavilar a veure què em va millor. M'haig de posar un dia, però em fa una mandra i una mica de pal començar, tot i que sé que el dia que m'hi posi, ja aniré rodada. Uf quin lio!!! A veure si em mentalitzo a partir de demà (aquesta nit em rumiaré si li dono d'un pit només i em llevo per a treure'm de l'altra).
Emanens!! El més important és que la teva Bruna estigui bé. I sí, hi estic d'acord, estàs feta tota una campiona traient-te llet per a donar-li en bibi. Al final, les que tornem a la feina i volem continuar amb LM ho farem, però lo teu és veritable devoció!!! Enhorabona!!
Apa guapes, ja us explicaré si he començat avui o ho he deixat per demà.

Imatge

Imatge
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dl. des. 06, 2010 5:05 pm

Quan les coses no surten, no surten. I crec que perquè no estava gaire convençuda.
Li vaig donar un pit a les 4 i he pensat que si no repetia, que podria treure'm un bibe pel matí. Pos no. A les 12 del matí no me tret ni 20cl. només unes gotetes i apa. Per demà tinc clar que faré tota la nit sense donar la mateixa teti a veure si funciona aquesta vegada.

Imatge

Imatge
Duna8

EntradaAutor: Duna8 » dl. des. 06, 2010 6:35 pm

lo cosa triga però és paciència
ara q dius q la bitxi demana i demana la producció pujarà segurament
jo als matins m'estic treient 100 i 120 i encara deixo al pit així q mira
i entre més et treguis tu més sortirà també
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dl. des. 06, 2010 7:10 pm

El primer cop em vaig treure uns 80cl i tinc congelat bosses d'uns 150 del començament quan em sortia a xorro de l'altra teti. Em vull comprar uns protectors de mugró per tornar a aprofitar tota la llet. Ara m'hi haig de posar bé a fer això si no, no em servirà de res.

Imatge

Imatge
Duna8

EntradaAutor: Duna8 » dl. des. 06, 2010 9:21 pm

protectors de mugró?? jo tinc de pit normal i de vegades pesen una barbaritat neujor:-)
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dl. des. 06, 2010 10:33 pm

No sé què vols dir que et pesen. Mira, et poso un enllaç al que vull dir jo: http://www.farmacia-internacional.net/tienda/medela-protector-pezones-unid-p-516.html Aquests recullen el que cau i el pots aprofitar. A mi em van deixar un només i m'anava superbé. He pensat que quan torni a la feina, els puc portar i recollir el que surti. Com que igualment m'hauré de treure llet a la feina.

Imatge

Imatge
Duna8

EntradaAutor: Duna8 » dl. des. 06, 2010 10:49 pm

jejeje pesen xq s'han omplert de llet :P
no coneixia aquests "recipients", i vols dir q mentre està aqui no es fa malbé?? no sé, amb la calor, la silicona...
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dl. des. 06, 2010 10:52 pm

Clar, no serà igual estar a la feina que quan estava a casa. Jo me la buidava després de cada presa. Ala feina, tens raó, no podré buidar-me-la cada vegada. En qualsevol cas, la puc llençar al lavabo. És que amb els protectors de cotó (tipus compresa rodona) no sé perquè tinc mania de que agafaré fongs al pit perquè no m'enrecordo d'anar-los canviat.

Imatge

Imatge
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dt. des. 07, 2010 9:44 am

Hola Silvia,

a mi a l'hora que em va millor (a part de quan estic a la feina) és just a l'aixecar-me. Si en Pau a la nit demana pit intento donar-li sempre el mateix, i al matí me'n puc treure força de l'altre. Espero que et vagi bé!
Imatge
Imatge
emanens

EntradaAutor: emanens » dt. des. 07, 2010 10:49 am

Silviampl, l'enllaç q has passat la foto és igual que els "formadores de pezones " de medela, només que aqui veig q es diu "protector de pezones", i a les instrauccions de la meva capsa on anaven posa que la llet q hi cau s'ha de llençar. El nom dels productes és diferent pero pel q veig és exactament igual, de silicona, amb els foradets etc Depen, suposo q si pots tenir un potet a prop i anar-ho posant a la nevera a mesura q hi caigui liquid si, pero sino es fara rancia
Imatge

MERCADILLO:
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dt. des. 07, 2010 12:56 pm

edae ha escrit:Hola Silvia,

a mi a l'hora que em va millor (a part de quan estic a la feina) és just a l'aixecar-me. Si en Pau a la nit demana pit intento donar-li sempre el mateix, i al matí me'n puc treure força de l'altre. Espero que et vagi bé!

Sí, avui ho he fet així, però he hagut de córrer perquè em vessava el pit que no ha vist durant la nit.
Me n'he tret 110cl i perquè ja m'he avorrit, però a mi em sembla que està bé. L'he escaldat i l'he congelat, a veure si ara té menys sabor a metall.

emanens ha escrit:Silviampl, l'enllaç q has passat la foto és igual que els "formadores de pezones " de medela, només que aqui veig q es diu "protector de pezones", i a les instrauccions de la meva capsa on anaven posa que la llet q hi cau s'ha de llençar. El nom dels productes és diferent pero pel q veig és exactament igual, de silicona, amb els foradets etc Depen, suposo q si pots tenir un potet a prop i anar-ho posant a la nevera a mesura q hi caigui liquid si, pero sino es fara rancia

És igual i no és igual. A la mateixa web estan els formadors i vaig pensar com tu "però si són iguals!!". Però no. Els formadors tenen el foradet més petit i els protectors el tenen més obert. Però per la resta, iguals. I tens raó, al principi quan el feia servir que rajava molt, me'l buidava de seguida i a la nevera, però a la feina no ho podré fer. Res, doncs ho llenço quan vagi al lavabo i apa.

Imatge

Imatge
emanens

EntradaAutor: emanens » dt. des. 07, 2010 8:12 pm

Ara que ho dius si és veritat el forat que hi ha és mes petit un de l'altre..sembla "encuentra las 7 dieferencias" jejeje
Imatge

MERCADILLO:
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dc. des. 08, 2010 5:39 pm

emanens ha escrit:Ara que ho dius si és veritat el forat que hi ha és mes petit un de l'altre..sembla "encuentra las 7 dieferencias" jejeje

JIjijiji!!! Què bo! La veritat és que jo m'hi vaig estar una estona buscant en què es diferenciaven. No sé si per la son que tinc...

Imatge

Imatge
abart
:: peixet
Entrades: 287
Membre des de: ds. jul. 17, 2010 11:39 am

EntradaAutor: abart » dj. des. 09, 2010 6:10 pm

Hola Silvia,

El Martí té gairebé 2 mesos i mig i fa dues setmanes que vaig començar a treballar (circumstàncies de la vida, què hi farem!). Jo com tu també vull fer LM exclusiva fins als 6 mesos i després m'agaradria anar fent fins als 12, així que no em suposa cap molèstia haver d'estar "munyint-me", ben al contrari, me'n vaig a treballar ben tranquil·la sabent que al nen li estic donant el millor.
Bé, jo només treballo al matí, així que li he de deixar dues tomes perquè li doni el papi i el que faig és el següent: com que el peque mamacap a les 20.30h i ja no hi torna fins al cap de 7 hores, em buido els dos pits abans d'anar a dormir, cap a les 23h i ja en tinc per un bibe. Durant la nit el peque fa dues tomes i quan jo m'aixeco a les 7h em torno a buidar els dos pits i ja tinc el segon bibe. Després ja no em torno a treure llet fins que arribo a casa,a les 15h, i depenent de si em noto els pits molt plens o prefereixo esperar a que el nen tingui gana... pero si me'n trec, doncs ja en tinc més per al dia següent.
Com tu dius, també n'hauries de tenir de congelada per si de cas no te n'has tret suficient, no has tingut temps... pero jo de tu no m'estressaria gaire per això, amb la que et treguis el cap de setmana, amb els mateixos horaris que facis entre setmana, ja pots anar fent una mica de reserva.

Bé, espero haver-te ajudat.
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dj. des. 09, 2010 6:43 pm

Abart, moltes gràcies per compartir la teva rutina! M'ajuda bastant en el sentit que tenim peques quasi del mateix temps i que jo també treballaré només de matí.
L'única diferència és que la meva no s'està més de quatre hores sense mamar, però veig que la cosa està en veure quina rutina fan i mirar quan pot ser el millor moment. Ara per ara no m'atabalo gaire, però m'agradaria tenir estoc per a anar tranquil·la i poder començar a donar-li de tant en tant que ella també s'hi vagi acostumant a fer al menys un bibe de tant en tant.
Prenc nota!!!

Imatge

Imatge
abart
Entrades: 287
Membre des de: ds. jul. 17, 2010 11:39 am

EntradaAutor: abart » dj. des. 09, 2010 6:47 pm

silviapml ha escrit: L'única diferència és que la meva no s'està més de quatre hores sense mamar, però veig que la cosa està en veure quina rutina fan i mirar quan pot ser el millor moment. Ara per ara no m'atabalo gaire, però m'agradaria tenir estoc per a anar tranquil·la i poder començar a donar-li de tant en tant que ella també s'hi vagi acostumant a fer al menys un bibe de tant en tant.
Prenc nota!!!

El meu durant el dia també mama cada 4 hores màxim però a la nit ens dona aquest regal de dormir 7 hores seguides, jeje..
I pel tema bibes, nosaltres vam tenir la mala sort que van haver d'ingressar-lo a la UCI al nèixer i allà li donaven biberons le shores que jo no hi era, així que hi està acostumat (és la part positiva de tot). Et recomano els biebrons Tomme Tippee que van molt bé per compaginar lactància materna amb biberons.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::